SEO

Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması ve analizin gücü, hedef pazarınızın ve potansiyel ziyaretçilerinizin ihtiyaçlarını ve arama alışkanlıklarını daha iyi anlamanıza yardımcı olur. Bu araştırma sayesinde, hizmetlerinizi veya ürünlerinizi arayanların kullandığı dil ve terimleri belirleyerek içeriğinizi onlara uygun hale getirebilirsiniz.

Doğru anahtar kelime araştırması, belirli arama verilerine dayanarak aşağıdaki soruları yanıtlamanıza yardımcı olabilir.

  • İnsanlar ne arıyor?
  • Kaç kişi onu arıyor?
  • Bu bilgiyi hangi formatta istiyorlar?

Bu kısımda, araçları ve stratejileri kullanarak bu bilgiyi ortaya çıkarmanın yanı sıra, anahtar kelime araştırması zaaflarından kaçınmanıza ve etkili içerik oluşturmanıza yardımcı olacak taktikleri öğreneceksiniz. Hedef kitlenizin içeriğinizi nasıl aradığını anladığınızda, stratejik SEO’nun yeni bir dünyasını keşfetmeye başlayacaksınız!

Anahtar Kelime Araştırması Yapmadan Önce Müşterileri Tanıyın!

İşletmenin arama motoru optimizasyonuyla büyümesine yardımcı olmadan önce, ilk olarak kim olduklarını, müşteri kitlesinin kim olduğunu ve hedeflerini anlamanız gerekmektedir.

Bu önemli planlama adımını atlayan birçok kişi var çünkü anahtar kelime araştırması zaman alıcı olabilir ve zaten hangi anahtar kelimelerde sıralanmak istediklerini bildikleri için neden zaman harcayacaklarını düşünebilirler. Ancak çoğu kişiye zaman kaybı olarak gelse de SEO temellerinin atıldığı bir işletme için anahtar kelime araştırması yaparken bu araştırmaları edinmek, doğru hedef kitleye ulaşmanızda büyük rol oynar.

Çünkü sizin sıralamada öne çıkmasını istediğiniz şey ile hedef kitlenizin gerçekte istediği şey genellikle farklıdır. Hedef kitlenize odaklanmak ve ardından bu bilgileri geliştirmek için anahtar kelime verilerini kullanmak, rastgele anahtar kelimelere odaklanmaktan çok daha başarılı kampanyalar sağlayacaktır.

İnsanlar Hangi Kelimeler İle Arıyor?

Ne yaptığınızı açıklayacak bir stratejiniz olabilir ancak hedef kitleniz, sunduğunuz ürünü, hizmeti veya bilgiyi nasıl arıyor? Bu soruya yanıt vermek, anahtar kelime araştırması sürecinde çok önemli bir ilk adımdır.

Anahtar Kelime Araştırması ve Keşfetme

Muhtemelen sıralamak istediğiniz birkaç anahtar kelime belirlemişsinizdir. Bunlar, ürünleriniz, hizmetleriniz veya web sitenizin ele aldığı diğer konular gibi şeyler olabilir ve bunlar araştırmanız için muhteşem tohum anahtar kelimelerdir, bu yüzden onlardan başlayın!

Ortalama aylık arama hacmi ve benzer anahtar kelimeleri keşfetmek için bu anahtar kelimeleri bir anahtar kelime araştırması aracına girebilirsiniz. Bir sonraki bölümde arama hacmini daha derinlemesine ele alacağız, ancak keşif aşamasında bu, anahtar kelimelerinizin hangi varyasyonlarının arama yapanlar arasında en popüler olduğunu belirlemenize yardımcı olabilir.

Bir anahtar kelime araştırması aracına tohum anahtar kelimelerinizi girdikten sonra, içeriğinizle ilgili başka şekilde kaçırmış olabileceğiniz diğer anahtar kelimeleri, ortak soruları ve konuları keşfetmeye başlayacaksınız.

SEO’da uzmanlaşmış bir Ajans örneğini ele alalım.

Bir anahtar kelime araştırması aracına “SEO” ve “Ajans” yazarak son derece alakalı ve çok aranan aşağıdaki gibi ilgili terimlere ulaşabilirsiniz.

İçeriğinizle ilgili anahtar kelimeleri araştırması yaparken, bu kelimelerin arama hacminin büyük ölçüde değişebileceğini fark edeceksiniz. Hedef kitlenizin aradığı terimleri hedeflemek isteseniz de, bazı durumlarda, arama hacmi daha düşük olan terimleri hedeflemek daha avantajlı olabilir, çünkü rekabetleri daha azdır.

Yüksek ve düşük rekabetli anahtar kelimelerin her ikisi de web siteniz için avantajlı olabileceğinden, arama hacmi hakkında daha fazla bilgi edinmek, anahtar kelimelere öncelik vermenize ve web sitenize en büyük stratejik avantajı sağlayacak olanları seçmenize yardımcı olabilir.

Anahtar Kelimeleri Çeşitlendirmek

Web sitelerinin tamamının anahtar kelimeler açısından sıralamaya girmediklerini, sayfaların sıralamaya girdiğini unutmamak önemlidir. Büyük markalarda genellikle birçok anahtar kelime için ana sayfa sıralaması görüyoruz, ancak çoğu web sitesi için bu durum geçerli değildir.

Birçok web sitesi, ana sayfa dışındaki sayfalara daha fazla organik trafik alır; bu nedenle, web sitenizin her bir sayfasını benzersiz değerli anahtar kelimeler için optimize ederek çeşitlendirmek çok önemlidir.

Bu Kelimeler Ne Sıklıkla Aranıyor?

Anahtar kelime çeşitlendirmesinden sonra ilk odaklanılacak nokta ise belirlenen anahtar kelime veya kelimelerin ne sıklıkla arandığını analiz etmektir. Arama hacmi yüksek kelimeler ile başlamak yüksek rekabeti kaçınılmaz kılsa da düzenli ve etkili çalışma sonucu meyvelerini toplamanız olağandır.

Arama Hacmini Ortaya Çıkarma

Belirli bir anahtar kelime veya anahtar kelime öbeği için arama hacmi ne kadar yüksek olursa, genellikle daha yüksek sıralamalara ulaşmak için o kadar fazla çalışma gerekir. Buna genellikle anahtar kelime zorluğu denir ve bazen SERP özelliklerini de içerir; örneğin, birçok SERP özelliği (öne çıkan snippet’ler, bilgi grafiği, atlıkarıncalar vb.) bir anahtar kelimenin sonuç sayfasını işgal ediyorsa zorluk artar.

Büyük markalar genellikle yüksek hacimli anahtar kelimeler için ilk 10 sonucu alır; bu nedenle, web’de yeni başlıyorsanız ve aynı anahtar kelimelerin peşinden gidiyorsanız, sıralama için zorlu bir mücadele yıllar alabilir.

Genellikle, arama hacmi ne kadar yüksekse, organik sıralama başarısı için gereken rekabet ve çaba da o kadar büyük olur. Ancak çok spesifik arama terimlerine odaklanırsanız, arama yapanları sitenize çekmeme riskiyle karşılaşabilirsiniz. Çoğu durumda, daha düşük rekabetli ve spesifik arama terimlerini hedeflemek avantajlı olabilir. Bu tür terimlere SEO’da “uzun kuyruklu anahtar kelimeler” denir.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeleri Anlamak

“Hamburger” anahtar kelimesi için 1. sırada yer almak harika olurdu… Değil mi?

Ayda 50.000, hatta 5.000 arama yapılan anahtar kelimelerle uğraşmak harikadır, ancak gerçekte bu popüler arama terimleri web üzerinde yapılan tüm aramaların yalnızca bir kısmını oluşturur. Aslında, arama hacmi çok yüksek olan anahtar kelimeler belirsiz bir amacın göstergesi bile olabilir; bu terimleri hedeflerseniz, sayfanızın sağladığı içerikle eşleşmeyen ziyaretçileri sitenize çekme riskiyle karşı karşıya kalabilirsiniz.

hamburger

Araştırmacı hamburgerin besin değerini mi bilmek istiyor? Hamburger mi sipariş edecek? yoksa Ailesi ile gidebileceği bir restoran mı arıyor? Google bu bilgileri bilmiyor, bu nedenle daha spesifik arama sonuçlarına ulaşmanıza yardımcı olmak için bu özellikleri sunuyor. “Hamburger’i” hedeflemek muhtemelen çok geniş bir hedef kitleye hitap ettiğiniz anlamına gelir.

uzun kuyruklu anahtar kelime nasıl anlaşılır

 

 

 

 

 

Eğer “hamburger” arıyorsanız, Google “patates kızartması” ile de ilgilenebileceğinizi düşünüyor olması şaşırtıcı değil. Çünkü insanların hamburgerle birlikte patates kızartması seçeneklerini de arayabileceğini biliyorlar.

uzun kuyruklu anahtar kelime belirleme

Eğer öğle yemeği için hamburger yiyebileceğiniz bir yer bulmayı amaçlıyorsanız, “Daha fazla yer keşfedin” SERP özelliği bu amacınıza hizmet ediyor.

Geriye kalan kısım ise aramanın, “orta” ve “uzun kuyruğunda” yer alır.
anahtar kelime hacmi nedir? uzun kuyruklu anahtar kelime nedir?
Daha az popüler olan anahtar kelimeleri küçümsememek önemlidir.
Daha düşük arama hacmine sahip uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle daha iyi dönüşüm sağlar çünkü arama yapanlar aramalarında daha spesifik ve niyetlidirler. Örneğin, “mont” arayan bir kişi muhtemelen sadece göz atıyordur. Öte yandan, “uygun fiyatlı siyah kadın montu” diye arama yapan birinin aslında amacı bellidir!

