Instagram Algoritması 2024-Etkileşim Artırma Stratejileri

Instagram algoritması 2024 yılında nasıl olacak? Hemen hemen birçok kullanıcının aklında soru işaretleri bırakan ve sürekli kendini yenileyen bir uygulamadan söz ediyoruz.. Instagram. 7'den 70'e her insanın kullandığı o vazgeçilmez uygulama. Zaman zaman yüzümüzü güldüren, zaman zaman problemleri ile canımızı sıkan, son zamanlarda ise reklam ve hesap kapatılma problemleriyle bizi oldukça üzen :)

Peki 2024 yılında Instagram algoritması nasıl işleyecek? Instagram keşfet algoritması ve hesabımızı geliştirmek için neler yapmamız gerektiğine dair birçok farklı içeriği yazımızda anlatıyor olacağız. Mevcut algoritma bizlere hangi yol haritasını çizmemizi, neleri yapıp yapmamamızı söylüyor?

Keyifli okumalar ve bol etkileşimler dileriz :)

Instagram Algoritması 2024

Her geçen yıl değişiklikleriyle ve güncellemeleriyle bizlerin karşısına çıkan Instagram algoritmasının bu yıl 2022 yılından farkı ne olacak? Instagram algoritması 2024 yılında bizlere ne getirecek? Neyi, nasıl yapmanız gerekiyor? Aklınızdaki tüm soru işaretlerini gidermeye hazırlanın.

Instagram algoritması nedir? 

Instagram algoritması, kullanıcıların paylaşımlarına, davranışlarına, etkileşimlerine ve ilgi odaklarına yönelik oluşturulan içerikleri, bu içerikler ile ilgilenebilecek kullanıcılara sunar.

Bundan dolayı, hesaplarınızı organik olarak büyütmek, Instagram algoritması için oldukça önemlidir.

Instagram, algoritmasına uymayan kullanıcıları bildiğimiz üzere etkileşimlerini, görünürlüğünü ve birçok farklı mevcut durumunu kısıtlayarak bir nevi cezalandırabiliyor. Peki, bunu yapmakta haklı mı? E tabii ki. Kullanıcılar uyulması gereken kurallara uyup, problemsiz bir şekilde hesaplarını yönettikleri zaman bir problem çıkıyor mu? Pek sayılmaz :). Instagram, algoritmasına uyan, herhangi bir şekilde farklı yollar ile etkileşim artırma çabasına girmeyen kullanıcıları zaten ödüllendiriyor.

Nasıl mı ödüllendiriyor? En basit örneğini mevcut ana sayfa akışınızdan verebiliriz. Şuanda hiç tanımadığınız, takip etmediğiniz kullanıcıların içeriklerini ana sayfanızda görüyorsunuz değil mi? Pekii, hiç düşündünüz mü bu içeriklerin veya kullanıcıların sizlere neden göründüğünü?

Bu bizim tabirimizce ödüllendirmedir. Instagram algoritmasını bozabilecek, onu sinirlendirebilecek türde girişimlerde bulunmayan kullanıcıyı tabii ki de olabildiğince görünür kılacak. Hem de reklam verme zorunluluğu olmadan :)..

Günümüzde ürün/hizmet/bilgilendirmesi/duyuru veyahut birçok farklı konuda içerik paylaşımı sağlayan kullanıcılar, Instagram aracılığı ile reklam veriyor. Ve reklam veren kullanıcıların sayısı Türkiye'de gerçekten azımsanamayacak derecede fazla.

Fakat bununla beraber algoritmaya uygun davranışlar sergilerseniz, hem reklamlarda bir problem yaşamıyor, hem de reklam girmediğiniz içerikler kullanıcıların karşısına her şekilde çıkıyor. Pekii nasıl çıkıyor? Dikkat ettiyseniz ana sayfanızda çıkan Instagram hesapları, genel olarak sizin ilgi odağınıza yönelik, algoritma tarafından belirlenmektedir.

Örneğin e-ticaret ile ilgileniyor, e-ticaret içeriklerine yoğunluk veriyorsanız, takip etmediğiniz kullanıcıları Instagram algoritmasından dolayı ana sayfa akışınızda görmeniz çok doğal.

Instagram Algoritmasının Etkileşimizi Artırması İçin Neler Dikkat Etmelisiniz?

Instagramın bir tren olduğunu düşünelim, bu trenin rayından çıkmaması için oldukça sağlam bir ana yapı oluşturmamız, hesabımızın etkileşimlerini düşürecek her türlü etkenden uzak durmamız gerekir.

Bot takipçi satın almayın.

Instagram algoritması, 2022 yılında da olduğu gibi 2024'de de etkileşimlerizi tetikleyen ana unsur olarak ön plana çıkmaktadır. Hesabınıza bot basma olayı size hiçbir şey kazandırmaz. Sayfanıza bol takipçili bir görünüm kazandırmak belki kulağa hoş gelebilir fakat bu durumu tetikleyen, ve sayfanızı içten içe bitiren bir sürü etken mevcut.

Bot takipçi ve bot beğeni almanın zararları;

  • Takipçiler aktif olmadığından dolayı gönderi etkileşimleriniz düşük olur. Takipçi ve etkileşim tutarsızlığı, sayfa vizyonunuzu zedeler ve insanların sayfanıza karşı güveni azalır.

  • Gönderileriniz kullanıcıların karşısına daha az çıkmaya başlar. Instagram sayfanıza bot takipçi basmak, görünürlüğü azaltan ve sayfa etkileşimlerini düşüren oldukça negatif etkenleri içerisinde barındırır.

  • Hikaye görüntülemelerinizden postlara, reelslerinize kadar uzanan bu yolculuk, sizleri etkileşimim düştü, ne yapmalıyım? Sorusuyla karşı karşıya bırakır.

  • Etkileşiminiz  düştüğü için, dolayısıyla dönüşümleriniz de düşecek ve sayfa gelişimi olumsuz yönde etkilenecektir.

  • Dönüşüm reklamları vermeniz zorlaşır. Sayfanızla etkileşime giren kullanıcılara reklam verebilmek, dönüşümleri artıran (retargeting, remarketing) en önemli reklam stratejileri arasında yer alır. Gönderilerinizi beğenen, kaydeden, kısaca etkileşime giren kullanıcılara verilen reklamlar boşa gider. Etkileşime giren hesaplar bot kullanıcılar olacağı için, reklam çıktığınız kitle de botlarda ve boş hesaplardan oluşacaktır.

Çekiliş düzenlerken hedef kitle ve ürün seçimine özen gösterin.

Çekiliş yapmak zararlı mı? Eğer yanlış şekilde sistemize edilirse tabii ki zararlı. Örneğin bebek kıyafetleri satan bir mağazanız var ve bunları sosyal medya platformlarında sergiliyorsunuz. Takipçileriniz orjinal ise, haliyle çocuk sahibi olan anne ve babalardan oluşan bir kitleye sahip olursunuz.

Ürünlerinizle ilgilenebilecek bir kitleye, yani verilen hizmet ve ürün içeriğine yönelik hedef kitle büyütmek, Instagram 2024 algoritması için oldukça önemli olacaktır.

Hizmet verdiğiniz/ürün satışını yaptığınız kitleye yönelik çekiliş, hediye seçimleri olmasına özen gösterin. Bebek kıyafeti satan bir mağaza olup, çekiliş ile hediye kitap vermek çok absürt olmaz mıydı? Absürt olmasının yanında bu durumun Instagram algoritmasına etkisi de oldukça tartışılır duruma gelirdi.

Bahsettiğimiz gibi bebek ürünleri satan bir sayfanız var ve çekiliş kitap hediye ediyorsunuz. Pekii, hiç düşündünüz mü bunun size katkısı ne olur? Hediye kitap sahibi olmak isteyen kullanıcılar bu çekilişe katılır, sayfanızla etkileşim kurar.

Aaa ne kadar güzel işte, etkileşimim artsın?

Maalesef bu oldukça yanlış bir durumdur.

Her kitleden kullanıcı çekilişinize katılacağı için, çekiliş sonunda bu durum size hiçbir şey kazandırmayacaktır. Çünkü sizin aktif, potansiyel bir hedef kitle sahibi olmanız, ürünlerinizle ilgilenen kullanıcılara yönelmeniz gerekmektedir.

Yani; bebek ürünü satıyorsanız, bebek ürünü hediye edin. Dolayısıyla buradan gelecek olan etkileşimler, bebek ürün ihtiyacı olan kullanıcılardan gelecek ve potansiyel kitlenizi genişletecektir.

Düzenli içerik üreterek, kaliteli, ilgi çekici ve konsept bir görünüm oluşturun.

Konsept tasarım dendiğinde aklınıza ne geliyor? Kaliteli içerik üreticilerinin sayfalarına girdiğinizde genel olarak konsept oluşturulmuş, renk uyumları ve minimalistliğin sergilendiği bir durumla karşılaşırsınız.

Peki, Instagram Algoritması İçin Konsept Oluşturmanın Önemi Nedir?

Konsept tasarım dendiğinde aklınıza ilk ne geliyor? Peki, konsept tasarım nasıl oluşturulur? Kullanıcı deneyimine dikkat etmek bir web site yöneticisi için ne kadar önemliyse, bir Instagram içerik üreticisi için de o kadar önemlidir. Instagram algoritması kullanıcıların sayfada gezinme süresine oldukça önem gösteririr.

Paylaşımlarınızı bu yönde şekillendirip, kullanıcı deneyimine uygun, göz yormayan ve renk uyumlarının oluşturulduğu bir sayfa düşünelim. Haliyle kullanıcılar içeriklerinize dikkat verecek ve sayfanızda geçirilen süre zarfı git gide uzayacaktır.

Reelsleri aktif olarak kullanın.

Instagram'da Reelsler, reklamsız ve hızlı bir şekilde birçok farklı kullanıcıya ulaşabilmektedir. Özellikle hiç beklenmedik durumlarda oldukça fazla etkileşimler getirebilen reels, sayfa gelişimi için oldukça önemlidir.

Instagram Reels izlenmelerinizi artırmak için neler yapmalısınız?

Kimi zaman yeni açılmış sayfaların çok saçma içeriklerinin bile milyonlarca izlenmelere ulaşabildiğini görüyoruz. Bundan dolayı bu duruma  net bir şekilde vermek çok da doğru olmaz fakat yaptığımız çalışmalar ve incelemelerimize göre, oldukça etkili yöntemler bulunmaktadır.

Popüler müzikler kullanın.

Popüler müzikler, kullanıcıların dikkatini hızla çeken ve izlenmeleri artıran en önemli etkenlerden biridir. Reeslerinizde etkileşimi artırmak için popüler ve kulağa hoş gelen müzikler kullanmaya özen gösterin.

Trendlerden geri kalmayın, sizler de trend içerikler üretin.

Günümüzde her gün kendini yenileyen birçok farklı içerik bulunmaktadır. Bu içerikler birçok farklı kullanıcı tarafından hızla yayılmakta ve paylaşılmaktadır. Bu durum Tiktok'da gündem olan içerikler gibi Instagram'da da aynı şekilde kendini göstermektedir.

Çok profesyonel olmasa da trendleri takip edip içerikler üretebilir, izlenmelerinizin oldukça yüksek olduğunu gözlemleyebilirsiniz.

Türkiye'den en basit trend örneğini hayatım biz İzmir'liyiz ya'dan verebiliriz :)..

Milyonlarca kullanıcı tarafından çekilen bu içerik, çığ gibi büyüdü ve rekabetsiz, oldukça fazla izlenmeler elde edildi.

Bu sadece küçük bir örnekti.

Eğer bir işletme sayfasıysanız zaten bu tarz içerikler üretmenizi bekleyemeyiz. Fakat trendden kastımızın sadece bu olmadığını bilmenizi isteriz. Örneğin çeşitli sweatshirt modellerinin popüler bir şarkı ile geçişli şekilde paylaşıldığı birçok farklı reels bulunuyor. Bu durum haliyle kullanıcıların ilgisini çekerken, web site ziyaretlerini ve satışlarınızı da artırmaya olanak tanıyabiliyor.

Aynı zamanda takipçi artışınıza da hızlı bir şekilde pozitif etki edebilecek olan reels içerikleri, marka bilinirliğinizi de bir o  kadar farklı alanlara yayabiliyor.

Reels videonuzun ilk 2 saniyesinde kullanıcıların ilgisini çekmeye çalışın.

Başlangıç aşamasında erişimi sıfıra yakın olan reelslerin, günler sonra birden bire binlere, milyonlara ulaşması çok da olası değildir. Kullanıcıların ilgisini hızlı bir şekilde çekip, videoyu paylaşmanızın hemen ardından alınan yüksek etkileşimler ve izlenme sürelerinin fazlalığı, bu durumu tetikler.

Kullanıcılar reelslerinizi ne kadar uzun süre izlerse, o içeriğin bir anda büyümesi de bir o kadar mümkün olmaktadır.

Reelslerinizin süresini kısa tutun.

Kullanıcıların ilgisini ilk 2 saniyede çekmeniz gerektiğinden bahsetmiştik.

Peki reels video süresi ne kadar olmalı?

Instagram reels kaç saniye olmalı sorusu birçok kullanıcının kafasını karıştırıyor. Reelslerinizin uzunluğu, etkileşim oranlarınızla neredeyse doğrudan etkilidir. Bundan dolayı etkili bir içerik oluşturmak istiyorsanız, reelserinizin süresini 15-20 saniye aralığında tutmaya özen gösterin.

Uzun reels süreleri kullanıcıları bir süre sonra sıkabilir ve diğer farklı reelslere kaydırma olasılıkları da aynı oranda artar. Bunun olmasını elbette hiçbirimiz istemeyiz. Reelslerimizin sonuna kadar izlenmesi,  reels etkileşimlerimizin yüksek olması için 15-20 saniye aralığına özen göstermelisiniz.

Hikayede reels paylaşmayı unutmayın.

Reels videoları hikayede nasıl paylaşılır? 

  • Öncelikli olarak reels videonuza gidin.

  • Hemen ardından sağ altta bulunan kağıt uçak görünümlü icona tıklayın.

  • Sonraki aşamada reels videonu hikayene ekle yazısına tıklayarak, Instagram hikayenizde reels içeriğinizi paylaşabilirsiniz.

Düzenli olarak anket yapın.

Instagram hikayelerde çıkarma bölümününde bulunan anketler, Instagram kullanıcılarının sayfalarını geliştirmelerinde oldukça büyük bir rol oynamaktadır. Takipçi-kullanıcı arasında bulunan köprünün sağlamlaşması için anketleri aktif olarak kullanmak oldukça önemlidir.

Instagram'da kullanılabilecek anket çeşitleri:

  • Soru-cevap anketi

  • Çoktan seçmeli anket

  • Oylamalı anket

Soru cevap olana anket değil diyebilirsiniz belki fakat bu da bir ankettir. Kullanıcıları harekete geçirmeye yönelik özenli içerikler üretilmeli, soru cevap çıkartması aktif olarak kullanılmalıdır.

Instagram'da anket nasıl eklenir?

Instagram hikayelerinize anket eklemek için dilerseniz anlık çektiğiniz görselleri, dilerseniz arkaplanı hazırlanmış story içeriklerini kullanabilirsiniz.

Anket eklemeyebilmek için ise yapmanız gerekenler oldukça basit.

  • Instagram ana sayfa akışınızı açarak sola kaydırın ve hikayeler bölümüne gidin.

  • Görselinizi seçmenizin hemen ardından sağ yukarıda bulunan çıkartmalar iconuna (gülen yüzlü icon) tıklayın.

  • Sonraki aşamada karşınıza birçok farklı anket seçeneği çıkacak, dilediğinizi seçebilir, özelleştirme yapabilirsiniz.

Instagram'da anket nasıl yapılır sorusuna cevap bulduysanız, bu anketleri 1, 2 kez yapıp bırakmamaya da özen gösterin. Düzenli olarak çeşitli anketler üretip takipçi kitlenize sunun.

Peki ne tarz anketler yapmalısınız?

Instagram anket özelliği ile beraber anket soruları, birçok kullanıcı için oldukça düşündüren, kafa yorulan bir durum olmuştur. Anket soruları profesyonel bir şekilde hazırlandığında, takipçilerin de aktif olarak katılması oldukça olasıdır. Örneğin oyuncak satan bir işletmesiniz.

Bir oyuncak ayının ve oyuncak arabanın fotoğrafını aynı karede çekip kullanıcılara hangisini daha çok beğendiği konusunda sorular sorabilirsiniz. Bunun sonucunda çıkan sonuçtaki oyuncağa ek indirim yapıp bunu takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bu durum hem etkileşimlerinizi yükseltecek, hem de satışlarınıza oldukça ciddi faydalar getirebilecektir.

Pazarladığınız, hizmetini sağladığınız, sayfanızı ilgilendiren anketler üretin. Kullanıcılara eğlendiren, komik anketler hazırlayabilir, etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Bu tamamen sizin hayal gücünüz ile alakalı bir durum.

Anketten kastımızın sadece şıklı anket olduğunu düşünmeyelim. A/B tercihi yapılabilen anketler, şıklı anketler, soru-cevap anketleri... Bunların hepsini hazırlamış olan içeriklere yönelik farklı şekillerde kullanılabilir.

Sonuç olarak Instagram ankette ne sorulur gibi araştırmalara odaklanmak yerine, kendiniz ürün ve hizmetlerinizi analiz ederek ne gibi sorular oluşturabileceğinizi çözümleyin. En güzel anket soruları, araştırarak bulduğunuz değil, kendi ürettiğiniz anket sorularıdır.

Hashtag kullanım sayısını abartmayın ve alakalı hashtagler kullanın.

Instagram'da hashtag kullanımı nasıl olmalıdır? Sorusu her içerik üreticisi için oldukça kafa yoran bir soru olmuştur. Instagram algoritması 2024 yılında hashtag kullanımı için çeşitli makaleler paylaşsa da, kullanıcılar için hala bir kararsızlık söz konusu.

Instagram hashtag kullanımı nasıl olmalıdır?

  • Her gönderi için 30 hashtag sınırı olsa da, 5-6 hashtag'den fazla kullanım sağlamamaya özen gösterin.

  • İçeriklerinizle eş değer hashtagler kullanın.

  • Paylaşımı yoğun olan hashtagler yerine, daha niş, paylaşımı az olan hashtagler kullanın.

Örneğin bir Instagram algoritma içeriği paylaştınız. #algoritma hastagi yerine #instagramalgoritması hashtagini kullanmak sizin için en doğru tercih olacaktır. Algoritma hem farklı içerikleri içerisinde barındırır, hem de sayıca çok fazla olduğundan dolayı içeriklerinizin hemen alta düşme olasılığı çok yüksektir.

Fakat #instagramalgoritması hashtagini kullandığınız zaman bu etiketi tercih eden az sayıda kullanıcı olsa dahi, paylaşım sayısı az olduğu için içeriğin üst sıralarda kalma olasılığı daha yüksektir. Böylece buradan gelecek olan etkileşim oranı da her geçen gün artacaktır.

Doğru hashtag kullanımı, hesabınızın etkileşim oranlarını her geçen gün artıracaktır. Bunun için içeriklerinizi paylaşmadan önce titiz bir analiz yapıp, sizin için en doğru seçenekleri değerlendirmelisiniz.

Peki Instagram'da hashtag nasıl kullanılır?

Hashtaglerinizi hem paylaşım yazısının içeriğine gömebilir, hem de içerik açıklamasının herhangi bir bölümüne yazabilirsiniz. Hashtag kullanmak için kullanacağınız kelimeden önce # işareti kullanmak, o kelimeyi etiket (hashtag) olarak eklemenizi sağlayacaktır.

Takipçilerinizle bağ kurun

Çeşitli anketler ile iletişim ve etkileşimi elden bırakmamak gerektiğinden bahsetmiştik. Aynı zamanda takipçilerinizle bağ kurmalı, ara ara farklı içeriklere beğeni, yorum atmaya özen göstermelisiniz. Post içeriklerine yorum yapmamanız gereken bir işletmeyseniz, kullanıcıların hikayelerine yanıt verebilirsiniz.

Aslında önemli olan direkt olarak kullanıcı içerikleriyle etkileşime geçmek değildir. Sizlerle etkileşime giren kullanıcılara da değer verdiğinizi göstermeli, etkileşimi sürdürmelisiniz.

İçerik açıklamalarınızda ve gelen mesajlarda emojiler kullanın.

Emojiler, birçok kullanıcı farkında olmasa da, gerek etkileşimi, gerek satışları doğrudan etkileyebilecek nitelikte önemli araçlardır. Instagram'da hemen hemen birçok alanda etkileşim kullanmak, Instagram algoritması için 2023 yılında olduğu gibi 2024 yılında da bir o kadar önemlidir.

Emojilerin dozunu fazla kaçırmayın.

Tamam, emojileri kesinlikle kullanmalısınız fakat yeterince kullandığınızdan emin olun. Üst üste aynı emojileri kullanarak, sürekli her kelime altında kullanarak bir fark yaratmak çok doğru olmayacaktır.

Emojiler, içeriğinizle ilgili olmalı, kullanıcıları etkilemelidir.

Örneğin sağlık ürünleri satan bir Instagram hesabınız var.

Bir el kremi pazarlıyorsunuz, içeriğini ürettiniz ve paylaşıma sunacaksınız.

Açıklamaya belirtilen açıklamadan önce ???? emojisini kullanmanız, yeterli olacaktır.

Bağlantı çıkartmasını mutlaka kullanın.

Instagram'da daha önce 10.000 takipçi ve üzeri kullanıcılar hikayelerinde bağlantı yönlendirmelerine yer veriyordu. Yeni gelen güncelleme ile beraber bu durum tamamen ortadan kalkarak, bağlantı çıkartması bütün kullanıcılara aktif edildi.

Hikaye içeriklerinizde ürün paylaşımı yaptığınızda, bağlantı çıkartmasının adını ürüne git yazısı ile özelleştirerek, kullanıcıların ürünlerinizin görmesinin hemen ardından ürün linkine gidebilmesine olanak tanıyın.

Instagram hikayede bağlantı paylaşma özelliğini kullanmak, etkileşim oranlarınızda oldukça güzel etkiler yaratır.

Instagram hikayede bağlantı paylaşma nasıl yapılır?

  • Instagram hikayeler bölümünden bağlantı vereceğiniz içeriğe girin.

  • Hemen ardından yukarıda bulunan güler yüz (çıkartmalar) iconuna tıklayın.

  • Karşınıza çıkan alandan "bağlantı" seçeneğine tıklayın.

  • Bu alana yönlendirme yapacağınız site adresini girerek hikayelerinizde bağlantı paylaşabilirsiniz.

Bağlantı paylaşma etiketine metin eklemeyi unutmayın.

Ürüne git, şimdi sipariş ver, siteyi ziyaret et gibi metinler kullanarak kullanıcıları harekete geçirebilirsiniz.

Yukarıdaki adımların tamamını hızlı bir şekilde uygulayarak, Instagram'da link nasıl eklenir sorusuna hızlı çözümler üretip, hikayelerinizde link paylaşımı yapabilirsiniz. Link koymak hem site trafiğinizi, hem satış dönüşümlerinizi artırmak için oldukça ideal ve etkili bir yöntemdir.

Instagram Keşfet Algoritması

Instagram keşfet algoritması, etkileşimi yüksek, ilgi odağınız olabilecek içerikleri karşınıza çıkaran bir alandır. Algoritma kullanıcıların davranış biçimlerine göre şekillenir ve keşfet alanı yeni içerik ve kullanıcılarla bizi buluşturur.

Fakat zaman zaman keşfet alanında istenmeyen içerikler ile karşılaşılabilir, bu durumda yapılması gerekenleri Instagram keşfet sıfırlama nasıl yapılır adlı yazımızdan inceleyebilirsiniz. Bu sayede istenmeyen içeriklerden hızlıca kurtulup, keşfetinize temiz bir başlangıç verebilirsiniz.

Instagram Keşfete Düşme Nasıl Olur?

Öncelikle yukarıdaki adımları iyice okuduğunuzu varsayarsak, bot takipçiler, bot etkileşimler ile keşfete düşmeye çalışmak oldukça yanlış bir durumdur. Bu durumla karşılaşmış ve bot etkileşimler ile keşfete düştüyseniz, bu duruma çok sevinmemeniz gerektiğini söylemeliyiz. Şuna inanın ki, bu durum ilerleyen günlerde sayfanızın etkileşimlerine ciddi derecede olumsuz etki edebilecek sonuçlar doğurabilecektir.

Yani keşfete düşme hilesi gibi bir şey söz konusu değildir. Yok bu hileyi kullanayım, şu botu kullanayım, bu etiketleri koyup düşeyim. Bunlar hiç tavsiye etmediğimiz oldukça yanlış durumlardır. Ha illaki farklı hileli yollar bulunabileceği için, belirttiğimiz gibi bu durumun neden olacağı problemlere de hazırlıklı olunmalıdır.

Tabii, ne kadar hazırlıklı olunabilir orasını bilemeyiz ama  :)

Instagramda bulunan içeriklerinizin keşfete düşmesi, elbette her kullanıcının oldukça mutlu olacağı bir durumdur. Fakat siz Instagram algoritmasını sarsmadan kendi emeğinizle bir yol kat ettiğinizde, emin olun hemen hemen her içeriğiniz yavaş yavaş keşfete düşmeye başlayacaktır.

Instagram'da içeriklerinizin keşfete düşmesi için neler yapmalısınız?

Instagram'dan gelen organik etkileşimler, sayfanızın büyümesi, içeriklerinizin keşfete düşmesi için oldukça önemlidir. Bu bağlamda sistemize bir şekilde hesabı yönetmek ve kullanıcıları harekete geçirici içerikler Instagram algoritması için oldukça gereklidir.

İçeriklerinizi kaydırmalı görseller ile sunun.

Her bir yazı, bir diğer sayfadaki yazıyı merak ettirecek şekilde içerikler hazırlayın. Bu sayede kullanıcılar gönderilerinizle gözle görünür bir etkileşim kurmasa bile, onları kaydırarak okuyabilir. Bu da en az beğenmeleri, kaydetmeleri kadar önemlidir. İçeriklerinizin okunma süresi, Instagram keşfet algoritmasını tetikleyip, içeriklerinizin kullanıcılarda daha sık görüntülenmesine olanak tanıyabilmektedir.

Takipçilerinize sorular sorun.

Hazırladığınız postların sonunda, başında kullanıcıları harekete geçirici sorular sorun.

İçeriğimi nasıl buldunuz? Sorusundan ziyade, yapılan içerikler ile ilgili farklı örnekler vermelerini isteyin.

Örneğin en güzel yazı fontları ile ilgili bir içerik oluşturdunuz.

Peki, sizin en sık kullandığınız fontlar hangisi?

Gibi sorular sorduğunuzda bu durum takipçilerinizin ilgisini çekecek ve onların içeriğinizle etkileşim kurmasına olanak tanıyacaktır. Haliyle zaman içerisinde artan yorumlar, Instagram'da keşfete düşmenize olanak tanıyabilecektir.

İçeriklerinizin kaydedilmesine özen gösterin.

Günümüzde hemen hemen her kullanıcı beğendiği bir ürünü, bilgi içeriğini görüp postun sağ altından kaydetmektedir. Bu sayede o gönderiye daha sonra tekrar ulaşabilme imkanı doğabilecektir. Keşfet algoritmasını tetikleyen en önemli unsurlardan biri de kullanıcıların içeriğinizi kaydetmesini sağlamak. Sayfanızı bilgiyle besleyin, farklı içerikler üretin. Bu sayede kullanıcılar içeriğinizi kaydedecektir.

Ha bir de onların kaydetmesine olanak tanıyan minik etkenleri de unutmayın :)

Örneğin bir minik bir kaydetme iconu ile içerik sonunda gönderimi beğendiyseniz kaydetmeyi unutmayın gibisinden bir yazı oluşturabilirsiniz. Bu sayede kullanıcıların odak noktasını değiştirebilir, onları içeriklerinizi kaydetmeye teşvik edebilirsiniz.

Instagram algoritmasını sahte beğeniler, kaydetmeler ve çeşitli etkileşimler ile kandırmamaya özen gösterin. Hesabınızda bu tür davranışlar sergilenmesi, her açıdan problem yaratacaktır. Bundan dolayı, organik büyüme her zaman ilk hedefiniz olmalıdır.

Kullanıcılara bilgilendirici içerikler sunun.

Bilgilendirici içerikler, etkileşim potansiyeli yüksek içeriklerdir. Bu durum hem instagram gelişiminiz, hem de instagram keşfet algoritması için her yıl olduğu gibi 2024 yılında da bir o kadar önemlidir.

Örneğin bir sirke satıyorsunuz; 

Aşağıda bir adet örnek olarak hazırlanmış hikaye içeriği bulunmaktadır.

Kullanıcıları sadece ürün tanıtımına boğmamalısınız. Kullanıcıları sizleri takip etmesi için neden oluşturabilecek içeriklere yönlenmeniz gerekmektedir.

Sattığınız sirkenin faydaları nelerdir? Nasıl kullanılır? Bunları ara ara ürün paylaşımından sonra kullanıcıları etkileyecek şekilde sunmalısınız. Bu durum hem istatistiklerinize pozitif süreklilik getirirken hem de zaman içerisinde satışlarınıza etki etmeye başlayacaktır.

Instagram algoritması, keşfet algoritması ve instagram yönetimine, etkileşim artırma stratejilerine dair birçok bilgilendirici içeriğinin nasıl çalıştığını ve neler yapmanız gerektiğini sizlerle paylaştık. Bu gibi içeriklerden haberdar olmak için sık sık web sitemizi ziyaret edip blog sayfamızı inceleyebilir ve bizleri Instagram hesabımızdan takip edebilirsiniz.

Instagram algoritması 2024 yılında nasıl olacak? Hemen hemen birçok kullanıcının aklında soru işaretleri bırakan ve sürekli kendini yenileyen bir uygulamadan söz ediyoruz.. Instagram. 7'den 70'e her insanın kullandığı o vazgeçilmez uygulama. Zaman zaman yüzümüzü güldüren, zaman zaman problemleri ile canımızı sıkan, son zamanlarda ise reklam ve hesap kapatılma problemleriyle bizi oldukça üzen :)

Peki 2024 yılında Instagram algoritması nasıl işleyecek? Instagram keşfet algoritması ve hesabımızı geliştirmek için neler yapmamız gerektiğine dair birçok farklı içeriği yazımızda anlatıyor olacağız. Mevcut algoritma bizlere hangi yol haritasını çizmemizi, neleri yapıp yapmamamızı söylüyor?

Keyifli okumalar ve bol etkileşimler dileriz :)

Instagram Algoritması 2024

Her geçen yıl değişiklikleriyle ve güncellemeleriyle bizlerin karşısına çıkan Instagram algoritmasının bu yıl 2022 yılından farkı ne olacak? Instagram algoritması 2024 yılında bizlere ne getirecek? Neyi, nasıl yapmanız gerekiyor? Aklınızdaki tüm soru işaretlerini gidermeye hazırlanın.

Instagram algoritması nedir? 

Instagram algoritması, kullanıcıların paylaşımlarına, davranışlarına, etkileşimlerine ve ilgi odaklarına yönelik oluşturulan içerikleri, bu içerikler ile ilgilenebilecek kullanıcılara sunar.

Bundan dolayı, hesaplarınızı organik olarak büyütmek, Instagram algoritması için oldukça önemlidir.

Instagram, algoritmasına uymayan kullanıcıları bildiğimiz üzere etkileşimlerini, görünürlüğünü ve birçok farklı mevcut durumunu kısıtlayarak bir nevi cezalandırabiliyor. Peki, bunu yapmakta haklı mı? E tabii ki. Kullanıcılar uyulması gereken kurallara uyup, problemsiz bir şekilde hesaplarını yönettikleri zaman bir problem çıkıyor mu? Pek sayılmaz :). Instagram, algoritmasına uyan, herhangi bir şekilde farklı yollar ile etkileşim artırma çabasına girmeyen kullanıcıları zaten ödüllendiriyor.

Nasıl mı ödüllendiriyor? En basit örneğini mevcut ana sayfa akışınızdan verebiliriz. Şuanda hiç tanımadığınız, takip etmediğiniz kullanıcıların içeriklerini ana sayfanızda görüyorsunuz değil mi? Pekii, hiç düşündünüz mü bu içeriklerin veya kullanıcıların sizlere neden göründüğünü?

Bu bizim tabirimizce ödüllendirmedir. Instagram algoritmasını bozabilecek, onu sinirlendirebilecek türde girişimlerde bulunmayan kullanıcıyı tabii ki de olabildiğince görünür kılacak. Hem de reklam verme zorunluluğu olmadan :)..

Günümüzde ürün/hizmet/bilgilendirmesi/duyuru veyahut birçok farklı konuda içerik paylaşımı sağlayan kullanıcılar, Instagram aracılığı ile reklam veriyor. Ve reklam veren kullanıcıların sayısı Türkiye'de gerçekten azımsanamayacak derecede fazla.

Fakat bununla beraber algoritmaya uygun davranışlar sergilerseniz, hem reklamlarda bir problem yaşamıyor, hem de reklam girmediğiniz içerikler kullanıcıların karşısına her şekilde çıkıyor. Pekii nasıl çıkıyor? Dikkat ettiyseniz ana sayfanızda çıkan Instagram hesapları, genel olarak sizin ilgi odağınıza yönelik, algoritma tarafından belirlenmektedir.

Örneğin e-ticaret ile ilgileniyor, e-ticaret içeriklerine yoğunluk veriyorsanız, takip etmediğiniz kullanıcıları Instagram algoritmasından dolayı ana sayfa akışınızda görmeniz çok doğal.

Instagram Algoritmasının Etkileşimizi Artırması İçin Neler Dikkat Etmelisiniz?

Instagramın bir tren olduğunu düşünelim, bu trenin rayından çıkmaması için oldukça sağlam bir ana yapı oluşturmamız, hesabımızın etkileşimlerini düşürecek her türlü etkenden uzak durmamız gerekir.

Bot takipçi satın almayın.

Instagram algoritması, 2022 yılında da olduğu gibi 2024'de de etkileşimlerizi tetikleyen ana unsur olarak ön plana çıkmaktadır. Hesabınıza bot basma olayı size hiçbir şey kazandırmaz. Sayfanıza bol takipçili bir görünüm kazandırmak belki kulağa hoş gelebilir fakat bu durumu tetikleyen, ve sayfanızı içten içe bitiren bir sürü etken mevcut.

Bot takipçi ve bot beğeni almanın zararları;

  • Takipçiler aktif olmadığından dolayı gönderi etkileşimleriniz düşük olur. Takipçi ve etkileşim tutarsızlığı, sayfa vizyonunuzu zedeler ve insanların sayfanıza karşı güveni azalır.

  • Gönderileriniz kullanıcıların karşısına daha az çıkmaya başlar. Instagram sayfanıza bot takipçi basmak, görünürlüğü azaltan ve sayfa etkileşimlerini düşüren oldukça negatif etkenleri içerisinde barındırır.

  • Hikaye görüntülemelerinizden postlara, reelslerinize kadar uzanan bu yolculuk, sizleri etkileşimim düştü, ne yapmalıyım? Sorusuyla karşı karşıya bırakır.

  • Etkileşiminiz  düştüğü için, dolayısıyla dönüşümleriniz de düşecek ve sayfa gelişimi olumsuz yönde etkilenecektir.

  • Dönüşüm reklamları vermeniz zorlaşır. Sayfanızla etkileşime giren kullanıcılara reklam verebilmek, dönüşümleri artıran (retargeting, remarketing) en önemli reklam stratejileri arasında yer alır. Gönderilerinizi beğenen, kaydeden, kısaca etkileşime giren kullanıcılara verilen reklamlar boşa gider. Etkileşime giren hesaplar bot kullanıcılar olacağı için, reklam çıktığınız kitle de botlarda ve boş hesaplardan oluşacaktır.

Çekiliş düzenlerken hedef kitle ve ürün seçimine özen gösterin.

Çekiliş yapmak zararlı mı? Eğer yanlış şekilde sistemize edilirse tabii ki zararlı. Örneğin bebek kıyafetleri satan bir mağazanız var ve bunları sosyal medya platformlarında sergiliyorsunuz. Takipçileriniz orjinal ise, haliyle çocuk sahibi olan anne ve babalardan oluşan bir kitleye sahip olursunuz.

Ürünlerinizle ilgilenebilecek bir kitleye, yani verilen hizmet ve ürün içeriğine yönelik hedef kitle büyütmek, Instagram 2024 algoritması için oldukça önemli olacaktır.

Hizmet verdiğiniz/ürün satışını yaptığınız kitleye yönelik çekiliş, hediye seçimleri olmasına özen gösterin. Bebek kıyafeti satan bir mağaza olup, çekiliş ile hediye kitap vermek çok absürt olmaz mıydı? Absürt olmasının yanında bu durumun Instagram algoritmasına etkisi de oldukça tartışılır duruma gelirdi.

Bahsettiğimiz gibi bebek ürünleri satan bir sayfanız var ve çekiliş kitap hediye ediyorsunuz. Pekii, hiç düşündünüz mü bunun size katkısı ne olur? Hediye kitap sahibi olmak isteyen kullanıcılar bu çekilişe katılır, sayfanızla etkileşim kurar.

Aaa ne kadar güzel işte, etkileşimim artsın?

Maalesef bu oldukça yanlış bir durumdur.

Her kitleden kullanıcı çekilişinize katılacağı için, çekiliş sonunda bu durum size hiçbir şey kazandırmayacaktır. Çünkü sizin aktif, potansiyel bir hedef kitle sahibi olmanız, ürünlerinizle ilgilenen kullanıcılara yönelmeniz gerekmektedir.

Yani; bebek ürünü satıyorsanız, bebek ürünü hediye edin. Dolayısıyla buradan gelecek olan etkileşimler, bebek ürün ihtiyacı olan kullanıcılardan gelecek ve potansiyel kitlenizi genişletecektir.

Düzenli içerik üreterek, kaliteli, ilgi çekici ve konsept bir görünüm oluşturun.

Konsept tasarım dendiğinde aklınıza ne geliyor? Kaliteli içerik üreticilerinin sayfalarına girdiğinizde genel olarak konsept oluşturulmuş, renk uyumları ve minimalistliğin sergilendiği bir durumla karşılaşırsınız.

Peki, Instagram Algoritması İçin Konsept Oluşturmanın Önemi Nedir?

Konsept tasarım dendiğinde aklınıza ilk ne geliyor? Peki, konsept tasarım nasıl oluşturulur? Kullanıcı deneyimine dikkat etmek bir web site yöneticisi için ne kadar önemliyse, bir Instagram içerik üreticisi için de o kadar önemlidir. Instagram algoritması kullanıcıların sayfada gezinme süresine oldukça önem gösteririr.

Paylaşımlarınızı bu yönde şekillendirip, kullanıcı deneyimine uygun, göz yormayan ve renk uyumlarının oluşturulduğu bir sayfa düşünelim. Haliyle kullanıcılar içeriklerinize dikkat verecek ve sayfanızda geçirilen süre zarfı git gide uzayacaktır.

Reelsleri aktif olarak kullanın.

Instagram'da Reelsler, reklamsız ve hızlı bir şekilde birçok farklı kullanıcıya ulaşabilmektedir. Özellikle hiç beklenmedik durumlarda oldukça fazla etkileşimler getirebilen reels, sayfa gelişimi için oldukça önemlidir.

Instagram Reels izlenmelerinizi artırmak için neler yapmalısınız?

Kimi zaman yeni açılmış sayfaların çok saçma içeriklerinin bile milyonlarca izlenmelere ulaşabildiğini görüyoruz. Bundan dolayı bu duruma  net bir şekilde vermek çok da doğru olmaz fakat yaptığımız çalışmalar ve incelemelerimize göre, oldukça etkili yöntemler bulunmaktadır.

Popüler müzikler kullanın.

Popüler müzikler, kullanıcıların dikkatini hızla çeken ve izlenmeleri artıran en önemli etkenlerden biridir. Reeslerinizde etkileşimi artırmak için popüler ve kulağa hoş gelen müzikler kullanmaya özen gösterin.

Trendlerden geri kalmayın, sizler de trend içerikler üretin.

Günümüzde her gün kendini yenileyen birçok farklı içerik bulunmaktadır. Bu içerikler birçok farklı kullanıcı tarafından hızla yayılmakta ve paylaşılmaktadır. Bu durum Tiktok'da gündem olan içerikler gibi Instagram'da da aynı şekilde kendini göstermektedir.

Çok profesyonel olmasa da trendleri takip edip içerikler üretebilir, izlenmelerinizin oldukça yüksek olduğunu gözlemleyebilirsiniz.

Türkiye'den en basit trend örneğini hayatım biz İzmir'liyiz ya'dan verebiliriz :)..

Milyonlarca kullanıcı tarafından çekilen bu içerik, çığ gibi büyüdü ve rekabetsiz, oldukça fazla izlenmeler elde edildi.

Bu sadece küçük bir örnekti.

Eğer bir işletme sayfasıysanız zaten bu tarz içerikler üretmenizi bekleyemeyiz. Fakat trendden kastımızın sadece bu olmadığını bilmenizi isteriz. Örneğin çeşitli sweatshirt modellerinin popüler bir şarkı ile geçişli şekilde paylaşıldığı birçok farklı reels bulunuyor. Bu durum haliyle kullanıcıların ilgisini çekerken, web site ziyaretlerini ve satışlarınızı da artırmaya olanak tanıyabiliyor.

Aynı zamanda takipçi artışınıza da hızlı bir şekilde pozitif etki edebilecek olan reels içerikleri, marka bilinirliğinizi de bir o  kadar farklı alanlara yayabiliyor.

Reels videonuzun ilk 2 saniyesinde kullanıcıların ilgisini çekmeye çalışın.

Başlangıç aşamasında erişimi sıfıra yakın olan reelslerin, günler sonra birden bire binlere, milyonlara ulaşması çok da olası değildir. Kullanıcıların ilgisini hızlı bir şekilde çekip, videoyu paylaşmanızın hemen ardından alınan yüksek etkileşimler ve izlenme sürelerinin fazlalığı, bu durumu tetikler.

Kullanıcılar reelslerinizi ne kadar uzun süre izlerse, o içeriğin bir anda büyümesi de bir o kadar mümkün olmaktadır.

Reelslerinizin süresini kısa tutun.

Kullanıcıların ilgisini ilk 2 saniyede çekmeniz gerektiğinden bahsetmiştik.

Peki reels video süresi ne kadar olmalı?

Instagram reels kaç saniye olmalı sorusu birçok kullanıcının kafasını karıştırıyor. Reelslerinizin uzunluğu, etkileşim oranlarınızla neredeyse doğrudan etkilidir. Bundan dolayı etkili bir içerik oluşturmak istiyorsanız, reelserinizin süresini 15-20 saniye aralığında tutmaya özen gösterin.

Uzun reels süreleri kullanıcıları bir süre sonra sıkabilir ve diğer farklı reelslere kaydırma olasılıkları da aynı oranda artar. Bunun olmasını elbette hiçbirimiz istemeyiz. Reelslerimizin sonuna kadar izlenmesi,  reels etkileşimlerimizin yüksek olması için 15-20 saniye aralığına özen göstermelisiniz.

Hikayede reels paylaşmayı unutmayın.

Reels videoları hikayede nasıl paylaşılır? 

  • Öncelikli olarak reels videonuza gidin.

  • Hemen ardından sağ altta bulunan kağıt uçak görünümlü icona tıklayın.

  • Sonraki aşamada reels videonu hikayene ekle yazısına tıklayarak, Instagram hikayenizde reels içeriğinizi paylaşabilirsiniz.

Düzenli olarak anket yapın.

Instagram hikayelerde çıkarma bölümününde bulunan anketler, Instagram kullanıcılarının sayfalarını geliştirmelerinde oldukça büyük bir rol oynamaktadır. Takipçi-kullanıcı arasında bulunan köprünün sağlamlaşması için anketleri aktif olarak kullanmak oldukça önemlidir.

Instagram'da kullanılabilecek anket çeşitleri:

  • Soru-cevap anketi

  • Çoktan seçmeli anket

  • Oylamalı anket

Soru cevap olana anket değil diyebilirsiniz belki fakat bu da bir ankettir. Kullanıcıları harekete geçirmeye yönelik özenli içerikler üretilmeli, soru cevap çıkartması aktif olarak kullanılmalıdır.

Instagram'da anket nasıl eklenir?

Instagram hikayelerinize anket eklemek için dilerseniz anlık çektiğiniz görselleri, dilerseniz arkaplanı hazırlanmış story içeriklerini kullanabilirsiniz.

Anket eklemeyebilmek için ise yapmanız gerekenler oldukça basit.

  • Instagram ana sayfa akışınızı açarak sola kaydırın ve hikayeler bölümüne gidin.

  • Görselinizi seçmenizin hemen ardından sağ yukarıda bulunan çıkartmalar iconuna (gülen yüzlü icon) tıklayın.

  • Sonraki aşamada karşınıza birçok farklı anket seçeneği çıkacak, dilediğinizi seçebilir, özelleştirme yapabilirsiniz.

Instagram'da anket nasıl yapılır sorusuna cevap bulduysanız, bu anketleri 1, 2 kez yapıp bırakmamaya da özen gösterin. Düzenli olarak çeşitli anketler üretip takipçi kitlenize sunun.

Peki ne tarz anketler yapmalısınız?

Instagram anket özelliği ile beraber anket soruları, birçok kullanıcı için oldukça düşündüren, kafa yorulan bir durum olmuştur. Anket soruları profesyonel bir şekilde hazırlandığında, takipçilerin de aktif olarak katılması oldukça olasıdır. Örneğin oyuncak satan bir işletmesiniz.

Bir oyuncak ayının ve oyuncak arabanın fotoğrafını aynı karede çekip kullanıcılara hangisini daha çok beğendiği konusunda sorular sorabilirsiniz. Bunun sonucunda çıkan sonuçtaki oyuncağa ek indirim yapıp bunu takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bu durum hem etkileşimlerinizi yükseltecek, hem de satışlarınıza oldukça ciddi faydalar getirebilecektir.

Pazarladığınız, hizmetini sağladığınız, sayfanızı ilgilendiren anketler üretin. Kullanıcılara eğlendiren, komik anketler hazırlayabilir, etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Bu tamamen sizin hayal gücünüz ile alakalı bir durum.

Anketten kastımızın sadece şıklı anket olduğunu düşünmeyelim. A/B tercihi yapılabilen anketler, şıklı anketler, soru-cevap anketleri... Bunların hepsini hazırlamış olan içeriklere yönelik farklı şekillerde kullanılabilir.

Sonuç olarak Instagram ankette ne sorulur gibi araştırmalara odaklanmak yerine, kendiniz ürün ve hizmetlerinizi analiz ederek ne gibi sorular oluşturabileceğinizi çözümleyin. En güzel anket soruları, araştırarak bulduğunuz değil, kendi ürettiğiniz anket sorularıdır.

Hashtag kullanım sayısını abartmayın ve alakalı hashtagler kullanın.

Instagram'da hashtag kullanımı nasıl olmalıdır? Sorusu her içerik üreticisi için oldukça kafa yoran bir soru olmuştur. Instagram algoritması 2024 yılında hashtag kullanımı için çeşitli makaleler paylaşsa da, kullanıcılar için hala bir kararsızlık söz konusu.

Instagram hashtag kullanımı nasıl olmalıdır?

  • Her gönderi için 30 hashtag sınırı olsa da, 5-6 hashtag'den fazla kullanım sağlamamaya özen gösterin.

  • İçeriklerinizle eş değer hashtagler kullanın.

  • Paylaşımı yoğun olan hashtagler yerine, daha niş, paylaşımı az olan hashtagler kullanın.

Örneğin bir Instagram algoritma içeriği paylaştınız. #algoritma hastagi yerine #instagramalgoritması hashtagini kullanmak sizin için en doğru tercih olacaktır. Algoritma hem farklı içerikleri içerisinde barındırır, hem de sayıca çok fazla olduğundan dolayı içeriklerinizin hemen alta düşme olasılığı çok yüksektir.

Fakat #instagramalgoritması hashtagini kullandığınız zaman bu etiketi tercih eden az sayıda kullanıcı olsa dahi, paylaşım sayısı az olduğu için içeriğin üst sıralarda kalma olasılığı daha yüksektir. Böylece buradan gelecek olan etkileşim oranı da her geçen gün artacaktır.

Doğru hashtag kullanımı, hesabınızın etkileşim oranlarını her geçen gün artıracaktır. Bunun için içeriklerinizi paylaşmadan önce titiz bir analiz yapıp, sizin için en doğru seçenekleri değerlendirmelisiniz.

Peki Instagram'da hashtag nasıl kullanılır?

Hashtaglerinizi hem paylaşım yazısının içeriğine gömebilir, hem de içerik açıklamasının herhangi bir bölümüne yazabilirsiniz. Hashtag kullanmak için kullanacağınız kelimeden önce # işareti kullanmak, o kelimeyi etiket (hashtag) olarak eklemenizi sağlayacaktır.

Takipçilerinizle bağ kurun

Çeşitli anketler ile iletişim ve etkileşimi elden bırakmamak gerektiğinden bahsetmiştik. Aynı zamanda takipçilerinizle bağ kurmalı, ara ara farklı içeriklere beğeni, yorum atmaya özen göstermelisiniz. Post içeriklerine yorum yapmamanız gereken bir işletmeyseniz, kullanıcıların hikayelerine yanıt verebilirsiniz.

Aslında önemli olan direkt olarak kullanıcı içerikleriyle etkileşime geçmek değildir. Sizlerle etkileşime giren kullanıcılara da değer verdiğinizi göstermeli, etkileşimi sürdürmelisiniz.

İçerik açıklamalarınızda ve gelen mesajlarda emojiler kullanın.

Emojiler, birçok kullanıcı farkında olmasa da, gerek etkileşimi, gerek satışları doğrudan etkileyebilecek nitelikte önemli araçlardır. Instagram'da hemen hemen birçok alanda etkileşim kullanmak, Instagram algoritması için 2023 yılında olduğu gibi 2024 yılında da bir o kadar önemlidir.

Emojilerin dozunu fazla kaçırmayın.

Tamam, emojileri kesinlikle kullanmalısınız fakat yeterince kullandığınızdan emin olun. Üst üste aynı emojileri kullanarak, sürekli her kelime altında kullanarak bir fark yaratmak çok doğru olmayacaktır.

Emojiler, içeriğinizle ilgili olmalı, kullanıcıları etkilemelidir.

Örneğin sağlık ürünleri satan bir Instagram hesabınız var.

Bir el kremi pazarlıyorsunuz, içeriğini ürettiniz ve paylaşıma sunacaksınız.

Açıklamaya belirtilen açıklamadan önce ???? emojisini kullanmanız, yeterli olacaktır.

Bağlantı çıkartmasını mutlaka kullanın.

Instagram'da daha önce 10.000 takipçi ve üzeri kullanıcılar hikayelerinde bağlantı yönlendirmelerine yer veriyordu. Yeni gelen güncelleme ile beraber bu durum tamamen ortadan kalkarak, bağlantı çıkartması bütün kullanıcılara aktif edildi.

Hikaye içeriklerinizde ürün paylaşımı yaptığınızda, bağlantı çıkartmasının adını ürüne git yazısı ile özelleştirerek, kullanıcıların ürünlerinizin görmesinin hemen ardından ürün linkine gidebilmesine olanak tanıyın.

Instagram hikayede bağlantı paylaşma özelliğini kullanmak, etkileşim oranlarınızda oldukça güzel etkiler yaratır.

Instagram hikayede bağlantı paylaşma nasıl yapılır?

  • Instagram hikayeler bölümünden bağlantı vereceğiniz içeriğe girin.

  • Hemen ardından yukarıda bulunan güler yüz (çıkartmalar) iconuna tıklayın.

  • Karşınıza çıkan alandan "bağlantı" seçeneğine tıklayın.

  • Bu alana yönlendirme yapacağınız site adresini girerek hikayelerinizde bağlantı paylaşabilirsiniz.

Bağlantı paylaşma etiketine metin eklemeyi unutmayın.

Ürüne git, şimdi sipariş ver, siteyi ziyaret et gibi metinler kullanarak kullanıcıları harekete geçirebilirsiniz.

Yukarıdaki adımların tamamını hızlı bir şekilde uygulayarak, Instagram'da link nasıl eklenir sorusuna hızlı çözümler üretip, hikayelerinizde link paylaşımı yapabilirsiniz. Link koymak hem site trafiğinizi, hem satış dönüşümlerinizi artırmak için oldukça ideal ve etkili bir yöntemdir.

Instagram Keşfet Algoritması

Instagram keşfet algoritması, etkileşimi yüksek, ilgi odağınız olabilecek içerikleri karşınıza çıkaran bir alandır. Algoritma kullanıcıların davranış biçimlerine göre şekillenir ve keşfet alanı yeni içerik ve kullanıcılarla bizi buluşturur.

Fakat zaman zaman keşfet alanında istenmeyen içerikler ile karşılaşılabilir, bu durumda yapılması gerekenleri Instagram keşfet sıfırlama nasıl yapılır adlı yazımızdan inceleyebilirsiniz. Bu sayede istenmeyen içeriklerden hızlıca kurtulup, keşfetinize temiz bir başlangıç verebilirsiniz.

Instagram Keşfete Düşme Nasıl Olur?

Öncelikle yukarıdaki adımları iyice okuduğunuzu varsayarsak, bot takipçiler, bot etkileşimler ile keşfete düşmeye çalışmak oldukça yanlış bir durumdur. Bu durumla karşılaşmış ve bot etkileşimler ile keşfete düştüyseniz, bu duruma çok sevinmemeniz gerektiğini söylemeliyiz. Şuna inanın ki, bu durum ilerleyen günlerde sayfanızın etkileşimlerine ciddi derecede olumsuz etki edebilecek sonuçlar doğurabilecektir.

Yani keşfete düşme hilesi gibi bir şey söz konusu değildir. Yok bu hileyi kullanayım, şu botu kullanayım, bu etiketleri koyup düşeyim. Bunlar hiç tavsiye etmediğimiz oldukça yanlış durumlardır. Ha illaki farklı hileli yollar bulunabileceği için, belirttiğimiz gibi bu durumun neden olacağı problemlere de hazırlıklı olunmalıdır.

Tabii, ne kadar hazırlıklı olunabilir orasını bilemeyiz ama  :)

Instagramda bulunan içeriklerinizin keşfete düşmesi, elbette her kullanıcının oldukça mutlu olacağı bir durumdur. Fakat siz Instagram algoritmasını sarsmadan kendi emeğinizle bir yol kat ettiğinizde, emin olun hemen hemen her içeriğiniz yavaş yavaş keşfete düşmeye başlayacaktır.

Instagram'da içeriklerinizin keşfete düşmesi için neler yapmalısınız?

Instagram'dan gelen organik etkileşimler, sayfanızın büyümesi, içeriklerinizin keşfete düşmesi için oldukça önemlidir. Bu bağlamda sistemize bir şekilde hesabı yönetmek ve kullanıcıları harekete geçirici içerikler Instagram algoritması için oldukça gereklidir.

İçeriklerinizi kaydırmalı görseller ile sunun.

Her bir yazı, bir diğer sayfadaki yazıyı merak ettirecek şekilde içerikler hazırlayın. Bu sayede kullanıcılar gönderilerinizle gözle görünür bir etkileşim kurmasa bile, onları kaydırarak okuyabilir. Bu da en az beğenmeleri, kaydetmeleri kadar önemlidir. İçeriklerinizin okunma süresi, Instagram keşfet algoritmasını tetikleyip, içeriklerinizin kullanıcılarda daha sık görüntülenmesine olanak tanıyabilmektedir.

Takipçilerinize sorular sorun.

Hazırladığınız postların sonunda, başında kullanıcıları harekete geçirici sorular sorun.

İçeriğimi nasıl buldunuz? Sorusundan ziyade, yapılan içerikler ile ilgili farklı örnekler vermelerini isteyin.

Örneğin en güzel yazı fontları ile ilgili bir içerik oluşturdunuz.

Peki, sizin en sık kullandığınız fontlar hangisi?

Gibi sorular sorduğunuzda bu durum takipçilerinizin ilgisini çekecek ve onların içeriğinizle etkileşim kurmasına olanak tanıyacaktır. Haliyle zaman içerisinde artan yorumlar, Instagram'da keşfete düşmenize olanak tanıyabilecektir.

İçeriklerinizin kaydedilmesine özen gösterin.

Günümüzde hemen hemen her kullanıcı beğendiği bir ürünü, bilgi içeriğini görüp postun sağ altından kaydetmektedir. Bu sayede o gönderiye daha sonra tekrar ulaşabilme imkanı doğabilecektir. Keşfet algoritmasını tetikleyen en önemli unsurlardan biri de kullanıcıların içeriğinizi kaydetmesini sağlamak. Sayfanızı bilgiyle besleyin, farklı içerikler üretin. Bu sayede kullanıcılar içeriğinizi kaydedecektir.

Ha bir de onların kaydetmesine olanak tanıyan minik etkenleri de unutmayın :)

Örneğin bir minik bir kaydetme iconu ile içerik sonunda gönderimi beğendiyseniz kaydetmeyi unutmayın gibisinden bir yazı oluşturabilirsiniz. Bu sayede kullanıcıların odak noktasını değiştirebilir, onları içeriklerinizi kaydetmeye teşvik edebilirsiniz.

Instagram algoritmasını sahte beğeniler, kaydetmeler ve çeşitli etkileşimler ile kandırmamaya özen gösterin. Hesabınızda bu tür davranışlar sergilenmesi, her açıdan problem yaratacaktır. Bundan dolayı, organik büyüme her zaman ilk hedefiniz olmalıdır.

Kullanıcılara bilgilendirici içerikler sunun.

Bilgilendirici içerikler, etkileşim potansiyeli yüksek içeriklerdir. Bu durum hem instagram gelişiminiz, hem de instagram keşfet algoritması için her yıl olduğu gibi 2024 yılında da bir o kadar önemlidir.

Örneğin bir sirke satıyorsunuz; 

Aşağıda bir adet örnek olarak hazırlanmış hikaye içeriği bulunmaktadır.

Kullanıcıları sadece ürün tanıtımına boğmamalısınız. Kullanıcıları sizleri takip etmesi için neden oluşturabilecek içeriklere yönlenmeniz gerekmektedir.

Sattığınız sirkenin faydaları nelerdir? Nasıl kullanılır? Bunları ara ara ürün paylaşımından sonra kullanıcıları etkileyecek şekilde sunmalısınız. Bu durum hem istatistiklerinize pozitif süreklilik getirirken hem de zaman içerisinde satışlarınıza etki etmeye başlayacaktır.

Instagram algoritması, keşfet algoritması ve instagram yönetimine, etkileşim artırma stratejilerine dair birçok bilgilendirici içeriğinin nasıl çalıştığını ve neler yapmanız gerektiğini sizlerle paylaştık. Bu gibi içeriklerden haberdar olmak için sık sık web sitemizi ziyaret edip blog sayfamızı inceleyebilir ve bizleri Instagram hesabımızdan takip edebilirsiniz.

Instagram algoritması 2024 yılında nasıl olacak? Hemen hemen birçok kullanıcının aklında soru işaretleri bırakan ve sürekli kendini yenileyen bir uygulamadan söz ediyoruz.. Instagram. 7'den 70'e her insanın kullandığı o vazgeçilmez uygulama. Zaman zaman yüzümüzü güldüren, zaman zaman problemleri ile canımızı sıkan, son zamanlarda ise reklam ve hesap kapatılma problemleriyle bizi oldukça üzen :)

Peki 2024 yılında Instagram algoritması nasıl işleyecek? Instagram keşfet algoritması ve hesabımızı geliştirmek için neler yapmamız gerektiğine dair birçok farklı içeriği yazımızda anlatıyor olacağız. Mevcut algoritma bizlere hangi yol haritasını çizmemizi, neleri yapıp yapmamamızı söylüyor?

Keyifli okumalar ve bol etkileşimler dileriz :)

Instagram Algoritması 2024

Her geçen yıl değişiklikleriyle ve güncellemeleriyle bizlerin karşısına çıkan Instagram algoritmasının bu yıl 2022 yılından farkı ne olacak? Instagram algoritması 2024 yılında bizlere ne getirecek? Neyi, nasıl yapmanız gerekiyor? Aklınızdaki tüm soru işaretlerini gidermeye hazırlanın.

Instagram algoritması nedir? 

Instagram algoritması, kullanıcıların paylaşımlarına, davranışlarına, etkileşimlerine ve ilgi odaklarına yönelik oluşturulan içerikleri, bu içerikler ile ilgilenebilecek kullanıcılara sunar.

Bundan dolayı, hesaplarınızı organik olarak büyütmek, Instagram algoritması için oldukça önemlidir.

Instagram, algoritmasına uymayan kullanıcıları bildiğimiz üzere etkileşimlerini, görünürlüğünü ve birçok farklı mevcut durumunu kısıtlayarak bir nevi cezalandırabiliyor. Peki, bunu yapmakta haklı mı? E tabii ki. Kullanıcılar uyulması gereken kurallara uyup, problemsiz bir şekilde hesaplarını yönettikleri zaman bir problem çıkıyor mu? Pek sayılmaz :). Instagram, algoritmasına uyan, herhangi bir şekilde farklı yollar ile etkileşim artırma çabasına girmeyen kullanıcıları zaten ödüllendiriyor.

Nasıl mı ödüllendiriyor? En basit örneğini mevcut ana sayfa akışınızdan verebiliriz. Şuanda hiç tanımadığınız, takip etmediğiniz kullanıcıların içeriklerini ana sayfanızda görüyorsunuz değil mi? Pekii, hiç düşündünüz mü bu içeriklerin veya kullanıcıların sizlere neden göründüğünü?

Bu bizim tabirimizce ödüllendirmedir. Instagram algoritmasını bozabilecek, onu sinirlendirebilecek türde girişimlerde bulunmayan kullanıcıyı tabii ki de olabildiğince görünür kılacak. Hem de reklam verme zorunluluğu olmadan :)..

Günümüzde ürün/hizmet/bilgilendirmesi/duyuru veyahut birçok farklı konuda içerik paylaşımı sağlayan kullanıcılar, Instagram aracılığı ile reklam veriyor. Ve reklam veren kullanıcıların sayısı Türkiye'de gerçekten azımsanamayacak derecede fazla.

Fakat bununla beraber algoritmaya uygun davranışlar sergilerseniz, hem reklamlarda bir problem yaşamıyor, hem de reklam girmediğiniz içerikler kullanıcıların karşısına her şekilde çıkıyor. Pekii nasıl çıkıyor? Dikkat ettiyseniz ana sayfanızda çıkan Instagram hesapları, genel olarak sizin ilgi odağınıza yönelik, algoritma tarafından belirlenmektedir.

Örneğin e-ticaret ile ilgileniyor, e-ticaret içeriklerine yoğunluk veriyorsanız, takip etmediğiniz kullanıcıları Instagram algoritmasından dolayı ana sayfa akışınızda görmeniz çok doğal.

Instagram Algoritmasının Etkileşimizi Artırması İçin Neler Dikkat Etmelisiniz?

Instagramın bir tren olduğunu düşünelim, bu trenin rayından çıkmaması için oldukça sağlam bir ana yapı oluşturmamız, hesabımızın etkileşimlerini düşürecek her türlü etkenden uzak durmamız gerekir.

Bot takipçi satın almayın.

Instagram algoritması, 2022 yılında da olduğu gibi 2024'de de etkileşimlerizi tetikleyen ana unsur olarak ön plana çıkmaktadır. Hesabınıza bot basma olayı size hiçbir şey kazandırmaz. Sayfanıza bol takipçili bir görünüm kazandırmak belki kulağa hoş gelebilir fakat bu durumu tetikleyen, ve sayfanızı içten içe bitiren bir sürü etken mevcut.

Bot takipçi ve bot beğeni almanın zararları;

  • Takipçiler aktif olmadığından dolayı gönderi etkileşimleriniz düşük olur. Takipçi ve etkileşim tutarsızlığı, sayfa vizyonunuzu zedeler ve insanların sayfanıza karşı güveni azalır.

  • Gönderileriniz kullanıcıların karşısına daha az çıkmaya başlar. Instagram sayfanıza bot takipçi basmak, görünürlüğü azaltan ve sayfa etkileşimlerini düşüren oldukça negatif etkenleri içerisinde barındırır.

  • Hikaye görüntülemelerinizden postlara, reelslerinize kadar uzanan bu yolculuk, sizleri etkileşimim düştü, ne yapmalıyım? Sorusuyla karşı karşıya bırakır.

  • Etkileşiminiz  düştüğü için, dolayısıyla dönüşümleriniz de düşecek ve sayfa gelişimi olumsuz yönde etkilenecektir.

  • Dönüşüm reklamları vermeniz zorlaşır. Sayfanızla etkileşime giren kullanıcılara reklam verebilmek, dönüşümleri artıran (retargeting, remarketing) en önemli reklam stratejileri arasında yer alır. Gönderilerinizi beğenen, kaydeden, kısaca etkileşime giren kullanıcılara verilen reklamlar boşa gider. Etkileşime giren hesaplar bot kullanıcılar olacağı için, reklam çıktığınız kitle de botlarda ve boş hesaplardan oluşacaktır.

Çekiliş düzenlerken hedef kitle ve ürün seçimine özen gösterin.

Çekiliş yapmak zararlı mı? Eğer yanlış şekilde sistemize edilirse tabii ki zararlı. Örneğin bebek kıyafetleri satan bir mağazanız var ve bunları sosyal medya platformlarında sergiliyorsunuz. Takipçileriniz orjinal ise, haliyle çocuk sahibi olan anne ve babalardan oluşan bir kitleye sahip olursunuz.

Ürünlerinizle ilgilenebilecek bir kitleye, yani verilen hizmet ve ürün içeriğine yönelik hedef kitle büyütmek, Instagram 2024 algoritması için oldukça önemli olacaktır.

Hizmet verdiğiniz/ürün satışını yaptığınız kitleye yönelik çekiliş, hediye seçimleri olmasına özen gösterin. Bebek kıyafeti satan bir mağaza olup, çekiliş ile hediye kitap vermek çok absürt olmaz mıydı? Absürt olmasının yanında bu durumun Instagram algoritmasına etkisi de oldukça tartışılır duruma gelirdi.

Bahsettiğimiz gibi bebek ürünleri satan bir sayfanız var ve çekiliş kitap hediye ediyorsunuz. Pekii, hiç düşündünüz mü bunun size katkısı ne olur? Hediye kitap sahibi olmak isteyen kullanıcılar bu çekilişe katılır, sayfanızla etkileşim kurar.

Aaa ne kadar güzel işte, etkileşimim artsın?

Maalesef bu oldukça yanlış bir durumdur.

Her kitleden kullanıcı çekilişinize katılacağı için, çekiliş sonunda bu durum size hiçbir şey kazandırmayacaktır. Çünkü sizin aktif, potansiyel bir hedef kitle sahibi olmanız, ürünlerinizle ilgilenen kullanıcılara yönelmeniz gerekmektedir.

Yani; bebek ürünü satıyorsanız, bebek ürünü hediye edin. Dolayısıyla buradan gelecek olan etkileşimler, bebek ürün ihtiyacı olan kullanıcılardan gelecek ve potansiyel kitlenizi genişletecektir.

Düzenli içerik üreterek, kaliteli, ilgi çekici ve konsept bir görünüm oluşturun.

Konsept tasarım dendiğinde aklınıza ne geliyor? Kaliteli içerik üreticilerinin sayfalarına girdiğinizde genel olarak konsept oluşturulmuş, renk uyumları ve minimalistliğin sergilendiği bir durumla karşılaşırsınız.

Peki, Instagram Algoritması İçin Konsept Oluşturmanın Önemi Nedir?

Konsept tasarım dendiğinde aklınıza ilk ne geliyor? Peki, konsept tasarım nasıl oluşturulur? Kullanıcı deneyimine dikkat etmek bir web site yöneticisi için ne kadar önemliyse, bir Instagram içerik üreticisi için de o kadar önemlidir. Instagram algoritması kullanıcıların sayfada gezinme süresine oldukça önem gösteririr.

Paylaşımlarınızı bu yönde şekillendirip, kullanıcı deneyimine uygun, göz yormayan ve renk uyumlarının oluşturulduğu bir sayfa düşünelim. Haliyle kullanıcılar içeriklerinize dikkat verecek ve sayfanızda geçirilen süre zarfı git gide uzayacaktır.

Reelsleri aktif olarak kullanın.

Instagram'da Reelsler, reklamsız ve hızlı bir şekilde birçok farklı kullanıcıya ulaşabilmektedir. Özellikle hiç beklenmedik durumlarda oldukça fazla etkileşimler getirebilen reels, sayfa gelişimi için oldukça önemlidir.

Instagram Reels izlenmelerinizi artırmak için neler yapmalısınız?

Kimi zaman yeni açılmış sayfaların çok saçma içeriklerinin bile milyonlarca izlenmelere ulaşabildiğini görüyoruz. Bundan dolayı bu duruma  net bir şekilde vermek çok da doğru olmaz fakat yaptığımız çalışmalar ve incelemelerimize göre, oldukça etkili yöntemler bulunmaktadır.

Popüler müzikler kullanın.

Popüler müzikler, kullanıcıların dikkatini hızla çeken ve izlenmeleri artıran en önemli etkenlerden biridir. Reeslerinizde etkileşimi artırmak için popüler ve kulağa hoş gelen müzikler kullanmaya özen gösterin.

Trendlerden geri kalmayın, sizler de trend içerikler üretin.

Günümüzde her gün kendini yenileyen birçok farklı içerik bulunmaktadır. Bu içerikler birçok farklı kullanıcı tarafından hızla yayılmakta ve paylaşılmaktadır. Bu durum Tiktok'da gündem olan içerikler gibi Instagram'da da aynı şekilde kendini göstermektedir.

Çok profesyonel olmasa da trendleri takip edip içerikler üretebilir, izlenmelerinizin oldukça yüksek olduğunu gözlemleyebilirsiniz.

Türkiye'den en basit trend örneğini hayatım biz İzmir'liyiz ya'dan verebiliriz :)..

Milyonlarca kullanıcı tarafından çekilen bu içerik, çığ gibi büyüdü ve rekabetsiz, oldukça fazla izlenmeler elde edildi.

Bu sadece küçük bir örnekti.

Eğer bir işletme sayfasıysanız zaten bu tarz içerikler üretmenizi bekleyemeyiz. Fakat trendden kastımızın sadece bu olmadığını bilmenizi isteriz. Örneğin çeşitli sweatshirt modellerinin popüler bir şarkı ile geçişli şekilde paylaşıldığı birçok farklı reels bulunuyor. Bu durum haliyle kullanıcıların ilgisini çekerken, web site ziyaretlerini ve satışlarınızı da artırmaya olanak tanıyabiliyor.

Aynı zamanda takipçi artışınıza da hızlı bir şekilde pozitif etki edebilecek olan reels içerikleri, marka bilinirliğinizi de bir o  kadar farklı alanlara yayabiliyor.

Reels videonuzun ilk 2 saniyesinde kullanıcıların ilgisini çekmeye çalışın.

Başlangıç aşamasında erişimi sıfıra yakın olan reelslerin, günler sonra birden bire binlere, milyonlara ulaşması çok da olası değildir. Kullanıcıların ilgisini hızlı bir şekilde çekip, videoyu paylaşmanızın hemen ardından alınan yüksek etkileşimler ve izlenme sürelerinin fazlalığı, bu durumu tetikler.

Kullanıcılar reelslerinizi ne kadar uzun süre izlerse, o içeriğin bir anda büyümesi de bir o kadar mümkün olmaktadır.

Reelslerinizin süresini kısa tutun.

Kullanıcıların ilgisini ilk 2 saniyede çekmeniz gerektiğinden bahsetmiştik.

Peki reels video süresi ne kadar olmalı?

Instagram reels kaç saniye olmalı sorusu birçok kullanıcının kafasını karıştırıyor. Reelslerinizin uzunluğu, etkileşim oranlarınızla neredeyse doğrudan etkilidir. Bundan dolayı etkili bir içerik oluşturmak istiyorsanız, reelserinizin süresini 15-20 saniye aralığında tutmaya özen gösterin.

Uzun reels süreleri kullanıcıları bir süre sonra sıkabilir ve diğer farklı reelslere kaydırma olasılıkları da aynı oranda artar. Bunun olmasını elbette hiçbirimiz istemeyiz. Reelslerimizin sonuna kadar izlenmesi,  reels etkileşimlerimizin yüksek olması için 15-20 saniye aralığına özen göstermelisiniz.

Hikayede reels paylaşmayı unutmayın.

Reels videoları hikayede nasıl paylaşılır? 

  • Öncelikli olarak reels videonuza gidin.

  • Hemen ardından sağ altta bulunan kağıt uçak görünümlü icona tıklayın.

  • Sonraki aşamada reels videonu hikayene ekle yazısına tıklayarak, Instagram hikayenizde reels içeriğinizi paylaşabilirsiniz.

Düzenli olarak anket yapın.

Instagram hikayelerde çıkarma bölümününde bulunan anketler, Instagram kullanıcılarının sayfalarını geliştirmelerinde oldukça büyük bir rol oynamaktadır. Takipçi-kullanıcı arasında bulunan köprünün sağlamlaşması için anketleri aktif olarak kullanmak oldukça önemlidir.

Instagram'da kullanılabilecek anket çeşitleri:

  • Soru-cevap anketi

  • Çoktan seçmeli anket

  • Oylamalı anket

Soru cevap olana anket değil diyebilirsiniz belki fakat bu da bir ankettir. Kullanıcıları harekete geçirmeye yönelik özenli içerikler üretilmeli, soru cevap çıkartması aktif olarak kullanılmalıdır.

Instagram'da anket nasıl eklenir?

Instagram hikayelerinize anket eklemek için dilerseniz anlık çektiğiniz görselleri, dilerseniz arkaplanı hazırlanmış story içeriklerini kullanabilirsiniz.

Anket eklemeyebilmek için ise yapmanız gerekenler oldukça basit.

  • Instagram ana sayfa akışınızı açarak sola kaydırın ve hikayeler bölümüne gidin.

  • Görselinizi seçmenizin hemen ardından sağ yukarıda bulunan çıkartmalar iconuna (gülen yüzlü icon) tıklayın.

  • Sonraki aşamada karşınıza birçok farklı anket seçeneği çıkacak, dilediğinizi seçebilir, özelleştirme yapabilirsiniz.

Instagram'da anket nasıl yapılır sorusuna cevap bulduysanız, bu anketleri 1, 2 kez yapıp bırakmamaya da özen gösterin. Düzenli olarak çeşitli anketler üretip takipçi kitlenize sunun.

Peki ne tarz anketler yapmalısınız?

Instagram anket özelliği ile beraber anket soruları, birçok kullanıcı için oldukça düşündüren, kafa yorulan bir durum olmuştur. Anket soruları profesyonel bir şekilde hazırlandığında, takipçilerin de aktif olarak katılması oldukça olasıdır. Örneğin oyuncak satan bir işletmesiniz.

Bir oyuncak ayının ve oyuncak arabanın fotoğrafını aynı karede çekip kullanıcılara hangisini daha çok beğendiği konusunda sorular sorabilirsiniz. Bunun sonucunda çıkan sonuçtaki oyuncağa ek indirim yapıp bunu takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bu durum hem etkileşimlerinizi yükseltecek, hem de satışlarınıza oldukça ciddi faydalar getirebilecektir.

Pazarladığınız, hizmetini sağladığınız, sayfanızı ilgilendiren anketler üretin. Kullanıcılara eğlendiren, komik anketler hazırlayabilir, etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Bu tamamen sizin hayal gücünüz ile alakalı bir durum.

Anketten kastımızın sadece şıklı anket olduğunu düşünmeyelim. A/B tercihi yapılabilen anketler, şıklı anketler, soru-cevap anketleri... Bunların hepsini hazırlamış olan içeriklere yönelik farklı şekillerde kullanılabilir.

Sonuç olarak Instagram ankette ne sorulur gibi araştırmalara odaklanmak yerine, kendiniz ürün ve hizmetlerinizi analiz ederek ne gibi sorular oluşturabileceğinizi çözümleyin. En güzel anket soruları, araştırarak bulduğunuz değil, kendi ürettiğiniz anket sorularıdır.

Hashtag kullanım sayısını abartmayın ve alakalı hashtagler kullanın.

Instagram'da hashtag kullanımı nasıl olmalıdır? Sorusu her içerik üreticisi için oldukça kafa yoran bir soru olmuştur. Instagram algoritması 2024 yılında hashtag kullanımı için çeşitli makaleler paylaşsa da, kullanıcılar için hala bir kararsızlık söz konusu.

Instagram hashtag kullanımı nasıl olmalıdır?

  • Her gönderi için 30 hashtag sınırı olsa da, 5-6 hashtag'den fazla kullanım sağlamamaya özen gösterin.

  • İçeriklerinizle eş değer hashtagler kullanın.

  • Paylaşımı yoğun olan hashtagler yerine, daha niş, paylaşımı az olan hashtagler kullanın.

Örneğin bir Instagram algoritma içeriği paylaştınız. #algoritma hastagi yerine #instagramalgoritması hashtagini kullanmak sizin için en doğru tercih olacaktır. Algoritma hem farklı içerikleri içerisinde barındırır, hem de sayıca çok fazla olduğundan dolayı içeriklerinizin hemen alta düşme olasılığı çok yüksektir.

Fakat #instagramalgoritması hashtagini kullandığınız zaman bu etiketi tercih eden az sayıda kullanıcı olsa dahi, paylaşım sayısı az olduğu için içeriğin üst sıralarda kalma olasılığı daha yüksektir. Böylece buradan gelecek olan etkileşim oranı da her geçen gün artacaktır.

Doğru hashtag kullanımı, hesabınızın etkileşim oranlarını her geçen gün artıracaktır. Bunun için içeriklerinizi paylaşmadan önce titiz bir analiz yapıp, sizin için en doğru seçenekleri değerlendirmelisiniz.

Peki Instagram'da hashtag nasıl kullanılır?

Hashtaglerinizi hem paylaşım yazısının içeriğine gömebilir, hem de içerik açıklamasının herhangi bir bölümüne yazabilirsiniz. Hashtag kullanmak için kullanacağınız kelimeden önce # işareti kullanmak, o kelimeyi etiket (hashtag) olarak eklemenizi sağlayacaktır.

Takipçilerinizle bağ kurun

Çeşitli anketler ile iletişim ve etkileşimi elden bırakmamak gerektiğinden bahsetmiştik. Aynı zamanda takipçilerinizle bağ kurmalı, ara ara farklı içeriklere beğeni, yorum atmaya özen göstermelisiniz. Post içeriklerine yorum yapmamanız gereken bir işletmeyseniz, kullanıcıların hikayelerine yanıt verebilirsiniz.

Aslında önemli olan direkt olarak kullanıcı içerikleriyle etkileşime geçmek değildir. Sizlerle etkileşime giren kullanıcılara da değer verdiğinizi göstermeli, etkileşimi sürdürmelisiniz.

İçerik açıklamalarınızda ve gelen mesajlarda emojiler kullanın.

Emojiler, birçok kullanıcı farkında olmasa da, gerek etkileşimi, gerek satışları doğrudan etkileyebilecek nitelikte önemli araçlardır. Instagram'da hemen hemen birçok alanda etkileşim kullanmak, Instagram algoritması için 2023 yılında olduğu gibi 2024 yılında da bir o kadar önemlidir.

Emojilerin dozunu fazla kaçırmayın.

Tamam, emojileri kesinlikle kullanmalısınız fakat yeterince kullandığınızdan emin olun. Üst üste aynı emojileri kullanarak, sürekli her kelime altında kullanarak bir fark yaratmak çok doğru olmayacaktır.

Emojiler, içeriğinizle ilgili olmalı, kullanıcıları etkilemelidir.

Örneğin sağlık ürünleri satan bir Instagram hesabınız var.

Bir el kremi pazarlıyorsunuz, içeriğini ürettiniz ve paylaşıma sunacaksınız.

Açıklamaya belirtilen açıklamadan önce ???? emojisini kullanmanız, yeterli olacaktır.

Bağlantı çıkartmasını mutlaka kullanın.

Instagram'da daha önce 10.000 takipçi ve üzeri kullanıcılar hikayelerinde bağlantı yönlendirmelerine yer veriyordu. Yeni gelen güncelleme ile beraber bu durum tamamen ortadan kalkarak, bağlantı çıkartması bütün kullanıcılara aktif edildi.

Hikaye içeriklerinizde ürün paylaşımı yaptığınızda, bağlantı çıkartmasının adını ürüne git yazısı ile özelleştirerek, kullanıcıların ürünlerinizin görmesinin hemen ardından ürün linkine gidebilmesine olanak tanıyın.

Instagram hikayede bağlantı paylaşma özelliğini kullanmak, etkileşim oranlarınızda oldukça güzel etkiler yaratır.

Instagram hikayede bağlantı paylaşma nasıl yapılır?

  • Instagram hikayeler bölümünden bağlantı vereceğiniz içeriğe girin.

  • Hemen ardından yukarıda bulunan güler yüz (çıkartmalar) iconuna tıklayın.

  • Karşınıza çıkan alandan "bağlantı" seçeneğine tıklayın.

  • Bu alana yönlendirme yapacağınız site adresini girerek hikayelerinizde bağlantı paylaşabilirsiniz.

Bağlantı paylaşma etiketine metin eklemeyi unutmayın.

Ürüne git, şimdi sipariş ver, siteyi ziyaret et gibi metinler kullanarak kullanıcıları harekete geçirebilirsiniz.

Yukarıdaki adımların tamamını hızlı bir şekilde uygulayarak, Instagram'da link nasıl eklenir sorusuna hızlı çözümler üretip, hikayelerinizde link paylaşımı yapabilirsiniz. Link koymak hem site trafiğinizi, hem satış dönüşümlerinizi artırmak için oldukça ideal ve etkili bir yöntemdir.

Instagram Keşfet Algoritması

Instagram keşfet algoritması, etkileşimi yüksek, ilgi odağınız olabilecek içerikleri karşınıza çıkaran bir alandır. Algoritma kullanıcıların davranış biçimlerine göre şekillenir ve keşfet alanı yeni içerik ve kullanıcılarla bizi buluşturur.

Fakat zaman zaman keşfet alanında istenmeyen içerikler ile karşılaşılabilir, bu durumda yapılması gerekenleri Instagram keşfet sıfırlama nasıl yapılır adlı yazımızdan inceleyebilirsiniz. Bu sayede istenmeyen içeriklerden hızlıca kurtulup, keşfetinize temiz bir başlangıç verebilirsiniz.

Instagram Keşfete Düşme Nasıl Olur?

Öncelikle yukarıdaki adımları iyice okuduğunuzu varsayarsak, bot takipçiler, bot etkileşimler ile keşfete düşmeye çalışmak oldukça yanlış bir durumdur. Bu durumla karşılaşmış ve bot etkileşimler ile keşfete düştüyseniz, bu duruma çok sevinmemeniz gerektiğini söylemeliyiz. Şuna inanın ki, bu durum ilerleyen günlerde sayfanızın etkileşimlerine ciddi derecede olumsuz etki edebilecek sonuçlar doğurabilecektir.

Yani keşfete düşme hilesi gibi bir şey söz konusu değildir. Yok bu hileyi kullanayım, şu botu kullanayım, bu etiketleri koyup düşeyim. Bunlar hiç tavsiye etmediğimiz oldukça yanlış durumlardır. Ha illaki farklı hileli yollar bulunabileceği için, belirttiğimiz gibi bu durumun neden olacağı problemlere de hazırlıklı olunmalıdır.

Tabii, ne kadar hazırlıklı olunabilir orasını bilemeyiz ama  :)

Instagramda bulunan içeriklerinizin keşfete düşmesi, elbette her kullanıcının oldukça mutlu olacağı bir durumdur. Fakat siz Instagram algoritmasını sarsmadan kendi emeğinizle bir yol kat ettiğinizde, emin olun hemen hemen her içeriğiniz yavaş yavaş keşfete düşmeye başlayacaktır.

Instagram'da içeriklerinizin keşfete düşmesi için neler yapmalısınız?

Instagram'dan gelen organik etkileşimler, sayfanızın büyümesi, içeriklerinizin keşfete düşmesi için oldukça önemlidir. Bu bağlamda sistemize bir şekilde hesabı yönetmek ve kullanıcıları harekete geçirici içerikler Instagram algoritması için oldukça gereklidir.

İçeriklerinizi kaydırmalı görseller ile sunun.

Her bir yazı, bir diğer sayfadaki yazıyı merak ettirecek şekilde içerikler hazırlayın. Bu sayede kullanıcılar gönderilerinizle gözle görünür bir etkileşim kurmasa bile, onları kaydırarak okuyabilir. Bu da en az beğenmeleri, kaydetmeleri kadar önemlidir. İçeriklerinizin okunma süresi, Instagram keşfet algoritmasını tetikleyip, içeriklerinizin kullanıcılarda daha sık görüntülenmesine olanak tanıyabilmektedir.

Takipçilerinize sorular sorun.

Hazırladığınız postların sonunda, başında kullanıcıları harekete geçirici sorular sorun.

İçeriğimi nasıl buldunuz? Sorusundan ziyade, yapılan içerikler ile ilgili farklı örnekler vermelerini isteyin.

Örneğin en güzel yazı fontları ile ilgili bir içerik oluşturdunuz.

Peki, sizin en sık kullandığınız fontlar hangisi?

Gibi sorular sorduğunuzda bu durum takipçilerinizin ilgisini çekecek ve onların içeriğinizle etkileşim kurmasına olanak tanıyacaktır. Haliyle zaman içerisinde artan yorumlar, Instagram'da keşfete düşmenize olanak tanıyabilecektir.

İçeriklerinizin kaydedilmesine özen gösterin.

Günümüzde hemen hemen her kullanıcı beğendiği bir ürünü, bilgi içeriğini görüp postun sağ altından kaydetmektedir. Bu sayede o gönderiye daha sonra tekrar ulaşabilme imkanı doğabilecektir. Keşfet algoritmasını tetikleyen en önemli unsurlardan biri de kullanıcıların içeriğinizi kaydetmesini sağlamak. Sayfanızı bilgiyle besleyin, farklı içerikler üretin. Bu sayede kullanıcılar içeriğinizi kaydedecektir.

Ha bir de onların kaydetmesine olanak tanıyan minik etkenleri de unutmayın :)

Örneğin bir minik bir kaydetme iconu ile içerik sonunda gönderimi beğendiyseniz kaydetmeyi unutmayın gibisinden bir yazı oluşturabilirsiniz. Bu sayede kullanıcıların odak noktasını değiştirebilir, onları içeriklerinizi kaydetmeye teşvik edebilirsiniz.

Instagram algoritmasını sahte beğeniler, kaydetmeler ve çeşitli etkileşimler ile kandırmamaya özen gösterin. Hesabınızda bu tür davranışlar sergilenmesi, her açıdan problem yaratacaktır. Bundan dolayı, organik büyüme her zaman ilk hedefiniz olmalıdır.

Kullanıcılara bilgilendirici içerikler sunun.

Bilgilendirici içerikler, etkileşim potansiyeli yüksek içeriklerdir. Bu durum hem instagram gelişiminiz, hem de instagram keşfet algoritması için her yıl olduğu gibi 2024 yılında da bir o kadar önemlidir.

Örneğin bir sirke satıyorsunuz; 

Aşağıda bir adet örnek olarak hazırlanmış hikaye içeriği bulunmaktadır.

Kullanıcıları sadece ürün tanıtımına boğmamalısınız. Kullanıcıları sizleri takip etmesi için neden oluşturabilecek içeriklere yönlenmeniz gerekmektedir.

Sattığınız sirkenin faydaları nelerdir? Nasıl kullanılır? Bunları ara ara ürün paylaşımından sonra kullanıcıları etkileyecek şekilde sunmalısınız. Bu durum hem istatistiklerinize pozitif süreklilik getirirken hem de zaman içerisinde satışlarınıza etki etmeye başlayacaktır.

Instagram algoritması, keşfet algoritması ve instagram yönetimine, etkileşim artırma stratejilerine dair birçok bilgilendirici içeriğinin nasıl çalıştığını ve neler yapmanız gerektiğini sizlerle paylaştık. Bu gibi içeriklerden haberdar olmak için sık sık web sitemizi ziyaret edip blog sayfamızı inceleyebilir ve bizleri Instagram hesabımızdan takip edebilirsiniz.