Dijital Pazarlama

Landing Page Nedir? 3 Başarılı Örnek

Harika bir web siteniz olduğunu düşünelim. Bu durumun müşterileriniz için de aynı şekilde değerlendirebileceğini düşünüyor musunuz? Yoksa kendi zevklerinize göre değil, tamamıyla kullanıcı odaklı bir landing page oluşturmak mı önemli? Landing page nedir tam olarak? Nasıl oluşturulur? Avantajları nelerdir? Her detaya değinmeye çalışalım.

Dijital pazarlamada dönüşüm oranlarının pozitif yönde gelişmesi, sağlıklı bir landing page ile mümkün olur. Kullanıcıların bir bağlantıya aksiyon göstermelerinin ardından karşılarına çıkan sayfa, profesyonel bir şekilde kurgulanmalıdır.

Landing Page Nedir?

Landing Page, ziyaretçileri müşteriye dönüştürmek için oluşturulmuş açılış sayfası olarak tanımlanabilir. Google, Instagram, Facebook ve benzeri kaynaklardan reklamlara aksiyon gösteren kullanıcıların “iniş” yaptığı ziyaretçi sayfadır.

Landing page yani açılış sayfaları genellikle tek bir odak noktası için oluşturulur ve call to action bu aşamada önemli bir rol oynar. Temel hedef; potansiyel ziyaretçilerin konforlu ve hızlı bir şekilde aksiyonlar alabilmesini sağlamaktır.

Profesyonelce kurgulanmış bir Landing page ortalama %2.35’lik bir başarı oranına sahiptir.. Ayrıca, Landing pagenin ilk yüzde 25’lik dilimi; %5,31 veya daha yüksek bir dönüşüm oranına ulaşabilmektedir.

Oluşturduğunuz açılış sayfalarındaki ortalama dönüşüm oranını ziyaretçi sayısı/dönüşüm sayısı şeklinde hesaplayabilirsiniz. Eğer çok sayıda ziyaret alıyorsanız, dönüşüm oranınızın düşük olması sizi endişelendirmesin. Gün geçtikçe farklı stratejiler kurgulayabilir, başarılı açılış sayfaları oluşturabilir ve daha yüksek dönüşüm oranları yakalayabilirsiniz.

Landing Page Avantajları Nelerdir?

  • Kullanıcı odaklı tasarlandığı için profesyonelce kurgulanan bir landing page, dönüşüm oranlarının yükselmesini sağlar.
  • Landing page; kullanıcıların meraklarını giderecek, onları teşvik etmeye yönelik içerikleri kapsar. Bundan dolayı yeni üye, abone, kayıt, form doldurma, satış işlemi gibi hedefleri kapsayan açılış sayfaları oluşturulur. Bu da ziyaretçilerin daha hızlı aksiyonlar alabilmesine zemin oluşturur.
  • Müşteri sadakati oluşturmayı ve ziyaretçinin güvenini kazanmayı sağlar.
  • Ziyaretçinin marka ve ürün/hizmetleri hakkında detaylı bilgi edinmesine yardımcı olur.
  • Farklı sayfa ziyaretleri alabilmenizi, böylelikle trafik sayınızda ciddi artışlar gözlemleyebilmenizi sağlar.
  • Potansiyel kitlenizi daha iyi tanımanıza, bir sonraki adımınızda daha etkili projeler ortaya koyabilmenize olanak sağlar.

İlham Veren Landing Page Örnekleri

Açılış sayfaları hakkında daha fazla bilgi edinmeniz için birbirinden başarılı landing page örneklerini sizler için derledik.

1. AirBnB

Ev sahipliği yapmak isteyenler, merak edenler için oluşturulmuş bir açılış sayfası ile site ziyaretçilerinin ilgisini çok hızlı bir şekilde çekebiliyor. Ziyaretçiler hem mobil, hem bilgisayar tarayıcılarında konforlu bir gezinim sağlayabiliyor. Anlatılmak istenen, bizlere sunulan bilgiler kısa, öz ve etkili kelimeler ile kurgulanmış bir yapıda. AirBnB bu aşamada bizlere önemli bir Landing page ilham kaynağı oluyor.

airbnb landing page örneği

 

2. Codeacademy

Kodlama dünyasına ilk defa giriş yapan kullanıcıları harika bir açılış sayfası karşılıyor. Codeacademy oldukça profesyonel, minimalist bir yapı ile karşımıza çıkıyor. Kullanıcılar sadece e-posta ve şifre ile hızlı bir şekilde üye olup, kod öğrenmeye başlayabiliyor.

Bu aksiyonların tamamının hızlı bir şekilde alınabilmesi için gerekli tüm stratejiler en ince ayrıntılara kadar düşünülmüş. Ziyaretçiyi korkutmadan, sayfanın tamamında tüm soru işaretlerini giderebilecek bilgi içerikleri ile dolu. Hızlı, responsive ve siteye girdiğiniz ilk andan itibaren kodlamaya ilgi duymanızı sağlayabilecek bir yapı kurgulandığını gözlemleyebiliyoruz.

code academy landing page örneği

3. Spotify

Spotify’in ziyaretçilerine sunmuş olduğu landing page, oldukça profesyonel bir şekilde hazırlanmış. Kullanıcıların bir fırsatla karşılıyor olmanın yanı sıra neden Spotify’a geçmeleri gerektiği ile ilgili detaylar belirtiliyor. Daha birçok farklı başarılı yapıyı içerisinde barındıran bu açılış sayfasını detaylıca incelemenizde fayda var.

 

spotify landing page örneği

Landing page nedir ne değildir değinmeye çalıştık. Açılış sayfaları oluşturmak için profesyonel bir destek almak isterseniz, bizlere iletişim sayfamızdan ulaşabilirsiniz. Ayrıca, dijital pazarlamaya dair diğer bloglarımızı da incelemeyi unutmayın.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu