Instagram Etkileşim Saatleri

Instagram etkileşim saatleri ve post paylaşım saatlerinin sayfanız için oldukça önemli bir detay olduğunu biliyor muydunuz? Instagram gönderilerine gelen etkileşimler, paylaşım yapılan saatlere göre değişiklik gösterebilmektedir. 2023 yılında takipçilerinizin en çok aktif olduğu dönemlerde yaptığınız paylaşımlar, etkileşim oranlarınızı iyileştirebilmektedir.

Birçok kişi sektör sektör paylaşım saatleri paylaşıp, o saatlerde yapılan paylaşımların daha çok etkileşim alacağını söyler. Fakat bu durumu bu şekilde tanımlamak oldukça yanlıştır. Paylaştığınız içerikler, sayfanızın hedef kitlesini tetikler. Organik kitleye sahip sayfaların etkileşim oranları da diğer sayfalara oranla daha yüksektir. Peki, Instagram etkileşim saatlerinde paylaşım yapmak ne kadar önemli? Bu durum 2023 yılında nasıl işliyor?Gelin biraz bundan bahsedelim.

Instagram Etkileşim Saatleri: Performans Odaklı Stratejiler

Instagram etkileşim saatleri daha önce herkesin dikkat ettiği bir husus olarak karşımıza çıkabilmekteydi. 2023 yılı ile birlikte küçük/büyük birçok markanın farklı yollar izlediğini söylememiz mümkün. Daha önce herkesin aktif olduğu zamanlarda paylaşım yapmaya özen gösteriliyordu. Birçok içerik üreticisi ve uzmana göre ise bu durum bazen farklı durumlarda seyredebiliyor. Herkes aynı şekilde en çok etkileşim alan vakitlerde paylaşım yapmaya çalıştığı için mevcut içeriklerinizin görünürlüğü de bir o kadar azalabiliyor.

Paylaşımlarınızı Belirli Bir Saat Planına Almayın

En çok etkileşim alan gün ve saatlerin sorgulamasını yapan birçok kullanıcı mevcut. Herkes için farklı saatler seyredebileceği gibi artık bunun çok bir öneminin kalmadığını söyleyebiliriz.

Orbita'nın alanında uzman sosyal medya ekibinin bu konudaki görüşleri:

Artık belirli bir zaman diliminde paylaşım yapmanın eskisi kadar önemi yok. Kullanıcılar birçok farklı kişiyi/markayı takip ettiği için herkesin paylaşım yaptığı gün ve saatlerde paylaşım yapmak dezavantajları da beraberinde getirebiliyor. Kısaca sizin için en iyi saati aramayın; onu kendiniz yaratın.

Aralıklı Testler Yapın

Belirli bir saate bağlı kalmak yerine sabah, öğlen ve akşam saatlerinde farklı zaman dilimlerinde paylaşımlar gerçekleştirin. Son zamanlarda akşam saatlerinde yapılan paylaşımların daha fazla gösterim ve etkileşim aldığını gözlemlenebilmektedir. Bu durum mevcut takipçilerinizin yaş/konum/cinsiyet gibi farklı özelliklerine göre de değişkenlik gösterebilmektedir.

Instagram Etkileşim Saatleri Neden Önemli?

Yeni gelen güncellemeler, içerik planlamaları ve stratejileri ile atılan her adım hesaplarımız için önemli bir faktör olabilmektedir. Bu doğrultuda belirli bir içerik saati stratejisi geliştirmeli ve bu düzen alınan verime orantılı olarak korunmalıdır.

Instagram Etkileşime Etki Eden En İyi Post Paylaşım Saatleri

Takipçilerinizin en çok hangi saatlerde aktif olduğunu biliyor muydunuz? Kullanıcıların aktif olduğu saatlerde yapılan post paylaşımları, en iyi etkileşim oranı için oldukça önemlidir. Peki, takipçi kitlenizin gün içerisinde verilerini alarak oluşturulmuş saat istatistiğini nasıl görebilirsiniz? Gelin biraz bundan bahsedelim.

Öncelikle bu işlemi gerçekleştirebilmeniz için, en az 100 takipçiniz olması gerekmektedir. Instagram 100'ün altında takipçiniz olması durumunda verileri size sunamaz.

Aşağıda daha önce bu verilere ulaşmak için gerekli adımlardan bahsetmiştik. Fakat yeni gelen güncellemeler ile beraber bu yazımızı da güncellemek istedik. Artık hesap istatistikleri görebilmek için profilinizde yer alan profesyonel panoya ulaşmanız gerekmektedir. Daha sonra yine aynı şekilde istatistiklere genel bakış alanından verileri görüntüleyebilirsiniz.

  • İlk olarak profilinize girip sağ yukarıdaki 3 çizgiden oluşan alandan istatistikler bölümüne girin.

  • Sonraki aşamada ise, toplam takipçi alanına gidin.  

  • Bu bölümün en altına indiğinizde en aktif zamanlar bölümü ile karşılaşacaksınız.

Saat ve gün olarak sıralanacak olan bu veriler, mevcut takipçilerinizin uygulamada en aktif olduğu saatlerin ve günlerin istatistiklerini sizlere sunmaktadır.

Mavi renklere tıkladığınızda, hangi saatte kaç kullanıcının aktif olduğunu görebilirsiniz. Örneğin yukarıda belirtilen bizim hesabımızın verilerine göre, Cumartesi günü saat 12:00, post paylaşım saatimiz için en uygun vakit olarak göze çarpıyor.

Öncelikle haftalık paylaşım sayınızı belirleyin. Sektörden sektöre değişkenlik gösteren paylaşım sayıları, aylık ortama 12-15 iken, bu durum satış yapan markalar için 30-40 lara kadar çıkmaktadır. Kurumsal markalar erken saatlerde paylaşım yapmaya özen gösterirken, birçok marka ise kullanıcıların en çok yoğun olduğu 20:00-21.30 saatleri aralığında paylaşım yaparlar.

Instagram Post Paylaşım Saatleri

Etkileşim saatleri görülme düzeyiyle eş orantılı olduğunda dolayı, yukarıda anlatılan detaylara özen gösterin. Öncelikli olarak günden güne Instagram istatistiklerine dayanarak kendi tablonuzu oluşturun. Birkaç denemeden sonra hangi saatlerde paylaşım yapmanın sizin için en iyi sonuçları verebileceğini belirleyebilirsiniz.

Post paylaşım saati, instagram etkileşim saatleri etki eden ve dikkat edilmesi gereken en önemli detaylardan birisidir. Bununla beraber çeşitli içerik ve tasarım kurallarına da uymaya özen gösterin. Instagram'da başarılı olabilmek için dikkat edilmesi gereken bazı kuralları 5 altın kural blogumuzda anlatmıştık. Dilerseniz bu yazımızdan da yararlanabilirsiniz.

Instagram'da hangi saatlerde paylaşım yapılmalı konusunda bilgilerimizi size anlattık. Instagram etkileşim saatleri içeriğimizi nasıl buldunuz? Sosyal medya ile ilgili güncel içeriklerden haberdar olmak için sosyal medya hesabımızı ve web sitemizi ziyaret ederek, bloglarımızı inceleyebilirsiniz.

Orbita
Sosyal Medya Ajansı
Hakkımızda