Call To Action Nedir? (CTA) Nasıl Kullanılır?

Call to action (CTA), sosyal medya platformlarında, web sitelerde aktif olarak kullanılan yönlendirme içeriklerini kapsar. Dijital dünyanın hemen hemen her alanında kullanılan call to actionlar, dönüşüm oranlarının artırılmasına büyük ölçüde yardımcıdır. Peki, call to action nedir tam olarak? Nasıl kullanılır yani? Diyorsanız, içeriğimize hız kesmeden devam edelim.

Call to Action (CTA) Nedir?

Call to action, kısaca CTA olarak adlandırılan, kullanıcılardan alınması istenilen aksiyonlara yönelik oluşturulan yönlendirme görselleri, butonları şeklinde açıklanabilir. Sepete ekleme, abone olma, alışveriş yapma, iletişime geçme, indirimler gibi çağrı bildiren içerikler, call to action örnekleri arasında yer alır.

CTA Nedir? videomuzu izlemeyi unutmayın!

Günlük hayatımızda herhangi bir sosyal medya platformunda veya web sitede gezinirken birçok farklı CTA stratejisine rastlarız. Sosyal medya reklam yönlendirmeleri, web site hizmet/blog sayfalarında yer alan indirim, kampanya, iletişim temalı görsel içerikleri bunlara örnek olarak verebiliriz.

Call to Action'u genel anlamı itibari ile "isteklendirme" olarak açıklayabiliriz. Kullanıcılara tavsiye niteliğinde görünen CTA'lar aksiyon oranlarına doğrudan etki eder. Aynı zamanda büyük oranda satın alma arzusu oluştururken, buna örnek olarak "bildirimleri aç", "abone ol", "mesaj gönder", "şimdi takip et" gibi farklı çeşit örnekler verilebilir.

Call To Action (CTA) Nasıl Kullanılmalı?

İlgi çekici metin içeriği

Birçok alanda kullanılan metinleri muayyen olarak görebiliyoruz. Fakat özellikle görsel içerikli CTA seçeneklerinde spesifik metinler tercih edilebilir. Örneğin "şimdi oku" konseptinde oluşturulmuş bir call to action yerine "serüvene başla" içeriği ilginizi daha fazla çekmez miydi? Eee mutlaka. Bundan dolayı hazırlanılan içerik üzerine özenli bir çalışma yapmanız, tıklama ve dönüşüm oranlarınızı pozitif sonuçlandırabilecektir.

Etkileyici, minimalist tasarım

Call to action için en önemli detay; tetikleyici, minimalist bir tasarımdır. Bu gerekliliğin profesyonelce kurgulandığı CTA seçenekleri, oldukça başarılı sonuçları da beraberinde getirebilmektedir. Bundan dolayı hazırlanılan konsept ne olursa olsun duruş ve tasarım; en az çağrı içeriği kadar önemlidir.

Yönlendirme Hedefi

CTA hazırlarken dikkat edilmesi gereken bir diğer husus, tıklayan kullanıcının gideceği yönlendirme hedefidir. Hazırlanmış içerik call to action yönlendirmesine uygun bir şekilde hazırlanmalıdır. Örneğin bir video içeriğinize CTA içeren reklam hazırladınız.  Şimdi izle, hemen izlemeye başla veya videoda içeriğinde anlatılan konuya yönelik seçenekler tercih etmek bu öneri için doğru olacaktır. Fakat; yönlendirme hedefiyle bağımsız, kullanıcının tıklamadan önceki beklentilerini karşılayamayan bir içerik oluşturmak hem etik olmayacak hem de tıklama oranları beklentinizin altında kalacaktır.

Kampanya ve Mesaj İçeriği

CTA kullanımının can alıcı noktası, kullanıcıların karşısına çıkan içeriklerle başlar. İçeriklerinizi, ürün ve hizmetlerinizi en iyi şekilde yansıtan mesaj içerikleri; dönüşüm oranlarını doğrudan etkiler.

CTA Alışveriş Yönlendirme Örneği

Örneğin ürünlerinizde indirim yaptınız;

sepette indirimler seni bekliyor demek yerine;

ilk alışverişinize özel sepette sürpriz indirimler sizleri bekliyor! Bu fırsatı kaçırma! 

Demiş olsanız daha etkileyici olmaz mıydı? Bu ve bunun gibi içeriklere az çok aşina olabilmek için günlük yaşantınızda karşınıza çıkan reklam içeriklerini yakından inceleyin. Zamanla bu içerikleri geliştirdiğinizi, farklı tür kampanya kurguları ve içerikleri oluşturabildiğinizi gözlemleyebilirsiniz.

CTA Uygulama İndirme Çağrı Örneği

Örnekler içerik ve hedef beklentisine göre şekilleniyor olsa da, mantık hemen hemen hepsinde aynı şekilde işliyor.

Mesajlaşma uygulamanız olduğunu düşünelim. Bu uygulamayı kullanıcılar neden indirmeli? Uygulamanızın can alıcı özelliği nedir? Diğer uygulamalardan farkı ne? Bunu kısa, özetleyici bir şekilde sunabilir ve profesyonelce tasarıma yansıtırsanız, başarılı CTA aksiyonları alabilmeniz oldukça mümkün.

Standart Call To Action Örnekleri

İçeriğe yönelik değişkenlik gösteren örnekler farklı şekillerde olabilir. Kullanılan alan, hedef ve beklentilere göre değişkenlik gösteren örnekler farklı şekillerde karşımıza çıkar. Şimdi alışveriş yap, daha fazla bilgi al, mesaj gönder, teklif al, iletişime geç, şimdi ara, izlemeye devam et, şimdi oku gibi seçenekler en sık kullanılan cta örnekleri arasında yer alır.

Orbita Sosyal Medya Ajansı olarak sizler reklamlarımızda kullandığımız bazı call to action içeriklerini sizler için derledik. Aklınızda daha net bir fikir oluşması için bu örnekleri inceleyebilirsiniz.

Call to action nedir, ne değildir detayları değinmiş olduk. İçeriğimizi tamamladığın için teşekkürler! Umarım sana yardımcı olabilmişizdir :)

Daha fazla dijital pazarlama ipuçları ve gelişmeleri için dijital pazarlama blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.