En Yaygın Yerel SEO Sorunları - Nasıl Çözülür?

Yerel SEO, büyük şirketler için zorlayıcı olabilir, çünkü ulusal SEO'nun ötesinde, Google İşletme Profili gibi araçların nasıl kullanılacağını bilmeyi ve Google'ın farklı pazarlarda öncelikli arama sorgularını nasıl ele aldığını anlamayı gerektirir.

Bu komplike durum, arama motoru pazarlayıcıları tarafından çok fazla sorunla karşılaşmalarına sebebiyet verir. Peki, kurumsal yerel SEO'da en sık karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümü nedir? İnceleyelim.

Yerel SEO VS. Ulusal SEO - Hangisine Öncelik Verilmeli?

İşletmelerin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri, kurumsal "yerel" bir SEO stratejisine mi yoksa "ulusal" bir SEO stratejisine mi odaklanmaları gerektiğini bilmektir.

İşletmelerin bu konuda zorlanmasının nedenleri ise, stratejilerin önceliklerinin her zaman net olmaması ve hedeflenen anahtar kelimelerin, yerel arama amacına sahip olup olmadığını anlamakta güçlük çekmeleridir.

Ancak, nihai hedeflerinize hangi stratejinin daha iyi hizmet edeceğini belirlemek için, bu seçimi yapmak genel strateji başarınız açısından oldukça önemli bir yere sahiptir.

Google'ın hangi terimleri yerel olarak değerlendirdiğini anlamak, anahtar kelime stratejinizi geliştirmenize ve SEO yatırımınızı nasıl yönlendireceğinizi belirlemenize yardımcı olabilir.

Kötü bir site tasarımı veya anahtar kelime stratejisi nedeniyle, büyük oranda trafik düşüşü yaşayabilirsiniz.

Yerel Arama Amacını Anlamak

Yerel arama amacı, kullanıcıların belirli bir coğrafi bölgeyle ilgili bilgi veya hizmet aradıklarını ifade ediyor.

Arama amacını anlamak, arama sonuçlarında hangi tür özelliklerin ve içeriğin ön plana çıkacağını belirlemenize yardımcı olur ve böylelikle hangi tür içeriğe öncelik vereceğinizi anlayabilirsiniz.

Bu konuda odaklanılabilecek dört ana arama amacı türü bulunmaktadır:

1. Ulusal amaçlı arama sorguları.
2. Yarı ulusal arama sorguları.
3. Yerel amaçlı arama sorguları.
4. Hiper-yerel amaçlı arama sorguları.

Arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'lerde) görülen özelliklere göre, hedef arama sorgularınızın hangi niyete uygun olduğunu belirleyebilirsiniz. Örneğin, belirli bir konumda bulunan işletmeleri veya hizmetleri arayan kullanıcılar için yerel amaçlı arama sorguları önemlidir. Bu bilgi ışığında, içeriklerinizi özgün bir şekilde hazırlayabilirsiniz.

Ulusal Arama Amaçlı Sorgular:

Bu türdeki arama sorguları için SERP'ler illere veya ilçelere özgü sayfaları veya haritaları içermez.

Örneğin:

SERP'lerde illere veya ilçelere özgü sayfaların ve haritaların bulunmaması, Google'ın bu arama sorguları için yerel öncelik göstermediği anlamına gelir. Örneğin: Sadece bir ''Gazete'' araması, yerel sonuçlar içermez. Ancak, kullanıcılar genellikle konum bilgileriyle bu tür sorguları tekrar yaptıklarında (İzmir Gazetesi), SERP'lerde yerel sonuçlar görünmeye başlar.

Yarı Ulusal Arama Amaçlı Sorgular:

Bu tür arama sorguları için SERP'lerde illere veya ilçelere özgü sayfalar görünmez, fakat bir harita paketi bulunabilir.

Örneğin:

SERP'lerde, illere veya ilçelere özgü sayfalar bulunmuyor olsa da, harita içerir. Örneğin, ''Banka'' araması, hem yerel hem de ulusal tıklamaları içeren arama sorgularına örnektir ve bu tür sorgular genelde bir harita paketi içerir. Bunun asıl sebebi ise, kullanıcıların bazıları yakındaki bir banka şubesi ararken, diğer bir kullanıcı bankanın ana sayfasını aramış olabilir.

Yerel Arama Amaçlı Sorgular:

Bu türdeki arama sorguları için SERP'ler kısmen veya tamamen illere ve ilçelere özgü sayfaları, ve bir harita paketini içermektedir.

Örneğin:

SERP'lerde, illere veya ilçelere özgü sayfaların ve bir harita paketinin bulunduğu görülür. Örneğin, ''Tamirci'' araması, kullanıcının yakınındaki tamircileri gösteren bir harita paketi sunar ve geri kalan sonuçlar, konum sayfalarıyla doldurulur. Bu durumda, Google kullanıcının bulunduğu yere yakın bir tesisatçı bulmayı amaçlar.

Hiper Yerel Arama Amaçlı Sorgular:

Hiper-yerel arama sorgularında, kullanıcının konumunun önemi çok yüksektir ve SERP sonuçlarına büyük ölçüde etki eder.

Hiper yerel sorgularda kullanıcının ve işin bulunduğu mesafe oldukça önemlidir. Bu sorgular için SERP'lerde harita paketleri hakimdir. Örneğin, (Yakınımdaki çilingir) araması, kullanıcının konumuna en yakın çilingirci seçeneklerini göstermek amacıyla hiper yerel sonuçları içerir.

Arama Amacı Nasıl Belirlenir?

Arama amacınızı belirleyebilmek için farklı coğrafi bölgelerdeki mevcut SERP sonuçlarınızı analiz etmelisiniz. Bu analiz, bir harita öğesi için SERP'i incelemeyi, illere veya ilçelere özel sayfaları kontrol etmeyi, başlıkları ve URL'leri incelemeyi ve tutarlılığı analiz etmeyi içerir. Peki bu süreci adım adım nasıl gerçekleştirebilirsiniz?

1. Farklı Coğrafyalardaki SERP Sonuçlarını Analiz Edin: Farklı coğrafyalardaki arama sonuçlarını karşılaştırarak arama amacını belirlemeye başlayın. Örneğin, bir ulusal arama sorgusu için farklı şehirlerde yapılan aramaları karşılaştırarak hangi tür sonuçların ön plana çıktığını gözlemleyin.

2. Harita Öğesi İçin SERP'yi İnceleyin: Harita öğesi, kullanıcıların coğrafi konumlarına dayalı olarak sonuçları görsel olarak görmelerini sağlar. Bu nedenle, SERP'yi inceleyerek hangi tür işletmelerin veya hizmetlerin harita üzerinde vurgulandığını ve hangi tür bilgilerin sağlandığını belirleyin.

3. Şehre Özel Sayfaları Kontrol Edin: Bazı arama sonuçları, belirli bir şehre özgü sayfaları içerebilir. Bu sayfalar genellikle yerel işletmelerin listelendiği veya bölgeye özgü bilgilerin sağlandığı yerlerdir. Bu sayfaları inceleyerek, arama niyetini daha iyi anlayabilirsiniz.

4. Başlıkları ve URL'leri İnceleyin: Başlıklar ve URL'ler, SERP sonuçlarının ne tür içeriği vurguladığını gösterir. Hangi anahtar kelimelerin kullanıldığına ve hangi tür bilgilerin sunulduğuna dikkat edin. Bu, arama yapanların ne tür bilgilere ihtiyaç duyduğunu anlamanıza yardımcı olabilir.

5. Tutarlılığı Analiz Edin ve Amaç Belirlemesi Yapın: Son olarak, farklı coğrafyalardaki SERP sonuçlarını tutarlı bir şekilde analiz ederek ortak bir amacı belirleyin. Örneğin, belirli bir sorgunun yerel işletmeleri bulmayı amaçladığını fark edebilirsiniz. Bu analiz, arama amacını doğru bir şekilde anlamanıza ve buna uygun bir SEO stratejisi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Farklı Arama Amacı Türleri İçin Strateji Nasıl Oluşturulur?

Ulusal Strateji:

Ulusal odaklı stratejiler, geniş bir içerik yelpazesi ve otoriteye dayanıyor. Anahtar kelimelerinizin yerel odaklı olmadığı veya hiç olmadığı arama sorgularda yoğunlaşacaksanız, ana web siteniz anahtar bir odak noktası olmalıdır. Bu, geri bağlantılar aracılığıyla daha yüksek sıralamalar elde etmenize yardımcı olabilir.

Yarı Yerel Strateji:

Yarı yerel anahtar kelimeler, ana sitenizin içeriğini ve otoritesini güçlendirmek için önemli bir rol oynar. Bu anahtar kelimeler, bir harita paketi oluşturduğundan Google İşletme Profili listelerini optimize etmek önemlidir.

Yerel Strateji:

Google'ın anahtar kelimelerinizi yerel olarak değerlendirdiğini belirlediyseniz, sitenizin yapısı büyük önem kazanır. Eyalet veya şehir sayfalarından oluşan bir dizin oluşturarak arama hacmini artırabilirsiniz.

Hiper-Yerel Strateji:

Aşırı yerel anahtar kelimeler için hiper-yerel strateji kullanılır. Bu durumda, eyalet ve şehir düzeyindeki sayfaları kullanarak özel konum sayfalarını optimize etmek önemlidir.

Katmanlar genellikle dikey konumunuza bağlı olarak değişir, ancak genel olarak şu şekilde olabilir:

  1. Bulucu dizin sayfası

  2. Durum sayfası

  3. Şehir sayfası

  4. Konum sayfası

Bu stratejiler, farklı arama amaçlarına odaklanarak, içeriği, yapıyı ve optimizasyonu belirli bir hedefe göre yönlendirir.

Google İşletme Profili Yönetimi ve Optimizasyonu

Bir dizi basit bir konum listesi olarak görünen Google Benim İşletmem kullanmak ve optimize etmek, göründüğünden daha zor veya karmaşık olabilir ve işletmeler için birçok şey yanlış gidebilir.

Olası Google Benim İşletmem sorunlarına ve bu sorunları nasıl çözebileceğimize dair birkaç öneri:

Yinelenen Listelere Dikkat Edin: Şaşırtıcı bir şekilde, yinelenen listelemeler hala Google Benim İşletmem'de bir sorun oluşturabiliyor ancak, sıralamanızla alakalı bir sorununuz var ise, yinelenen listelerinizi silerek hedeflediğiniz ana anahtar kelime için sıralamalarınızı yükseltebilirsiniz.

Google İşletme Profili Listelerinizi İzleyin: Kullanıcılar sürekli fotoğraf ve yorum eklediğinden, Google İşletme Profil listeleriniz hep bir değişim halindedir. Bu durum verilerinizin güncelliğini etkileyebilir, bu nedenle Google İşletme Profilinizdeki değişiklikleri düzenli olarak kontrol etmek önemlidir.

Gönderileri Ölçeklendirin: Google İşletme Profil gönderileri, Google İşletme Profilinize ekleyebileceğiniz kısa duyurular olarak tanımlanır. Gönderiler, metin, fotoğraf veya video şeklinde kısa duyurular ekleyebilirsiniz. Bunlar, sitenize yüksek dönüşüm sağlayan ziyaretler oluşturmanın basit bir yolu olabilir. Ancak, her konum için içerik üretme zorluğuyla karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle, her yeni promosyon için hazır pazarlama materyali oluşturmak önemlidir.

Bu adımları izleyerek, Google İşletme Profilinizin etkili bir şekilde yönetilmesi ve optimize edilmesi sağlanabilir.

Hizmet Alanı İşletmeleri Ve Pazar Yerleri İçin Yerel Arama Varlığı Oluşturmak

Hizmet alanı işletmeleri, fiziksel bir mağazaya sahip olmayan veya müşterilere doğrudan hizmet sunmak için belirli bir coğrafi bölgeyi kapsayan işletmeleri ifade eder. Örneğin, tesisatçılar, temizlik şirketleri veya ev bakım hizmetleri gibi işletmeler buna örnek olarak verilebilir. Bu tür işletmeler, genellikle müşterilerin adreslerine veya evlerine giderek hizmet sunarlar, bu nedenle fiziksel bir mağazaya sahip olmaları gerekmez.

Yelp, DoorDash ve Zillow gibi birçok yerel pazar markası ve yerel arama sorgularını hedefleyen ancak Yerel Paketlerde görünmeye uygun olmayan tesisatçılar ve ustalar gibi hizmet alanı işletmeleri bulunuyor. Bunun nedeni, hedef pazarında fiziksel bir konumlarının olmamasıdır. Bu durum, pek çok potansiyel tıklama ve geliri kaçırdıkları anlamına gelir.

Bu her marka için uygun olmayabilir, ancak uygun iş modeline sahip olanlar için iş ortağı markanın konumunda "mağaza içinde mağaza" oluşturmak, yerel paket görünürlüğünü artırmanın en iyi yollarından biridir.

Ve elbette, potansiyel müşterilerin değeri yeterince yüksekse, Yerel Paketlerde iyi bir sıralamaya girmek için belirli bölgelerde fiziksel yerler açmayı düşünebilirsiniz.

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, kurumsal markaların uygulayabileceği birçok kurumsal yerel SEO taktiği bulunmaktadır. Yeni taktikleri uygulamaya koyarken, diğer pazarlama kanalları gibi test ettiğinizden, ölçtüğünüzden ve yeniden değerlendirdiğinizden emin olarak hareket ederseniz, işletmenizin başarılarını katlayabilirsiniz.

Daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçin ve bizi sosyal medya hesabımızdan takip etmeyi unutmayın!

Yerel SEO, büyük şirketler için zorlayıcı olabilir, çünkü ulusal SEO'nun ötesinde, Google İşletme Profili gibi araçların nasıl kullanılacağını bilmeyi ve Google'ın farklı pazarlarda öncelikli arama sorgularını nasıl ele aldığını anlamayı gerektirir.

Bu komplike durum, arama motoru pazarlayıcıları tarafından çok fazla sorunla karşılaşmalarına sebebiyet verir. Peki, kurumsal yerel SEO'da en sık karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümü nedir? İnceleyelim.

Yerel SEO VS. Ulusal SEO - Hangisine Öncelik Verilmeli?

İşletmelerin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri, kurumsal "yerel" bir SEO stratejisine mi yoksa "ulusal" bir SEO stratejisine mi odaklanmaları gerektiğini bilmektir.

İşletmelerin bu konuda zorlanmasının nedenleri ise, stratejilerin önceliklerinin her zaman net olmaması ve hedeflenen anahtar kelimelerin, yerel arama amacına sahip olup olmadığını anlamakta güçlük çekmeleridir.

Ancak, nihai hedeflerinize hangi stratejinin daha iyi hizmet edeceğini belirlemek için, bu seçimi yapmak genel strateji başarınız açısından oldukça önemli bir yere sahiptir.

Google'ın hangi terimleri yerel olarak değerlendirdiğini anlamak, anahtar kelime stratejinizi geliştirmenize ve SEO yatırımınızı nasıl yönlendireceğinizi belirlemenize yardımcı olabilir.

Kötü bir site tasarımı veya anahtar kelime stratejisi nedeniyle, büyük oranda trafik düşüşü yaşayabilirsiniz.

Yerel Arama Amacını Anlamak

Yerel arama amacı, kullanıcıların belirli bir coğrafi bölgeyle ilgili bilgi veya hizmet aradıklarını ifade ediyor.

Arama amacını anlamak, arama sonuçlarında hangi tür özelliklerin ve içeriğin ön plana çıkacağını belirlemenize yardımcı olur ve böylelikle hangi tür içeriğe öncelik vereceğinizi anlayabilirsiniz.

Bu konuda odaklanılabilecek dört ana arama amacı türü bulunmaktadır:

1. Ulusal amaçlı arama sorguları.
2. Yarı ulusal arama sorguları.
3. Yerel amaçlı arama sorguları.
4. Hiper-yerel amaçlı arama sorguları.

Arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'lerde) görülen özelliklere göre, hedef arama sorgularınızın hangi niyete uygun olduğunu belirleyebilirsiniz. Örneğin, belirli bir konumda bulunan işletmeleri veya hizmetleri arayan kullanıcılar için yerel amaçlı arama sorguları önemlidir. Bu bilgi ışığında, içeriklerinizi özgün bir şekilde hazırlayabilirsiniz.

Ulusal Arama Amaçlı Sorgular:

Bu türdeki arama sorguları için SERP'ler illere veya ilçelere özgü sayfaları veya haritaları içermez.

Örneğin:

SERP'lerde illere veya ilçelere özgü sayfaların ve haritaların bulunmaması, Google'ın bu arama sorguları için yerel öncelik göstermediği anlamına gelir. Örneğin: Sadece bir ''Gazete'' araması, yerel sonuçlar içermez. Ancak, kullanıcılar genellikle konum bilgileriyle bu tür sorguları tekrar yaptıklarında (İzmir Gazetesi), SERP'lerde yerel sonuçlar görünmeye başlar.

Yarı Ulusal Arama Amaçlı Sorgular:

Bu tür arama sorguları için SERP'lerde illere veya ilçelere özgü sayfalar görünmez, fakat bir harita paketi bulunabilir.

Örneğin:

SERP'lerde, illere veya ilçelere özgü sayfalar bulunmuyor olsa da, harita içerir. Örneğin, ''Banka'' araması, hem yerel hem de ulusal tıklamaları içeren arama sorgularına örnektir ve bu tür sorgular genelde bir harita paketi içerir. Bunun asıl sebebi ise, kullanıcıların bazıları yakındaki bir banka şubesi ararken, diğer bir kullanıcı bankanın ana sayfasını aramış olabilir.

Yerel Arama Amaçlı Sorgular:

Bu türdeki arama sorguları için SERP'ler kısmen veya tamamen illere ve ilçelere özgü sayfaları, ve bir harita paketini içermektedir.

Örneğin:

SERP'lerde, illere veya ilçelere özgü sayfaların ve bir harita paketinin bulunduğu görülür. Örneğin, ''Tamirci'' araması, kullanıcının yakınındaki tamircileri gösteren bir harita paketi sunar ve geri kalan sonuçlar, konum sayfalarıyla doldurulur. Bu durumda, Google kullanıcının bulunduğu yere yakın bir tesisatçı bulmayı amaçlar.

Hiper Yerel Arama Amaçlı Sorgular:

Hiper-yerel arama sorgularında, kullanıcının konumunun önemi çok yüksektir ve SERP sonuçlarına büyük ölçüde etki eder.

Hiper yerel sorgularda kullanıcının ve işin bulunduğu mesafe oldukça önemlidir. Bu sorgular için SERP'lerde harita paketleri hakimdir. Örneğin, (Yakınımdaki çilingir) araması, kullanıcının konumuna en yakın çilingirci seçeneklerini göstermek amacıyla hiper yerel sonuçları içerir.

Arama Amacı Nasıl Belirlenir?

Arama amacınızı belirleyebilmek için farklı coğrafi bölgelerdeki mevcut SERP sonuçlarınızı analiz etmelisiniz. Bu analiz, bir harita öğesi için SERP'i incelemeyi, illere veya ilçelere özel sayfaları kontrol etmeyi, başlıkları ve URL'leri incelemeyi ve tutarlılığı analiz etmeyi içerir. Peki bu süreci adım adım nasıl gerçekleştirebilirsiniz?

1. Farklı Coğrafyalardaki SERP Sonuçlarını Analiz Edin: Farklı coğrafyalardaki arama sonuçlarını karşılaştırarak arama amacını belirlemeye başlayın. Örneğin, bir ulusal arama sorgusu için farklı şehirlerde yapılan aramaları karşılaştırarak hangi tür sonuçların ön plana çıktığını gözlemleyin.

2. Harita Öğesi İçin SERP'yi İnceleyin: Harita öğesi, kullanıcıların coğrafi konumlarına dayalı olarak sonuçları görsel olarak görmelerini sağlar. Bu nedenle, SERP'yi inceleyerek hangi tür işletmelerin veya hizmetlerin harita üzerinde vurgulandığını ve hangi tür bilgilerin sağlandığını belirleyin.

3. Şehre Özel Sayfaları Kontrol Edin: Bazı arama sonuçları, belirli bir şehre özgü sayfaları içerebilir. Bu sayfalar genellikle yerel işletmelerin listelendiği veya bölgeye özgü bilgilerin sağlandığı yerlerdir. Bu sayfaları inceleyerek, arama niyetini daha iyi anlayabilirsiniz.

4. Başlıkları ve URL'leri İnceleyin: Başlıklar ve URL'ler, SERP sonuçlarının ne tür içeriği vurguladığını gösterir. Hangi anahtar kelimelerin kullanıldığına ve hangi tür bilgilerin sunulduğuna dikkat edin. Bu, arama yapanların ne tür bilgilere ihtiyaç duyduğunu anlamanıza yardımcı olabilir.

5. Tutarlılığı Analiz Edin ve Amaç Belirlemesi Yapın: Son olarak, farklı coğrafyalardaki SERP sonuçlarını tutarlı bir şekilde analiz ederek ortak bir amacı belirleyin. Örneğin, belirli bir sorgunun yerel işletmeleri bulmayı amaçladığını fark edebilirsiniz. Bu analiz, arama amacını doğru bir şekilde anlamanıza ve buna uygun bir SEO stratejisi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Farklı Arama Amacı Türleri İçin Strateji Nasıl Oluşturulur?

Ulusal Strateji:

Ulusal odaklı stratejiler, geniş bir içerik yelpazesi ve otoriteye dayanıyor. Anahtar kelimelerinizin yerel odaklı olmadığı veya hiç olmadığı arama sorgularda yoğunlaşacaksanız, ana web siteniz anahtar bir odak noktası olmalıdır. Bu, geri bağlantılar aracılığıyla daha yüksek sıralamalar elde etmenize yardımcı olabilir.

Yarı Yerel Strateji:

Yarı yerel anahtar kelimeler, ana sitenizin içeriğini ve otoritesini güçlendirmek için önemli bir rol oynar. Bu anahtar kelimeler, bir harita paketi oluşturduğundan Google İşletme Profili listelerini optimize etmek önemlidir.

Yerel Strateji:

Google'ın anahtar kelimelerinizi yerel olarak değerlendirdiğini belirlediyseniz, sitenizin yapısı büyük önem kazanır. Eyalet veya şehir sayfalarından oluşan bir dizin oluşturarak arama hacmini artırabilirsiniz.

Hiper-Yerel Strateji:

Aşırı yerel anahtar kelimeler için hiper-yerel strateji kullanılır. Bu durumda, eyalet ve şehir düzeyindeki sayfaları kullanarak özel konum sayfalarını optimize etmek önemlidir.

Katmanlar genellikle dikey konumunuza bağlı olarak değişir, ancak genel olarak şu şekilde olabilir:

  1. Bulucu dizin sayfası

  2. Durum sayfası

  3. Şehir sayfası

  4. Konum sayfası

Bu stratejiler, farklı arama amaçlarına odaklanarak, içeriği, yapıyı ve optimizasyonu belirli bir hedefe göre yönlendirir.

Google İşletme Profili Yönetimi ve Optimizasyonu

Bir dizi basit bir konum listesi olarak görünen Google Benim İşletmem kullanmak ve optimize etmek, göründüğünden daha zor veya karmaşık olabilir ve işletmeler için birçok şey yanlış gidebilir.

Olası Google Benim İşletmem sorunlarına ve bu sorunları nasıl çözebileceğimize dair birkaç öneri:

Yinelenen Listelere Dikkat Edin: Şaşırtıcı bir şekilde, yinelenen listelemeler hala Google Benim İşletmem'de bir sorun oluşturabiliyor ancak, sıralamanızla alakalı bir sorununuz var ise, yinelenen listelerinizi silerek hedeflediğiniz ana anahtar kelime için sıralamalarınızı yükseltebilirsiniz.

Google İşletme Profili Listelerinizi İzleyin: Kullanıcılar sürekli fotoğraf ve yorum eklediğinden, Google İşletme Profil listeleriniz hep bir değişim halindedir. Bu durum verilerinizin güncelliğini etkileyebilir, bu nedenle Google İşletme Profilinizdeki değişiklikleri düzenli olarak kontrol etmek önemlidir.

Gönderileri Ölçeklendirin: Google İşletme Profil gönderileri, Google İşletme Profilinize ekleyebileceğiniz kısa duyurular olarak tanımlanır. Gönderiler, metin, fotoğraf veya video şeklinde kısa duyurular ekleyebilirsiniz. Bunlar, sitenize yüksek dönüşüm sağlayan ziyaretler oluşturmanın basit bir yolu olabilir. Ancak, her konum için içerik üretme zorluğuyla karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle, her yeni promosyon için hazır pazarlama materyali oluşturmak önemlidir.

Bu adımları izleyerek, Google İşletme Profilinizin etkili bir şekilde yönetilmesi ve optimize edilmesi sağlanabilir.

Hizmet Alanı İşletmeleri Ve Pazar Yerleri İçin Yerel Arama Varlığı Oluşturmak

Hizmet alanı işletmeleri, fiziksel bir mağazaya sahip olmayan veya müşterilere doğrudan hizmet sunmak için belirli bir coğrafi bölgeyi kapsayan işletmeleri ifade eder. Örneğin, tesisatçılar, temizlik şirketleri veya ev bakım hizmetleri gibi işletmeler buna örnek olarak verilebilir. Bu tür işletmeler, genellikle müşterilerin adreslerine veya evlerine giderek hizmet sunarlar, bu nedenle fiziksel bir mağazaya sahip olmaları gerekmez.

Yelp, DoorDash ve Zillow gibi birçok yerel pazar markası ve yerel arama sorgularını hedefleyen ancak Yerel Paketlerde görünmeye uygun olmayan tesisatçılar ve ustalar gibi hizmet alanı işletmeleri bulunuyor. Bunun nedeni, hedef pazarında fiziksel bir konumlarının olmamasıdır. Bu durum, pek çok potansiyel tıklama ve geliri kaçırdıkları anlamına gelir.

Bu her marka için uygun olmayabilir, ancak uygun iş modeline sahip olanlar için iş ortağı markanın konumunda "mağaza içinde mağaza" oluşturmak, yerel paket görünürlüğünü artırmanın en iyi yollarından biridir.

Ve elbette, potansiyel müşterilerin değeri yeterince yüksekse, Yerel Paketlerde iyi bir sıralamaya girmek için belirli bölgelerde fiziksel yerler açmayı düşünebilirsiniz.

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, kurumsal markaların uygulayabileceği birçok kurumsal yerel SEO taktiği bulunmaktadır. Yeni taktikleri uygulamaya koyarken, diğer pazarlama kanalları gibi test ettiğinizden, ölçtüğünüzden ve yeniden değerlendirdiğinizden emin olarak hareket ederseniz, işletmenizin başarılarını katlayabilirsiniz.

Daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçin ve bizi sosyal medya hesabımızdan takip etmeyi unutmayın!

Yerel SEO, büyük şirketler için zorlayıcı olabilir, çünkü ulusal SEO'nun ötesinde, Google İşletme Profili gibi araçların nasıl kullanılacağını bilmeyi ve Google'ın farklı pazarlarda öncelikli arama sorgularını nasıl ele aldığını anlamayı gerektirir.

Bu komplike durum, arama motoru pazarlayıcıları tarafından çok fazla sorunla karşılaşmalarına sebebiyet verir. Peki, kurumsal yerel SEO'da en sık karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümü nedir? İnceleyelim.

Yerel SEO VS. Ulusal SEO - Hangisine Öncelik Verilmeli?

İşletmelerin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri, kurumsal "yerel" bir SEO stratejisine mi yoksa "ulusal" bir SEO stratejisine mi odaklanmaları gerektiğini bilmektir.

İşletmelerin bu konuda zorlanmasının nedenleri ise, stratejilerin önceliklerinin her zaman net olmaması ve hedeflenen anahtar kelimelerin, yerel arama amacına sahip olup olmadığını anlamakta güçlük çekmeleridir.

Ancak, nihai hedeflerinize hangi stratejinin daha iyi hizmet edeceğini belirlemek için, bu seçimi yapmak genel strateji başarınız açısından oldukça önemli bir yere sahiptir.

Google'ın hangi terimleri yerel olarak değerlendirdiğini anlamak, anahtar kelime stratejinizi geliştirmenize ve SEO yatırımınızı nasıl yönlendireceğinizi belirlemenize yardımcı olabilir.

Kötü bir site tasarımı veya anahtar kelime stratejisi nedeniyle, büyük oranda trafik düşüşü yaşayabilirsiniz.

Yerel Arama Amacını Anlamak

Yerel arama amacı, kullanıcıların belirli bir coğrafi bölgeyle ilgili bilgi veya hizmet aradıklarını ifade ediyor.

Arama amacını anlamak, arama sonuçlarında hangi tür özelliklerin ve içeriğin ön plana çıkacağını belirlemenize yardımcı olur ve böylelikle hangi tür içeriğe öncelik vereceğinizi anlayabilirsiniz.

Bu konuda odaklanılabilecek dört ana arama amacı türü bulunmaktadır:

1. Ulusal amaçlı arama sorguları.
2. Yarı ulusal arama sorguları.
3. Yerel amaçlı arama sorguları.
4. Hiper-yerel amaçlı arama sorguları.

Arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'lerde) görülen özelliklere göre, hedef arama sorgularınızın hangi niyete uygun olduğunu belirleyebilirsiniz. Örneğin, belirli bir konumda bulunan işletmeleri veya hizmetleri arayan kullanıcılar için yerel amaçlı arama sorguları önemlidir. Bu bilgi ışığında, içeriklerinizi özgün bir şekilde hazırlayabilirsiniz.

Ulusal Arama Amaçlı Sorgular:

Bu türdeki arama sorguları için SERP'ler illere veya ilçelere özgü sayfaları veya haritaları içermez.

Örneğin:

SERP'lerde illere veya ilçelere özgü sayfaların ve haritaların bulunmaması, Google'ın bu arama sorguları için yerel öncelik göstermediği anlamına gelir. Örneğin: Sadece bir ''Gazete'' araması, yerel sonuçlar içermez. Ancak, kullanıcılar genellikle konum bilgileriyle bu tür sorguları tekrar yaptıklarında (İzmir Gazetesi), SERP'lerde yerel sonuçlar görünmeye başlar.

Yarı Ulusal Arama Amaçlı Sorgular:

Bu tür arama sorguları için SERP'lerde illere veya ilçelere özgü sayfalar görünmez, fakat bir harita paketi bulunabilir.

Örneğin:

SERP'lerde, illere veya ilçelere özgü sayfalar bulunmuyor olsa da, harita içerir. Örneğin, ''Banka'' araması, hem yerel hem de ulusal tıklamaları içeren arama sorgularına örnektir ve bu tür sorgular genelde bir harita paketi içerir. Bunun asıl sebebi ise, kullanıcıların bazıları yakındaki bir banka şubesi ararken, diğer bir kullanıcı bankanın ana sayfasını aramış olabilir.

Yerel Arama Amaçlı Sorgular:

Bu türdeki arama sorguları için SERP'ler kısmen veya tamamen illere ve ilçelere özgü sayfaları, ve bir harita paketini içermektedir.

Örneğin:

SERP'lerde, illere veya ilçelere özgü sayfaların ve bir harita paketinin bulunduğu görülür. Örneğin, ''Tamirci'' araması, kullanıcının yakınındaki tamircileri gösteren bir harita paketi sunar ve geri kalan sonuçlar, konum sayfalarıyla doldurulur. Bu durumda, Google kullanıcının bulunduğu yere yakın bir tesisatçı bulmayı amaçlar.

Hiper Yerel Arama Amaçlı Sorgular:

Hiper-yerel arama sorgularında, kullanıcının konumunun önemi çok yüksektir ve SERP sonuçlarına büyük ölçüde etki eder.

Hiper yerel sorgularda kullanıcının ve işin bulunduğu mesafe oldukça önemlidir. Bu sorgular için SERP'lerde harita paketleri hakimdir. Örneğin, (Yakınımdaki çilingir) araması, kullanıcının konumuna en yakın çilingirci seçeneklerini göstermek amacıyla hiper yerel sonuçları içerir.

Arama Amacı Nasıl Belirlenir?

Arama amacınızı belirleyebilmek için farklı coğrafi bölgelerdeki mevcut SERP sonuçlarınızı analiz etmelisiniz. Bu analiz, bir harita öğesi için SERP'i incelemeyi, illere veya ilçelere özel sayfaları kontrol etmeyi, başlıkları ve URL'leri incelemeyi ve tutarlılığı analiz etmeyi içerir. Peki bu süreci adım adım nasıl gerçekleştirebilirsiniz?

1. Farklı Coğrafyalardaki SERP Sonuçlarını Analiz Edin: Farklı coğrafyalardaki arama sonuçlarını karşılaştırarak arama amacını belirlemeye başlayın. Örneğin, bir ulusal arama sorgusu için farklı şehirlerde yapılan aramaları karşılaştırarak hangi tür sonuçların ön plana çıktığını gözlemleyin.

2. Harita Öğesi İçin SERP'yi İnceleyin: Harita öğesi, kullanıcıların coğrafi konumlarına dayalı olarak sonuçları görsel olarak görmelerini sağlar. Bu nedenle, SERP'yi inceleyerek hangi tür işletmelerin veya hizmetlerin harita üzerinde vurgulandığını ve hangi tür bilgilerin sağlandığını belirleyin.

3. Şehre Özel Sayfaları Kontrol Edin: Bazı arama sonuçları, belirli bir şehre özgü sayfaları içerebilir. Bu sayfalar genellikle yerel işletmelerin listelendiği veya bölgeye özgü bilgilerin sağlandığı yerlerdir. Bu sayfaları inceleyerek, arama niyetini daha iyi anlayabilirsiniz.

4. Başlıkları ve URL'leri İnceleyin: Başlıklar ve URL'ler, SERP sonuçlarının ne tür içeriği vurguladığını gösterir. Hangi anahtar kelimelerin kullanıldığına ve hangi tür bilgilerin sunulduğuna dikkat edin. Bu, arama yapanların ne tür bilgilere ihtiyaç duyduğunu anlamanıza yardımcı olabilir.

5. Tutarlılığı Analiz Edin ve Amaç Belirlemesi Yapın: Son olarak, farklı coğrafyalardaki SERP sonuçlarını tutarlı bir şekilde analiz ederek ortak bir amacı belirleyin. Örneğin, belirli bir sorgunun yerel işletmeleri bulmayı amaçladığını fark edebilirsiniz. Bu analiz, arama amacını doğru bir şekilde anlamanıza ve buna uygun bir SEO stratejisi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Farklı Arama Amacı Türleri İçin Strateji Nasıl Oluşturulur?

Ulusal Strateji:

Ulusal odaklı stratejiler, geniş bir içerik yelpazesi ve otoriteye dayanıyor. Anahtar kelimelerinizin yerel odaklı olmadığı veya hiç olmadığı arama sorgularda yoğunlaşacaksanız, ana web siteniz anahtar bir odak noktası olmalıdır. Bu, geri bağlantılar aracılığıyla daha yüksek sıralamalar elde etmenize yardımcı olabilir.

Yarı Yerel Strateji:

Yarı yerel anahtar kelimeler, ana sitenizin içeriğini ve otoritesini güçlendirmek için önemli bir rol oynar. Bu anahtar kelimeler, bir harita paketi oluşturduğundan Google İşletme Profili listelerini optimize etmek önemlidir.

Yerel Strateji:

Google'ın anahtar kelimelerinizi yerel olarak değerlendirdiğini belirlediyseniz, sitenizin yapısı büyük önem kazanır. Eyalet veya şehir sayfalarından oluşan bir dizin oluşturarak arama hacmini artırabilirsiniz.

Hiper-Yerel Strateji:

Aşırı yerel anahtar kelimeler için hiper-yerel strateji kullanılır. Bu durumda, eyalet ve şehir düzeyindeki sayfaları kullanarak özel konum sayfalarını optimize etmek önemlidir.

Katmanlar genellikle dikey konumunuza bağlı olarak değişir, ancak genel olarak şu şekilde olabilir:

  1. Bulucu dizin sayfası

  2. Durum sayfası

  3. Şehir sayfası

  4. Konum sayfası

Bu stratejiler, farklı arama amaçlarına odaklanarak, içeriği, yapıyı ve optimizasyonu belirli bir hedefe göre yönlendirir.

Google İşletme Profili Yönetimi ve Optimizasyonu

Bir dizi basit bir konum listesi olarak görünen Google Benim İşletmem kullanmak ve optimize etmek, göründüğünden daha zor veya karmaşık olabilir ve işletmeler için birçok şey yanlış gidebilir.

Olası Google Benim İşletmem sorunlarına ve bu sorunları nasıl çözebileceğimize dair birkaç öneri:

Yinelenen Listelere Dikkat Edin: Şaşırtıcı bir şekilde, yinelenen listelemeler hala Google Benim İşletmem'de bir sorun oluşturabiliyor ancak, sıralamanızla alakalı bir sorununuz var ise, yinelenen listelerinizi silerek hedeflediğiniz ana anahtar kelime için sıralamalarınızı yükseltebilirsiniz.

Google İşletme Profili Listelerinizi İzleyin: Kullanıcılar sürekli fotoğraf ve yorum eklediğinden, Google İşletme Profil listeleriniz hep bir değişim halindedir. Bu durum verilerinizin güncelliğini etkileyebilir, bu nedenle Google İşletme Profilinizdeki değişiklikleri düzenli olarak kontrol etmek önemlidir.

Gönderileri Ölçeklendirin: Google İşletme Profil gönderileri, Google İşletme Profilinize ekleyebileceğiniz kısa duyurular olarak tanımlanır. Gönderiler, metin, fotoğraf veya video şeklinde kısa duyurular ekleyebilirsiniz. Bunlar, sitenize yüksek dönüşüm sağlayan ziyaretler oluşturmanın basit bir yolu olabilir. Ancak, her konum için içerik üretme zorluğuyla karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle, her yeni promosyon için hazır pazarlama materyali oluşturmak önemlidir.

Bu adımları izleyerek, Google İşletme Profilinizin etkili bir şekilde yönetilmesi ve optimize edilmesi sağlanabilir.

Hizmet Alanı İşletmeleri Ve Pazar Yerleri İçin Yerel Arama Varlığı Oluşturmak

Hizmet alanı işletmeleri, fiziksel bir mağazaya sahip olmayan veya müşterilere doğrudan hizmet sunmak için belirli bir coğrafi bölgeyi kapsayan işletmeleri ifade eder. Örneğin, tesisatçılar, temizlik şirketleri veya ev bakım hizmetleri gibi işletmeler buna örnek olarak verilebilir. Bu tür işletmeler, genellikle müşterilerin adreslerine veya evlerine giderek hizmet sunarlar, bu nedenle fiziksel bir mağazaya sahip olmaları gerekmez.

Yelp, DoorDash ve Zillow gibi birçok yerel pazar markası ve yerel arama sorgularını hedefleyen ancak Yerel Paketlerde görünmeye uygun olmayan tesisatçılar ve ustalar gibi hizmet alanı işletmeleri bulunuyor. Bunun nedeni, hedef pazarında fiziksel bir konumlarının olmamasıdır. Bu durum, pek çok potansiyel tıklama ve geliri kaçırdıkları anlamına gelir.

Bu her marka için uygun olmayabilir, ancak uygun iş modeline sahip olanlar için iş ortağı markanın konumunda "mağaza içinde mağaza" oluşturmak, yerel paket görünürlüğünü artırmanın en iyi yollarından biridir.

Ve elbette, potansiyel müşterilerin değeri yeterince yüksekse, Yerel Paketlerde iyi bir sıralamaya girmek için belirli bölgelerde fiziksel yerler açmayı düşünebilirsiniz.

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, kurumsal markaların uygulayabileceği birçok kurumsal yerel SEO taktiği bulunmaktadır. Yeni taktikleri uygulamaya koyarken, diğer pazarlama kanalları gibi test ettiğinizden, ölçtüğünüzden ve yeniden değerlendirdiğinizden emin olarak hareket ederseniz, işletmenizin başarılarını katlayabilirsiniz.

Daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçin ve bizi sosyal medya hesabımızdan takip etmeyi unutmayın!