Facebook Business Manager Nedir?

Facebook Business Manager Nedir?

Facebook Business Manager Nedir?

Facebook Business Manager reklamları çağımızın en modern reklam alanları arasında yer almaktadır. Günümüzde birçok sosyal mecranın kendine özgü reklam alanları ve seçenekleri bulunmakta. Facebook'ta ve İnstagram için ise durum biraz farklı desek yanılmış olmayız. Birçok farklı reklam seçeneği ve reklam alanlarıyla karşımıza çıkan facebook business manager, aynı zamanda Instagram'a da reklam verebilmemize olanak tanımaktadır.

Önceden Facebook reklamları bu kadar kullanışlı ve tercih edilir değildi. Fakat, Facebook’un geliştirdiği Business Manager gibi araçlar ile reklam yönetimi oldukça kolay bir hale geldi. Ayrıca, reklamlardan performans elde edebilmek ve detaylı analiz yapabilmek mümkün hale geldi.

Business Manager ile aynı reklam hesabını birden fazla oturumda açmak ve yönetmek mümkündür. Bu yüzden bir reklam hesabına birden fazla kişi erişim sağlayarak hesapların yönetimini yapabilmektedir.

Facebook business manager reklamları sayesinde kullanıcılar, kampanya amaçlarını reklam verecekleri içerik türüne göre belirleyip, hedef kitlelerini en iyi şekilde ayarlayabilmektedir.

Kampanya Seçenekleri

Bilinirlik

Marka bilinirliğini artırmaya yönelik reklamlar için marka bilinirliği ve erişim reklamları tercih edilmektedir.

Değerlendirme

  • Trafik: Web sitelerine ziyaretçi çekmek isteyen kullanıcıların en çok tercih ettiği reklam seçeneği arasında yer almaktadır. Trafik reklamları sayesinde kullanıcılar, hedef kitlelerini verimli bir şekilde optimize edebildiği zaman, ciddi web site trafikleri elde edebilmektedir.

  • Etkileşim: Gönderilerinin etkileşimlerini yükseltme amacı olan kullanıcılar, etkileşim reklamlarını tercih etmektedir.

  • Uygulama Yüklemeleri: Hali hazırda mobil uygulaması olan ve kullanıcı sayılarını yükseltip, uygulamalarının indirilmesini sağlamak isteyen kullanıcılar için oldukça etkili bir reklam alanı olarak karşımıza çıkmaktadır.

  • Video Görüntülemeleri: Video paylaşımlarının izlenme sayılarını yükseltmek için tercih ettiği video alanı, kreatif çalışmalar eşliğinde güzel sonuçlar elde etmeyi sağlamaktadır.

  • Potansiyel Müşteriler Bulma: Diğerlerine oranla daha farklı içeriklere sahip olan bu reklam türü, kullanıcılara form reklamları vermeyi sağlamaktadır. Hedef kitle, karşısına çıkan reklam butonuna tıklayıp, gerekli formu doldurduktan sonra, reklam verenin dönüt aldığı form bilgilerinden potansiyel müşteriler kazanabilmesini amaçlamaktadır.

  • Mesajlar: Hemen hemen tüm dünyada en çok kullanılan reklam seçeneği arasında yer almaktadır. Hedef kitle ile doğrudan iletişim kurmaya olanak tanımaktadır. Kitle, karşısına çıkan reklamdan rahatlıkla reklam veren ile iletişim kurabilmektedir.

Dönüşüm

  • Dönüşümler: Özellikle web sitelerinde gerçekleştirilen alışverişler ve bu alışverişlerin maliyet oranına göre optimize edilmesine olanak tanımaktadır. Diğer reklam seçeneklerine oranla profesyonellik ve emek isteyen bir reklam alanı olarak karşımıza çıkmaktadır.

  • Katalog Satışları: E-ticaretten seyehate, emlaktan otoya, eğlence ve medya alanları vb. alanlarda kullanabileceğiniz, kataloğunuzdaki ürünleri hedef kitlenize sergileyebileceğiniz bir reklam alanıdır.

  • Mağaza Trafiği: Son zamanlarda giderek popülerleşen ve herkesin yavaş yavaş adım attığı bir reklam seçeneğidir. Fiziksel mağazanızı kullanıcılara reklam olarak çıkıp, ziyaret etme olasılığı  yüksek olan kişilere göstermeye olanak tanımaktadır.

Facebook & Instagram gibi sosyal mecralarda daha önce paylaşmadığınız içerikler bulunabilmektedir. Facebook business managerde karşımıza çıkan en önemli detay ise paylaşılmayan gönderiye reklam çıkabilme olanağıdır.

Bu özellik sayesinde, dilediğiniz zaman, daha önce paylaşmadığınız veyahut sayfanızdaki takipçilerin görmesini istemediğiniz içerikleri, hedef kitlenize reklam olarak çıkabiliyorsunuz.

Facebook Piksel

Facebook Business Managerin en önemli detayları arasında, olay yöneticisi kısmından web sitenize kurulum sağladıktan sonra kullanabileceğiniz "piksel" karşımıza çıkmaktadır. Javascript kod parçası olarak karşımıza çıkan piksel, reklam verenlerin hedef kitlelerine optimize edeceği, optimizasyonlar ve dönüşümler sağlayabileceği bir araçtır.

Facebook Business Manager Neden Kullanılmalıdır?

Facebook Business Manager, sosyal medya reklamları veren ve işletme hesabı kullanan markalar için en aktif uygulamalar arasındadır. Dijital pazarlama çalışmaları, işletme tanıtımı, hesap yönetimi gibi işlemler için Business Manager kullanılmalıdır. Instagram reklamı vermek FBM aracı ile daha profesyonel hale gelecektir. Ayrıca, Instagram reklamları hakkında detaylı bilgiye ve performansa sahip olabilirsiniz.

Günümüzde ticaretin büyük kısmının dijital platformlar üzerinden gerçekleşmesi ile birlikte FBM büyük önem kazanmıştır. Facebook kısacası işletmenizin tanıtımını, reklamlarınızın yönetimini ve satışlarınızı artırmanızı sağlayabileceğiniz bir mecra haline gelmiştir.

Facebook Business Manager ile Instagram entegre edilerek işletmeler için reklamlar düzenlenebilmektedir. Instagram’da görüntülenen reklamların büyük bir çoğunluğunu Business Manager üzerinden yönetiliyor. Çünkü, Business Manager yardımı ile “yeniden pazarlama” ve “yeniden hedefleme” yapılabiliyor. Ayrıca, detaylı reklam formatları düzenlenebiliyor. Örnek vermek gerekirse; işletmenizin hedeflerine göre reklam çeşitleri yer almaktadır. Bunlar; mesajlaşma reklamları, trafik reklamları, katalog reklamları, dönüşüm reklamları vb.

Adım Adım Facebook Business Manager Kurulumu

Oturum açın ve aşağıda yer almakta olan adrese gidin. Kişisel Facebook hesabınıza giriş yapın. Kişisel Facebook hesabınızda oturum açtıktan sonra, ‘’business.facebook.com’’ adresine gidin. Burada yer alan hesap oluştur butonuna tıklayın. Karşınıza çıkan formda yer alan gerekli bilgileri doldurun. Bir sonraki formda iletişim bilgilerinizi istenmektedir. İletişim bilgilerinizi de forma yazın. Tebrikler! Kayıt olma işlemi bitti.

2. İşletme Sayfası Oluşturun

Facebook Business Manager işletme sayfası açmak için, ‘’işletme ayarları’’ butonuna tıklayın. Ardından, ‘’ekle’’ butonuna tıklayın. Unutmayın ki, işletmesini yaptığınız şirket size ait değilse, erişim isteğinde bulunmanız ve erişim onaylanana kadar beklemeniz gerekiyor.

3. Reklam Hesabı Oluşturun

Hesaplar kısmının altında olan, ‘’reklam hesapları’’ butonuna tıklayın. Bu noktada, bazı seçenekleriniz olacaktır; Yeni reklam hesabı oluşturmak Başka bir işletmenin reklam hesabına erişim talep etmek Reklam hesabınızı taşımak İlk seçeneği yapıyorsanız, ihtiyacınız olanlar bir reklam hesap adı, para birimi ve zaman dilimi girmektir. Yalnız zaman dilimi ve para birimi seçimleriniz, bir daha değiştiremeyeceğiniz seçimlerdir ve bu yüzden, dikkatli seçim yapmanızda fayda var. Ardından, gereken izinleri verin ve bir sonraki noktada, yetki izni vermek istediğiniz kişiler varsa, bu kişilerle kişisel hesabınızda arkadaş olmalısınız. Atadığınız kişilerin yönetici veya çalışan olduklarını belirleyin. Verilen yetkiler, daha önce de anlattığımız gibi değiştirilebilmektedir. Ödeme belirleme kısmında ise, kredi kartı girmeniz gerekmektedir. Bu noktada, kredi kartı eklemezseniz, reklamlarınızı yayınlayamazsınız.

Tebrikler! Facebook Business Manager Kurulumunu tamamlandınız. Artık reklam vermek için hazırsınız!

Facebook Reklamları Nasıl Çalışır?

Business Manager üzerinden hesap açarak reklam yönetim sisteminizi oluşturabilirsiniz.

Facebook Business Manager üzerinden hesap açarak kendi reklam yönetim sisteminizi oluşturun. Daha sonra ister resim isterseniz de video formatında sosyal medya reklamları ve reklam metinleri hazırlayın ve belirlediğiniz hedef kitle çerçevesinde paylaşın.

Reklam Ücretleri Neye Göre Hesaplanır?

Facebook Business Manager'de oluşturmuş olduğunuz reklamların sizlere maliyetleri, günlük görüntülenme ya da tıklanma sayıları üzerinden hesaplanmaktadır. Belirlediğiniz bütçe çerçevesinde maksimum maliyeti kendiniz seçebilirsiniz.

Bu ve bunun gibi güncel içeriklerden haberdar olmak için blog sayfamızı inceleyebilir, sosyal medya hesaplarımızı takip edebilirsiniz.

Facebook Business Manager reklamları çağımızın en modern reklam alanları arasında yer almaktadır. Günümüzde birçok sosyal mecranın kendine özgü reklam alanları ve seçenekleri bulunmakta. Facebook'ta ve İnstagram için ise durum biraz farklı desek yanılmış olmayız. Birçok farklı reklam seçeneği ve reklam alanlarıyla karşımıza çıkan facebook business manager, aynı zamanda Instagram'a da reklam verebilmemize olanak tanımaktadır.

Önceden Facebook reklamları bu kadar kullanışlı ve tercih edilir değildi. Fakat, Facebook’un geliştirdiği Business Manager gibi araçlar ile reklam yönetimi oldukça kolay bir hale geldi. Ayrıca, reklamlardan performans elde edebilmek ve detaylı analiz yapabilmek mümkün hale geldi.

Business Manager ile aynı reklam hesabını birden fazla oturumda açmak ve yönetmek mümkündür. Bu yüzden bir reklam hesabına birden fazla kişi erişim sağlayarak hesapların yönetimini yapabilmektedir.

Facebook business manager reklamları sayesinde kullanıcılar, kampanya amaçlarını reklam verecekleri içerik türüne göre belirleyip, hedef kitlelerini en iyi şekilde ayarlayabilmektedir.

Kampanya Seçenekleri

Bilinirlik

Marka bilinirliğini artırmaya yönelik reklamlar için marka bilinirliği ve erişim reklamları tercih edilmektedir.

Değerlendirme

  • Trafik: Web sitelerine ziyaretçi çekmek isteyen kullanıcıların en çok tercih ettiği reklam seçeneği arasında yer almaktadır. Trafik reklamları sayesinde kullanıcılar, hedef kitlelerini verimli bir şekilde optimize edebildiği zaman, ciddi web site trafikleri elde edebilmektedir.

  • Etkileşim: Gönderilerinin etkileşimlerini yükseltme amacı olan kullanıcılar, etkileşim reklamlarını tercih etmektedir.

  • Uygulama Yüklemeleri: Hali hazırda mobil uygulaması olan ve kullanıcı sayılarını yükseltip, uygulamalarının indirilmesini sağlamak isteyen kullanıcılar için oldukça etkili bir reklam alanı olarak karşımıza çıkmaktadır.

  • Video Görüntülemeleri: Video paylaşımlarının izlenme sayılarını yükseltmek için tercih ettiği video alanı, kreatif çalışmalar eşliğinde güzel sonuçlar elde etmeyi sağlamaktadır.

  • Potansiyel Müşteriler Bulma: Diğerlerine oranla daha farklı içeriklere sahip olan bu reklam türü, kullanıcılara form reklamları vermeyi sağlamaktadır. Hedef kitle, karşısına çıkan reklam butonuna tıklayıp, gerekli formu doldurduktan sonra, reklam verenin dönüt aldığı form bilgilerinden potansiyel müşteriler kazanabilmesini amaçlamaktadır.

  • Mesajlar: Hemen hemen tüm dünyada en çok kullanılan reklam seçeneği arasında yer almaktadır. Hedef kitle ile doğrudan iletişim kurmaya olanak tanımaktadır. Kitle, karşısına çıkan reklamdan rahatlıkla reklam veren ile iletişim kurabilmektedir.

Dönüşüm

  • Dönüşümler: Özellikle web sitelerinde gerçekleştirilen alışverişler ve bu alışverişlerin maliyet oranına göre optimize edilmesine olanak tanımaktadır. Diğer reklam seçeneklerine oranla profesyonellik ve emek isteyen bir reklam alanı olarak karşımıza çıkmaktadır.

  • Katalog Satışları: E-ticaretten seyehate, emlaktan otoya, eğlence ve medya alanları vb. alanlarda kullanabileceğiniz, kataloğunuzdaki ürünleri hedef kitlenize sergileyebileceğiniz bir reklam alanıdır.

  • Mağaza Trafiği: Son zamanlarda giderek popülerleşen ve herkesin yavaş yavaş adım attığı bir reklam seçeneğidir. Fiziksel mağazanızı kullanıcılara reklam olarak çıkıp, ziyaret etme olasılığı  yüksek olan kişilere göstermeye olanak tanımaktadır.

Facebook & Instagram gibi sosyal mecralarda daha önce paylaşmadığınız içerikler bulunabilmektedir. Facebook business managerde karşımıza çıkan en önemli detay ise paylaşılmayan gönderiye reklam çıkabilme olanağıdır.

Bu özellik sayesinde, dilediğiniz zaman, daha önce paylaşmadığınız veyahut sayfanızdaki takipçilerin görmesini istemediğiniz içerikleri, hedef kitlenize reklam olarak çıkabiliyorsunuz.

Facebook Piksel

Facebook Business Managerin en önemli detayları arasında, olay yöneticisi kısmından web sitenize kurulum sağladıktan sonra kullanabileceğiniz "piksel" karşımıza çıkmaktadır. Javascript kod parçası olarak karşımıza çıkan piksel, reklam verenlerin hedef kitlelerine optimize edeceği, optimizasyonlar ve dönüşümler sağlayabileceği bir araçtır.

Facebook Business Manager Neden Kullanılmalıdır?

Facebook Business Manager, sosyal medya reklamları veren ve işletme hesabı kullanan markalar için en aktif uygulamalar arasındadır. Dijital pazarlama çalışmaları, işletme tanıtımı, hesap yönetimi gibi işlemler için Business Manager kullanılmalıdır. Instagram reklamı vermek FBM aracı ile daha profesyonel hale gelecektir. Ayrıca, Instagram reklamları hakkında detaylı bilgiye ve performansa sahip olabilirsiniz.

Günümüzde ticaretin büyük kısmının dijital platformlar üzerinden gerçekleşmesi ile birlikte FBM büyük önem kazanmıştır. Facebook kısacası işletmenizin tanıtımını, reklamlarınızın yönetimini ve satışlarınızı artırmanızı sağlayabileceğiniz bir mecra haline gelmiştir.

Facebook Business Manager ile Instagram entegre edilerek işletmeler için reklamlar düzenlenebilmektedir. Instagram’da görüntülenen reklamların büyük bir çoğunluğunu Business Manager üzerinden yönetiliyor. Çünkü, Business Manager yardımı ile “yeniden pazarlama” ve “yeniden hedefleme” yapılabiliyor. Ayrıca, detaylı reklam formatları düzenlenebiliyor. Örnek vermek gerekirse; işletmenizin hedeflerine göre reklam çeşitleri yer almaktadır. Bunlar; mesajlaşma reklamları, trafik reklamları, katalog reklamları, dönüşüm reklamları vb.

Adım Adım Facebook Business Manager Kurulumu

Oturum açın ve aşağıda yer almakta olan adrese gidin. Kişisel Facebook hesabınıza giriş yapın. Kişisel Facebook hesabınızda oturum açtıktan sonra, ‘’business.facebook.com’’ adresine gidin. Burada yer alan hesap oluştur butonuna tıklayın. Karşınıza çıkan formda yer alan gerekli bilgileri doldurun. Bir sonraki formda iletişim bilgilerinizi istenmektedir. İletişim bilgilerinizi de forma yazın. Tebrikler! Kayıt olma işlemi bitti.

2. İşletme Sayfası Oluşturun

Facebook Business Manager işletme sayfası açmak için, ‘’işletme ayarları’’ butonuna tıklayın. Ardından, ‘’ekle’’ butonuna tıklayın. Unutmayın ki, işletmesini yaptığınız şirket size ait değilse, erişim isteğinde bulunmanız ve erişim onaylanana kadar beklemeniz gerekiyor.

3. Reklam Hesabı Oluşturun

Hesaplar kısmının altında olan, ‘’reklam hesapları’’ butonuna tıklayın. Bu noktada, bazı seçenekleriniz olacaktır; Yeni reklam hesabı oluşturmak Başka bir işletmenin reklam hesabına erişim talep etmek Reklam hesabınızı taşımak İlk seçeneği yapıyorsanız, ihtiyacınız olanlar bir reklam hesap adı, para birimi ve zaman dilimi girmektir. Yalnız zaman dilimi ve para birimi seçimleriniz, bir daha değiştiremeyeceğiniz seçimlerdir ve bu yüzden, dikkatli seçim yapmanızda fayda var. Ardından, gereken izinleri verin ve bir sonraki noktada, yetki izni vermek istediğiniz kişiler varsa, bu kişilerle kişisel hesabınızda arkadaş olmalısınız. Atadığınız kişilerin yönetici veya çalışan olduklarını belirleyin. Verilen yetkiler, daha önce de anlattığımız gibi değiştirilebilmektedir. Ödeme belirleme kısmında ise, kredi kartı girmeniz gerekmektedir. Bu noktada, kredi kartı eklemezseniz, reklamlarınızı yayınlayamazsınız.

Tebrikler! Facebook Business Manager Kurulumunu tamamlandınız. Artık reklam vermek için hazırsınız!

Facebook Reklamları Nasıl Çalışır?

Business Manager üzerinden hesap açarak reklam yönetim sisteminizi oluşturabilirsiniz.

Facebook Business Manager üzerinden hesap açarak kendi reklam yönetim sisteminizi oluşturun. Daha sonra ister resim isterseniz de video formatında sosyal medya reklamları ve reklam metinleri hazırlayın ve belirlediğiniz hedef kitle çerçevesinde paylaşın.

Reklam Ücretleri Neye Göre Hesaplanır?

Facebook Business Manager'de oluşturmuş olduğunuz reklamların sizlere maliyetleri, günlük görüntülenme ya da tıklanma sayıları üzerinden hesaplanmaktadır. Belirlediğiniz bütçe çerçevesinde maksimum maliyeti kendiniz seçebilirsiniz.

Bu ve bunun gibi güncel içeriklerden haberdar olmak için blog sayfamızı inceleyebilir, sosyal medya hesaplarımızı takip edebilirsiniz.

Facebook Business Manager reklamları çağımızın en modern reklam alanları arasında yer almaktadır. Günümüzde birçok sosyal mecranın kendine özgü reklam alanları ve seçenekleri bulunmakta. Facebook'ta ve İnstagram için ise durum biraz farklı desek yanılmış olmayız. Birçok farklı reklam seçeneği ve reklam alanlarıyla karşımıza çıkan facebook business manager, aynı zamanda Instagram'a da reklam verebilmemize olanak tanımaktadır.

Önceden Facebook reklamları bu kadar kullanışlı ve tercih edilir değildi. Fakat, Facebook’un geliştirdiği Business Manager gibi araçlar ile reklam yönetimi oldukça kolay bir hale geldi. Ayrıca, reklamlardan performans elde edebilmek ve detaylı analiz yapabilmek mümkün hale geldi.

Business Manager ile aynı reklam hesabını birden fazla oturumda açmak ve yönetmek mümkündür. Bu yüzden bir reklam hesabına birden fazla kişi erişim sağlayarak hesapların yönetimini yapabilmektedir.

Facebook business manager reklamları sayesinde kullanıcılar, kampanya amaçlarını reklam verecekleri içerik türüne göre belirleyip, hedef kitlelerini en iyi şekilde ayarlayabilmektedir.

Kampanya Seçenekleri

Bilinirlik

Marka bilinirliğini artırmaya yönelik reklamlar için marka bilinirliği ve erişim reklamları tercih edilmektedir.

Değerlendirme

  • Trafik: Web sitelerine ziyaretçi çekmek isteyen kullanıcıların en çok tercih ettiği reklam seçeneği arasında yer almaktadır. Trafik reklamları sayesinde kullanıcılar, hedef kitlelerini verimli bir şekilde optimize edebildiği zaman, ciddi web site trafikleri elde edebilmektedir.

  • Etkileşim: Gönderilerinin etkileşimlerini yükseltme amacı olan kullanıcılar, etkileşim reklamlarını tercih etmektedir.

  • Uygulama Yüklemeleri: Hali hazırda mobil uygulaması olan ve kullanıcı sayılarını yükseltip, uygulamalarının indirilmesini sağlamak isteyen kullanıcılar için oldukça etkili bir reklam alanı olarak karşımıza çıkmaktadır.

  • Video Görüntülemeleri: Video paylaşımlarının izlenme sayılarını yükseltmek için tercih ettiği video alanı, kreatif çalışmalar eşliğinde güzel sonuçlar elde etmeyi sağlamaktadır.

  • Potansiyel Müşteriler Bulma: Diğerlerine oranla daha farklı içeriklere sahip olan bu reklam türü, kullanıcılara form reklamları vermeyi sağlamaktadır. Hedef kitle, karşısına çıkan reklam butonuna tıklayıp, gerekli formu doldurduktan sonra, reklam verenin dönüt aldığı form bilgilerinden potansiyel müşteriler kazanabilmesini amaçlamaktadır.

  • Mesajlar: Hemen hemen tüm dünyada en çok kullanılan reklam seçeneği arasında yer almaktadır. Hedef kitle ile doğrudan iletişim kurmaya olanak tanımaktadır. Kitle, karşısına çıkan reklamdan rahatlıkla reklam veren ile iletişim kurabilmektedir.

Dönüşüm

  • Dönüşümler: Özellikle web sitelerinde gerçekleştirilen alışverişler ve bu alışverişlerin maliyet oranına göre optimize edilmesine olanak tanımaktadır. Diğer reklam seçeneklerine oranla profesyonellik ve emek isteyen bir reklam alanı olarak karşımıza çıkmaktadır.

  • Katalog Satışları: E-ticaretten seyehate, emlaktan otoya, eğlence ve medya alanları vb. alanlarda kullanabileceğiniz, kataloğunuzdaki ürünleri hedef kitlenize sergileyebileceğiniz bir reklam alanıdır.

  • Mağaza Trafiği: Son zamanlarda giderek popülerleşen ve herkesin yavaş yavaş adım attığı bir reklam seçeneğidir. Fiziksel mağazanızı kullanıcılara reklam olarak çıkıp, ziyaret etme olasılığı  yüksek olan kişilere göstermeye olanak tanımaktadır.

Facebook & Instagram gibi sosyal mecralarda daha önce paylaşmadığınız içerikler bulunabilmektedir. Facebook business managerde karşımıza çıkan en önemli detay ise paylaşılmayan gönderiye reklam çıkabilme olanağıdır.

Bu özellik sayesinde, dilediğiniz zaman, daha önce paylaşmadığınız veyahut sayfanızdaki takipçilerin görmesini istemediğiniz içerikleri, hedef kitlenize reklam olarak çıkabiliyorsunuz.

Facebook Piksel

Facebook Business Managerin en önemli detayları arasında, olay yöneticisi kısmından web sitenize kurulum sağladıktan sonra kullanabileceğiniz "piksel" karşımıza çıkmaktadır. Javascript kod parçası olarak karşımıza çıkan piksel, reklam verenlerin hedef kitlelerine optimize edeceği, optimizasyonlar ve dönüşümler sağlayabileceği bir araçtır.

Facebook Business Manager Neden Kullanılmalıdır?

Facebook Business Manager, sosyal medya reklamları veren ve işletme hesabı kullanan markalar için en aktif uygulamalar arasındadır. Dijital pazarlama çalışmaları, işletme tanıtımı, hesap yönetimi gibi işlemler için Business Manager kullanılmalıdır. Instagram reklamı vermek FBM aracı ile daha profesyonel hale gelecektir. Ayrıca, Instagram reklamları hakkında detaylı bilgiye ve performansa sahip olabilirsiniz.

Günümüzde ticaretin büyük kısmının dijital platformlar üzerinden gerçekleşmesi ile birlikte FBM büyük önem kazanmıştır. Facebook kısacası işletmenizin tanıtımını, reklamlarınızın yönetimini ve satışlarınızı artırmanızı sağlayabileceğiniz bir mecra haline gelmiştir.

Facebook Business Manager ile Instagram entegre edilerek işletmeler için reklamlar düzenlenebilmektedir. Instagram’da görüntülenen reklamların büyük bir çoğunluğunu Business Manager üzerinden yönetiliyor. Çünkü, Business Manager yardımı ile “yeniden pazarlama” ve “yeniden hedefleme” yapılabiliyor. Ayrıca, detaylı reklam formatları düzenlenebiliyor. Örnek vermek gerekirse; işletmenizin hedeflerine göre reklam çeşitleri yer almaktadır. Bunlar; mesajlaşma reklamları, trafik reklamları, katalog reklamları, dönüşüm reklamları vb.

Adım Adım Facebook Business Manager Kurulumu

Oturum açın ve aşağıda yer almakta olan adrese gidin. Kişisel Facebook hesabınıza giriş yapın. Kişisel Facebook hesabınızda oturum açtıktan sonra, ‘’business.facebook.com’’ adresine gidin. Burada yer alan hesap oluştur butonuna tıklayın. Karşınıza çıkan formda yer alan gerekli bilgileri doldurun. Bir sonraki formda iletişim bilgilerinizi istenmektedir. İletişim bilgilerinizi de forma yazın. Tebrikler! Kayıt olma işlemi bitti.

2. İşletme Sayfası Oluşturun

Facebook Business Manager işletme sayfası açmak için, ‘’işletme ayarları’’ butonuna tıklayın. Ardından, ‘’ekle’’ butonuna tıklayın. Unutmayın ki, işletmesini yaptığınız şirket size ait değilse, erişim isteğinde bulunmanız ve erişim onaylanana kadar beklemeniz gerekiyor.

3. Reklam Hesabı Oluşturun

Hesaplar kısmının altında olan, ‘’reklam hesapları’’ butonuna tıklayın. Bu noktada, bazı seçenekleriniz olacaktır; Yeni reklam hesabı oluşturmak Başka bir işletmenin reklam hesabına erişim talep etmek Reklam hesabınızı taşımak İlk seçeneği yapıyorsanız, ihtiyacınız olanlar bir reklam hesap adı, para birimi ve zaman dilimi girmektir. Yalnız zaman dilimi ve para birimi seçimleriniz, bir daha değiştiremeyeceğiniz seçimlerdir ve bu yüzden, dikkatli seçim yapmanızda fayda var. Ardından, gereken izinleri verin ve bir sonraki noktada, yetki izni vermek istediğiniz kişiler varsa, bu kişilerle kişisel hesabınızda arkadaş olmalısınız. Atadığınız kişilerin yönetici veya çalışan olduklarını belirleyin. Verilen yetkiler, daha önce de anlattığımız gibi değiştirilebilmektedir. Ödeme belirleme kısmında ise, kredi kartı girmeniz gerekmektedir. Bu noktada, kredi kartı eklemezseniz, reklamlarınızı yayınlayamazsınız.

Tebrikler! Facebook Business Manager Kurulumunu tamamlandınız. Artık reklam vermek için hazırsınız!

Facebook Reklamları Nasıl Çalışır?

Business Manager üzerinden hesap açarak reklam yönetim sisteminizi oluşturabilirsiniz.

Facebook Business Manager üzerinden hesap açarak kendi reklam yönetim sisteminizi oluşturun. Daha sonra ister resim isterseniz de video formatında sosyal medya reklamları ve reklam metinleri hazırlayın ve belirlediğiniz hedef kitle çerçevesinde paylaşın.

Reklam Ücretleri Neye Göre Hesaplanır?

Facebook Business Manager'de oluşturmuş olduğunuz reklamların sizlere maliyetleri, günlük görüntülenme ya da tıklanma sayıları üzerinden hesaplanmaktadır. Belirlediğiniz bütçe çerçevesinde maksimum maliyeti kendiniz seçebilirsiniz.

Bu ve bunun gibi güncel içeriklerden haberdar olmak için blog sayfamızı inceleyebilir, sosyal medya hesaplarımızı takip edebilirsiniz.