Web Sitenizi Büyütmek İçin Adımlar

Web sitenizi kaç adımda geliştirebilirsiniz? Web sitenizin SEO sunu geliştirmek istiyorsanız blog yazımızda Orbita olarak detaylıca anlattık.

SEO nasıl geliştirilir: Daha yüksek sıralamalar için adımlar

SEO'yu geliştirirken, halihazırda sahip olduklarınıza bakmalı ve oradan nasıl ilerleyebileceğinize karar vermelisiniz. Bunu yapmanın en kolay yolu içeriğiniz, içerikler SEO için son derece önemlidir. İçeriklerinizin farklı ve özgün olması sizi bir adım daha öne taşıyacaktır.Zaten iyi sıralamaya sahip olmayan içeriğiniz varsa sonuçları iyileştirmeye yardımcı olmak için üzerinde yeniden çalışabilirsiniz.

Sayfalarınıza yeni görseller ve içerikler ekleyin

Sayfalarınıza resim eklemek SEO puanınızı arttıracaktır ve sıralamada size daha iyi bir şans vericektir. Sitenizde eski, yavaş veya bulanık görseller varsa, amacınız için bunları değiştirmeniz şarttır. Görselleri eklerken dikkat etmeniz gereken bir kaç husus var bunlardan bazıları.

  • Görselleri sıkıştırarak eklemek

  • Yalnızca net bir amaca ait resim ekleyin

  • Kullanıcıları sayfada tutabilecek şekilde görsel ekleyin.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler içeren içerikler oluşturun

SEO'yu geliştirmek istiyorsanız hedef anahtar kelimelerinizin yanı sıra bu anahtar kelimelere de odaklanmalısınız. Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri araştırıp içeriğinize ekleyin bu sitenizi güçlendirecektir. Örneğin bir tekstil firmanız var ve işçi pantolonu üzerinde blog yazdığınızı düşünelim hedef anahtar kelimeniz ''işçi pantolonu'' olabilir ancak uzun kuyruklu anahtar kelimeleriniz ''işçi pantolonları fiyatları'' gibi olmalıdır. Bu anahtar kelimeleri hedeflemek, Google'a sayfanızın neyle ilgili olduğunu daha ayrıntılı olarak anlatmanıza ve sayfanızı daha fazla kullanıcıya yönlendirmenize yardımcı olur.

Hedef kitlenizi araştırın

Hedef kitlenizi bilmiyorsunuz ama içerik oluşturmak istiyorsunuz. Hedef kitlenizi araştırmak SEO'yu geliştirmenin en basit yollarından biridir. İçeriğinizi okuyacak ve etkileşime girecek kişileri anlayarak içeriğinizi daha iyi ve daha hedefe yönelik hale getirebilirsiniz.Alıcı kişileri oluşturmak, son kullanıcının çalışmanızı okuduğunu hayal etmenize ve onların ihtiyaçlarını düşünmenize yardımcı olabilir. Hedef kitlenizi yaş cinsiyet meslek olarakta araştırabilirsiniz.

Metriklerinizi takip edin

Metriklerinizi takip etmek,SEO kampanyanızda neyin işe yaradığını ve nereye daha fazla odaklanmanız gerektiğini görmenizi kolaylaştıracaktır. Örneğin, sayfalara gelen trafikte bir artış ve ardından hemen çıkma oranının yüksek olduğunu fark ederseniz, etkileşimi artırmak ve insanları daha fazla göz atmaya teşvik etmek için o sayfada çalışmak isteyebilirsiniz. İzlenmesi gereken metrikler bunlardır. Trafik, dönüşümler, potansiyel müşteriler, tıklama oranı bunların birçoğunu ücretsiz olarak takip etmek için Google Analytics, Google Search Console gibi analiz araçlarını kullanabilirsiniz.

İçeriğinizde meta etiketleri kullanın

SEO'yu iyileştirmenin son adımı olarak meta etiketlerini içeriğinize ekleyin. Meta etiketleri, Google'a sayfanız hakkında daha fazla bilgi veren kod parçalarıdır. Meta etiketlerle Google'ın sayfanızı bulmasına ve yalnızca ilgili sorgular için çekmesine yardımcı olabilirsiniz. Bu etiketler kullanıcılara sayfanızın ne ile ilgili olduğunu da gösterir böylece tıkladıklarında ne bekleyeceklerini bilirler. Bu, birisinin sizin sayfanıza tıklaması ile bir rakibinizin sayfasına tıklaması arasındaki fark olabilir!

Orbita olarak SEO'yu geliştirmek için adımlarla anlattık daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçin ve bizi sosyal medya hesabımızdan takip etmeyi unutmayın!

Orbita
Sosyal Medya Ajansı
Hakkımızda