Dijital Pazarlama

Copywriter Nedir? Detaylı Rehber

Copywriter kavramı dijital pazarlamanın gelişimiyle önemini artırmaya devam ediyor. Durum böyle olunca copywriter nedir? Nasıl olunur? Copywriter tam olarak ne iş yapar? Gibi sorular kafaları kurcalamaya başlamış durumda. Aklınızdaki tüm soru işaretlerini giderebileceğiniz bir metin olmasını diliyoruz. İçeriğe geçmeden önce bu içeriğin ekibimizde yer alan Content Writer’lar tarafından yazıldığını da söylemek istiyoruz :). Yani content writer ile copy writer kavramını karıştırmamak gerektiğini başlangıçta söylememizde fayda var :). Keyifli okumalar dileriz.

Copywriter Nedir?

Copywriter, türkçe karşılığı ile “metin yazarı” anlamına gelmektedir. Metin yazarlığı konusunda uzmanlaşmış, güçlü iletişim ve yaratıcılık becerisine sahip kişileri temsil etmektedir.

Copywriter; araştırmacı, sürekli okuyan ve örneğin bir ürünün metinlerini o ürünü kendi elleri ile üretmiş gibi karşı okuyucuya yansıtan metin yazarının ta kendisidir. Aynı zamanda herhangi bir konuda bilgi sahibi olmasa bile gerekli araştırmaları en iyi şekilde yapıp, kendi tecrübeleri ve değişken olmayan yorumları ile okuyucuya keyif veren, bilgilendirici, ilgi çekici ve özgün metinler üretebilmelidir.

Copywriter Neler Yapar?

Copywriter; dijital bloglar, reklam içerikleri, sosyal medya içerik açıklamaları gibi metinsel destek gerektiren alanlarda etkileyici içerikler üretmektedir. Bahsi geçen alanlarında tamamında metin, her şey demektir. Bu sebeple titizlikle seçilen kelimeler, potansiyel kullanıcıların, müşterilerin dikkatini ve davranışını doğrudan etkileyebilmektedir.

copywriter ile content writer arasaındaki farklar nelerdir?

Copywriter ile Contentwriter Arasındaki Farklar

  • Metin yazarları daha hızlı aksiyon alınmasını sağlar, aciliyet durumu yaratır. Bunlara örnek vermek gerekirse; bir reklam içeriği ile bir uygulama indirtmek, kayıt almak veya form doldurtmaya çalışmak gibi hızlı dönüşüm seçeneklerine odaklanır. İçerik yazarları ise daha yavaş bir şekilde güven oluşturmayı amaçlayarak marka güvenilirliğini artırmaya çalışmaktadır.
  • Metin yazarları genellikle daha hızlı, satış gibi çeşitli dönüşümlere odaklanır. İçerik yazarları ise gelecekteki süreçler için bir temel oluşturur. Değerli içerikler üreterek kullanıcıları besler ve ilerleyen süreçler için daha potansiyel bir hedef kitle biriktirebilir.
  • SEO çalışmalarından örnek vermek gerekirse içerik yazarları organik trafik almaya yönelik performans odaklı içerikler üretir. Copywriter yani metin yazarı ise bu trafik için daha fazla dönüşüm getirebilecek stratejilere odaklanır. Bu o içeriğin başlığından, içerikte yer alan popup metinlerine kadar farklı örneklerle açıklanabilir.
  • Contentwriter blog içeriğinin yazısının yazarken, copywriter bulduğu etkileyici başlık metniyle içeriğin daha çok dönüşüm almasını sağlayabilir. Yani iki ayrı uzmanın desteğiyle daha yaratıcı sonuçlar ortaya koyulabilmektedir.
  • Bir web site üzerinden örnek vermek gerekirse; copywriter meta title, description, product description gibi alanlarda bir SEO uzmanı ile birlikte görev alabilir. Content writer ise kategori metinleri, blog içerikleri gibi daha uzun içerik yazılması gereken alanlarda çalışmaktadır.
  • Copywriter daha kreatif, etkileyici ve sürükleyici metinler tarafında, contentwriter ise daha araştırmacı, bilgilendirici uzun içerik tarafında görev almaktadır.
  • Copywriter’in nihai amacı daha çok satış, etkileşim gibi interaktif projelerde profesyonelliğini ortaya koymaktır.
  • Contentwriter ise potansiyel hedef kitleye değer katmayı, onları bilgilendirmeyi ve kullanıcı sadakati oluşturmayı amaçlamaktadır.

Bir Copywriter’da Bulunması Gereken Nitelikler Nelerdir?

Her meslek dalında olduğu gibi copywriter yani metin yazarlığında da olmazsa olmaz diyebileceğimiz bazı hususlar bulunabilmektedir. Şimdi biraz bunlardan bahsedelim.

Pazarlama Kabiliyeti

Görsel, video gibi dijital pazarlama içerikleri ne kadar önemliyse; bu alanlarda yer alan metinlerin de önemi bir o kadar büyüktür. Copywriter; hazırladığı metinler ile kullanıcıları ikna edebilmeli, daha fazla dönüşüm sağlayabilecek pazarlama çalışmalarını düzenli olarak geliştirmelidir.

Dilbilgisi

Eee, iş yazıya gelince dilbilgisi konusuna değinmemek olmazdı. Copywriter; bu alanda da kendini geliştirmeli, yazım kuralları konusunda hassasiyetle içeriklerini oluşturmalıdır.

Yaratıcı Düşünce

Yaratıcı, kreatif düşünce Copywriter’lık da oldukça önemlidir. Hangi Copywriter 5 kelimelik bir reklam metni için saatlerce ekrana bakıp öylece beklememiştir ki? 🙂 Elbette yazılan metinler kısa olsa da kreatif işler ortaya koyabilmek sanıldığından daha zor olabilir. Bu durumda düzenli olarak kitap okumak, kelime haznesini genişletmek ve hayata dair farklı bakış açıları kazanmaya çalışmak oldukça faydalı olacaktır.

Özgünlük

Rekabet analizi yapmak şüphesiz her alanda oldukça önemlidir. Bir copywriter için de bu aynıdır. Fakat bunu yaparken aşırılıktan kaçınmalı, kendi metinlerini özgün bir şekilde üretebilmelidir.
Özellikle 2023 yılının başlamasıyla ortaya çıkan birçok yapay zeka aracı her alanda olduğu gibi metin ve içerik yazarlarının da işini epey kolaylaştırdı. Copywriter; rakiplerden veya yapay zeka araçlarından elbette ilham alabilir fakat bu duruma kendi özgünlüğünü katabilmelidir. Diğer bir şekilde çok kısa sürede özgünlüğünü ve yaratacılığını kaybedebilir.

 

Copywriter nedir, ne değildir detaylarıyla değinmiş olduk! Umarız sizin için faydalı bir içerik olmuştur.

Bizi Instagram‘da takip ediyor musunuz?

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu