E-Ticaret SEO Stratejileri

Potansiyel bir müşteri, ürünlerinizden birini Google gibi bir arama motorunda ararsa, sitenizin, kullandıkları anahtar kelimeler açısından iyi bir sıralamaya sahip olduğundan emin olmalısınız. Search Engine Journal'a göre , kullanıcıların %75'i arama sonuçlarının ilk sayfasını asla geçmiyor; dolayısıyla potansiyel müşterilerin sizi bulmasını istiyorsanız siteniz için SEO çalışmaları yapmanız veya bir SEO Ajansı ile çalışmanız gerekiyor!

E-Ticaret SEO Stratejileri: Kapsamlı Rehber

SEO, e-ticaret için zorlayıcı olabilir ancak sıralamanızı iyileştirmek ve potansiyel müşterileriniz tarafından görünür olmak için kullanabileceğiniz birkaç strateji bulunuyor. E-ticaret SEO stratejileri ile satışlarınızı ve organik trafiğinizi hızlı bir şekilde iyileştirebilirsiniz. İşte, sizin için hazırladığımız E-ticaret SEO Stratejileri;

1. Benzersiz ürün açıklamaları oluşturun

Özgün olmak her zaman iyidir. Google arama motoru botları, kullanıcılara özgün içerikleri sunmayı amaçlar. Ayrıca kullanıcılar da kaliteli ve özgün içerikleri okumayı tercih eder.

Sitenizdeki her ürün için orijinal ürün açıklamaları yazmanız önemlidir. Tekrarlanan açıklamalar sıralamanızın düşmesine neden olabilir, bu nedenle her ürün sayfası için benzersiz açıklamalar yazmaya zaman ayırmalısınız.

Her birinin kendine özgü özelliklerini göstermek amacıyla ürünlerinizi tanımlamak için renkli, jenerik kelimeler kullanın. Örneğin, tişörtün nispeten basit bir ürün olduğunu düşünebilirsiniz; ancak Kaft'ın bu açıklaması, potansiyel müşterilere tam olarak ne beklemeleri gerektiği konusunda net bir fikir verme konusunda harika bir iş çıkarıyor.

Ürünlerin tamamının özgün bir tasarımı var ve herbir ürünün kendine özel bir hikayesi bulunuyor! Ürün açıklamalarınız ne kadar benzersiz olursa, tam olarak sunduğunuz ürünü arayan arama motoru kullanıcılarına ulaşma olasılığınız da o kadar artar. Tabii, benzersiz olsun diye ürün ile alakası olmayan bir açıklamadan bahsetmiyoruz. Ürünü tanımlayan, anlatan, kaliteli bir içerik oluşturmaktan bahsediyoruz!

2. Meta açıklamalarınızı optimize edin

Evet, meta açıklamalar birçok e-ticaret sitesinde unutuluyor veya önemsenmiyor. Ancak meta açıklamalar, en etkili e-ticaret seo stratejileri arasında yerini alıyor.

Arama sonuçlarındaki varlığınız genellikle başlık etiketiniz ve meta açıklamanızla sınırlıdır; dolayısıyla bunların sayfadaki diğer sonuçlardan öne çıkması önemlidir.

Meta açıklamanın amacı kullanıcıların sitenize tıklamasını sağlamaktır; ancak onlara bunun nedenini anlatacak yalnızca 160 karakteriniz vardır. İyi bir meta açıklaması, arama yapanların daha fazla bilgi edinmek istemesini sağlamalı ve onlara, aradıkları ürün olduğunu göstermelidir.

3. SEO dostu URL'ler kullanın

Ürün sayısı artıkça e-ticaret sitelerinde kontroller her anlamda zorlaşıyor. Özellikle de site mimarisini iyi kurgulama konusunda ciddi SEO sorunları ile karşılaşılabiliyor. URL'leriniz her sayfadaki ürünlerle eşleşmelidir; bu nedenle, kullanıcının bu sayfada ne bulacağını yansıtan açıklayıcı anahtar kelimeler eklemek önemlidir. URL'nizdeki kelimeleri ayırmak için kısa çizgi (-) kullanmak da en iyisidir.

Bununla birlikte, anahtar kelimeleri URL'nize yalnızca  sayfadaki içerikle gerçekten alakalı olmaları durumunda eklemeniz gerektiğini unutmamak da önemlidir. Arama sonuçlarında bu anahtar kelimelerin sıralamasını artırmak amacıyla gereksiz kelime ve kelime öbekleri eklemek SEO'nuza zarar verebilir ve tam tersi bir etkiye neden olabilir.

Ürün kendisini en net ve en kısa şekilde anlatan URL'ler kullanmalısınız. Örneğin; mavi polo yaka tişört ürününüz için "mavi-polo-yaka-tisort" URL'ini kullanabilirsiniz. Unutmayın! URL yapılarında türkçe karakterler, gereksiz bilgiler veya çeşitli parametreler yer almamalıdır.

4. Güçlü dahili bağlantı yapısı oluşturun

Backlinke ihtiyacımı yok! Öncelikle sitemizin güçlü bir bağlantı yapısına sahip olması gerekmektedir. Bu yapı, site mimarimizi oluşturacaktır.

Dahili bağlantılar sitenizdeki sayfaları birbirine bağlar. Bu, SEO için çok önemlidir, çünkü arama motoru tarayıcıları bu bağlantıları sitenizde yeni bir sayfa bulmak, dizine eklemek ve sıralamak için kullanır.

Mümkün olduğunca sayfalar arasında bağlantı kurmak, kullanıcılar için çok daha kolay bir gezinme deneyimi sağlar. Kullanıcı deneyimi = daha iyi SEO performansı

7. Site hızınızı artırın

Hala daha site hızının önemini bilmeyen var mı? Hangimiz bir web sitesinde ürün sayfalarının yavaş açılmasını isteriz? Hiçbir şey potansiyel bir müşteriyi, yavaş yüklenen bir ürün sayfasından daha hızlı kaybedemez. Kissmetrics'e göre insanların %40'ı, yüklenmesi 3 saniyeden uzun süren bir web sitesini terk ediyor.

Genellikle hız testi araçları sadece belirli bir sayfanın hızını test ediyor. Ancak bizim için önemli olan tüm sayfaların hızlı bir şekilde yüklenmesi/açılmasıdır.

Bu konuda, görsellerinizin optimize edilmesi, uygun tema veya e-ticaret altyapısının tercih edilmesi oldukça önemlidir. Ayrıca, CDN ve Cache kullanımı da web sayfalarınızın açılış sürelerini doğrudan olumlu olarak etkileyecektir.