SEO Uyumlu URL Nedir? Nasıl Oluşturulur?

SEO Uyumlu URL, hem arama motorları hem de insanlar tarafından anlaşılması amaçlanan web adresleridir. Bu URL'ler genellikle web sayfasının içeriğini doğru şekilde temsil eden alakalı anahtar kelimeler veya kelime öbekleri içerir.

SEO ile uyumlu URL'leri nasıl oluşturabilirsiniz? Web sitenizin kullanıcı deneyimini ve arama motoru sıralamalarını iyileştirebilecek SEO Uyumlu URL'ler nasıl oluşturulacağına ilişkin en iyi uygulamalar ve tavsiyeler hakkında bilgi edinmek istiyorsanız haydi Orbita Ekibi olarak hazırlamış olduğumuz bloğa göz atalım!

URL Nedir?

İnternet, bilgi ve iletişimin sınırsız dünyasıdır ve bu dünyada her bir bilgi kaynağına ulaşmanın anahtarı URL’lerdir. URL, Uniform Resource Loader'ın kısaltmasıdır ve internet üzerinde bir kaynağın tam adresidir. Web tarayıcıları aracılığıyla bu kaynaklara erişim sağlar.URL’ler genellikle 3 kısımdan oluşmaktadır:

URL Protokolü (http:// - https://): URL’in hangi güvenlik protokolünde açılacağını belirten kısımdır.

Domain/Alan Adı (siteadi.com/.net/.org): Web sitesinin ana kimliğini yansıtan alan adıdır.

Klasör Yolu (siteadi.com/klasor-yolu): Web sitesinin alt klasörlerini ve sayfalarını gösteren isimlendirmelerdir.

Baştaki protokol browserın hedef kaynaktaki bilgilerin nasıl erişilmesi gerektiğini belirtir. Web için standart protokol http:// ve https:// dir. Kırmızı renkle belirtilen s güvenliği temsil eder. Ftp (file transfer protocol) ise dosya transferleri için kullanılır. Mail erişimi için mailto: kullanımı da mevcuttur.

Domain name (alan adı) web sitemizin bulunduğu adresin human-readable yani insan tarafından okunabilir ismidir. Web sitesinin asıl adresi IP adres olarak adlandırılır. Örnek verecek olursak web sitenizin ip adresi 192.168.0.0/16 aralığında bir adres olabilir; ancak bu sayılardan oluşan kafa karıştırıcı adresi girmektense alan adları kullanılır ve biz fark etme den bu alan adı DNS tarafından ip adrese dönüştürülür.

URL’ in en sondaki kısmı ise Top-Level Domain (Üst seviye domain) olarak adlandırılır. En çok kullanılan .com uzantısı ticari amacı temsil etmek için oluşturulmuştur. Eğitim için .edu , devlete bağlı siteler için .gov uzantıları kullanılır. Peki SEO URL in önemi nedir?

SEO Uyumlu URL Neden Önemlidir?

Web sitelerinin URL yapıları birbirinden farklılık göstermektedir. Bir URL bir e-ticaret sitesi için, diğeri ise bir blog için yapılandırılmış olabilir. Genel olarak çeşitli web sitelerinin amaçlarını ve ihtiyaçlarını karşılamak için farklı URL yapılarının kullanılması yaygındır. Ancak web siteleri arasındaki farklar ne olursa olsun, günün sonunda URL yapısının SEO ile uyumlu olması gerekir.

Arama motorları karar verme süreçlerinde birçok değişkeni hesaba katar ve URL'ler listenin üst sıralarında yer alır. Sayfa başlıklarında olduğu gibi URL'ler de bir web sayfasının arama motorlarına ve potansiyel ziyaretçilere tanımlanmasına yardımcı olur. Bu da bunların doğru, ilgi çekici ve iyi yapılandırılmış olması gerektiği anlamına gelir. URL'den bir web sitesinin içeriği hakkında yararlı bilgiler alabilir. Açıklayıcı ve anahtar kelime açısından zengin bir URL, tıklama oranlarını da artırabilir ve bir web sitesine daha fazla doğal trafik çekebilir.

Bir URL, SEO bağlamında önemli bir ağırlık taşır ve ziyaretçilere sayfada yer alan içerik hakkında fikir verir. Bir sayfanın URL'si okuyuculara veya arama motorlarına sayfanın içeriği hakkında hiçbir şey söylemiyorsa, bu durum o sayfanın arama motoru sonuçlarında iyi sıralama şansına zarar verebilir. Bu nedenle sitenizin tüm URL'lerinin SEO uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir.

SEO Uyumlu URL Nasıl Oluşturabilirim?

Web sayfalarınızın Google ve diğer arama motorları tarafından anlaşılmasını ve doğru şekilde sıralanmasını istiyorsanız URL yapınızı SEO ile uyumlu planlamak zorundasınız. Web siteniz özel yazılıma sahipse URL yapısının nasıl olacağı konusunda yazılım sürecinde stratejiler geliştirmeniz gerekiyor.

Özellikle WordPress alt yapısını kullanan sitelerde çok rahat optimize edilmektedir. WordPress tabanlı web sitelerinde URL yapınızın nasıl olacağını ayarlar bölümünden düzenleyebiliyorsunuz. Aynı zamanda her sayfa için URL düzenlemesi yapabileceğiniz bazı WordPress araçları bulunuyor.

Bir URL’nin nasıl SEO ile uyumlu olacağına detaylı olarak bir bakalım.

Anahtar Kelime Kullanımı

SEO Uyumlu URL'ler, hem kullanıcılar hem de arama motorları için konuyu vurgulamak amacıyla ilgili sayfanın başlığında ve meta açıklamasında da yer alması gereken 1-3 anahtar kelime içermelidir. Buna ek olarak farklı arama sorgularında sıralamaya girmek için gereksiz anahtar kelimeler kullanmayın çünkü arama motorları sayfanızı spam olarak değerlendirebilir. Yalnızca sayfanın konusu ve hedef grubuyla ilgili en alakalı anahtar kelimeleri kullanın.

İyi bir kural, URL'de başlığınızda veya başlığınızda kullandığınız terimlerin aynısını kullanmaktır. “Şirketimiz Hakkında” sayfanızdaki URL “/şirketimiz-hakkında” şeklinde olmalı ve ev elektroniği içeren bir ürün sayfası “/ev-elektronik” şeklinde olmalıdır.

Anahtar Kelimeleriniz Arasına Kısa Çizgi (-) Ekleyin

En iyi SEO çalışmaları, diğer özel karakterler yerine kelimeler arasında kısa çizgi kullanır. Çünkü kısa çizgilerin URL'lerin okunabilirliğini artırma olasılığı daha yüksektir. Ayrıca kullanıcı deneyimini geliştiren pratikte kullanımı daha yaygındır. Bu nedenle URL'lerinizi daha SEO ile uyumlu hale getirmek için kısa çizgi kullanın. Örneğin:

https://www.orbita.com.tr/blog/seo-uyumlu-url-nedir-nasil-olusturulur

Kısa ve Öz URL’ler Kullanın

Google URL yapınızı mümkün olduğu kadar basit hale getirmenizi istiyor. URL optimizasyonu, kullanıcı deneyimini geliştirmek için okunabilir ve daha az kafa karıştırıcı URL yapıları oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu nedenle anlaşılırlığı artırmak için URL'lerinizi hem kullanıcıların hem de arama motorlarının erişebileceği kadar kısa ve basit tutun.

Beş kelimeyi aşmayan URL'ler yazmaya çalışın. Daha uzun süre devam etmeniz gerekiyorsa, tüm ifadeleri kesmeyin; bunun yerine anahtar kelimeleri koruyun ve "ile" "ve" “veya” ya da” gibi gereksiz kelimeleri ortadan kaldırın.

Olabildiğince sade ve anlaşılabilir URL’ler oluşturun. Ana anahtar kelimelerinizi kullanın. Bunlar içeriğinizi en iyi ve en genel şekilde anlatan kelimelerdir ve daha kolay anlaşılabilir bir görünüm sağlar. Uzun ve karmaşık URL’ler ziyaretçilerin gözünü korkutabilir. Bu yüzden, oldukça sade ve anlaşılabilir olmaya özen gösterin.

Sayıları ve Özel Karakterleri Kaldırın

Özel karakterler ve semboller, bozuk bağlantı sorunlarına neden olabileceğinden SEO uygulamalarının güvenli olmayan bölgesine aittir. Örneğin, köşeli parantezler ([]), ters eğik çizgi (()) ve yüzde işareti (%), URL'lerde kullanmaktan kaçınmanız gereken güvenli olmayan karakterlerden bazılarıdır. Özel karakterler (virgül, noktalı virgül vb. dahil), kullanıcılar ve arama motorları için URL'lerin okunmasını da zorlaştırır. Bu nedenle URL'leri SEO uygulamalarıyla daha uyumlu hale getirerek güvenli bölgede kalmak için URL'lerinizden tüm özel karakterleri kaldırın.

Dinamik Parametreleri Kullanmaktan Kaçının

Dinamik parametreler, bir URL dizesinin sonuna eklenen ve bilgileri bir sunucuya veya uygulamaya aktarmak için kullanılan değişkenlerdir. Bu parametreler genellikle arama sorgularında kullanılır ve sonuçları filtrelemek veya sıralamak ya da belirli bir eylem veya davranışı belirtmek için kullanılabilir.

Dinamik URL'ler, hem arama motorları hem de kullanıcılar için anlaşılması zor olabilir. Karmaşık yapıları nedeniyle SEO performansını olumsuz etkileyebilirler. Bu yüzden, Dinamik URL'leri statik URL'lere dönüştürmek, SEO performansınızı artırabilir. Bunu yapmak için, URL yeniden yazma tekniklerini kullanabilirsiniz.

Küçük Harf Kullanımı

Çoğu web sunucusu küçük ve büyük URL'leri aynı şekilde ele alır, ancak bu her zaman böyle değildir. Teknik olarak, bir URL'de ana bilgisayar adından (etki alanı) sonraki her şey büyük/küçük harfe duyarlıdır ve bazı sunucular bunlara farklı şekilde davranır. Bu duyarlılığından dolayı büyük harf kullanmanız web sitenizin 404’e düşmesine neden olabilir.

Tarih Kullanmaktan Kaçının

İnsanlar nadiren sayfaları yayınlandıkları zamana göre ararlar. İçeriğinize tarih ve yıl eklemenin ya hiçbir SEO etkisi olmaz ya da içeriğinizin eski ve modası geçmiş görünmesine neden olur. Ayrıca, anahtar kelimeler için kullanılabilecek değerli alanı kaplar. Tarihleri ​​​​URL'lerin tamamen dışında bırakın.

Alt Alan Adlarına dikkat edin

Arama motorlarının bir alt alan adını birincil alan adından ayrı bir varlık olarak ele alma potansiyeline sahip olduğunu dikkate almak önemlidir. Bu, bağlantı kurma ve güven değeri de dahil olmak üzere SEO'nun birçok yönünü etkileyebilir. Bir alt alan adını kullanmak için özel bir nedeniniz olmadığı sürece, bunun yerine alt klasörleri kullanmak en iyisidir.

Klasörleri Sınırlayın

Bir URL gereksiz klasörler içermemelidir. URL yapınız için gereken sayıda klasör ve karakter kullanmanız yeterlidir. Site yapınız ne kadar düz olursa o kadar iyidir.

SEO Uyumlu URL için bu en iyi uygulamaları kullanmak, sitenizin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olacak ve kullanıcıları sayfalarınızı ziyaret etmeye teşvik edecektir. URL'lerin ve SEO'nun tüm yönlerinin önemli bir bileşeni kullanılabilirliktir. Kullanıcıyı her zaman aklınızda tutun. Unutulmaması gereken bir şey daha, Google kuralları değiştirmeyi sever. SEO dünyasındaki değişikliklere her zaman dikkat edin.

Sonuç

SEO Uyumlu URL oluşturmak, web sitenizin arama motorlarında daha yüksek sıralamalara ulaşmasını ve kullanıcılarınızın sitenizde daha iyi bir deneyim yaşamasını sağlar. Kısa, anlamlı ve anahtar kelime içeren URL'ler oluşturarak SEO performansınızı artırabilirsiniz. Ayrıca parametreleri, sayılar, özel karakterler kullanmak gibi birçok faktörü elemek de sıralamanızı ve organik trafiğinizi olumlu yönde etkileyecektir. Unutmayın, URL'leriniz sitenizin dijital adresleridir ve bu adresleri doğru oluşturmak, hem arama motorları hem de kullanıcılar için büyük bir fark yaratır.

Sıkça Sorulan Sorular

  1. SEO Uyumlu URL nedir?

SEO Uyumlu URL, arama motorları ve kullanıcılar için anlaşılır ve optimize edilmiş web adresleridir. Kısa, öz ve anahtar kelimeler içeren URL'lerdir.

  1. URL'lerde anahtar kelime kullanımı neden önemlidir?

Anahtar kelimeler, arama motorlarının sayfanızın içeriğini anlamasına yardımcı olur ve arama sonuçlarındaki sıralamanızı iyileştirir.

  1. Dinamik URL'ler SEO'yu nasıl etkiler?

Dinamik URL'ler genellikle karmaşıktır ve SEO performansını olumsuz etkileyebilir. Statik ve anlamlı URL'ler oluşturmak daha faydalıdır.

  1. HTTPS kullanmak SEO'yu nasıl etkiler?

HTTPS, sitenizin güvenliğini artırır ve Google tarafından pozitif bir sıralama faktörü olarak değerlendirilir.

  1. SEO Uyumlu URL'leri nasıl denetleyebilirim?

Google Search Console ve çeşitli üçüncü parti SEO araçları kullanarak URL'lerinizi denetleyebilir ve optimize edebilirsiniz.

 

Bugün sizlerle birlikte SEO Uyumlu URL Nedir? Nasıl Oluşturulur? sorusunu cevapladık. SEO hakkında daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçin ve bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip etmeyi unutmayın!

SEO Uyumlu URL, hem arama motorları hem de insanlar tarafından anlaşılması amaçlanan web adresleridir. Bu URL'ler genellikle web sayfasının içeriğini doğru şekilde temsil eden alakalı anahtar kelimeler veya kelime öbekleri içerir.

SEO ile uyumlu URL'leri nasıl oluşturabilirsiniz? Web sitenizin kullanıcı deneyimini ve arama motoru sıralamalarını iyileştirebilecek SEO Uyumlu URL'ler nasıl oluşturulacağına ilişkin en iyi uygulamalar ve tavsiyeler hakkında bilgi edinmek istiyorsanız haydi Orbita Ekibi olarak hazırlamış olduğumuz bloğa göz atalım!

URL Nedir?

İnternet, bilgi ve iletişimin sınırsız dünyasıdır ve bu dünyada her bir bilgi kaynağına ulaşmanın anahtarı URL’lerdir. URL, Uniform Resource Loader'ın kısaltmasıdır ve internet üzerinde bir kaynağın tam adresidir. Web tarayıcıları aracılığıyla bu kaynaklara erişim sağlar.URL’ler genellikle 3 kısımdan oluşmaktadır:

URL Protokolü (http:// - https://): URL’in hangi güvenlik protokolünde açılacağını belirten kısımdır.

Domain/Alan Adı (siteadi.com/.net/.org): Web sitesinin ana kimliğini yansıtan alan adıdır.

Klasör Yolu (siteadi.com/klasor-yolu): Web sitesinin alt klasörlerini ve sayfalarını gösteren isimlendirmelerdir.

Baştaki protokol browserın hedef kaynaktaki bilgilerin nasıl erişilmesi gerektiğini belirtir. Web için standart protokol http:// ve https:// dir. Kırmızı renkle belirtilen s güvenliği temsil eder. Ftp (file transfer protocol) ise dosya transferleri için kullanılır. Mail erişimi için mailto: kullanımı da mevcuttur.

Domain name (alan adı) web sitemizin bulunduğu adresin human-readable yani insan tarafından okunabilir ismidir. Web sitesinin asıl adresi IP adres olarak adlandırılır. Örnek verecek olursak web sitenizin ip adresi 192.168.0.0/16 aralığında bir adres olabilir; ancak bu sayılardan oluşan kafa karıştırıcı adresi girmektense alan adları kullanılır ve biz fark etme den bu alan adı DNS tarafından ip adrese dönüştürülür.

URL’ in en sondaki kısmı ise Top-Level Domain (Üst seviye domain) olarak adlandırılır. En çok kullanılan .com uzantısı ticari amacı temsil etmek için oluşturulmuştur. Eğitim için .edu , devlete bağlı siteler için .gov uzantıları kullanılır. Peki SEO URL in önemi nedir?

SEO Uyumlu URL Neden Önemlidir?

Web sitelerinin URL yapıları birbirinden farklılık göstermektedir. Bir URL bir e-ticaret sitesi için, diğeri ise bir blog için yapılandırılmış olabilir. Genel olarak çeşitli web sitelerinin amaçlarını ve ihtiyaçlarını karşılamak için farklı URL yapılarının kullanılması yaygındır. Ancak web siteleri arasındaki farklar ne olursa olsun, günün sonunda URL yapısının SEO ile uyumlu olması gerekir.

Arama motorları karar verme süreçlerinde birçok değişkeni hesaba katar ve URL'ler listenin üst sıralarında yer alır. Sayfa başlıklarında olduğu gibi URL'ler de bir web sayfasının arama motorlarına ve potansiyel ziyaretçilere tanımlanmasına yardımcı olur. Bu da bunların doğru, ilgi çekici ve iyi yapılandırılmış olması gerektiği anlamına gelir. URL'den bir web sitesinin içeriği hakkında yararlı bilgiler alabilir. Açıklayıcı ve anahtar kelime açısından zengin bir URL, tıklama oranlarını da artırabilir ve bir web sitesine daha fazla doğal trafik çekebilir.

Bir URL, SEO bağlamında önemli bir ağırlık taşır ve ziyaretçilere sayfada yer alan içerik hakkında fikir verir. Bir sayfanın URL'si okuyuculara veya arama motorlarına sayfanın içeriği hakkında hiçbir şey söylemiyorsa, bu durum o sayfanın arama motoru sonuçlarında iyi sıralama şansına zarar verebilir. Bu nedenle sitenizin tüm URL'lerinin SEO uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir.

SEO Uyumlu URL Nasıl Oluşturabilirim?

Web sayfalarınızın Google ve diğer arama motorları tarafından anlaşılmasını ve doğru şekilde sıralanmasını istiyorsanız URL yapınızı SEO ile uyumlu planlamak zorundasınız. Web siteniz özel yazılıma sahipse URL yapısının nasıl olacağı konusunda yazılım sürecinde stratejiler geliştirmeniz gerekiyor.

Özellikle WordPress alt yapısını kullanan sitelerde çok rahat optimize edilmektedir. WordPress tabanlı web sitelerinde URL yapınızın nasıl olacağını ayarlar bölümünden düzenleyebiliyorsunuz. Aynı zamanda her sayfa için URL düzenlemesi yapabileceğiniz bazı WordPress araçları bulunuyor.

Bir URL’nin nasıl SEO ile uyumlu olacağına detaylı olarak bir bakalım.

Anahtar Kelime Kullanımı

SEO Uyumlu URL'ler, hem kullanıcılar hem de arama motorları için konuyu vurgulamak amacıyla ilgili sayfanın başlığında ve meta açıklamasında da yer alması gereken 1-3 anahtar kelime içermelidir. Buna ek olarak farklı arama sorgularında sıralamaya girmek için gereksiz anahtar kelimeler kullanmayın çünkü arama motorları sayfanızı spam olarak değerlendirebilir. Yalnızca sayfanın konusu ve hedef grubuyla ilgili en alakalı anahtar kelimeleri kullanın.

İyi bir kural, URL'de başlığınızda veya başlığınızda kullandığınız terimlerin aynısını kullanmaktır. “Şirketimiz Hakkında” sayfanızdaki URL “/şirketimiz-hakkında” şeklinde olmalı ve ev elektroniği içeren bir ürün sayfası “/ev-elektronik” şeklinde olmalıdır.

Anahtar Kelimeleriniz Arasına Kısa Çizgi (-) Ekleyin

En iyi SEO çalışmaları, diğer özel karakterler yerine kelimeler arasında kısa çizgi kullanır. Çünkü kısa çizgilerin URL'lerin okunabilirliğini artırma olasılığı daha yüksektir. Ayrıca kullanıcı deneyimini geliştiren pratikte kullanımı daha yaygındır. Bu nedenle URL'lerinizi daha SEO ile uyumlu hale getirmek için kısa çizgi kullanın. Örneğin:

https://www.orbita.com.tr/blog/seo-uyumlu-url-nedir-nasil-olusturulur

Kısa ve Öz URL’ler Kullanın

Google URL yapınızı mümkün olduğu kadar basit hale getirmenizi istiyor. URL optimizasyonu, kullanıcı deneyimini geliştirmek için okunabilir ve daha az kafa karıştırıcı URL yapıları oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu nedenle anlaşılırlığı artırmak için URL'lerinizi hem kullanıcıların hem de arama motorlarının erişebileceği kadar kısa ve basit tutun.

Beş kelimeyi aşmayan URL'ler yazmaya çalışın. Daha uzun süre devam etmeniz gerekiyorsa, tüm ifadeleri kesmeyin; bunun yerine anahtar kelimeleri koruyun ve "ile" "ve" “veya” ya da” gibi gereksiz kelimeleri ortadan kaldırın.

Olabildiğince sade ve anlaşılabilir URL’ler oluşturun. Ana anahtar kelimelerinizi kullanın. Bunlar içeriğinizi en iyi ve en genel şekilde anlatan kelimelerdir ve daha kolay anlaşılabilir bir görünüm sağlar. Uzun ve karmaşık URL’ler ziyaretçilerin gözünü korkutabilir. Bu yüzden, oldukça sade ve anlaşılabilir olmaya özen gösterin.

Sayıları ve Özel Karakterleri Kaldırın

Özel karakterler ve semboller, bozuk bağlantı sorunlarına neden olabileceğinden SEO uygulamalarının güvenli olmayan bölgesine aittir. Örneğin, köşeli parantezler ([]), ters eğik çizgi (()) ve yüzde işareti (%), URL'lerde kullanmaktan kaçınmanız gereken güvenli olmayan karakterlerden bazılarıdır. Özel karakterler (virgül, noktalı virgül vb. dahil), kullanıcılar ve arama motorları için URL'lerin okunmasını da zorlaştırır. Bu nedenle URL'leri SEO uygulamalarıyla daha uyumlu hale getirerek güvenli bölgede kalmak için URL'lerinizden tüm özel karakterleri kaldırın.

Dinamik Parametreleri Kullanmaktan Kaçının

Dinamik parametreler, bir URL dizesinin sonuna eklenen ve bilgileri bir sunucuya veya uygulamaya aktarmak için kullanılan değişkenlerdir. Bu parametreler genellikle arama sorgularında kullanılır ve sonuçları filtrelemek veya sıralamak ya da belirli bir eylem veya davranışı belirtmek için kullanılabilir.

Dinamik URL'ler, hem arama motorları hem de kullanıcılar için anlaşılması zor olabilir. Karmaşık yapıları nedeniyle SEO performansını olumsuz etkileyebilirler. Bu yüzden, Dinamik URL'leri statik URL'lere dönüştürmek, SEO performansınızı artırabilir. Bunu yapmak için, URL yeniden yazma tekniklerini kullanabilirsiniz.

Küçük Harf Kullanımı

Çoğu web sunucusu küçük ve büyük URL'leri aynı şekilde ele alır, ancak bu her zaman böyle değildir. Teknik olarak, bir URL'de ana bilgisayar adından (etki alanı) sonraki her şey büyük/küçük harfe duyarlıdır ve bazı sunucular bunlara farklı şekilde davranır. Bu duyarlılığından dolayı büyük harf kullanmanız web sitenizin 404’e düşmesine neden olabilir.

Tarih Kullanmaktan Kaçının

İnsanlar nadiren sayfaları yayınlandıkları zamana göre ararlar. İçeriğinize tarih ve yıl eklemenin ya hiçbir SEO etkisi olmaz ya da içeriğinizin eski ve modası geçmiş görünmesine neden olur. Ayrıca, anahtar kelimeler için kullanılabilecek değerli alanı kaplar. Tarihleri ​​​​URL'lerin tamamen dışında bırakın.

Alt Alan Adlarına dikkat edin

Arama motorlarının bir alt alan adını birincil alan adından ayrı bir varlık olarak ele alma potansiyeline sahip olduğunu dikkate almak önemlidir. Bu, bağlantı kurma ve güven değeri de dahil olmak üzere SEO'nun birçok yönünü etkileyebilir. Bir alt alan adını kullanmak için özel bir nedeniniz olmadığı sürece, bunun yerine alt klasörleri kullanmak en iyisidir.

Klasörleri Sınırlayın

Bir URL gereksiz klasörler içermemelidir. URL yapınız için gereken sayıda klasör ve karakter kullanmanız yeterlidir. Site yapınız ne kadar düz olursa o kadar iyidir.

SEO Uyumlu URL için bu en iyi uygulamaları kullanmak, sitenizin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olacak ve kullanıcıları sayfalarınızı ziyaret etmeye teşvik edecektir. URL'lerin ve SEO'nun tüm yönlerinin önemli bir bileşeni kullanılabilirliktir. Kullanıcıyı her zaman aklınızda tutun. Unutulmaması gereken bir şey daha, Google kuralları değiştirmeyi sever. SEO dünyasındaki değişikliklere her zaman dikkat edin.

Sonuç

SEO Uyumlu URL oluşturmak, web sitenizin arama motorlarında daha yüksek sıralamalara ulaşmasını ve kullanıcılarınızın sitenizde daha iyi bir deneyim yaşamasını sağlar. Kısa, anlamlı ve anahtar kelime içeren URL'ler oluşturarak SEO performansınızı artırabilirsiniz. Ayrıca parametreleri, sayılar, özel karakterler kullanmak gibi birçok faktörü elemek de sıralamanızı ve organik trafiğinizi olumlu yönde etkileyecektir. Unutmayın, URL'leriniz sitenizin dijital adresleridir ve bu adresleri doğru oluşturmak, hem arama motorları hem de kullanıcılar için büyük bir fark yaratır.

