Site İçi SEO Optimizasyonu
Site içi SEO Optimizasyonu, arama motorları üzerinde arama yapan kullanıcıları web sitelerine yönlendirmek için yapılan doğal çalışmalara denir. Site içi SEO Optimizasyonu çalışmaları adından da anlaşılacağı üzere site içerisinde yapılan optimizasyon çalışmalarını kapsamaktadır. SEO çalışmaları ile site içi SEO Optimizasyonu çalışmaları yapmak, web sitenize daha fazla ve daha kaliteli ziyaretçi kazandıracaktır. Ayrıca, site içerisinde olduğu gibi site dışarısında da yapılan SEO çalışmaları bulunmaktadır.
Site içi SEO Optimizasyonu nasıl yapılır?
Site içi SEO çalışmaları kimi zaman oldukça uzun süren çalışmalara dayanmaktadır. Bir web sitesi ne kadar büyük, ne kadar geniş kapsamlı ise site içi SEO çalışmalarının süresi de o kadar uzun olabilmektedir. Site içi SEO çalışmalarının farklı süreçleri bulunmaktadır. Site içerisinde büyük bir mimari ve ince bir işçilikle çalışılması SEO performansını olumlu yönde etkileyecektir. E-ticaret siteleri için SEO çalışması oldukça önemlidir. Rekabetin yoğun, reklam maliyetlerinin oldukça yüksek ve sektörünüzdeki dev şirketleri de düşünecek olursak; SEO sizi fark kılabilmektedir.
Site İçi SEO Optimizasyonu Çalışmalarında Hangi İşlemler Uygulanıyor?
- Site Hız Optimizasyonu
- Görsel SEO Optimizasyonu
- Link İnşaası
- SSL Kurulumu
- Meta Tag Optimizasyonu
Ve daha bir çok kriter yer almaktadır. Orbita ekibi olarak site içi SEO Optimizasyonu kriterlerinde her zaman yeni algoritmalara karşı güncellemeler getirmekteyiz. Eski yada günümüzde işlevi olmayan kriterleri ele almak yerine en güncel algoritmalara uyumlu olacak şekilde bir web sitesini optimize etmek her zaman daha etkili ve faydalı olmaktadır.
Site Hız Optimizasyon
Web sayfalarının açılış hızı, SEO için en önemli etkenlerden birisidir. Bu yüzden web sitenizin hız optimizasyonuna büyük önem göstermelisiniz. Kullanıcılara iyi bir deneyim yaşatın. Çünkü, arama motorları siteleri bu kriterlere göre sıralanmaktadır. Google’ ın web sitelerini sıralarken önemsediği belli başlı kriterler bulunmaktadır. Bu kriterlerin tamamı da arama motorları üzerinde arama yapan kullanıcıların deneyimlerine göre şekillenmektedir. Potansiyel müşterilerinizi düşünün! Sizce müşterileriniz dakikalarca web sitenizin açılmasını bekler mi? Ya da siz Google’dan ziyaret ettiğiniz web sitelerinin açılmasını beklemek ister miydiniz?
Site Hız Optimizasyonu Nasıl Yapılır?
Site hızı optimizasyonu yapmanın farklı yolları bulunmaktadır. WordPress altyapısı kullanıyorsanız; sitenize bir Cache eklentisi kurabilirsiniz. Javascript ve CSS kodlarını küçültmek ile optimizasyona başlayabilirsiniz.
Sitenizde yer alan ve gereksiz yer kaplayan tüm eklentileri ve görselleri kaldırarak web sayfanızın açılış hızını yükseltebilirsiniz. Unutmayın! Web sitenizin açılış hızını artırmanız, kullanıcı deneyimini geliştirir. Bu yüzden de site içi SEO Optimizasyonu çalışmalarınız için çok önemli bir role sahiptir. Hız testi ve açılış hızını artırmak için aşağıdaki rehberlerimizden yararlanabilirsiniz. Ayrıca, profesyonel destek almak için de bize iletişim sayfamızdan ulaşabilirsiniz.
İlgili rehber: WordPress Site Hızlandırma Rehberi
İlgili rehber: En İyi 20 Site Hızı Ölçme Aracı
Görsel SEO Optimizasyonu
Site içi SEO Optimizasyonu çalışmalarınızda web sayfalarınızda kullandığınız görsellerin de optimizasyon çalışmalarını yapmanız gerekmektedir. Arama motorları görsellerinizin niteliğini ve ne olduğunu anlayamaz. Bu yüzden alt metin etiketleri kullanarak görselinizi anlatan bir yazı yazmalısınız. Bu sayede arama motorlarının görselleri daha iyi anlamalarını sağlayabilirsiniz. Görsel SEO optimizasyonu ile sitenize görsel aramalardan da organik trafik çekebilirsiniz. Ayrıca, görsellerinizin boyutunu optimize ederek daha hızlı ve Google dostu bir web sitesine kavuşabilirsiniz.
150 KB ve üzerindeki görsellerinizin boyutlarını düşürerek daha fazla organik trafik elde edebilirsiniz.
Sitenize görsel yüklerken görsellerinizin URL’ sine ve görselin isminde anahtar kelimenizi kullanmayı unutmayın! Fakat, kullandığınız görsel ismi ve anahtar kelimeniz görsel ile alakalı olmalıdır.
Link İnşaası
URL’ de Anahtar Kelimelerinizi Kullanın
Linklerinizde ve URL’lerinizde anahtar kelimelerinizi kullanmaya özen gösterin. Linklerinizin içeriğiniz ile ilgili olmasına ve kısa olmasına özen gösterin! Google ve diğer arama motorları karmaşık olmayan, kısa ve net olan URL’ leri tercih etmektedir. Link inşaası yaparken kategorilerinizi, blog yazılarınızı ve varsa ürünlerinizi bu şekilde optimize ederek sıralamalarınızı önemli ölçüde yükseltebilirsiniz.
Site içi yönlendirme linklemelerinizi yapın!
Site içi yönlendirmeler yaparak kullanıcıları site içerisinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayabilirsiniz. Site içerisinde daha fazla vakit geçiren kullanıcılar sitenizin kalitesini ve SEO performansını olumlu yönde etkileyecektir. Ziyaretçilerin inceledikleri sayfa veya içeriklerle ilgili onlara farklı içerikler sunabilirsiniz. Bu sayfalar üzerinde geçirilen süre ve kullanıcı başına ziyaret edilen sayfa oranlarınız artacaktır. Kullanıcıların sitenizde daha fazla vakit geçiriyor olmaları da arama motorları tarafından sitenizi daha değerli kılacaktır.
SSL Kurulumu
Sitenizde hala SSL sertifikası kullanmıyorsanız artık kullanmanız gerikiyor. Çünkü Google HTTPS protokolüne sahip olmayan siteleri “güvenli değil” olarak işaretlemektedir. SSL sertifikası olmayan sitelere erişim izni bulunmamaktadır. Bunu tarayıcınızda https://www.orbita.com.tr/blog/blog/ (buraya kendi alan adınız gelecek) yazarak kontrol edin. Web sayfanız HTTPS protokolünde kalıyorsa, bu adımı atlayın ve devam edin. Bir HTTP sürümüne yönlendiriliyorsanız bu sorunu çözmeniz gerekmektedir. SSL sertifikası, Google ve diğer arama motorları için başlıca bir sıralama faktörüdür.xr
HTTPS, 2014 yılında bir sıralama faktörü haline gelmiştir. Siteniz hala HTTP ile çalışıyorsa bir SSL sertifikası kurulumu yapmalısınız. SSL sertifikasını Cpanel’de yer alan Let’s Encrypt kullanarak ücretsiz olarak da yapabilirsiniz.
Meta Tag Optimizasyonu
Gooogle bot web sayfalarını site içi metriklere (title, description, heading etiketleri, vb.) bakarak anlamlandırır ve hedeflediği anahtar kelimelerde çıkarımlarda bulunur. Meta tag optimizasyonu, site içerisindeki SEO çalışmalarının en önemlisi diyebilirsiniz. Sıralanmaları en üst seviyede etkileyen meta başlıkları ve meta açıklamalardır. Bu meta açıklamalar ve başlıklar anahtar kelimelerinizi içermelidir. Doğru meta etiketlerinin kullanımı, sitenize daha kaliteli ve daha fazla organik trafik kazandırabilir.
Google, arama sorgularında meta açıklamalarını değiştirerek, arama sorgusuna uyumlu özel bir meta açıklamasını otomatik olarak sunabilmektedir. Fakat, manuel olarak bu sayfaların Google’a uyumlu hale getirilmesini sağlayabilirsiniz. Kolay, anlaşılır, dikkat çeken, tıklanmayı artıracak başlıklar ile SEO performansınızı artırabilirsiniz. Meta açıklaması veya başlığı olmayan sayfanız kalmasın! Meta açıklamalarınızı ve başlıklarınızı sorgulayabileceğiniz birçok SEO aracı bulunmaktadır. Orbita olarak biz meta tag optimizasyonu için; Screaming Frog aracını kullanmaktayız. Bu araç ile sayfalarınızın, içerikleriniz başlıklarını ve meta açıklamalarını analiz edebilirsiniz.
Daha Fazla Organik Trafik Kazandıran Başlıklar Nasıl Olur?
Site içi SEO optimizasyonu yaparken en çok dikkat etmemiz gerekenlerden birisi de meta tag optimizasyonudur. Dikkat çekici, sayfa veya içerik ile alakalı, dönüşüm kazandıracak başlıklar kullanarak tıklanma oranlarını artırabilirsiniz. Meta başlıklarınızda anahtar kelimelerinizi kullanmayın unutmayın! Ayrıca, meta açıklamalarınız, sayfa içeriğini anlatan ve anahtar kelimelerinizi içeren anlamlı, dikkat çeken cümlelerde oluşmalıdır.
Meta başlığınız, maksimum 60 karakter 580px ölçüsünde olmasına özen gösterin!
Meta açıklamanız, maksimum 160 karakter ve 920px ölçüsünde olmasına özen gösterin!
“Meta açıklaması nedir?” isimli rehberimizden meta açıklaması hakkında daha fazla bilgi elde edebilirsiniz!