Stratejinizi Geliştirecek SEO İstatistikleri

Her yıl olduğu gibi 2024'te de dijital pazarlama süreçleri ve teknolojileri, sürekli değişip gelişiyor. SEO ise bu değişimin ana merkezinde kalarak işletmelerin dijitaldeki varlıklarını güçlendirmek için önemli bir rol oynuyor. Bu yılın istatistikleri de SEO'nun sadece bir tercih olmaktan çıkıp bir gereklilik haline geldğini gösteriyor.

Orbita olarak, bu yazımızda 2024 SEO istatistiklerine derinlemesine inerek, dijital dünyada izlenmesi gereken doğru yolu sizlere gösteriyor olacağız. Şimdi gelin birlikte geleceğin dijital haritasına ve tüm detayları ile istatistiklerine göz atalım.

SEO İstatistikleri: Temel

  • %95 arama trafiği, arama sonuçlarının ilk sayfasına gidiyor. (Digitalsynopsys)

  • Alışveriş yapan kişilerin %70'inden fazlası internet alışverişi yapmak için telefonlarını kullanıyor. (Semrush)

  • Kullanıcıların %98'i yerel işletmeler ile ilgili yorumları okuyor. (Brightlocal)

  • Şirketlerin neredeyse %91'i (son zamanların en yüksek oranı) videoyu pazarlama aracı olarak kullanıyor. (Wyzowl)

  • Web sitelerdeki sayfaların %90'ı neredeyse sıfır organik trafik alıyor. (Ahrefs)

  • Google görsel aramalar, web aramadaki tüm aramaların %62,6'sını oluşturuyor. (Firstsideguide)

  • Aramaların neredeyse %8'i soru şeklinde ifade ediliyor. (Moz)

  • Anahtar kelime içeren URL'lerin tıklama oranları %45 daha yüksektir. (Backlinko)

  • Sosyal medyaya kıyasla SEO %1000 daha fazla trafik üretiyor. (Brigthedge)

  • Orta ölçekli ve küçük işletmelerin %33'ü optimizasyon süreci tamamlanmış web sitelerine sahiptir. (Webfx)

  • Pazarlama uzmanlarının %39'u anahtar kelime araştırma sürecinin SEO'nun en zor bölümü olduğunu düşünüyor. (Mediapost)

  • Şirketlerin %44'ü SEO çalışması yapıyor. (Clutch)

  • CMO’ların %61’i arama motorlarını önemli bir pazarlama aracı olarak görüyor (Adweek)

  • Sayfaların %66’sında backlink bulunmuyor (Ahrefs)

  • Pazarlama uzmanlarının %89’u SEO’nun başarılı olduğunu düşünüyor (Webfx)

  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeler tüm Google aramalarının büyük çoğunluğunu oluşturur (Semrush)

  • B2B satıcılarının neredeyse %57’si, pazarlama ekip üyelerinin ürettiği içeriğin “yanıt vermeyen ve genel” olduğunu düşünüyor (McKinsey)

  • Google aramalarının neredeyse %70’i üçten fazla kelime kullanıyor (Ahrefs)

  • Ürün aramalarının %54’ü Amazon.com’da yapılıyor (Webfx)

  • Arama yapan kullanıcıların %1’inden azı Google sonuçlarının ikinci sayfasına tıklıyor (Backlinko)

SEO İstatistikleri: Google Arama Motoru

  • Yeni oluşturulmuş sayfaların %95’i ilk yıl arama sonuçlarının ilk sayfasına ulaşmıyor (Ahrefs)

  • Arama sonucunda tıklamaların %68’i Google’daki ilk beş sonuca gidiyor (Hubspot)

  • Öne çıkan herhangi bir snippet olmadığında kullanıcıların %26’sı ilk arama sonucuna gidiyor (Ahrefs)

  • Tüm Google aramalarının neredeyse %15’i sitenin ilk kez gördüğü sorulardır (Google)

  • Google, dünya genelindeki arama motoru pazar payının %90’ından fazlasını, Bing %3’ün altını, Yahoo!, Yandex ve Baidu toplam %1’ini kapsamaktadır (Statcounter)

  • Geçtiğimiz yıl oluşturulan sayfaların %22’si arama sonuçlarının ilk sayfasında yer alıyor (Ahrefs)

  • Öne çıkan snippet’lerin %19’u soru şeklinde olan aramalar içindir (Ahrefs)

  • Google arama sonuçlarına yapılan tıklamaların neredeyse %6’sı ikinci ve üçüncü sayfaya gidiyor (Hubspot)

  • Google arama sonuçlarının ilk sayfasında yaklaşık 8 sayfa görüntüleniyor (Searchmetrics)

  • Sıralamadaki bir puanlık artış tıklama oranını neredeyse %30,8 oranında artırabilir (Backlinko)

  • Aramaların %12’si arama sonuçlarında öne çıkan snippet’ler oluşturuyor (Ahrefs)

  • Google’da ikinci sıranın ortalama tıklama oranı %10’dur (Hubspot)

  • Google’da ilk sıranın ortalama tıklama oranı %19’dur (Hubspot)

  • Organik web listeleri tıklamaların neredeyse %73’ünü alıyor (BrightEdge)

  • Medya, Elektronik, Gıda ve Güzellik sektörlerine yönelik arama trafiği 2022’de arttı. Hizmet, teknoloji ve moda trafiği ise önemli ölçüde düştü (Semrush)

SEO İstatistikleri: Hizmetler

  • Küçük işletme sahiplerinin neredeyse %65’i daha önce en az bir SEO Danışmanı ile çalışmıştır (Backlinko)

  • ABD’deki küçük işletmelerin %14’ü SEO hizmetlerine yılda ortalama 5000 dolar harcıyor (Backlinko)

  • ABD’deki küçük işletmelerin %2’si SEO hizmetlerine yılda 25.000 dolardan fazla harcıyor (Backlinko)

  • Şirketlerin neredeyse %30’u mevcut SEO danışmanlarını bir arkadaşlarına veya iş arkadaşlarına tavsiye ediyor (Backlinko)

  • Bir backlink satın almanın ortalama maliyeti 361$’dır (Ahrefs)

  • ABD’deki küçük işletmelerin ayda SEO hizmetlerine harcadığı ortalama tutar 497,16 dolardır. (Backlinko)

  • İşletmeler SEO hizmetlerine yaklaşık 79 milyar dolar harcıyor (Borrel)

  • SEO hizmetlerine ayda 500 dolardan fazla harcayan işletmelerin, ayda 500 dolardan az harcayanlara kıyasla “son derece memnun” olma olasılıkları %53,3 daha fazladır (Backlinko)

  • Ayda 500 dolardan az harcayan işletmelerin, SEO’ya ayda en az 500 ABD doları yatırım yapan işletmelere göre memnuniyetsizlik olasılığı ise %75 daha fazladır (Backlinko)

  • Perakendecilerin %85’i SEO’nun yeni müşteriler edinmede en etkili yöntem olduğunu düşünüyor

SEO İstatistikleri: Arama Motorları

  • Web listelerdeki organik tıklamaların oranı %73’dür (BrigthEdge)

  • %91 oranla arama pazarı Google’ın elindedir (Webfx)

  • Neredeyse her ay 1 milyardan fazla kişi Google’ı kullanıyor (BusinessInsider)

  • %45 oranla arama pazarı DuckDuckGo’nun elindedir (Webfx)

  • Google her gün 3,5 milyardan fazla organik arama gerçekleştiriyor (Internetlivestats)

  • %2 oranla arama pazarı Bing’in elindedir (Webfx)

  • Saniyede 70.000 arama ile Google’ın günde 5,8 milyar veya yılda 2 trilyon arama gerçekleştiriyor (Hubspot)

  • %1oranla arama pazarı Yahoo’nun elindedir ( Webfx )

  • Arama algoritması için Google neredeyse 200’den fazla sıralama faktörü kullanıyor (Webfx)

  • %1 oranla arama pazarı Baidu’nun elindedir ( Webfx )

SEO İstatistikleri: Yerel SEO

  • Yerel aramaların ortalama dönüşüm oranı %80’dir (Webfx)

  • İnternet trafiğinin neredeyse %54’ü mobil cihazlardan gelmektedir (Statista)

  • “Yakınımdaki” aramalar yüzde 500’den fazla artmıştır (Webfx)

  • Yerel arama amacına sahip %46 Google araması vardır (SearchEngine)

  • %28 oranla yerel aramalar genellikle satın almayla sonuçlanıyor (GoogleADS)

  • 2022’de tüketicilerin neredeyse %87’si (2021’e göre %6 oranla daha fazla) yerel işletmeleri Google Arama ile araştırdı (BrightLocal)

  • Kullanıcıların, Arama ve Google Haritaları incelerken etkin bir işletme profili görmeleri, işletmenizi “güvenilir/saygın” olarak değerlendirme olasılığı 2,7 kat artıyor (Google)

  • İşletme profili eksiksiz olan şirketlerde, müşterilerin ziyaret etme olasılığı %70, satın almayı düşünme olasılığı da %50 daha yüksektir (Google)

  • Tüm sektörlerde yerel işletme yorumları arayan tüketiciler için Google en güvenilir platformdur (BrightLocal)

  • Google Haritalar’ı kullanarak “Yakınımdaki alışveriş” aramaları yapan tüketicilerin sayısı dünya çapında yıldan yıla %100’den fazla artmıştır (Google)

SEO İstatistikleri: E-Ticaret

  • Müşterilerin neredeyse %70’i çevrimiçi bir mağazanın sitesine gittiklerinde arama çubuğuna yöneliyor (Nosto)

  • E-ticaret sektörü pandemi döneminde yaklaşık üç ay içinde 10 yıllık bir büyüme görmüştür (McKinsey)

  • ABD’de en çok ziyaret edilen e-ticaret sitesi Amazon.com’dur (Semrush)

  • Dünyanın en çok ziyaret edilen e-ticaret sitesi Mangakakalot.com’dur ( Semrush, 2023 )

  • Ticari ve işlemsel aramalar için anahtar kelimelerin sayısı artmış, ancak bilgi ve gezinme amaçlı aramalar düşmüştür (Semrush)

  • E-ticaret sitelerine gelen genel trafiğin yaklaşık %33’ü organik aramadan gelmektedir (WolgangDigital)

  • Alışveriş yapanların %59’u mağaza içi ve dijital alışverişleri araştırmak için Google’ı kullanıyorlar (Google)

  • %50’den fazla tüketici Google’ı kullanarak yeni markalar bulduğunu söylüyor (Google)

SEO İstatistikleri: Anahtar Kelime İstatistikleri

  • Olumlu düşünceye sahip başlıkların tıklama oranı %4 daha yüksektir (Backlinko)

  • Kısa kuyruklu aramalarda (bir ya da iki anahtar kelimeyle yüksek arama hacmine sahip kelimeler), en üst sıradaki sonuçlar işlemsellikten bilgilendiriciye doğru kaymıştır (Conductor)

  • Yaklaşık 10-15 kelime uzunluğundaki anahtar kelimeler, tek kelimeli terimlere göre 1,76 kat daha fazla tıklama alır (Backlinko)

  • Anahtar kelimelerin %94,74’ü ayda 10 veya daha az arama alıyor. (Ahrefs)

  • Anahtar kelimelerin %0,0008’i aylık 100.000’den fazla arama alıyor.

  • Arama sorgularının yaklaşık %8’i soru şeklinde ifade ediliyor. ( Moz )

  • Tüm Google aramalarının %15’i daha önce hiç aranmamıştır. ( Google )

  • Google Ads Keyword Planner, anahtar kelimelerin arama hacimlerini ortalama olarak %54,28 oranında fazla tahmin ediyor ve genellikle de %45,22 oranında doğru tahmin ediyor. (Google)

  • Google Search Console’daki tıklamaların %46,08’i gizli terimlere gidiyor. (Ahrefs)


Orbita olarak sizler için hazırladığımız “Stratejinizi Geliştirecek SEO İstatistikleri” bloğumuzun sonuna geldik. Daha fazla SEO ve Dijital Pazarlama ile ilgili içeriğe ihtiyacınız varsa blog sayfamızı ziyaret edebilir, dijitalde aktif kalmak için instagram ve linkedin hesaplarımızı takip edebilirsiniz.

Her yıl olduğu gibi 2024'te de dijital pazarlama süreçleri ve teknolojileri, sürekli değişip gelişiyor. SEO ise bu değişimin ana merkezinde kalarak işletmelerin dijitaldeki varlıklarını güçlendirmek için önemli bir rol oynuyor. Bu yılın istatistikleri de SEO'nun sadece bir tercih olmaktan çıkıp bir gereklilik haline geldğini gösteriyor.

Orbita olarak, bu yazımızda 2024 SEO istatistiklerine derinlemesine inerek, dijital dünyada izlenmesi gereken doğru yolu sizlere gösteriyor olacağız. Şimdi gelin birlikte geleceğin dijital haritasına ve tüm detayları ile istatistiklerine göz atalım.

SEO İstatistikleri: Temel

  • %95 arama trafiği, arama sonuçlarının ilk sayfasına gidiyor. (Digitalsynopsys)

  • Alışveriş yapan kişilerin %70'inden fazlası internet alışverişi yapmak için telefonlarını kullanıyor. (Semrush)

  • Kullanıcıların %98'i yerel işletmeler ile ilgili yorumları okuyor. (Brightlocal)

  • Şirketlerin neredeyse %91'i (son zamanların en yüksek oranı) videoyu pazarlama aracı olarak kullanıyor. (Wyzowl)

  • Web sitelerdeki sayfaların %90'ı neredeyse sıfır organik trafik alıyor. (Ahrefs)

  • Google görsel aramalar, web aramadaki tüm aramaların %62,6'sını oluşturuyor. (Firstsideguide)

  • Aramaların neredeyse %8'i soru şeklinde ifade ediliyor. (Moz)

  • Anahtar kelime içeren URL'lerin tıklama oranları %45 daha yüksektir. (Backlinko)

  • Sosyal medyaya kıyasla SEO %1000 daha fazla trafik üretiyor. (Brigthedge)

  • Orta ölçekli ve küçük işletmelerin %33'ü optimizasyon süreci tamamlanmış web sitelerine sahiptir. (Webfx)

  • Pazarlama uzmanlarının %39'u anahtar kelime araştırma sürecinin SEO'nun en zor bölümü olduğunu düşünüyor. (Mediapost)

  • Şirketlerin %44'ü SEO çalışması yapıyor. (Clutch)

  • CMO’ların %61’i arama motorlarını önemli bir pazarlama aracı olarak görüyor (Adweek)

  • Sayfaların %66’sında backlink bulunmuyor (Ahrefs)

  • Pazarlama uzmanlarının %89’u SEO’nun başarılı olduğunu düşünüyor (Webfx)

  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeler tüm Google aramalarının büyük çoğunluğunu oluşturur (Semrush)

  • B2B satıcılarının neredeyse %57’si, pazarlama ekip üyelerinin ürettiği içeriğin “yanıt vermeyen ve genel” olduğunu düşünüyor (McKinsey)

  • Google aramalarının neredeyse %70’i üçten fazla kelime kullanıyor (Ahrefs)

  • Ürün aramalarının %54’ü Amazon.com’da yapılıyor (Webfx)

  • Arama yapan kullanıcıların %1’inden azı Google sonuçlarının ikinci sayfasına tıklıyor (Backlinko)

SEO İstatistikleri: Google Arama Motoru

  • Yeni oluşturulmuş sayfaların %95’i ilk yıl arama sonuçlarının ilk sayfasına ulaşmıyor (Ahrefs)

  • Arama sonucunda tıklamaların %68’i Google’daki ilk beş sonuca gidiyor (Hubspot)

  • Öne çıkan herhangi bir snippet olmadığında kullanıcıların %26’sı ilk arama sonucuna gidiyor (Ahrefs)

  • Tüm Google aramalarının neredeyse %15’i sitenin ilk kez gördüğü sorulardır (Google)

  • Google, dünya genelindeki arama motoru pazar payının %90’ından fazlasını, Bing %3’ün altını, Yahoo!, Yandex ve Baidu toplam %1’ini kapsamaktadır (Statcounter)

  • Geçtiğimiz yıl oluşturulan sayfaların %22’si arama sonuçlarının ilk sayfasında yer alıyor (Ahrefs)

  • Öne çıkan snippet’lerin %19’u soru şeklinde olan aramalar içindir (Ahrefs)

  • Google arama sonuçlarına yapılan tıklamaların neredeyse %6’sı ikinci ve üçüncü sayfaya gidiyor (Hubspot)

  • Google arama sonuçlarının ilk sayfasında yaklaşık 8 sayfa görüntüleniyor (Searchmetrics)

  • Sıralamadaki bir puanlık artış tıklama oranını neredeyse %30,8 oranında artırabilir (Backlinko)

  • Aramaların %12’si arama sonuçlarında öne çıkan snippet’ler oluşturuyor (Ahrefs)

  • Google’da ikinci sıranın ortalama tıklama oranı %10’dur (Hubspot)

  • Google’da ilk sıranın ortalama tıklama oranı %19’dur (Hubspot)

  • Organik web listeleri tıklamaların neredeyse %73’ünü alıyor (BrightEdge)

  • Medya, Elektronik, Gıda ve Güzellik sektörlerine yönelik arama trafiği 2022’de arttı. Hizmet, teknoloji ve moda trafiği ise önemli ölçüde düştü (Semrush)

SEO İstatistikleri: Hizmetler

  • Küçük işletme sahiplerinin neredeyse %65’i daha önce en az bir SEO Danışmanı ile çalışmıştır (Backlinko)

  • ABD’deki küçük işletmelerin %14’ü SEO hizmetlerine yılda ortalama 5000 dolar harcıyor (Backlinko)

  • ABD’deki küçük işletmelerin %2’si SEO hizmetlerine yılda 25.000 dolardan fazla harcıyor (Backlinko)

  • Şirketlerin neredeyse %30’u mevcut SEO danışmanlarını bir arkadaşlarına veya iş arkadaşlarına tavsiye ediyor (Backlinko)

  • Bir backlink satın almanın ortalama maliyeti 361$’dır (Ahrefs)

  • ABD’deki küçük işletmelerin ayda SEO hizmetlerine harcadığı ortalama tutar 497,16 dolardır. (Backlinko)

  • İşletmeler SEO hizmetlerine yaklaşık 79 milyar dolar harcıyor (Borrel)

  • SEO hizmetlerine ayda 500 dolardan fazla harcayan işletmelerin, ayda 500 dolardan az harcayanlara kıyasla “son derece memnun” olma olasılıkları %53,3 daha fazladır (Backlinko)

  • Ayda 500 dolardan az harcayan işletmelerin, SEO’ya ayda en az 500 ABD doları yatırım yapan işletmelere göre memnuniyetsizlik olasılığı ise %75 daha fazladır (Backlinko)

  • Perakendecilerin %85’i SEO’nun yeni müşteriler edinmede en etkili yöntem olduğunu düşünüyor

SEO İstatistikleri: Arama Motorları

  • Web listelerdeki organik tıklamaların oranı %73’dür (BrigthEdge)

  • %91 oranla arama pazarı Google’ın elindedir (Webfx)

  • Neredeyse her ay 1 milyardan fazla kişi Google’ı kullanıyor (BusinessInsider)

  • %45 oranla arama pazarı DuckDuckGo’nun elindedir (Webfx)

  • Google her gün 3,5 milyardan fazla organik arama gerçekleştiriyor (Internetlivestats)

  • %2 oranla arama pazarı Bing’in elindedir (Webfx)

  • Saniyede 70.000 arama ile Google’ın günde 5,8 milyar veya yılda 2 trilyon arama gerçekleştiriyor (Hubspot)

  • %1oranla arama pazarı Yahoo’nun elindedir ( Webfx )

  • Arama algoritması için Google neredeyse 200’den fazla sıralama faktörü kullanıyor (Webfx)

  • %1 oranla arama pazarı Baidu’nun elindedir ( Webfx )

SEO İstatistikleri: Yerel SEO

  • Yerel aramaların ortalama dönüşüm oranı %80’dir (Webfx)

  • İnternet trafiğinin neredeyse %54’ü mobil cihazlardan gelmektedir (Statista)

  • “Yakınımdaki” aramalar yüzde 500’den fazla artmıştır (Webfx)

  • Yerel arama amacına sahip %46 Google araması vardır (SearchEngine)

  • %28 oranla yerel aramalar genellikle satın almayla sonuçlanıyor (GoogleADS)

  • 2022’de tüketicilerin neredeyse %87’si (2021’e göre %6 oranla daha fazla) yerel işletmeleri Google Arama ile araştırdı (BrightLocal)

  • Kullanıcıların, Arama ve Google Haritaları incelerken etkin bir işletme profili görmeleri, işletmenizi “güvenilir/saygın” olarak değerlendirme olasılığı 2,7 kat artıyor (Google)

  • İşletme profili eksiksiz olan şirketlerde, müşterilerin ziyaret etme olasılığı %70, satın almayı düşünme olasılığı da %50 daha yüksektir (Google)

  • Tüm sektörlerde yerel işletme yorumları arayan tüketiciler için Google en güvenilir platformdur (BrightLocal)

  • Google Haritalar’ı kullanarak “Yakınımdaki alışveriş” aramaları yapan tüketicilerin sayısı dünya çapında yıldan yıla %100’den fazla artmıştır (Google)

SEO İstatistikleri: E-Ticaret

  • Müşterilerin neredeyse %70’i çevrimiçi bir mağazanın sitesine gittiklerinde arama çubuğuna yöneliyor (Nosto)

  • E-ticaret sektörü pandemi döneminde yaklaşık üç ay içinde 10 yıllık bir büyüme görmüştür (McKinsey)

  • ABD’de en çok ziyaret edilen e-ticaret sitesi Amazon.com’dur (Semrush)

  • Dünyanın en çok ziyaret edilen e-ticaret sitesi Mangakakalot.com’dur ( Semrush, 2023 )

  • Ticari ve işlemsel aramalar için anahtar kelimelerin sayısı artmış, ancak bilgi ve gezinme amaçlı aramalar düşmüştür (Semrush)

  • E-ticaret sitelerine gelen genel trafiğin yaklaşık %33’ü organik aramadan gelmektedir (WolgangDigital)

  • Alışveriş yapanların %59’u mağaza içi ve dijital alışverişleri araştırmak için Google’ı kullanıyorlar (Google)

  • %50’den fazla tüketici Google’ı kullanarak yeni markalar bulduğunu söylüyor (Google)

SEO İstatistikleri: Anahtar Kelime İstatistikleri

  • Olumlu düşünceye sahip başlıkların tıklama oranı %4 daha yüksektir (Backlinko)

  • Kısa kuyruklu aramalarda (bir ya da iki anahtar kelimeyle yüksek arama hacmine sahip kelimeler), en üst sıradaki sonuçlar işlemsellikten bilgilendiriciye doğru kaymıştır (Conductor)

  • Yaklaşık 10-15 kelime uzunluğundaki anahtar kelimeler, tek kelimeli terimlere göre 1,76 kat daha fazla tıklama alır (Backlinko)

  • Anahtar kelimelerin %94,74’ü ayda 10 veya daha az arama alıyor. (Ahrefs)

  • Anahtar kelimelerin %0,0008’i aylık 100.000’den fazla arama alıyor.

  • Arama sorgularının yaklaşık %8’i soru şeklinde ifade ediliyor. ( Moz )

  • Tüm Google aramalarının %15’i daha önce hiç aranmamıştır. ( Google )

  • Google Ads Keyword Planner, anahtar kelimelerin arama hacimlerini ortalama olarak %54,28 oranında fazla tahmin ediyor ve genellikle de %45,22 oranında doğru tahmin ediyor. (Google)

  • Google Search Console’daki tıklamaların %46,08’i gizli terimlere gidiyor. (Ahrefs)


Orbita olarak sizler için hazırladığımız “Stratejinizi Geliştirecek SEO İstatistikleri” bloğumuzun sonuna geldik. Daha fazla SEO ve Dijital Pazarlama ile ilgili içeriğe ihtiyacınız varsa blog sayfamızı ziyaret edebilir, dijitalde aktif kalmak için instagram ve linkedin hesaplarımızı takip edebilirsiniz.

Her yıl olduğu gibi 2024'te de dijital pazarlama süreçleri ve teknolojileri, sürekli değişip gelişiyor. SEO ise bu değişimin ana merkezinde kalarak işletmelerin dijitaldeki varlıklarını güçlendirmek için önemli bir rol oynuyor. Bu yılın istatistikleri de SEO'nun sadece bir tercih olmaktan çıkıp bir gereklilik haline geldğini gösteriyor.

Orbita olarak, bu yazımızda 2024 SEO istatistiklerine derinlemesine inerek, dijital dünyada izlenmesi gereken doğru yolu sizlere gösteriyor olacağız. Şimdi gelin birlikte geleceğin dijital haritasına ve tüm detayları ile istatistiklerine göz atalım.

SEO İstatistikleri: Temel

  • %95 arama trafiği, arama sonuçlarının ilk sayfasına gidiyor. (Digitalsynopsys)

  • Alışveriş yapan kişilerin %70'inden fazlası internet alışverişi yapmak için telefonlarını kullanıyor. (Semrush)

  • Kullanıcıların %98'i yerel işletmeler ile ilgili yorumları okuyor. (Brightlocal)

  • Şirketlerin neredeyse %91'i (son zamanların en yüksek oranı) videoyu pazarlama aracı olarak kullanıyor. (Wyzowl)

  • Web sitelerdeki sayfaların %90'ı neredeyse sıfır organik trafik alıyor. (Ahrefs)

  • Google görsel aramalar, web aramadaki tüm aramaların %62,6'sını oluşturuyor. (Firstsideguide)

  • Aramaların neredeyse %8'i soru şeklinde ifade ediliyor. (Moz)

  • Anahtar kelime içeren URL'lerin tıklama oranları %45 daha yüksektir. (Backlinko)

  • Sosyal medyaya kıyasla SEO %1000 daha fazla trafik üretiyor. (Brigthedge)

  • Orta ölçekli ve küçük işletmelerin %33'ü optimizasyon süreci tamamlanmış web sitelerine sahiptir. (Webfx)

  • Pazarlama uzmanlarının %39'u anahtar kelime araştırma sürecinin SEO'nun en zor bölümü olduğunu düşünüyor. (Mediapost)

  • Şirketlerin %44'ü SEO çalışması yapıyor. (Clutch)

  • CMO’ların %61’i arama motorlarını önemli bir pazarlama aracı olarak görüyor (Adweek)

  • Sayfaların %66’sında backlink bulunmuyor (Ahrefs)

  • Pazarlama uzmanlarının %89’u SEO’nun başarılı olduğunu düşünüyor (Webfx)

  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeler tüm Google aramalarının büyük çoğunluğunu oluşturur (Semrush)

  • B2B satıcılarının neredeyse %57’si, pazarlama ekip üyelerinin ürettiği içeriğin “yanıt vermeyen ve genel” olduğunu düşünüyor (McKinsey)

  • Google aramalarının neredeyse %70’i üçten fazla kelime kullanıyor (Ahrefs)

  • Ürün aramalarının %54’ü Amazon.com’da yapılıyor (Webfx)

  • Arama yapan kullanıcıların %1’inden azı Google sonuçlarının ikinci sayfasına tıklıyor (Backlinko)

SEO İstatistikleri: Google Arama Motoru

  • Yeni oluşturulmuş sayfaların %95’i ilk yıl arama sonuçlarının ilk sayfasına ulaşmıyor (Ahrefs)

  • Arama sonucunda tıklamaların %68’i Google’daki ilk beş sonuca gidiyor (Hubspot)

  • Öne çıkan herhangi bir snippet olmadığında kullanıcıların %26’sı ilk arama sonucuna gidiyor (Ahrefs)

  • Tüm Google aramalarının neredeyse %15’i sitenin ilk kez gördüğü sorulardır (Google)

  • Google, dünya genelindeki arama motoru pazar payının %90’ından fazlasını, Bing %3’ün altını, Yahoo!, Yandex ve Baidu toplam %1’ini kapsamaktadır (Statcounter)

  • Geçtiğimiz yıl oluşturulan sayfaların %22’si arama sonuçlarının ilk sayfasında yer alıyor (Ahrefs)

  • Öne çıkan snippet’lerin %19’u soru şeklinde olan aramalar içindir (Ahrefs)

  • Google arama sonuçlarına yapılan tıklamaların neredeyse %6’sı ikinci ve üçüncü sayfaya gidiyor (Hubspot)

  • Google arama sonuçlarının ilk sayfasında yaklaşık 8 sayfa görüntüleniyor (Searchmetrics)

  • Sıralamadaki bir puanlık artış tıklama oranını neredeyse %30,8 oranında artırabilir (Backlinko)

  • Aramaların %12’si arama sonuçlarında öne çıkan snippet’ler oluşturuyor (Ahrefs)

  • Google’da ikinci sıranın ortalama tıklama oranı %10’dur (Hubspot)

  • Google’da ilk sıranın ortalama tıklama oranı %19’dur (Hubspot)

  • Organik web listeleri tıklamaların neredeyse %73’ünü alıyor (BrightEdge)

  • Medya, Elektronik, Gıda ve Güzellik sektörlerine yönelik arama trafiği 2022’de arttı. Hizmet, teknoloji ve moda trafiği ise önemli ölçüde düştü (Semrush)

SEO İstatistikleri: Hizmetler

  • Küçük işletme sahiplerinin neredeyse %65’i daha önce en az bir SEO Danışmanı ile çalışmıştır (Backlinko)

  • ABD’deki küçük işletmelerin %14’ü SEO hizmetlerine yılda ortalama 5000 dolar harcıyor (Backlinko)

  • ABD’deki küçük işletmelerin %2’si SEO hizmetlerine yılda 25.000 dolardan fazla harcıyor (Backlinko)

  • Şirketlerin neredeyse %30’u mevcut SEO danışmanlarını bir arkadaşlarına veya iş arkadaşlarına tavsiye ediyor (Backlinko)

  • Bir backlink satın almanın ortalama maliyeti 361$’dır (Ahrefs)

  • ABD’deki küçük işletmelerin ayda SEO hizmetlerine harcadığı ortalama tutar 497,16 dolardır. (Backlinko)

  • İşletmeler SEO hizmetlerine yaklaşık 79 milyar dolar harcıyor (Borrel)

  • SEO hizmetlerine ayda 500 dolardan fazla harcayan işletmelerin, ayda 500 dolardan az harcayanlara kıyasla “son derece memnun” olma olasılıkları %53,3 daha fazladır (Backlinko)

  • Ayda 500 dolardan az harcayan işletmelerin, SEO’ya ayda en az 500 ABD doları yatırım yapan işletmelere göre memnuniyetsizlik olasılığı ise %75 daha fazladır (Backlinko)

  • Perakendecilerin %85’i SEO’nun yeni müşteriler edinmede en etkili yöntem olduğunu düşünüyor

SEO İstatistikleri: Arama Motorları

  • Web listelerdeki organik tıklamaların oranı %73’dür (BrigthEdge)

  • %91 oranla arama pazarı Google’ın elindedir (Webfx)

  • Neredeyse her ay 1 milyardan fazla kişi Google’ı kullanıyor (BusinessInsider)

  • %45 oranla arama pazarı DuckDuckGo’nun elindedir (Webfx)

  • Google her gün 3,5 milyardan fazla organik arama gerçekleştiriyor (Internetlivestats)

  • %2 oranla arama pazarı Bing’in elindedir (Webfx)

  • Saniyede 70.000 arama ile Google’ın günde 5,8 milyar veya yılda 2 trilyon arama gerçekleştiriyor (Hubspot)

  • %1oranla arama pazarı Yahoo’nun elindedir ( Webfx )

  • Arama algoritması için Google neredeyse 200’den fazla sıralama faktörü kullanıyor (Webfx)

  • %1 oranla arama pazarı Baidu’nun elindedir ( Webfx )

SEO İstatistikleri: Yerel SEO

  • Yerel aramaların ortalama dönüşüm oranı %80’dir (Webfx)

  • İnternet trafiğinin neredeyse %54’ü mobil cihazlardan gelmektedir (Statista)

  • “Yakınımdaki” aramalar yüzde 500’den fazla artmıştır (Webfx)

  • Yerel arama amacına sahip %46 Google araması vardır (SearchEngine)

  • %28 oranla yerel aramalar genellikle satın almayla sonuçlanıyor (GoogleADS)

  • 2022’de tüketicilerin neredeyse %87’si (2021’e göre %6 oranla daha fazla) yerel işletmeleri Google Arama ile araştırdı (BrightLocal)

  • Kullanıcıların, Arama ve Google Haritaları incelerken etkin bir işletme profili görmeleri, işletmenizi “güvenilir/saygın” olarak değerlendirme olasılığı 2,7 kat artıyor (Google)

  • İşletme profili eksiksiz olan şirketlerde, müşterilerin ziyaret etme olasılığı %70, satın almayı düşünme olasılığı da %50 daha yüksektir (Google)

  • Tüm sektörlerde yerel işletme yorumları arayan tüketiciler için Google en güvenilir platformdur (BrightLocal)

  • Google Haritalar’ı kullanarak “Yakınımdaki alışveriş” aramaları yapan tüketicilerin sayısı dünya çapında yıldan yıla %100’den fazla artmıştır (Google)

SEO İstatistikleri: E-Ticaret

  • Müşterilerin neredeyse %70’i çevrimiçi bir mağazanın sitesine gittiklerinde arama çubuğuna yöneliyor (Nosto)

  • E-ticaret sektörü pandemi döneminde yaklaşık üç ay içinde 10 yıllık bir büyüme görmüştür (McKinsey)

  • ABD’de en çok ziyaret edilen e-ticaret sitesi Amazon.com’dur (Semrush)

  • Dünyanın en çok ziyaret edilen e-ticaret sitesi Mangakakalot.com’dur ( Semrush, 2023 )

  • Ticari ve işlemsel aramalar için anahtar kelimelerin sayısı artmış, ancak bilgi ve gezinme amaçlı aramalar düşmüştür (Semrush)

  • E-ticaret sitelerine gelen genel trafiğin yaklaşık %33’ü organik aramadan gelmektedir (WolgangDigital)

  • Alışveriş yapanların %59’u mağaza içi ve dijital alışverişleri araştırmak için Google’ı kullanıyorlar (Google)

  • %50’den fazla tüketici Google’ı kullanarak yeni markalar bulduğunu söylüyor (Google)

SEO İstatistikleri: Anahtar Kelime İstatistikleri

  • Olumlu düşünceye sahip başlıkların tıklama oranı %4 daha yüksektir (Backlinko)

  • Kısa kuyruklu aramalarda (bir ya da iki anahtar kelimeyle yüksek arama hacmine sahip kelimeler), en üst sıradaki sonuçlar işlemsellikten bilgilendiriciye doğru kaymıştır (Conductor)

  • Yaklaşık 10-15 kelime uzunluğundaki anahtar kelimeler, tek kelimeli terimlere göre 1,76 kat daha fazla tıklama alır (Backlinko)

  • Anahtar kelimelerin %94,74’ü ayda 10 veya daha az arama alıyor. (Ahrefs)

  • Anahtar kelimelerin %0,0008’i aylık 100.000’den fazla arama alıyor.

  • Arama sorgularının yaklaşık %8’i soru şeklinde ifade ediliyor. ( Moz )

  • Tüm Google aramalarının %15’i daha önce hiç aranmamıştır. ( Google )

  • Google Ads Keyword Planner, anahtar kelimelerin arama hacimlerini ortalama olarak %54,28 oranında fazla tahmin ediyor ve genellikle de %45,22 oranında doğru tahmin ediyor. (Google)

  • Google Search Console’daki tıklamaların %46,08’i gizli terimlere gidiyor. (Ahrefs)


Orbita olarak sizler için hazırladığımız “Stratejinizi Geliştirecek SEO İstatistikleri” bloğumuzun sonuna geldik. Daha fazla SEO ve Dijital Pazarlama ile ilgili içeriğe ihtiyacınız varsa blog sayfamızı ziyaret edebilir, dijitalde aktif kalmak için instagram ve linkedin hesaplarımızı takip edebilirsiniz.