Instagram Sponsorlu Reklam Verme Ücretleri
Instagram ücretli sponsorlu reklamlar, markaların ürün ve hizmetlerini milyonlarca kişiye ulaştırması için oldukça önemli bir rol oynuyor. Günümüzde hemen hemen her markanın aktif olarak kullandığı reklamlar, beklentilere ve stratejilere göre ayrı fiyatlandırılabiliyor. Ulaşmak istediğiniz hedef kitle, reklam alanları ve reklam pazarlama stratejileri, farklı reklam verme ücretlerinin oluşabilmesini sağlıyor. Peki, ortalama olarak Instagram sponsorlu reklam verme ücretleri 2023 yılında ne kadardı, 2024 yılında ne kadar? Fiyatlar neye göre belirleniyor, birlikte inceleyelim.
Orbita Dijital olarak minimum reklam maliyetleri ile maksimum verim odaklı reklam stratejileri sunuyoruz. Sizler de bu konuda destek almak isterseniz; 0232 400 48 48 telefon numaramız üzerinden bize ulaşabilirsiniz.
Instagram Sponsorlu Reklam Verme Ücretleri Ne Kadar?
Reklam verme amacına göre (profil ziyareti, mesajlaşma, web site trafiği) farklı tıklama başı maliyetler (TBM) ortaya çıkabilmektedir. Türkiye’de profil ziyareti reklamları için tıklama başı ücret ortalama 0.20 TL – 2 TL arasında farklılık gösterebilir. Tabii ilk defa reklam veriyorsanız reklamların sadece bu kreatifle sınırlı olmadığını bilmenizde fayda var. Kısaca açıklamak gerekirse; dönüşüm, etkileşim, marka bilinirliği oluşturmaya yönelik birçok farklı profesyonel seçenek bulunuyor.
Instagram Reklam Fiyatları Neye Göre Belirleniyor?
Seçmiş olduğunuz ilgi alanı, yaş kitlesi, cinsiyet, reklam alanı ve reklam hacmi reklam fiyatlarının değişkenlik göstermesine etken olabilir. Bunun yanı sıra olası reklam tecrübeniz, reklam dönüşüm ve maliyet oranlarına doğrudan etki etmektedir.
Instagram’da Ücretsiz Reklam Vermek Mümkün Mü?
Instagram sponsorlu reklam seçeneği ücretli bir alandır. Sizlerin belirleyeceği bütçelere oranla ulaşılacak olan kullanıcı sayısı da değişkenlik gösterecektir.
Instagram’da Reklam Verebilmek İçin Gerekli Minimum Bütçe Nedir?
2024 Mart ayında Instagram’a reklam vermeniz için günlük minimum 20 TL reklam bütçesi belirlemeniz gerekiyor. Yukarıda yer alan görselde 10 günlük bir sürecin günlük 40 TL reklam harcaması yaparak 400 TL bütçe oluşturduğunu görebilirsiniz. Ayrıca, 200 TL’lik bir reklam ile tahmini erişim sayısı da örnekte gösterilmektedir.
Güncelleme: 22 Temmuz 2023 itibariyle bu fiyatların sürekli değişkenlik gösterdiğini söyleyebiliriz. Anlattığımız adımları uygulayarak reklam verme aşamasında bunun kontrolünü sağlayabilirsiniz.
Instagram Sponsorlu Reklam Verme Ücretleri Nasıl Düşürülür?
Instagram sponsorlu reklam verme ücretlerini düşürmek için farklı stratejiler geliştirilebilir.
- Tek bir reklam ile sınırlı kalmayın, farklı reklam görselleri ve kampanyaları deneyin.
- Business üzerinden değil, Facebook üzerinden reklam veriyorsanız hikayeler ve postlar için ayrı ayrı reklamlar oluşturarak aynı içeriğe A/B testleri yapın.
- Yaş aralığını ve hedef kitleyi geniş tutun.
Instagram yönetimi hizmetimizden faydalanmak, profesyonel reklamlar vermek için bizimle tanışın!