Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmeleri

Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmeleri

Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmeleri

Her şeyden önce akıllara takılan bir soruya değinelim. "Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmesi aynı işlevi görür mü?" sorusunun cevabı elbette ki "Hayır". Orbita Dijital Performans Ajansı olarak en çok merak ettiğiniz bu soruyu tüm detayları ile "Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmeleri" başlıklı bloğumuzda yanıtladık. Ama ilk önce gelin Canonical Etiketi'nin ve 301 Yönlendirmelerinin ne anlama geldiğini birlikte inceleyelim.

Canonical Etiketi Nedir? (Canonical Tags)

Daha önce Orbita Dijital olarak yazdığımız "Canonical Etiketi Nedir" başlıklı blog da tüm detayları ile açıklamıştık. Birazdan sizler için burada da özetleyeceğiz, ancak dilerseniz detayları görmek için bloğumuzu inceleyebilirsiniz. Şimdi gelin, canonical etiketi nedir ona bakalım...

Canonical Etiketi yani rel="canonical", arama motorlarına belirtilen sayfa veya sayfaların farklı bir kopyası olduğunu belirten ve bu sayfanın özgün halini işaret eden bir HTML etiketidir. Canonical etiketi kullanarak, web sitenizdeki kopya içerik sorunlarını engelleyebilirsiniz.

Özellikle karmaşık ve büyük sitelerde, aynı içeriğin farklı URL'ler altında olması durumunda, arama motorları o içeriği kopya içerik olarak algılayabilir. Bu sayede, arama motorları hangi sayfanın "asıl" içerik olduğunu anlamakta zorlanabilir.

Bu gibi durumlarda, canonical etiketini kullanarak arama motorlarına hangi URL'in asıl içerik olduğunu belirleyebilirsiniz. Bunu da sitenizin <head> bölümüne ve her sayfasına yalnızca bir defa olmak kaydı ile rel="canonical" etiketini yapıştırarak uygulayabilirsiniz.

301 Yönlendirmesi Nedir?

HTTP 301 durum kodu, bir sayfayı diğer sayfaya yönlendirmek için kullanılmaktadır. Web sitenizi ziyaret edenleri, ziyaret ettikleri sayfadan başka bir sayfaya otomatik olarak aktarmak anlamına gelmektedir.

301 durum kodu, arama motorlarına bir URL'den başka bir URL'e kesin geçiş yapıldığını belirtir. Google arama motorları hangi sayfada yer aldığımızı gösterdikten sonra URL1'in, URL2 olacağını anlayacak ve bu nedenle de URL1'in bağlantı eşitliğini URL2'ye geçirecek ve bundan sonrasında ise bağlantıları URL2'den taramaya devam edecektir.

301 yönlendirmesinde dikkat etmeniz gereken ilk konu sitenin aktif olduğundan emin olmaktır. Ardından eski alan adına gelecek isteklerin 301 yönlendirmesi ile yönlendirilmiş olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir. Bu iki ana maddeye dikkat etmeniz durumunda, web site geçişleriniz ne kadar karmaşık olursa olsun, kalıcı yönlendirmeler ile işinizi oldukça kolaylaştırmış olursunuz.

Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmesi

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi canonical etiketi ve 301 yönlendirmesinin amaçları her ne kadar birbirine benzese de, aynı görülmemelidir. Çünkü ikisinin de işlevi ve yerine getirdiği amaç birbirinden farklıdır.

Canonical etiketi ve 301 yönlendirmeleri, arama motorlarına bir web sayfasının hangi sürümleri dizine eklemesi ve arama sonuçları yani SERP'lerde gösterilmesi gerektiği hakkında bilgi verirken, birincil yani ana işlevleri aslında farklıdır.

301 yönlendirmeleri, eski bir URL'i kalıcı olarak yenisine yönlendirmek için arama motorlarına direktif verirken, canonical etiketi ise yalnızca öneridir. Bu, arama sonuçlarında sayfanın hangi sürümünün görüntüleneceğini önerdiği anlamına gelir.

Örneğin; iki benzer sayfanız var; bunlar A ve B sayfası. Her ikisi de neredeyse aynı içeriğe sahip. Sayfa B'de standart etiket kullanıyorsunuz ve tercih edilen sürüm olarak A sayfasını işaret ettiniz.

Aynı zamanda daha yüksek etkileşime ve ona işaret eden dahili bağlantılara B sayfanız sahip. Bu durumda Google, B sayfasının site haritanızda listelendiğini algılar. Dolayısıyla standart etiketiniz, aksini önerse bile Google, B sayfasına öncelik vermeyi seçebilir.

Bu karmaşa 301 yönlendirmelerinde olmaz. Çünkü yönlendirme sinyalini aldıktan sonra, arama tarayıcıları sayfayı dizinden kalıcı olarak kaldırır ve toplanan bağlantı eşitliğini yeni sayfaya aktarır.

Canonical etiketi, arama botlarına aynı veya benzer içeriğe sahip sayfalar arasında "asıl" veya "tercih edilen" URL hakkında bilgi vermek için kullanılan bit HTML özelliğidir. Canonical URL, bir grup kopya veya neredeyse kopya olan iki kaynak arasında en güvenilir olarak seçilen URL'dir.

301 yönlendirme kodu ise, bir sayfa yeni bir hedefe taşındığında kullanıcıların yeni URL'e yönlendirildiğine dair bilgi veren bir HTTP durum kodudur. Dolayısıyla 301 yönlendirme kodu ile bir nevi Google'a şunu söylemiş oluyorsunuz.

"Bu sayfayı indeksleme çünkü bu sayfa artık farklı bir konumda. Bu sayfanın yerine yeni URL ile çalış ve onu arama sonuçlarında çıkar."

Bu sayede web site sahipleri ve SEO uzmanları, tüm trafiği eski URL'den yenisine göndermek için sıklıkla 301 yönlendirmesini kullanır. Çünkü 301 durum kodu en kalıcı yönlendirme yöntemidir.

Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmesinin SEO'ya Etkisi

Canonical etiketi kopya içerik sorunlarını çözerken, 301 yönlendirmesi ise geçerli URL'leri aktif tutar. Bu da, arama motorlarına sitenizin daha düzenli ve güvenilir olduğu sinyalini gönderir. Dolayısıyla ikisinin de daha iyi içerik yönetimi etkisi vardır.

301 yönlendirmesi, eski URL'in sahip olduğu SEO değerini ve trafiğini yeni URL'e aktarır. Bu da yeni URL'in daha hızlı ve etkili bir şekilde sıralama kazanmasına yardımcı olur. 301 yönlendirmesi, kullanıcıları eski ve geçersiz URL'lere gittiklerinde yeni sayfaya yönlendirir. Bu da kullanıcı memnuniyetini artırır ve siteniz kullanıcı deneyimi açısından daha olumlu itibar kazanır.

Her iki tekniğin de genel çerçeveye bakıldığında SEO'ya olumlu etkisi oldukça fazladır. Elbette bu doğru kullanımda mümkün. Aksi takdirde iki tekniğin yanlış uygulanması durumu sitenizin organik trafiğini etkilemekle kalmaz, kalıcı sorunlara da yol açabilir. Yanlış canonical etiketleri, doğru içeriklerin indekslenmesini engellerken, yanlış 301 yönlendirmesi, kullanıcıların ve arama motorunun sitenizde gezinmesi sırasında sorun yaratabilir. Bu nedenle, bu iki tekniği de kullanırken dikkatli olmak ve doğru bir şekilde uygulamak önemlidir.

Orbita Dijital Performans Ajansı olarak, merak ettiğiniz bir diğer soruya daha açıklık getirdik. Bu blog yazımızda kısaca Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmesi'nin temel anlamlarını ele aldık ve ne demek olduklarını, ne işe yaradıklarını, neleri çözüp ne gibi sorunlara yol açabileceklerini açıkladık. Ardından bu iki terim ile ilgili akıllardaki o soruyu, yani "Canonical etiketi ve 301 yönlendirmesi aynı işlevi görmüyor mu" sorusunu yanıtladık. En sonunda da bu iki etiketin  SEO'ya etkisini ve olumlu olumsuz yönlerini ele aldık.

Daha fazla SEO hakkında bilgi almak için SEO Blog sayfamızı, dijital pazarlama hakkında genel bilgi edinmek için ise blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. Dijitalde aktif kalmak istiyorum, tüm güncel haber ve yeniliklerinden geri kalmak istemiyorum diyorsanız bizleri LinkedIn ve Instagram'dan takip edebilir, hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Her şeyden önce akıllara takılan bir soruya değinelim. "Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmesi aynı işlevi görür mü?" sorusunun cevabı elbette ki "Hayır". Orbita Dijital Performans Ajansı olarak en çok merak ettiğiniz bu soruyu tüm detayları ile "Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmeleri" başlıklı bloğumuzda yanıtladık. Ama ilk önce gelin Canonical Etiketi'nin ve 301 Yönlendirmelerinin ne anlama geldiğini birlikte inceleyelim.

Canonical Etiketi Nedir? (Canonical Tags)

Daha önce Orbita Dijital olarak yazdığımız "Canonical Etiketi Nedir" başlıklı blog da tüm detayları ile açıklamıştık. Birazdan sizler için burada da özetleyeceğiz, ancak dilerseniz detayları görmek için bloğumuzu inceleyebilirsiniz. Şimdi gelin, canonical etiketi nedir ona bakalım...

Canonical Etiketi yani rel="canonical", arama motorlarına belirtilen sayfa veya sayfaların farklı bir kopyası olduğunu belirten ve bu sayfanın özgün halini işaret eden bir HTML etiketidir. Canonical etiketi kullanarak, web sitenizdeki kopya içerik sorunlarını engelleyebilirsiniz.

Özellikle karmaşık ve büyük sitelerde, aynı içeriğin farklı URL'ler altında olması durumunda, arama motorları o içeriği kopya içerik olarak algılayabilir. Bu sayede, arama motorları hangi sayfanın "asıl" içerik olduğunu anlamakta zorlanabilir.

Bu gibi durumlarda, canonical etiketini kullanarak arama motorlarına hangi URL'in asıl içerik olduğunu belirleyebilirsiniz. Bunu da sitenizin <head> bölümüne ve her sayfasına yalnızca bir defa olmak kaydı ile rel="canonical" etiketini yapıştırarak uygulayabilirsiniz.

301 Yönlendirmesi Nedir?

HTTP 301 durum kodu, bir sayfayı diğer sayfaya yönlendirmek için kullanılmaktadır. Web sitenizi ziyaret edenleri, ziyaret ettikleri sayfadan başka bir sayfaya otomatik olarak aktarmak anlamına gelmektedir.

301 durum kodu, arama motorlarına bir URL'den başka bir URL'e kesin geçiş yapıldığını belirtir. Google arama motorları hangi sayfada yer aldığımızı gösterdikten sonra URL1'in, URL2 olacağını anlayacak ve bu nedenle de URL1'in bağlantı eşitliğini URL2'ye geçirecek ve bundan sonrasında ise bağlantıları URL2'den taramaya devam edecektir.

301 yönlendirmesinde dikkat etmeniz gereken ilk konu sitenin aktif olduğundan emin olmaktır. Ardından eski alan adına gelecek isteklerin 301 yönlendirmesi ile yönlendirilmiş olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir. Bu iki ana maddeye dikkat etmeniz durumunda, web site geçişleriniz ne kadar karmaşık olursa olsun, kalıcı yönlendirmeler ile işinizi oldukça kolaylaştırmış olursunuz.

Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmesi

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi canonical etiketi ve 301 yönlendirmesinin amaçları her ne kadar birbirine benzese de, aynı görülmemelidir. Çünkü ikisinin de işlevi ve yerine getirdiği amaç birbirinden farklıdır.

Canonical etiketi ve 301 yönlendirmeleri, arama motorlarına bir web sayfasının hangi sürümleri dizine eklemesi ve arama sonuçları yani SERP'lerde gösterilmesi gerektiği hakkında bilgi verirken, birincil yani ana işlevleri aslında farklıdır.

301 yönlendirmeleri, eski bir URL'i kalıcı olarak yenisine yönlendirmek için arama motorlarına direktif verirken, canonical etiketi ise yalnızca öneridir. Bu, arama sonuçlarında sayfanın hangi sürümünün görüntüleneceğini önerdiği anlamına gelir.

Örneğin; iki benzer sayfanız var; bunlar A ve B sayfası. Her ikisi de neredeyse aynı içeriğe sahip. Sayfa B'de standart etiket kullanıyorsunuz ve tercih edilen sürüm olarak A sayfasını işaret ettiniz.

Aynı zamanda daha yüksek etkileşime ve ona işaret eden dahili bağlantılara B sayfanız sahip. Bu durumda Google, B sayfasının site haritanızda listelendiğini algılar. Dolayısıyla standart etiketiniz, aksini önerse bile Google, B sayfasına öncelik vermeyi seçebilir.

Bu karmaşa 301 yönlendirmelerinde olmaz. Çünkü yönlendirme sinyalini aldıktan sonra, arama tarayıcıları sayfayı dizinden kalıcı olarak kaldırır ve toplanan bağlantı eşitliğini yeni sayfaya aktarır.

Canonical etiketi, arama botlarına aynı veya benzer içeriğe sahip sayfalar arasında "asıl" veya "tercih edilen" URL hakkında bilgi vermek için kullanılan bit HTML özelliğidir. Canonical URL, bir grup kopya veya neredeyse kopya olan iki kaynak arasında en güvenilir olarak seçilen URL'dir.

301 yönlendirme kodu ise, bir sayfa yeni bir hedefe taşındığında kullanıcıların yeni URL'e yönlendirildiğine dair bilgi veren bir HTTP durum kodudur. Dolayısıyla 301 yönlendirme kodu ile bir nevi Google'a şunu söylemiş oluyorsunuz.

"Bu sayfayı indeksleme çünkü bu sayfa artık farklı bir konumda. Bu sayfanın yerine yeni URL ile çalış ve onu arama sonuçlarında çıkar."

Bu sayede web site sahipleri ve SEO uzmanları, tüm trafiği eski URL'den yenisine göndermek için sıklıkla 301 yönlendirmesini kullanır. Çünkü 301 durum kodu en kalıcı yönlendirme yöntemidir.

Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmesinin SEO'ya Etkisi

Canonical etiketi kopya içerik sorunlarını çözerken, 301 yönlendirmesi ise geçerli URL'leri aktif tutar. Bu da, arama motorlarına sitenizin daha düzenli ve güvenilir olduğu sinyalini gönderir. Dolayısıyla ikisinin de daha iyi içerik yönetimi etkisi vardır.

301 yönlendirmesi, eski URL'in sahip olduğu SEO değerini ve trafiğini yeni URL'e aktarır. Bu da yeni URL'in daha hızlı ve etkili bir şekilde sıralama kazanmasına yardımcı olur. 301 yönlendirmesi, kullanıcıları eski ve geçersiz URL'lere gittiklerinde yeni sayfaya yönlendirir. Bu da kullanıcı memnuniyetini artırır ve siteniz kullanıcı deneyimi açısından daha olumlu itibar kazanır.

Her iki tekniğin de genel çerçeveye bakıldığında SEO'ya olumlu etkisi oldukça fazladır. Elbette bu doğru kullanımda mümkün. Aksi takdirde iki tekniğin yanlış uygulanması durumu sitenizin organik trafiğini etkilemekle kalmaz, kalıcı sorunlara da yol açabilir. Yanlış canonical etiketleri, doğru içeriklerin indekslenmesini engellerken, yanlış 301 yönlendirmesi, kullanıcıların ve arama motorunun sitenizde gezinmesi sırasında sorun yaratabilir. Bu nedenle, bu iki tekniği de kullanırken dikkatli olmak ve doğru bir şekilde uygulamak önemlidir.

Orbita Dijital Performans Ajansı olarak, merak ettiğiniz bir diğer soruya daha açıklık getirdik. Bu blog yazımızda kısaca Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmesi'nin temel anlamlarını ele aldık ve ne demek olduklarını, ne işe yaradıklarını, neleri çözüp ne gibi sorunlara yol açabileceklerini açıkladık. Ardından bu iki terim ile ilgili akıllardaki o soruyu, yani "Canonical etiketi ve 301 yönlendirmesi aynı işlevi görmüyor mu" sorusunu yanıtladık. En sonunda da bu iki etiketin  SEO'ya etkisini ve olumlu olumsuz yönlerini ele aldık.

Daha fazla SEO hakkında bilgi almak için SEO Blog sayfamızı, dijital pazarlama hakkında genel bilgi edinmek için ise blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. Dijitalde aktif kalmak istiyorum, tüm güncel haber ve yeniliklerinden geri kalmak istemiyorum diyorsanız bizleri LinkedIn ve Instagram'dan takip edebilir, hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Her şeyden önce akıllara takılan bir soruya değinelim. "Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmesi aynı işlevi görür mü?" sorusunun cevabı elbette ki "Hayır". Orbita Dijital Performans Ajansı olarak en çok merak ettiğiniz bu soruyu tüm detayları ile "Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmeleri" başlıklı bloğumuzda yanıtladık. Ama ilk önce gelin Canonical Etiketi'nin ve 301 Yönlendirmelerinin ne anlama geldiğini birlikte inceleyelim.

Canonical Etiketi Nedir? (Canonical Tags)

Daha önce Orbita Dijital olarak yazdığımız "Canonical Etiketi Nedir" başlıklı blog da tüm detayları ile açıklamıştık. Birazdan sizler için burada da özetleyeceğiz, ancak dilerseniz detayları görmek için bloğumuzu inceleyebilirsiniz. Şimdi gelin, canonical etiketi nedir ona bakalım...

Canonical Etiketi yani rel="canonical", arama motorlarına belirtilen sayfa veya sayfaların farklı bir kopyası olduğunu belirten ve bu sayfanın özgün halini işaret eden bir HTML etiketidir. Canonical etiketi kullanarak, web sitenizdeki kopya içerik sorunlarını engelleyebilirsiniz.

Özellikle karmaşık ve büyük sitelerde, aynı içeriğin farklı URL'ler altında olması durumunda, arama motorları o içeriği kopya içerik olarak algılayabilir. Bu sayede, arama motorları hangi sayfanın "asıl" içerik olduğunu anlamakta zorlanabilir.

Bu gibi durumlarda, canonical etiketini kullanarak arama motorlarına hangi URL'in asıl içerik olduğunu belirleyebilirsiniz. Bunu da sitenizin <head> bölümüne ve her sayfasına yalnızca bir defa olmak kaydı ile rel="canonical" etiketini yapıştırarak uygulayabilirsiniz.

301 Yönlendirmesi Nedir?

HTTP 301 durum kodu, bir sayfayı diğer sayfaya yönlendirmek için kullanılmaktadır. Web sitenizi ziyaret edenleri, ziyaret ettikleri sayfadan başka bir sayfaya otomatik olarak aktarmak anlamına gelmektedir.

301 durum kodu, arama motorlarına bir URL'den başka bir URL'e kesin geçiş yapıldığını belirtir. Google arama motorları hangi sayfada yer aldığımızı gösterdikten sonra URL1'in, URL2 olacağını anlayacak ve bu nedenle de URL1'in bağlantı eşitliğini URL2'ye geçirecek ve bundan sonrasında ise bağlantıları URL2'den taramaya devam edecektir.

301 yönlendirmesinde dikkat etmeniz gereken ilk konu sitenin aktif olduğundan emin olmaktır. Ardından eski alan adına gelecek isteklerin 301 yönlendirmesi ile yönlendirilmiş olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir. Bu iki ana maddeye dikkat etmeniz durumunda, web site geçişleriniz ne kadar karmaşık olursa olsun, kalıcı yönlendirmeler ile işinizi oldukça kolaylaştırmış olursunuz.

Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmesi

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi canonical etiketi ve 301 yönlendirmesinin amaçları her ne kadar birbirine benzese de, aynı görülmemelidir. Çünkü ikisinin de işlevi ve yerine getirdiği amaç birbirinden farklıdır.

Canonical etiketi ve 301 yönlendirmeleri, arama motorlarına bir web sayfasının hangi sürümleri dizine eklemesi ve arama sonuçları yani SERP'lerde gösterilmesi gerektiği hakkında bilgi verirken, birincil yani ana işlevleri aslında farklıdır.

301 yönlendirmeleri, eski bir URL'i kalıcı olarak yenisine yönlendirmek için arama motorlarına direktif verirken, canonical etiketi ise yalnızca öneridir. Bu, arama sonuçlarında sayfanın hangi sürümünün görüntüleneceğini önerdiği anlamına gelir.

Örneğin; iki benzer sayfanız var; bunlar A ve B sayfası. Her ikisi de neredeyse aynı içeriğe sahip. Sayfa B'de standart etiket kullanıyorsunuz ve tercih edilen sürüm olarak A sayfasını işaret ettiniz.

Aynı zamanda daha yüksek etkileşime ve ona işaret eden dahili bağlantılara B sayfanız sahip. Bu durumda Google, B sayfasının site haritanızda listelendiğini algılar. Dolayısıyla standart etiketiniz, aksini önerse bile Google, B sayfasına öncelik vermeyi seçebilir.

Bu karmaşa 301 yönlendirmelerinde olmaz. Çünkü yönlendirme sinyalini aldıktan sonra, arama tarayıcıları sayfayı dizinden kalıcı olarak kaldırır ve toplanan bağlantı eşitliğini yeni sayfaya aktarır.

Canonical etiketi, arama botlarına aynı veya benzer içeriğe sahip sayfalar arasında "asıl" veya "tercih edilen" URL hakkında bilgi vermek için kullanılan bit HTML özelliğidir. Canonical URL, bir grup kopya veya neredeyse kopya olan iki kaynak arasında en güvenilir olarak seçilen URL'dir.

301 yönlendirme kodu ise, bir sayfa yeni bir hedefe taşındığında kullanıcıların yeni URL'e yönlendirildiğine dair bilgi veren bir HTTP durum kodudur. Dolayısıyla 301 yönlendirme kodu ile bir nevi Google'a şunu söylemiş oluyorsunuz.

"Bu sayfayı indeksleme çünkü bu sayfa artık farklı bir konumda. Bu sayfanın yerine yeni URL ile çalış ve onu arama sonuçlarında çıkar."

Bu sayede web site sahipleri ve SEO uzmanları, tüm trafiği eski URL'den yenisine göndermek için sıklıkla 301 yönlendirmesini kullanır. Çünkü 301 durum kodu en kalıcı yönlendirme yöntemidir.

Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmesinin SEO'ya Etkisi

Canonical etiketi kopya içerik sorunlarını çözerken, 301 yönlendirmesi ise geçerli URL'leri aktif tutar. Bu da, arama motorlarına sitenizin daha düzenli ve güvenilir olduğu sinyalini gönderir. Dolayısıyla ikisinin de daha iyi içerik yönetimi etkisi vardır.

301 yönlendirmesi, eski URL'in sahip olduğu SEO değerini ve trafiğini yeni URL'e aktarır. Bu da yeni URL'in daha hızlı ve etkili bir şekilde sıralama kazanmasına yardımcı olur. 301 yönlendirmesi, kullanıcıları eski ve geçersiz URL'lere gittiklerinde yeni sayfaya yönlendirir. Bu da kullanıcı memnuniyetini artırır ve siteniz kullanıcı deneyimi açısından daha olumlu itibar kazanır.

Her iki tekniğin de genel çerçeveye bakıldığında SEO'ya olumlu etkisi oldukça fazladır. Elbette bu doğru kullanımda mümkün. Aksi takdirde iki tekniğin yanlış uygulanması durumu sitenizin organik trafiğini etkilemekle kalmaz, kalıcı sorunlara da yol açabilir. Yanlış canonical etiketleri, doğru içeriklerin indekslenmesini engellerken, yanlış 301 yönlendirmesi, kullanıcıların ve arama motorunun sitenizde gezinmesi sırasında sorun yaratabilir. Bu nedenle, bu iki tekniği de kullanırken dikkatli olmak ve doğru bir şekilde uygulamak önemlidir.

Orbita Dijital Performans Ajansı olarak, merak ettiğiniz bir diğer soruya daha açıklık getirdik. Bu blog yazımızda kısaca Canonical Etiketi ve 301 Yönlendirmesi'nin temel anlamlarını ele aldık ve ne demek olduklarını, ne işe yaradıklarını, neleri çözüp ne gibi sorunlara yol açabileceklerini açıkladık. Ardından bu iki terim ile ilgili akıllardaki o soruyu, yani "Canonical etiketi ve 301 yönlendirmesi aynı işlevi görmüyor mu" sorusunu yanıtladık. En sonunda da bu iki etiketin  SEO'ya etkisini ve olumlu olumsuz yönlerini ele aldık.

Daha fazla SEO hakkında bilgi almak için SEO Blog sayfamızı, dijital pazarlama hakkında genel bilgi edinmek için ise blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. Dijitalde aktif kalmak istiyorum, tüm güncel haber ve yeniliklerinden geri kalmak istemiyorum diyorsanız bizleri LinkedIn ve Instagram'dan takip edebilir, hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.