Orbita Sözlük

SEO ve Dijital Pazarlamaya dair merak ettiğiniz tüm terimlerin anlamları burada!
Web sitenizin arama motorlarında nasıl daha üst sıralarda çıkabileceğini, dijital reklamcılığın nasıl çalıştığını
ve online pazarlama stratejilerinin nasıl oluşturulduğunu öğrenmek için doğru yerdesiniz.

Şimdi Öğrenmeye Başla!

Orbita olarak, SEO ve Dijital Pazarlama alanında sıkça kullanılan ve karşınıza çıkabilecek terimleri açıkladık.
Gelin birlikte göz atalım…

SEO Terimler Sözlüğü

SEO'ya dair güncel ve bilmeniz gereken tüm terimler burada!

SEO Nedir?
SEO, “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamına gelmektedir. Web sitesi trafiğini yükseltmek için çeşitli teknik ve stratejiler ile yapılan optimizasyon çalışmalarıdır.
Robots.txt Nedir?
Arama motoru botlarının web sitemizin hangi sayfalarını ne şekilde tarayıp/taramayacağını belirleyen txt formatındaki dökümandır.
Site İçi (On Page) SEO Nedir?
Site içi SEO, web sitesinin her bir sayfasının, başlıkların, meta açıklamaların, URL yapılarının, iç bağlantıların ve anahtar kelime kullanımının optimize edilmesini içerir.
Meta Description Nedir?
Meta açıklama (meta description),bir web sitesinin içeriğini özetleyen kısa bir açıklamadır ve genellikle arama motoru sonuçları sayfalarında görünen metindir.
EEAT Nedir?
E-A-T” (Uzmanlık, Otorite, Güvenilirlik) kavramına eklenen “Deneyim” ifadesi ile “EEAT” olarak dönüşüme uğramıştır.
Google Ads Nedir?
Google tarafından sunulan reklam platformudur. İşletmelerin ürün, hizmet veya sitelerini reklam vererek öne çıkarmalardır.
KPI Nedir?
KPI, şirketlerin mevcut durumlarını değerlendirerek gelecekteki hedeflerini belirlemelerine yardımcı olan yönetimdir.
ROI Nedir?
Bir yatırımın verimliliğini veya karlılığını değerlendirmek veya karşılaştırmak için kullanılan bir performans ölçüsüdür.

Dijital Pazarlama Terimler Sözlüğü

Dijital Pazarlamaya dair bilmeniz gereken tüm güncel terim içerikleri burada!

Yoksa Aradığın Bunlar Değil Mi? 

Merak etme, sadece terimleri anlatmakla kalmadık. Sektöre dair bilinmesi gereken her şey asıl blog sayfamızda!
Şimdi blog sayfamızı ziyaret et, uçsuz bucaksız stratejik ipuçları ile tanışma fırsatı yakala!

Microsoft Clarity Nedir? Nasıl Kurulur?

Microsoft Clarity, web sitenizin kullanıcı davranışını derinlemesine analiz etmek ve hata ayıklama sağlamak için özel olarak tasarlanmış bir araçtır. Diğer analiz araçlarından farklı olarak, Clarity kullanıcıların sitenizle etkileşimlerini görsel olarak anlamak için benzersiz bir yaklaşım sunar.

Bu içeriğimizde Microsoft Clarity Nedir? Nasıl Çalışır? Temel özellikleri, Google Analytics ile arasındaki farklılıkları ve Microsoft Clarity’den nasıl en iyi şekilde yararlanabileceğinizi anlatacağız.

microsoft clarity nedir orbita blog sayfası
yapılandırılmış veri nedir orbita blog sayfası

Yapılandırılmış Veri Nedir? İşletmeler İçin Veri Yönetimi Stratejileri

Yapılandırılmış veri teknolojilerini özellikle Google, web sitelerindeki içeriği anlamak ve bu içeriği arama sonuçlarında daha detaylı ve etkileyici bir şekilde gösterebilmek için kullanır. Bu veriler, Google’ın içerikleri daha etkili sonuçlar ile zenginleştirmesine yararken, kullanıcılara da daha verimli ve kullanıcı dostu bir arama deneyimi sunar. Orbita Dijital olarak sizler için hazırladığımız bu blog yazımızı gelin birlikte inceleyelim…