Sıkça Sorulan Sorular

  1. SEO Uyumlu URL nedir?

SEO Uyumlu URL, arama motorları ve kullanıcılar için anlaşılır ve optimize edilmiş web adresleridir. Kısa, öz ve anahtar kelimeler içeren URL'lerdir.

  1. URL'lerde anahtar kelime kullanımı neden önemlidir?

Anahtar kelimeler, arama motorlarının sayfanızın içeriğini anlamasına yardımcı olur ve arama sonuçlarındaki sıralamanızı iyileştirir.

  1. Dinamik URL'ler SEO'yu nasıl etkiler?

Dinamik URL'ler genellikle karmaşıktır ve SEO performansını olumsuz etkileyebilir. Statik ve anlamlı URL'ler oluşturmak daha faydalıdır.

  1. HTTPS kullanmak SEO'yu nasıl etkiler?

HTTPS, sitenizin güvenliğini artırır ve Google tarafından pozitif bir sıralama faktörü olarak değerlendirilir.

  1. SEO Uyumlu URL'leri nasıl denetleyebilirim?

Google Search Console ve çeşitli üçüncü parti SEO araçları kullanarak URL'lerinizi denetleyebilir ve optimize edebilirsiniz.

 

Bugün sizlerle birlikte SEO Uyumlu URL Nedir? Nasıl Oluşturulur? sorusunu cevapladık. SEO hakkında daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçin ve bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip etmeyi unutmayın!

SEO Uyumlu URL, hem arama motorları hem de insanlar tarafından anlaşılması amaçlanan web adresleridir. Bu URL'ler genellikle web sayfasının içeriğini doğru şekilde temsil eden alakalı anahtar kelimeler veya kelime öbekleri içerir.

SEO ile uyumlu URL'leri nasıl oluşturabilirsiniz? Web sitenizin kullanıcı deneyimini ve arama motoru sıralamalarını iyileştirebilecek SEO Uyumlu URL'ler nasıl oluşturulacağına ilişkin en iyi uygulamalar ve tavsiyeler hakkında bilgi edinmek istiyorsanız haydi Orbita Ekibi olarak hazırlamış olduğumuz bloğa göz atalım!

URL Nedir?

İnternet, bilgi ve iletişimin sınırsız dünyasıdır ve bu dünyada her bir bilgi kaynağına ulaşmanın anahtarı URL’lerdir. URL, Uniform Resource Loader'ın kısaltmasıdır ve internet üzerinde bir kaynağın tam adresidir. Web tarayıcıları aracılığıyla bu kaynaklara erişim sağlar.URL’ler genellikle 3 kısımdan oluşmaktadır:

URL Protokolü (http:// - https://): URL’in hangi güvenlik protokolünde açılacağını belirten kısımdır.

Domain/Alan Adı (siteadi.com/.net/.org): Web sitesinin ana kimliğini yansıtan alan adıdır.

Klasör Yolu (siteadi.com/klasor-yolu): Web sitesinin alt klasörlerini ve sayfalarını gösteren isimlendirmelerdir.

Baştaki protokol browserın hedef kaynaktaki bilgilerin nasıl erişilmesi gerektiğini belirtir. Web için standart protokol http:// ve https:// dir. Kırmızı renkle belirtilen s güvenliği temsil eder. Ftp (file transfer protocol) ise dosya transferleri için kullanılır. Mail erişimi için mailto: kullanımı da mevcuttur.

Domain name (alan adı) web sitemizin bulunduğu adresin human-readable yani insan tarafından okunabilir ismidir. Web sitesinin asıl adresi IP adres olarak adlandırılır. Örnek verecek olursak web sitenizin ip adresi 192.168.0.0/16 aralığında bir adres olabilir; ancak bu sayılardan oluşan kafa karıştırıcı adresi girmektense alan adları kullanılır ve biz fark etme den bu alan adı DNS tarafından ip adrese dönüştürülür.

URL’ in en sondaki kısmı ise Top-Level Domain (Üst seviye domain) olarak adlandırılır. En çok kullanılan .com uzantısı ticari amacı temsil etmek için oluşturulmuştur. Eğitim için .edu , devlete bağlı siteler için .gov uzantıları kullanılır. Peki SEO URL in önemi nedir?

SEO Uyumlu URL Neden Önemlidir?

Web sitelerinin URL yapıları birbirinden farklılık göstermektedir. Bir URL bir e-ticaret sitesi için, diğeri ise bir blog için yapılandırılmış olabilir. Genel olarak çeşitli web sitelerinin amaçlarını ve ihtiyaçlarını karşılamak için farklı URL yapılarının kullanılması yaygındır. Ancak web siteleri arasındaki farklar ne olursa olsun, günün sonunda URL yapısının SEO ile uyumlu olması gerekir.

Arama motorları karar verme süreçlerinde birçok değişkeni hesaba katar ve URL'ler listenin üst sıralarında yer alır. Sayfa başlıklarında olduğu gibi URL'ler de bir web sayfasının arama motorlarına ve potansiyel ziyaretçilere tanımlanmasına yardımcı olur. Bu da bunların doğru, ilgi çekici ve iyi yapılandırılmış olması gerektiği anlamına gelir. URL'den bir web sitesinin içeriği hakkında yararlı bilgiler alabilir. Açıklayıcı ve anahtar kelime açısından zengin bir URL, tıklama oranlarını da artırabilir ve bir web sitesine daha fazla doğal trafik çekebilir.

Bir URL, SEO bağlamında önemli bir ağırlık taşır ve ziyaretçilere sayfada yer alan içerik hakkında fikir verir. Bir sayfanın URL'si okuyuculara veya arama motorlarına sayfanın içeriği hakkında hiçbir şey söylemiyorsa, bu durum o sayfanın arama motoru sonuçlarında iyi sıralama şansına zarar verebilir. Bu nedenle sitenizin tüm URL'lerinin SEO uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir.

SEO Uyumlu URL Nasıl Oluşturabilirim?

Web sayfalarınızın Google ve diğer arama motorları tarafından anlaşılmasını ve doğru şekilde sıralanmasını istiyorsanız URL yapınızı SEO ile uyumlu planlamak zorundasınız. Web siteniz özel yazılıma sahipse URL yapısının nasıl olacağı konusunda yazılım sürecinde stratejiler geliştirmeniz gerekiyor.

Özellikle WordPress alt yapısını kullanan sitelerde çok rahat optimize edilmektedir. WordPress tabanlı web sitelerinde URL yapınızın nasıl olacağını ayarlar bölümünden düzenleyebiliyorsunuz. Aynı zamanda her sayfa için URL düzenlemesi yapabileceğiniz bazı WordPress araçları bulunuyor.

Bir URL’nin nasıl SEO ile uyumlu olacağına detaylı olarak bir bakalım.

Anahtar Kelime Kullanımı

SEO Uyumlu URL'ler, hem kullanıcılar hem de arama motorları için konuyu vurgulamak amacıyla ilgili sayfanın başlığında ve meta açıklamasında da yer alması gereken 1-3 anahtar kelime içermelidir. Buna ek olarak farklı arama sorgularında sıralamaya girmek için gereksiz anahtar kelimeler kullanmayın çünkü arama motorları sayfanızı spam olarak değerlendirebilir. Yalnızca sayfanın konusu ve hedef grubuyla ilgili en alakalı anahtar kelimeleri kullanın.

İyi bir kural, URL'de başlığınızda veya başlığınızda kullandığınız terimlerin aynısını kullanmaktır. “Şirketimiz Hakkında” sayfanızdaki URL “/şirketimiz-hakkında” şeklinde olmalı ve ev elektroniği içeren bir ürün sayfası “/ev-elektronik” şeklinde olmalıdır.

Anahtar Kelimeleriniz Arasına Kısa Çizgi (-) Ekleyin

En iyi SEO çalışmaları, diğer özel karakterler yerine kelimeler arasında kısa çizgi kullanır. Çünkü kısa çizgilerin URL'lerin okunabilirliğini artırma olasılığı daha yüksektir. Ayrıca kullanıcı deneyimini geliştiren pratikte kullanımı daha yaygındır. Bu nedenle URL'lerinizi daha SEO ile uyumlu hale getirmek için kısa çizgi kullanın. Örneğin:

https://www.orbita.com.tr/blog/seo-uyumlu-url-nedir-nasil-olusturulur

Kısa ve Öz URL’ler Kullanın

Google URL yapınızı mümkün olduğu kadar basit hale getirmenizi istiyor. URL optimizasyonu, kullanıcı deneyimini geliştirmek için okunabilir ve daha az kafa karıştırıcı URL yapıları oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu nedenle anlaşılırlığı artırmak için URL'lerinizi hem kullanıcıların hem de arama motorlarının erişebileceği kadar kısa ve basit tutun.

Beş kelimeyi aşmayan URL'ler yazmaya çalışın. Daha uzun süre devam etmeniz gerekiyorsa, tüm ifadeleri kesmeyin; bunun yerine anahtar kelimeleri koruyun ve "ile" "ve" “veya” ya da” gibi gereksiz kelimeleri ortadan kaldırın.

Olabildiğince sade ve anlaşılabilir URL’ler oluşturun. Ana anahtar kelimelerinizi kullanın. Bunlar içeriğinizi en iyi ve en genel şekilde anlatan kelimelerdir ve daha kolay anlaşılabilir bir görünüm sağlar. Uzun ve karmaşık URL’ler ziyaretçilerin gözünü korkutabilir. Bu yüzden, oldukça sade ve anlaşılabilir olmaya özen gösterin.

Sayıları ve Özel Karakterleri Kaldırın

Özel karakterler ve semboller, bozuk bağlantı sorunlarına neden olabileceğinden SEO uygulamalarının güvenli olmayan bölgesine aittir. Örneğin, köşeli parantezler ([]), ters eğik çizgi (()) ve yüzde işareti (%), URL'lerde kullanmaktan kaçınmanız gereken güvenli olmayan karakterlerden bazılarıdır. Özel karakterler (virgül, noktalı virgül vb. dahil), kullanıcılar ve arama motorları için URL'lerin okunmasını da zorlaştırır. Bu nedenle URL'leri SEO uygulamalarıyla daha uyumlu hale getirerek güvenli bölgede kalmak için URL'lerinizden tüm özel karakterleri kaldırın.

Dinamik Parametreleri Kullanmaktan Kaçının

Dinamik parametreler, bir URL dizesinin sonuna eklenen ve bilgileri bir sunucuya veya uygulamaya aktarmak için kullanılan değişkenlerdir. Bu parametreler genellikle arama sorgularında kullanılır ve sonuçları filtrelemek veya sıralamak ya da belirli bir eylem veya davranışı belirtmek için kullanılabilir.

Dinamik URL'ler, hem arama motorları hem de kullanıcılar için anlaşılması zor olabilir. Karmaşık yapıları nedeniyle SEO performansını olumsuz etkileyebilirler. Bu yüzden, Dinamik URL'leri statik URL'lere dönüştürmek, SEO performansınızı artırabilir. Bunu yapmak için, URL yeniden yazma tekniklerini kullanabilirsiniz.

Küçük Harf Kullanımı

Çoğu web sunucusu küçük ve büyük URL'leri aynı şekilde ele alır, ancak bu her zaman böyle değildir. Teknik olarak, bir URL'de ana bilgisayar adından (etki alanı) sonraki her şey büyük/küçük harfe duyarlıdır ve bazı sunucular bunlara farklı şekilde davranır. Bu duyarlılığından dolayı büyük harf kullanmanız web sitenizin 404’e düşmesine neden olabilir.

Tarih Kullanmaktan Kaçının

İnsanlar nadiren sayfaları yayınlandıkları zamana göre ararlar. İçeriğinize tarih ve yıl eklemenin ya hiçbir SEO etkisi olmaz ya da içeriğinizin eski ve modası geçmiş görünmesine neden olur. Ayrıca, anahtar kelimeler için kullanılabilecek değerli alanı kaplar. Tarihleri ​​​​URL'lerin tamamen dışında bırakın.

Alt Alan Adlarına dikkat edin

Arama motorlarının bir alt alan adını birincil alan adından ayrı bir varlık olarak ele alma potansiyeline sahip olduğunu dikkate almak önemlidir. Bu, bağlantı kurma ve güven değeri de dahil olmak üzere SEO'nun birçok yönünü etkileyebilir. Bir alt alan adını kullanmak için özel bir nedeniniz olmadığı sürece, bunun yerine alt klasörleri kullanmak en iyisidir.

Klasörleri Sınırlayın

Bir URL gereksiz klasörler içermemelidir. URL yapınız için gereken sayıda klasör ve karakter kullanmanız yeterlidir. Site yapınız ne kadar düz olursa o kadar iyidir.

SEO Uyumlu URL için bu en iyi uygulamaları kullanmak, sitenizin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olacak ve kullanıcıları sayfalarınızı ziyaret etmeye teşvik edecektir. URL'lerin ve SEO'nun tüm yönlerinin önemli bir bileşeni kullanılabilirliktir. Kullanıcıyı her zaman aklınızda tutun. Unutulmaması gereken bir şey daha, Google kuralları değiştirmeyi sever. SEO dünyasındaki değişikliklere her zaman dikkat edin.

Sonuç

SEO Uyumlu URL oluşturmak, web sitenizin arama motorlarında daha yüksek sıralamalara ulaşmasını ve kullanıcılarınızın sitenizde daha iyi bir deneyim yaşamasını sağlar. Kısa, anlamlı ve anahtar kelime içeren URL'ler oluşturarak SEO performansınızı artırabilirsiniz. Ayrıca parametreleri, sayılar, özel karakterler kullanmak gibi birçok faktörü elemek de sıralamanızı ve organik trafiğinizi olumlu yönde etkileyecektir. Unutmayın, URL'leriniz sitenizin dijital adresleridir ve bu adresleri doğru oluşturmak, hem arama motorları hem de kullanıcılar için büyük bir fark yaratır.

Sıkça Sorulan Sorular

  1. SEO Uyumlu URL nedir?

SEO Uyumlu URL, arama motorları ve kullanıcılar için anlaşılır ve optimize edilmiş web adresleridir. Kısa, öz ve anahtar kelimeler içeren URL'lerdir.

  1. URL'lerde anahtar kelime kullanımı neden önemlidir?

Anahtar kelimeler, arama motorlarının sayfanızın içeriğini anlamasına yardımcı olur ve arama sonuçlarındaki sıralamanızı iyileştirir.

  1. Dinamik URL'ler SEO'yu nasıl etkiler?

Dinamik URL'ler genellikle karmaşıktır ve SEO performansını olumsuz etkileyebilir. Statik ve anlamlı URL'ler oluşturmak daha faydalıdır.

  1. HTTPS kullanmak SEO'yu nasıl etkiler?

HTTPS, sitenizin güvenliğini artırır ve Google tarafından pozitif bir sıralama faktörü olarak değerlendirilir.

  1. SEO Uyumlu URL'leri nasıl denetleyebilirim?

Google Search Console ve çeşitli üçüncü parti SEO araçları kullanarak URL'lerinizi denetleyebilir ve optimize edebilirsiniz.

 

Bugün sizlerle birlikte SEO Uyumlu URL Nedir? Nasıl Oluşturulur? sorusunu cevapladık. SEO hakkında daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçin ve bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip etmeyi unutmayın!