Arama Hacmiyle Stratejik Olmak

Siteniz için ilgili arama terimlerini ve bunlara karşılık gelen arama hacimlerini keşfettikten sonra, rakiplerinizi inceleyerek ve aramaların zamanı veya konuma göre nasıl değişebileceğini anlayarak daha stratejik bir yaklaşım benimseyebilirsiniz.

Rakiplere Göre Anahtar Kelime Araştırması

Muhtemelen birçok anahtar kelime bulacaksınız. Hangisini ilk ele alacağınızı nasıl belirlersiniz?

Rakiplerinizin henüz sıralamada yer almadığı yüksek hacimli anahtar kelimelere öncelik vermek iyi bir fikir olabilir. Diğer yandan, rakiplerinizin listenizdeki hangi anahtar kelimelerde zaten sıralamada olduğunu görebilir ve bunlara öncelik verebilirsiniz.

İlk strateji, rakiplerinizin kaçırdığı fırsatları değerlendirmek için iyi bir adımdır; ikincisi ise rakiplerinizin zaten başarılı olduğu anahtar kelimelerle rekabet etmek keskin bir adım olmuş olacaktır.

Zamana Göre Anahtar Kelimeler

Sezon trendlerini bilmek, içerik stratejisi belirlemede avantajlı olabilir.

Örneğin; Türkiye’de “yazlık tatil köyleri” terimi, mart ayından eylül ayına kadar popülerlik kazanıyor. Bu bilgiye dayanarak, içeriği ocak veya şubat ayında hazırlayabilir ve yaz aylarında bu tatil köylerini tanıtan içerikleri yayınlayabilirsiniz.

Bölgeye Göre Anahtar Kelimeler

Google Anahtar Kelime Planlayıcı’da anahtar kelime araştırmanızı belirli şehir, ilçe veya mahallelere göre daraltarak belirli bir yeri daha stratejik bir şekilde hedefleyebilir veya Google Trendler’de “bölgeye göre ilgi” kısmını inceleyebilirsiniz. Coğrafi spesifik araştırmalar, içeriğinizin hedef kitlenizle daha alakalı olmasına yardımcı olabilir.

Örneğin, İstanbul’da büyük bir alışveriş merkezi için tercih edilen terimin “AVM” olduğunu, İzmir’de ise “alışveriş merkezi”nin tercih edilen terminoloji olduğunu görebilirsiniz.

Arama Yapan Kişinin Amacına En Uygun Format Hangisidir?

Google’ın arama sonuçlarını görüntülemeyi seçtiği biçim, amaca bağlıdır ve her sorgunun benzersiz bir amacı vardır. Google, Kalite Değerlendirici Yönergelerinde bu amaçları “bilmek” (bilgi bulmak), “yapmak” (bir hedefi gerçekleştirmek), “web sitesi” (belirli bir web sitesini bulmak) veya “şahsen ziyaret etmek” (yerel bir web sitesini ziyaret etmek) olarak tanımlamaktadır.

  • Bilgilendirici sorgular: Arayıcının, bir restoranın çalışma saatleri veya Saat Kulesi’nin tarihi gibi bilgilere ihtiyacı vardır.
  • İşlemsel sorgular: Araştırmacı, otel rezervasyonu yapmak veya film izlemek gibi bir eylem gerçekleştirmek isteyebilir.
  • Ticari sorgular: Araştırmacı, otomobil modellerini karşılaştırmak ve kendi özel ihtiyaçlarına en uygun olanı bulmak ister.
  • Yerel sorgular: Arayan kişi yakındaki restoran, çilingir veya sinema gibi yerel bir şey bulmak ister.
  • Gezinme sorguları: Arama yapan kişi, Amazon veya CNN gibi belirli bir web sitesine gitmek isteyebilir.

Anahtar kelime araştırması sürecindeki önemli bir adım, arama yapanın amacını daha iyi anlamak için hedeflediğiniz anahtar kelimenin SERP (Arama Motoru Sonuç Sayfası) manzarasını incelemektir. Hedef kitlenizin hangi tür içeriklere ilgi gösterdiğini anlamak için SERP’lere göz atın!

Eğer sorgu belirsizse, Google bazen arama yapanların ne aradıklarını daha net belirtmelerine yardımcı olmak için “şu ölçüte göre hassaslaştır” özelliğini kullanır. Böylece, arama motoru, arayan kişinin isteğini daha iyi anlayarak onlara daha uygun sonuçlar sunabilir.

Google, çeşitli sonuç türlerini sunabilir; bu nedenle, bir anahtar kelimeyi hedefleyecekseniz, hangi tür içeriğin oluşturulması gerektiğini anlamak için SERP’yi incelemek önemlidir.

Daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçin ve bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip edin!

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu