SEO

SEO Nedir?

SEO, gün geçtikçe önemi artan bir kavram olarak karşımıza çıkıyor. Dijital pazarlamanın gelişmesiyle ortaya çıkan SEO, dijitalde var olmak isteyen herkesi kendi içerisine çekiyor. Peki SEO nedir tam olarak? Gelin birlikte inceleyelim.

ücretsiz seo analizi

Orbita Dijital Performans Ajansı olarak profesyonel SEO hizmeti sunuyoruz. SEO Danışmanlığı ekibimiz ile performans odaklı bir çalışma serüvenine başlamak, ücretsiz analiz almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Şimdi ise içeriğimize geçelim. Keyifli okumalar dileriz.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir?

SEO, “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamına gelmektedir. Bir arama motorunun organik sonuçlarından gelen trafiğinin miktarını ve kalitesini artırmak için bir web sitesinin veya web sayfasının optimize edilmesine SEO denir.

Web sayfalarının arama motorlarında daha iyi performans ve daha çok görünürlük elde etmesi için yapılan çalışmalarına SEO denir. Amaç web sayfalarının arama motorlarındaki görünürlüğü iyileştirmek ve daha kaliteli trafik elde etmektir.

SEO Ne Demek? 

SEO, web sitesi trafiğini yükseltmek için çeşitli teknikler ve stratejiler ile site içi ve site dışındaki yapılan optimizasyon çalışmalarıdır.

Arama motorlarından gelen trafik, organik trafik olarak bilinmektedir. Daha fazla organik trafiğe sahip olmak için yapılan çalışmaların tamamına SEO denir.

SEO Neden Önemlidir?

Rakip sitelerden önde olmak biraz zor olabilir. Fakat, arama motoru optimizasyonu çalışmalarının farkı da tam olarak burada gözlemlenmektedir. Google’ da günde yüz milyonlarca sorgulama işlemi gerçekleşiyor. Potansiyel müşterileriniz, ürün veya hizmet satın almak için Google üzerinde arama yapmaktadır. Kısacası; Google, işletmeler için büyük bir pazar yeri diyebiliriz.

Bu pazaryerinde üst sıralarda yer alarak yani  daha fazla görünür olarak sektörünüzdeki marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı artırabilirsiniz. Web sitenizin Google’da üst pozisyonlarda olması için web sitenize ve potansiyel müşterilerinize uygun stratejileri kurgulamanız gerekmektedir.

seo temelleri

SEO Temelleri: Site İçi SEO ve Site Dışı SEO

Başarılı bir SEO çalışması için önemli iki ana başlık vardır:

  • Site içi SEO
  • Site dışı SEO

Site içi SEO; arama motorlarındaki sıralamaları iyileştirmek için site içerisindeki yapılan çalışmalardan oluşmaktadır.

Site Dışı SEO; geri bağlantı (backlink) elde etmek gibi web sitesinin içerisinde gerçekleşmeyen optimizasyon çalışmalarıdır.

seo açılımı

SEO Açılımı Nedir?

SEO Açılımı: Search Engine Optimization yani türkçe karşılığı, “Arama Motoru Optimizasyonudur.

Site İçi SEO Nedir?

Site içi SEO optimizasyonu, adından da anlaşıldığı gibi site içerisinde yapılan optimizasyon çalışmalarıdır. Web sitesi içerisinde bulunan içerikler, sayfa veya ürünler hem arama motorları hem de kullanıcılar için optimize edilmektedir.

On-Page (Site İçi) SEO Nedir? Çalışmaları Nelerdir?

Site İçi SEO, yüksek kaliteli içerik yayınlamanın yanı sıra başlıklarınızı, HTML etiketlerinizi (başlık, meta açıklamalar ve başlıklar) ve resimlerinizi optimize etmeyi içerir. Ayrıca, web sitenizin yüksek düzeyde uzmanlığa, otoriteye ve güvenilirliğe sahip olması için yapılan çalışmaları kapsar. Site içi SEO ile başarılı olabileceğiniz içerikleri sizin için bir liste halinde paylaştık. Bunlar;

  • Web sitenizin hedef kitlesine uygun, güncel, özgün ve alakalı içerikler oluşturmalısınız.
  • Başlık etiketlerini (H1-H6) hiyerarşiye uygun şekilde kullanmalısınız.
  • Görsel alt etiklerini ve görsel URL’lerin kullanımına dikkat etmelisiniz.
  • Sayfa veya yazı URL’lerin kısa, anlaşılır ve içerisinde anahtar kelimenizin geçmesine özen göstermelisiniz.
  • Her sayfa için benzersiz meta başlık ve açıklama kullanmalısınız.
  • Web sayfalarınızın hızlı açıldığından emin olmalısınız.
  • Mobil uyumlu ve kolay erişim sağlanabilen bir web sitesine sahip olmalısınız.

Teknik SEO Nedir?

Teknik SEO, bir web sitesini arama motorları ve kullanıcılar için optimize etme sürecidir. Teknik SEO optimizasyonu kullanıcı deneyimini geliştirmeye yönelik çalışmaları da kapsayabilmektedir.

Teknik SEO Çalışmaları Nedir?

Teknik SEO ile ilişkili birçok farklı çalışma bulunmaktadır. Fakat en çok tercih edilen çalışmaları incelemek gerekirse;

  • Search Console ve Analytics kurulumları
  • Sitemap oluşturma ve Optimize etme
  • Site haritanızı Google’a gönderme
  • Robots.txt Dosyasını Optimize etme
  • SEO dostu bir site yapısı oluşturmak
  • Web sitenizin hızını artırma
  • Web sitenizi mobil uyumlu hale getirme
  • Yinelenen içerik sorunlarını bulma ve düzeltme
  • Sunucu durum kodları ve hatalarını analiz etme
  • Kopya meta başlık ve açıklamaları analiz etme ve düzeltme
  • ve benzeri çalışmalar…

Site Dışı SEO Nedir?

Off-page SEO, sıralamasını iyileştirmek için bir web sitesinin dışında uygulanan SEO çalışmalarıdır. Site dışı SEO çalışmaları sadece backlinkler değildir. Sosyal medya ve mail pazarlaması çalışmaları da birebir site dışı SEO çalışmasıdır.

Site dışı SEO’nun amacı, arama motorlarının (ve kullanıcıların) sitenizi daha güvenilir ve profesyonel olarak görmesini sağlamaktır.

Sitenizin otoritesini ve organik arama trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz beş farklı site dışı SEO taktiği;

  1. Bağlantı Kurma (Backlink)
  2. İçerik pazarlama
  3. Yerel SEO Çalışmaları
  4. Ücretli Reklamlar (Google ADS vb.)
  5. Sosyal Medya Pazarlaması

En İyi Anahtar Kelimeleri Seçmek İçin 4 İpucu

İşte en iyi anahtar kelime araştırmasını ve seçimini yapmak için ipuçlarımız:

  1. Anahtar Kelime Analizi Araçlarını Kullanın: Size yardımcı olacak profesyonel araçlar olmadan en iyi anahtar kelimelerin araştırmasını yapamazsınız. Semrush, Ubersuggest ve Ahrefs gibi araçlar rekabetiniz hakkında fikir verecektir. Performansınızı iyileştirmek ve üst sıralarda yer almak için bu araçları kullanmanızda fayda var!
  2. Anahtar Kelimelerin Dilinden Anlayın: SEO çalışmasından iyi sonuçlar almak ve doğru anahtar kelime araştırması yapabilmek için anahtar kelimeleri anlamanız gerekmektedir.
  3. Arama Amacını Öğrenin: Anahtar kelimenin amacını bilmelisiniz. Arama amacını bildiğiniz takdirde dönüşüm oranlarınızı büyük ölçüde artırabilirsiniz. Bir alıcının Google’a yazacağı ile araştırma yapan bir kişinin Google’a yazacağı anahtar kelimeler arasında büyük bir fark olduğunu biliyor olmalısınız. Anahtar kelimeler arama amacını öğrenmek için; Semrush aracını kullanabilirsiniz.
  4. Rakip Analizi Yapın: Anahtar kelime araştırması yapmanın en iyi yollarından biri, rakiplerinizin ne yaptığını görmek ve liderliğini takip etmektir. Birisi istediğiniz anahtar kelime için birinci sıradaysa, anahtar kelime araştırma aracınıza gidin, URL’lerini girin ve anahtar kelime boşluğu ile hangi anahtar kelimeleri kullandıklarını görün.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu