Sosyal Medya

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya pazarlaması kapak

Sosyal medya pazarlaması, her büyüklükteki işletmenin/firmanın potansiyel müşterilere ve müşterilere ulaşması için güçlü bir yoldur.

İnsanlar sosyal medyada üzerinden markaları keşfediyor, hakkında bilgi alıyor, takip ediyor ve alışveriş yapıyor. Bu nedenle Facebook, Instagram ve LinkedIn gibi platformlarda işletme olarak yer almıyorsanız çok şey kaçırıyorsunuz! Sosyal medya pazarlaması ile ürün ve hizmetlerinizi çok daha büyük kitlelere sunabilirsiniz.

Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya pazarlaması, Instagram, Twitter ve Facebook gibi sosyal medya platformları üzerinden markanızı tanıtmak ve ürün veya hizmetinizi satmak için yapılan çalışmalardır.

Sosyal medya pazarlaması, pazarlama ve marka hedeflerinize ulaşmak için popüler sosyal medya platformlarının gücünden yararlanan bir dijital pazarlama çalışmasıdır. Sosyal medya pazarlaması, ölçülebilir hedeflere sahip gelişen bir strateji gerektirmektedir. Sosyal medya pazarlaması sürecinde yapılan çalışmaların birkaçı;

  • Profillerinizi optimize etmek.
  • Kurumsal kimlik tasarımı ve sosyal medya
  • Görsel ve videolu tasarımlar
  • Hedef kitleye yönelik içerik üretimi
  • İçerik Pazarlaması
  • Sosyal medya hesap yönetimi
  • Sosyal medya reklam yönetimi
  • Yorumlara, paylaşımlara ve beğenilere yanıt vermek, hedef kitle ile iletişim süreci
  • Takipçi ve beğeni sayılarını artırmaya yönelik organik stratejiler
  • ve daha fazlası…

Sosyal Medya Pazarlaması Faydaları

Sosyal medya kullanımı işletmeler için oldukça büyük bir öneme sahiptir. Bu yüzden de sektörünüzde yer alan rakipleriniz bu alana yatırım yapıp, potansiyel müşterilerinize sizden önce ulaşıyor olabilir. Üstelik sosyal medya pazarlaması sadece potansiyel müşterilere ulaşmak için de değildir.

Profesyonel Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya pazarlamasının belirli faydalarından bazıları şunlardır:

  • İşinizi insanlaştırın: Sosyal medya, işletmenizi sektörünüzde farklı kılar. Profiliniz, gönderileriniz ve kullanıcılarla etkileşimleriniz, kitlenizin aşina olabileceği, bağlantı kurabileceği ve güvenebileceği, cana yakın bir kişilik, bir profil oluşturur.
  • Trafiği artırın: Profilinizdeki bağlantı, yayınlarınızdaki blog gönderisi bağlantıları ve reklamlarınız arasında, sosyal medya, web sitenize gelen trafiği artırmak için ziyaretçileri müşteriye dönüştürebileceğiniz en iyi kanaldır. Ayrıca, sosyal sinyaller dolaylı olarak bir sıralama faktörüdür.
  • Potansiyel müşteriler ve müşteriler oluşturun: Instagram/Facebook mağazaları, doğrudan mesajlaşma, profillerdeki harekete geçirici mesaj düğmeleri (CTA) ve randevu alma özellikleri gibi özellikler aracılığıyla doğrudan bu platformlarda potansiyel müşteriler ve dönüşümler elde edebilirsiniz.
  • Marka bilinirliğini artırın: Sosyal medya platformlarının görsel odaklı olması, görsel kimliğinizi geniş kitleler arasında oluşturmanıza ve marka bilinirliğini artırmanıza imkan sağlamaktadır.
  • İlişkiler kurun: Bu platformlar, takipçilerinizle ağ kurabileceğiniz, geri bildirim toplayabileceğiniz hem doğrudan hem de dolaylı iletişim kurmanızı sağlamaktadır. İşinizi geliştirmek, müşteri memnuniyeti sağlayabilmek ve daha fazla dönüşüm elde etmek için sosyal medya üzerinden hedef kitleniz ile iletişim halinde kalmanız oldukça önemlidir.

Sosyal medya hesabınızdaki etkileşim oranları ne kadar büyükse, pazarlama hedeflerinize ulaşmanız bir o kadar kolay olacaktır.

Orbita, Sosyal Medya Pazarlaması Sürecini Nasıl Yönetiyor?

Orbita, sosyal medya pazarlaması sürecine sosyal medya stratejilerinin planlaması ile başlıyor. Daha sonraki süreçte hedef kitlenizi analiz ediyor ve markanızın ihtiyaçlarını, hedeflerini birlikte belirliyoruz.

  1. Platform Tercihi: Hedef kitlenize, sektörünüz için popüler olan platformlara göre seçim yapmalısınız. Bu süreçte Orbita olarak yanınızdayız. Sektörünüzü, rakiplerinizi ve hedef kitlenizi analiz ederek hangi platformlarda yer almanızın gerektiğini belirliyoruz. Yalnızca aktif olarak performans elde edebileceğiniz ve markanıza değer katacak olan platformlarda yatırım yapmanız konusunda yol gösteriyoruz.
  2. Hedefleri Belirliyoruz: Markanızın bilinirliğini, satışlarınızı veya dönüşüm oranlarınızı artıracak stratejileri kurgulamadan önce hedeflerinizi birlikte belirliyoruz.
  3. İçerik Üretimi: Hedef kitlenize ve hedeflerinize uygun, kreatif, dönüşüm ve performans odaklı içerikleri markanız için üretiyoruz. İçeriğin önemli olduğunu biliyor ve bu konuda oldukça titiz bir şekilde çalışıyoruz.
  4. Planlama: İşletmeniz için nasıl içerikler oluşturulacağını ve hangi zaman dilimlerinde paylaşımların yapılacağını belirliyoruz. Bu doğrultuda işletmeniz için dönüşüm getirecek ve yüksek etkileşim elde edebileceğiniz içeriklerin paylaşımını planlıyoruz.
  5. Raporlama: Hangi gönderilerin en çok etkileşimi aldığını, hedef kitlenizin kimlerden oluştuğunu, en çok hangi tarz içerik türlerini beğendiğini ve dönüşüm getirecek olan stratejilerin neler olduğunu düzenli olarak paylaşıyoruz.

Sosyal Medya Pazarlama Stratejinizi Orbita ile Oluşturun!

Sosyal medyayı pazarlaması, site trafiğini iyileştirmekten ve erişiminizi artırmaktan daha fazlasını kapsamaktadır. İşletmenizi, hedef kitlenizin iletişim kurabileceği ve daha derin bir düzeyde bağlantı kurabileceği bir markaya dönüştürür. Siz de sosyal medya pazarlaması ile markanıza değer katmayı düşünüyorsanız, bizimle hemen iletişim geçin!

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu