Sosyal Medya İçerik Üretimi ve Fikirleri

Sosyal medya içerik üretimi, her işletmenin sosyal medya pazarlamasındaki stratejilerinin temelidir. İçerik olmadan, gönderilecek, beğenilecek, paylaşılacak veya analiz edilecek hiçbir şey yoktur.

Ürünleri veya hizmetleri çevrimiçi olarak tanıtmak/pazarlamak imkansızdır.

Harika içeriği etkili bir şekilde geliştirmek için bir ajansa veya doğru kurgulanmış bir içerik pazarlama stratejisine ihtiyacınız vardır. Bu yazımızda size sosyal medya içerik üretimi konusunda rehberlik etmiş olacağız.

İçerik Üretimi Nedir?

Sosyal medya mecraları, günümüzde önemli bir dijital pazarlama kanalı haline geldi. Kullanıcıların paylaşım yaptığı bu platformlarda pazarlama amaçlı içerikler de paylaşılıyor. Birçok firma, şirket, tanınmış kişi bu platformlarda günlük veya haftalık olarak güncel paylaşımlar gerçekleştiriyor.

Paylaşılan gönderi ve hikayelere kısaca içerik diyebiliriz. İçerikler, sosyal medyanın "sosyal" olarak adlandırılmasının sebebidir.

Dijital İçerik Üreticisi Nedir?

Sosyal medya, blog yazıları gibi birçok alan için görsel ve metinleri hazırlayan ve paylaşan kişilere içerik üreticisi denir.

Dijital platformlarda yer alan her türlü yazı, görsel ve video içerik üreticileri tarafından oluşturulmaktadır. Sosyal medya yönetiminde de içerik üreticileri büyük bir öneme sahiptir. Birçok sosyal medya ajansı içerik üretimi için dijital içerik üreticileri ile çalışmaktadır.

İçerik üreticisi, sosyal medyada paylaşılacak olan görsellerin hazırlanması, gönderinin açıklaması, planlaması ve içerik konusunun bulunup paylaşılması gibi sorumluluklara sahiptir.

İçerik üreticileri veya ajanslar içerik üretimi yaparken, özgün olmaya, firmanın kimliğini doğru tanıtmaya ve dönüşüm elde etmeye odaklanır.

Sosyal Medya Ajansı Orbita, İçerik Üretimi Hizmetinde Hangi Hizmetleri Sağlar?

Orbita, markanız/işletmeniz için profesyonel olarak kurgulanmış SEO uyumlu blog yazıları, dönüşüm getirecek sosyal medya tasarımları ve video içeriklerini size sunmaktadır. Alanında uzman ekip ile çalışarak dönüşüm oranlarınızı, site trafiğinizi veya sosyal medyadaki etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Peki, Orbita sağlamış olduğu içerik hizmetlerinde hangi çalışmaları üstleniyor?

  • Markaların tarihçesi, misyon ve vizyon gibi içeriklerin oluşturulması.

  • Belirli bir konu hakkında bilgi verici metinlerin hazırlanması (Basın bülteni, blog yazısı, ürün açıklaması, kategori açıklamaları vb.)

  • Sektör bazlı web siteleri için içeriklerin oluşturulması, düzenlenmesi.

  • Sosyal medya yönetimi için paylaşım planının yapılması ve içeriklerin oluşturulması.

  • Yeni firma için marka ismi oluşturma, slogan hazırlama.

  • Reklam metni hazırlama, SEO uyumlu içeriklerin üretilmesi.

  • Var olan içeriklerin dil bilgisi kurallarının doğruluğunun kontrolünün sağlanması.

İçerik Üretimi Neden Önemlidir?

İçerik üretimi, günümüzde en önemli pazarlama çalışmalarından birisidir. İçerik oluşturduğunuzda, hedef kitlenize ücretsiz ve faydalı bilgiler sağlar, hedef kitleniz ile iletişim kurmuş olursunuz. Ayrıca, potansiyel müşterilerinizin ilgisini çeker, web sitenizi ziyaret etmesini ve hatta dönüşüm elde etmenizi sağlarsınız.

Aşağıda bulunan içerik pazarlama istatistiklerinin gösterdiği gibi, markanız için de önemli bir değer yaratıyorsunuz:

  • Pazarlamacıların neredeyse %40'ı içerik pazarlamasının pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası olduğunu söylüyor. %81'i markaların oluşturduğu içeriği bir iş stratejisi olarak gördüğünü söylüyor.

  • B2B pazarlamacıları, içerik pazarlamanın potansiyel müşterilere ulaşmak (%60), gelir elde etmek (%51) ve bir abone kitlesi oluşturmak (%47) için başarılı bir araç olduğunu söyleyen verilere sahiptir.

  • Ve blog yazan pazarlamacıların %10'u bunun en büyük yatırım getirisini sağladığını söylüyor.

Kaliteli içerikler, kaliteli markaları doğurur. İçerikleriniz ne kadar kaliteliyse işinizin büyümesi ve performans göstermesi o kadar mümkündür. Öyleyse, oluşturabileceğiniz içerik türleriyle başlayalım ve ardından içerik stratejisi nasıl oluşturulur, beraber inceleyelim.

Sosyal Medya İçerik Üretimi Neden Önemlidir?

İçerik pazarlamasının amacı; bir kitle oluşturmak ve bu kitleye ürün veya hizmetleri satın almaya ikna etmektir.

İçerik üretiminin en çok tercih edildiği kanallardan birisi de sosyal medya platformlarıdır. Çünkü, anlık ve ücretsiz olarak milyonlarca kişiye ulaşabilme imkanı sağlamaktadır.

Hedef kitleniz hangi sosyal medya platformlarında yer alıyorsa o platforma uygun içerikler üretmek de, markanız için büyük bir avantaj sağlayacaktır.

Örneğin; LinkedIn platformunda eğlenceli videolar paylaşarak içerik pazarlaması yapmanız pek de doğru olmayacaktır. Çünkü, eğlenceli videoların platformu TikTok, Youtube ve Instagram 'dır.

Bilgilendirici, bulunduğunuz sektöre dair niş bilgiler, gelişmeler ve haberler paylaşmak istiyorsanız ve hedef kitleniz LinkedIn'de bulunuyorsa, bu içerikleri LinkedIn'de paylaşmanız doğru olacaktır.

Bir kişiyle bağlantı kurmanın yolu, eğlenceli, eğitici, bilgilendirici veya üçünün karışımı olan içerik oluşturmaktır. Eğlenceli içerik, insanlarla duygusal düzeyde bağlantı kurar. Eğitim içeriği ve bilgilendirici içerik, dikkat düzeyinde bağlanır.

İçerik Üretiminde Kullanılan İçerik Türleri Nelerdir?

Duygusal / Eğlenceli İçerik

Amacınız veya stratejiniz, hedef kitlenizle duygusal düzeyde bağlantı kurmaksa, pazarladığınız ürün veya hizmetler üzerinden içerikler oluşturmalısınız.

Duygusal içerik genellikle bir tür hikaye biçimini alır (ancak zorunlu değildir). Genellikle beş duyu etrafında çok sayıda tanımlayıcı bir dil içerir. Çünkü duygularımızı duyularımız aracılığıyla deneyimliyor ve ifade ediyoruz. Duyduğunuz, tattığınız, dokunduğunuz veya kokladığınız şeyler açısından tanımlarsanız, okuyucular bu duyularla ilişkili duyguları 'hissedeceklerdir'.

Büyük firmaların, sosyal medya mecralarında ve televizyon reklamlarında oluşturdukları içerikleri inceleyin ve analiz edin. Büyük çoğunluğunun duygusal mesajlardan oluştuğunu görebilirsiniz.

Eğitici İçerik

Amacınız hedef kitlenizi eğitmek ve bilgi vermekse, süreçleri veya veri analizini anlatan içerikler üretiyor olmalısınız. Eğitim içeriğini görüşten ayıran veriler, kanıtlar/deliller ve yapılandırılmış argümanlardır. Bu arada, bu eğitici içerikler kişisel veya mesleki deneyiminize dayanabilir. Eğitici içeriklerin paylaşıldığı platform içeriğin türüne etki etmemektedir.

Örneğin; SEO Uzmanı Oğulcan Demirer'in Instagram hesabında ve web sitesinde ücretsiz olarak sunduğu SEO bilgileri, birer eğitici içeriktir. Somut delillere ve gerçekliklere dayanmaktadır. Ayrıca, şuanda okuduğunuz bu blog yazısı da bir eğitici içeriktir. :)

Bilgilendirici / Dikkat Çekici İçerik

Bilgilendirici içerik, güncellik, yenilik ve alaka düzeyi nedeniyle okuyucunun dikkatini çeker. Haberler, bilgilendirici içeriğe harika bir örnektir. Günlük haberler, yakın zamanda olan şeyler hakkındadır. En kısa sürede hedef kitleye ulaşması amaçlanır. Hedef kitleniz ile alakalı bilgilendirici içerik sunabiliyorsanız, dikkatleriyle çabanızı ödüllendireceklerdir.

Sosyal medya içerik üretimi, her işletmenin sosyal medya pazarlamasındaki stratejilerinin temelidir. İçerik olmadan, gönderilecek, beğenilecek, paylaşılacak veya analiz edilecek hiçbir şey yoktur.

Ürünleri veya hizmetleri çevrimiçi olarak tanıtmak/pazarlamak imkansızdır.

Harika içeriği etkili bir şekilde geliştirmek için bir ajansa veya doğru kurgulanmış bir içerik pazarlama stratejisine ihtiyacınız vardır. Bu yazımızda size sosyal medya içerik üretimi konusunda rehberlik etmiş olacağız.

İçerik Üretimi Nedir?

Sosyal medya mecraları, günümüzde önemli bir dijital pazarlama kanalı haline geldi. Kullanıcıların paylaşım yaptığı bu platformlarda pazarlama amaçlı içerikler de paylaşılıyor. Birçok firma, şirket, tanınmış kişi bu platformlarda günlük veya haftalık olarak güncel paylaşımlar gerçekleştiriyor.

Paylaşılan gönderi ve hikayelere kısaca içerik diyebiliriz. İçerikler, sosyal medyanın "sosyal" olarak adlandırılmasının sebebidir.

Dijital İçerik Üreticisi Nedir?

Sosyal medya, blog yazıları gibi birçok alan için görsel ve metinleri hazırlayan ve paylaşan kişilere içerik üreticisi denir.

Dijital platformlarda yer alan her türlü yazı, görsel ve video içerik üreticileri tarafından oluşturulmaktadır. Sosyal medya yönetiminde de içerik üreticileri büyük bir öneme sahiptir. Birçok sosyal medya ajansı içerik üretimi için dijital içerik üreticileri ile çalışmaktadır.

İçerik üreticisi, sosyal medyada paylaşılacak olan görsellerin hazırlanması, gönderinin açıklaması, planlaması ve içerik konusunun bulunup paylaşılması gibi sorumluluklara sahiptir.

İçerik üreticileri veya ajanslar içerik üretimi yaparken, özgün olmaya, firmanın kimliğini doğru tanıtmaya ve dönüşüm elde etmeye odaklanır.

Sosyal Medya Ajansı Orbita, İçerik Üretimi Hizmetinde Hangi Hizmetleri Sağlar?

Orbita, markanız/işletmeniz için profesyonel olarak kurgulanmış SEO uyumlu blog yazıları, dönüşüm getirecek sosyal medya tasarımları ve video içeriklerini size sunmaktadır. Alanında uzman ekip ile çalışarak dönüşüm oranlarınızı, site trafiğinizi veya sosyal medyadaki etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Peki, Orbita sağlamış olduğu içerik hizmetlerinde hangi çalışmaları üstleniyor?

  • Markaların tarihçesi, misyon ve vizyon gibi içeriklerin oluşturulması.

  • Belirli bir konu hakkında bilgi verici metinlerin hazırlanması (Basın bülteni, blog yazısı, ürün açıklaması, kategori açıklamaları vb.)

  • Sektör bazlı web siteleri için içeriklerin oluşturulması, düzenlenmesi.

  • Sosyal medya yönetimi için paylaşım planının yapılması ve içeriklerin oluşturulması.

  • Yeni firma için marka ismi oluşturma, slogan hazırlama.

  • Reklam metni hazırlama, SEO uyumlu içeriklerin üretilmesi.

  • Var olan içeriklerin dil bilgisi kurallarının doğruluğunun kontrolünün sağlanması.

İçerik Üretimi Neden Önemlidir?

İçerik üretimi, günümüzde en önemli pazarlama çalışmalarından birisidir. İçerik oluşturduğunuzda, hedef kitlenize ücretsiz ve faydalı bilgiler sağlar, hedef kitleniz ile iletişim kurmuş olursunuz. Ayrıca, potansiyel müşterilerinizin ilgisini çeker, web sitenizi ziyaret etmesini ve hatta dönüşüm elde etmenizi sağlarsınız.

Aşağıda bulunan içerik pazarlama istatistiklerinin gösterdiği gibi, markanız için de önemli bir değer yaratıyorsunuz:

  • Pazarlamacıların neredeyse %40'ı içerik pazarlamasının pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası olduğunu söylüyor. %81'i markaların oluşturduğu içeriği bir iş stratejisi olarak gördüğünü söylüyor.

  • B2B pazarlamacıları, içerik pazarlamanın potansiyel müşterilere ulaşmak (%60), gelir elde etmek (%51) ve bir abone kitlesi oluşturmak (%47) için başarılı bir araç olduğunu söyleyen verilere sahiptir.

  • Ve blog yazan pazarlamacıların %10'u bunun en büyük yatırım getirisini sağladığını söylüyor.

Kaliteli içerikler, kaliteli markaları doğurur. İçerikleriniz ne kadar kaliteliyse işinizin büyümesi ve performans göstermesi o kadar mümkündür. Öyleyse, oluşturabileceğiniz içerik türleriyle başlayalım ve ardından içerik stratejisi nasıl oluşturulur, beraber inceleyelim.

Sosyal Medya İçerik Üretimi Neden Önemlidir?

İçerik pazarlamasının amacı; bir kitle oluşturmak ve bu kitleye ürün veya hizmetleri satın almaya ikna etmektir.

İçerik üretiminin en çok tercih edildiği kanallardan birisi de sosyal medya platformlarıdır. Çünkü, anlık ve ücretsiz olarak milyonlarca kişiye ulaşabilme imkanı sağlamaktadır.

Hedef kitleniz hangi sosyal medya platformlarında yer alıyorsa o platforma uygun içerikler üretmek de, markanız için büyük bir avantaj sağlayacaktır.

Örneğin; LinkedIn platformunda eğlenceli videolar paylaşarak içerik pazarlaması yapmanız pek de doğru olmayacaktır. Çünkü, eğlenceli videoların platformu TikTok, Youtube ve Instagram 'dır.

Bilgilendirici, bulunduğunuz sektöre dair niş bilgiler, gelişmeler ve haberler paylaşmak istiyorsanız ve hedef kitleniz LinkedIn'de bulunuyorsa, bu içerikleri LinkedIn'de paylaşmanız doğru olacaktır.

Bir kişiyle bağlantı kurmanın yolu, eğlenceli, eğitici, bilgilendirici veya üçünün karışımı olan içerik oluşturmaktır. Eğlenceli içerik, insanlarla duygusal düzeyde bağlantı kurar. Eğitim içeriği ve bilgilendirici içerik, dikkat düzeyinde bağlanır.

İçerik Üretiminde Kullanılan İçerik Türleri Nelerdir?

Duygusal / Eğlenceli İçerik

Amacınız veya stratejiniz, hedef kitlenizle duygusal düzeyde bağlantı kurmaksa, pazarladığınız ürün veya hizmetler üzerinden içerikler oluşturmalısınız.

Duygusal içerik genellikle bir tür hikaye biçimini alır (ancak zorunlu değildir). Genellikle beş duyu etrafında çok sayıda tanımlayıcı bir dil içerir. Çünkü duygularımızı duyularımız aracılığıyla deneyimliyor ve ifade ediyoruz. Duyduğunuz, tattığınız, dokunduğunuz veya kokladığınız şeyler açısından tanımlarsanız, okuyucular bu duyularla ilişkili duyguları 'hissedeceklerdir'.

Büyük firmaların, sosyal medya mecralarında ve televizyon reklamlarında oluşturdukları içerikleri inceleyin ve analiz edin. Büyük çoğunluğunun duygusal mesajlardan oluştuğunu görebilirsiniz.

Eğitici İçerik

Amacınız hedef kitlenizi eğitmek ve bilgi vermekse, süreçleri veya veri analizini anlatan içerikler üretiyor olmalısınız. Eğitim içeriğini görüşten ayıran veriler, kanıtlar/deliller ve yapılandırılmış argümanlardır. Bu arada, bu eğitici içerikler kişisel veya mesleki deneyiminize dayanabilir. Eğitici içeriklerin paylaşıldığı platform içeriğin türüne etki etmemektedir.

Örneğin; SEO Uzmanı Oğulcan Demirer'in Instagram hesabında ve web sitesinde ücretsiz olarak sunduğu SEO bilgileri, birer eğitici içeriktir. Somut delillere ve gerçekliklere dayanmaktadır. Ayrıca, şuanda okuduğunuz bu blog yazısı da bir eğitici içeriktir. :)

Bilgilendirici / Dikkat Çekici İçerik

Bilgilendirici içerik, güncellik, yenilik ve alaka düzeyi nedeniyle okuyucunun dikkatini çeker. Haberler, bilgilendirici içeriğe harika bir örnektir. Günlük haberler, yakın zamanda olan şeyler hakkındadır. En kısa sürede hedef kitleye ulaşması amaçlanır. Hedef kitleniz ile alakalı bilgilendirici içerik sunabiliyorsanız, dikkatleriyle çabanızı ödüllendireceklerdir.

Sosyal medya içerik üretimi, her işletmenin sosyal medya pazarlamasındaki stratejilerinin temelidir. İçerik olmadan, gönderilecek, beğenilecek, paylaşılacak veya analiz edilecek hiçbir şey yoktur.

Ürünleri veya hizmetleri çevrimiçi olarak tanıtmak/pazarlamak imkansızdır.

Harika içeriği etkili bir şekilde geliştirmek için bir ajansa veya doğru kurgulanmış bir içerik pazarlama stratejisine ihtiyacınız vardır. Bu yazımızda size sosyal medya içerik üretimi konusunda rehberlik etmiş olacağız.

İçerik Üretimi Nedir?

Sosyal medya mecraları, günümüzde önemli bir dijital pazarlama kanalı haline geldi. Kullanıcıların paylaşım yaptığı bu platformlarda pazarlama amaçlı içerikler de paylaşılıyor. Birçok firma, şirket, tanınmış kişi bu platformlarda günlük veya haftalık olarak güncel paylaşımlar gerçekleştiriyor.

Paylaşılan gönderi ve hikayelere kısaca içerik diyebiliriz. İçerikler, sosyal medyanın "sosyal" olarak adlandırılmasının sebebidir.

Dijital İçerik Üreticisi Nedir?

Sosyal medya, blog yazıları gibi birçok alan için görsel ve metinleri hazırlayan ve paylaşan kişilere içerik üreticisi denir.

Dijital platformlarda yer alan her türlü yazı, görsel ve video içerik üreticileri tarafından oluşturulmaktadır. Sosyal medya yönetiminde de içerik üreticileri büyük bir öneme sahiptir. Birçok sosyal medya ajansı içerik üretimi için dijital içerik üreticileri ile çalışmaktadır.

İçerik üreticisi, sosyal medyada paylaşılacak olan görsellerin hazırlanması, gönderinin açıklaması, planlaması ve içerik konusunun bulunup paylaşılması gibi sorumluluklara sahiptir.

İçerik üreticileri veya ajanslar içerik üretimi yaparken, özgün olmaya, firmanın kimliğini doğru tanıtmaya ve dönüşüm elde etmeye odaklanır.

Sosyal Medya Ajansı Orbita, İçerik Üretimi Hizmetinde Hangi Hizmetleri Sağlar?

Orbita, markanız/işletmeniz için profesyonel olarak kurgulanmış SEO uyumlu blog yazıları, dönüşüm getirecek sosyal medya tasarımları ve video içeriklerini size sunmaktadır. Alanında uzman ekip ile çalışarak dönüşüm oranlarınızı, site trafiğinizi veya sosyal medyadaki etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Peki, Orbita sağlamış olduğu içerik hizmetlerinde hangi çalışmaları üstleniyor?

  • Markaların tarihçesi, misyon ve vizyon gibi içeriklerin oluşturulması.

  • Belirli bir konu hakkında bilgi verici metinlerin hazırlanması (Basın bülteni, blog yazısı, ürün açıklaması, kategori açıklamaları vb.)

  • Sektör bazlı web siteleri için içeriklerin oluşturulması, düzenlenmesi.

  • Sosyal medya yönetimi için paylaşım planının yapılması ve içeriklerin oluşturulması.

  • Yeni firma için marka ismi oluşturma, slogan hazırlama.

  • Reklam metni hazırlama, SEO uyumlu içeriklerin üretilmesi.

  • Var olan içeriklerin dil bilgisi kurallarının doğruluğunun kontrolünün sağlanması.

İçerik Üretimi Neden Önemlidir?

İçerik üretimi, günümüzde en önemli pazarlama çalışmalarından birisidir. İçerik oluşturduğunuzda, hedef kitlenize ücretsiz ve faydalı bilgiler sağlar, hedef kitleniz ile iletişim kurmuş olursunuz. Ayrıca, potansiyel müşterilerinizin ilgisini çeker, web sitenizi ziyaret etmesini ve hatta dönüşüm elde etmenizi sağlarsınız.

Aşağıda bulunan içerik pazarlama istatistiklerinin gösterdiği gibi, markanız için de önemli bir değer yaratıyorsunuz:

  • Pazarlamacıların neredeyse %40'ı içerik pazarlamasının pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası olduğunu söylüyor. %81'i markaların oluşturduğu içeriği bir iş stratejisi olarak gördüğünü söylüyor.

  • B2B pazarlamacıları, içerik pazarlamanın potansiyel müşterilere ulaşmak (%60), gelir elde etmek (%51) ve bir abone kitlesi oluşturmak (%47) için başarılı bir araç olduğunu söyleyen verilere sahiptir.

  • Ve blog yazan pazarlamacıların %10'u bunun en büyük yatırım getirisini sağladığını söylüyor.

Kaliteli içerikler, kaliteli markaları doğurur. İçerikleriniz ne kadar kaliteliyse işinizin büyümesi ve performans göstermesi o kadar mümkündür. Öyleyse, oluşturabileceğiniz içerik türleriyle başlayalım ve ardından içerik stratejisi nasıl oluşturulur, beraber inceleyelim.

Sosyal Medya İçerik Üretimi Neden Önemlidir?

İçerik pazarlamasının amacı; bir kitle oluşturmak ve bu kitleye ürün veya hizmetleri satın almaya ikna etmektir.

İçerik üretiminin en çok tercih edildiği kanallardan birisi de sosyal medya platformlarıdır. Çünkü, anlık ve ücretsiz olarak milyonlarca kişiye ulaşabilme imkanı sağlamaktadır.

Hedef kitleniz hangi sosyal medya platformlarında yer alıyorsa o platforma uygun içerikler üretmek de, markanız için büyük bir avantaj sağlayacaktır.

Örneğin; LinkedIn platformunda eğlenceli videolar paylaşarak içerik pazarlaması yapmanız pek de doğru olmayacaktır. Çünkü, eğlenceli videoların platformu TikTok, Youtube ve Instagram 'dır.

Bilgilendirici, bulunduğunuz sektöre dair niş bilgiler, gelişmeler ve haberler paylaşmak istiyorsanız ve hedef kitleniz LinkedIn'de bulunuyorsa, bu içerikleri LinkedIn'de paylaşmanız doğru olacaktır.

Bir kişiyle bağlantı kurmanın yolu, eğlenceli, eğitici, bilgilendirici veya üçünün karışımı olan içerik oluşturmaktır. Eğlenceli içerik, insanlarla duygusal düzeyde bağlantı kurar. Eğitim içeriği ve bilgilendirici içerik, dikkat düzeyinde bağlanır.

İçerik Üretiminde Kullanılan İçerik Türleri Nelerdir?

Duygusal / Eğlenceli İçerik

Amacınız veya stratejiniz, hedef kitlenizle duygusal düzeyde bağlantı kurmaksa, pazarladığınız ürün veya hizmetler üzerinden içerikler oluşturmalısınız.

Duygusal içerik genellikle bir tür hikaye biçimini alır (ancak zorunlu değildir). Genellikle beş duyu etrafında çok sayıda tanımlayıcı bir dil içerir. Çünkü duygularımızı duyularımız aracılığıyla deneyimliyor ve ifade ediyoruz. Duyduğunuz, tattığınız, dokunduğunuz veya kokladığınız şeyler açısından tanımlarsanız, okuyucular bu duyularla ilişkili duyguları 'hissedeceklerdir'.

Büyük firmaların, sosyal medya mecralarında ve televizyon reklamlarında oluşturdukları içerikleri inceleyin ve analiz edin. Büyük çoğunluğunun duygusal mesajlardan oluştuğunu görebilirsiniz.

Eğitici İçerik

Amacınız hedef kitlenizi eğitmek ve bilgi vermekse, süreçleri veya veri analizini anlatan içerikler üretiyor olmalısınız. Eğitim içeriğini görüşten ayıran veriler, kanıtlar/deliller ve yapılandırılmış argümanlardır. Bu arada, bu eğitici içerikler kişisel veya mesleki deneyiminize dayanabilir. Eğitici içeriklerin paylaşıldığı platform içeriğin türüne etki etmemektedir.

Örneğin; SEO Uzmanı Oğulcan Demirer'in Instagram hesabında ve web sitesinde ücretsiz olarak sunduğu SEO bilgileri, birer eğitici içeriktir. Somut delillere ve gerçekliklere dayanmaktadır. Ayrıca, şuanda okuduğunuz bu blog yazısı da bir eğitici içeriktir. :)

Bilgilendirici / Dikkat Çekici İçerik

Bilgilendirici içerik, güncellik, yenilik ve alaka düzeyi nedeniyle okuyucunun dikkatini çeker. Haberler, bilgilendirici içeriğe harika bir örnektir. Günlük haberler, yakın zamanda olan şeyler hakkındadır. En kısa sürede hedef kitleye ulaşması amaçlanır. Hedef kitleniz ile alakalı bilgilendirici içerik sunabiliyorsanız, dikkatleriyle çabanızı ödüllendireceklerdir.