Yılbaşında E-ticaret Siteleri İçin Sosyal Medya Yönetimi
Yılbaşında E-Ticaret Siteleri İçin Sosyal Medya Yönetimi

Yılbaşında E-ticaret Siteleri İçin Sosyal Medya Yönetimi

Yılbaşında E-ticaret Siteleri İçin Sosyal Medya Yönetimi hakkında bilmeniz gerekenleri sizlerle paylaştık! Sosyal medya kullanımının artması ve pandeminin etkisi ile e-ticaretin önemi daha da arttı! Yılbaşı dönemlerinde e-ticaret firmaları web sitelerini, sosyal medya hesaplarını ve içeriklerini bu yönde kurguluyor. Profesyonel bir yılbaşı kampanya yönetimi ile satışlarınızı artırabilirsiniz. Gelin, birlikte yılbaşında e-ticaret siteleri için sosyal medya yönetimi nasıl yapılır inceleyelim!

Yılbaşında E-ticaret Siteleri İçin Sosyal Medya Hesapları Nasıl Yönetilmeli?

Yılbaşı gibi yoğun kampanya dönemlerinde ise e-ticaret firmaları düzenlediği kampanyaları tanıtmak ve satışlarını arttırabilmek için sosyal medya platformlarına daha çok önem vermektedir. Çünkü artık sosyal medya tüketicilerin ürün ve hizmetleri tanıyarak ve kampanyalar hakkında bilgi alarak satın alma kararı vermelerinde etkin bir rol oynamaktadır. Bu nedenle yılbaşında e-ticaret siteleri için sosyal medya yönetimi oldukça önemlidir. Siz de Orbita’nın sunmuş olduğu profesyonel sosyal medya yönetimi ile yılbaşındaki satışlarınızı artırabilirsiniz. Sosyal medya yönetimi hizmeti hakkında detaylı bilgi almak için aşağıda yer alan linki ziyaret edebilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetimi 

Yılbaşı kampanyaları düzenleyen ve satışlarını arttırmak isteyen e-ticaret siteleri için hazırladığımız Yılbaşında E-ticaret Siteleri İçin Sosyal Medya Yönetimi adlı bu yazımızda sizlere birçok konu hakkında bilgi vereceğiz. Siz de bu yazımızı inceleyebilir ve yeni yıl kampanyalarınızı sosyal medya paylaşımlarınız sayesinde satışa dönüştürebilirsiniz.

Dijital Pazarlama Stratejinizi Belirleyin

Yılbaşında E-ticaret

Yılbaşı kampanyalarınızı büyük bir özenle hazırlamanız gerekmektedir. Kötü hazırlanmış veya hazırlık olmadan yapılan yılbaşı kampanyalarınızdan istediğiniz sonuçları almak pek de mümkün olmayacaktır. Stratejileri belirlerken web sitenizi ve sosyal medya hesaplarınız birbiri ile uyum içerisinde olmasına özen gösterin! Aksi taktirde, sitenizi ziyaret eden kullanıcıların güveni sarsılabilir.

Yılbaşı kampanyaları için sosyal medya hesaplarında dijital pazarlama çalışmalarını yönetirken önem vermeniz gereken ilk unsur hedef kitlenizdir. Çünkü hedef kitlenizin ilgi alanlarına göre sosyal medya pazarlaması yapmak hem kitlenizin ilgisini kolay çekmenize yardımcı olacaktır.

Hedef kitlen analizi yaparken;

  • Demografik bilgiler
  • Yaş aralığı
  • Cinsiyet bilgileri
  • Kullanılan sosyal medya platformları

 

Gibi önemli verileri analiz ederek yılbaşı dijital pazarlama stratejinize başlayabilirsiniz.Hedef kitlenizi analiz ederken;

  • Hedef kitlenizde yer alan kişilerin çoğunlukla nerede yaşadığını analiz edin.
  • Hedef kitlenizde yer bulunan kişiler gençlerden oluşuyorsa daha samimi bir dil kullanın.
  • Hedef kitlenizde Z kuşağı ağırlık ise videolu içerikler paylaşmaya özen gösterin! Tik Tok, Youtube ve Instagram Reels içeriklerini Z kuşağına uygun olarak kurgulayın.
  • Hedef kitleniz Y kuşağındaki kişilerden oluşuyorsa Twitter ve Instagram’a ağırlık verebilirsiniz.

Özetlemek gerekirse; hedef kitle analizi yaparak reklamlarınızı optimize edebilirsiniz. Hedef kitle analizi ne kadar iyi yapılırsa, dönüşümleriniz o kadar iyi olacaktır!

Web Sitenizde Kampanyalar Düzenleyin!

Yılbaşında e-ticaret siteleri en çok hangi ürünleri satıyor? Bu sorunun cevabını aşağıda yer alan linkte bulabilirsiniz.

Yılbaşında En Çok Satan Ürünler

Banner, slider tasarımları ile bir yılbaşı konsepti oluşturarak web sayfanızı ziyaret eden kullanıcıları alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz! Hazırladığınız yılbaşı paketleri, indirimleri veya hediye çekleri ile satışlarınızı artırabilirsiniz. Web sitenizdeki içerikleri sosyal medyadan, e-mail listeniz üzerinden duyurarak da daha fazla ziyaretçiye ulaşabilir, cironuzu artırabilirsiniz. Web sitenizdeki içerikleri, kampanyaları sosyal medyadaki takipçileriniz veya potansiyel müşterileriniz ile paylaşmayı unutmayın!

Yılbaşı Konseptli Tasarımlar Paylaşın!

E-ticaret firmaları yılbaşı ürünlerini tanıtmak ve satışlarını artırmak için yılbaşı konseptinde içerik tasarımları hazırlamaktadır. Sosyal medya platformlarında, firmanıza özel konsept olan ürün tasarımlarınızı hazırlayın! Sosyal medya tasarımları için profesyonel bir desteğe ihtiyacınız var ise Orbita ekibi ile hemen tanışabilirsiniz!

Hemen tanışalım!

Sosyal medyada düzenli, dikkat çeken ve özgün paylaşımlar yapan işletmeler daha fazla kişiye ulaşarak satışlarını arttırabilmektedir.

 

Yılbaşı kampanyaları için sosyal medya pazarlaması yapacak işletmeler;

  • Yılbaşına özel sosyal medya takvimi hazırlayın.
  • İçeriklerinizi yeni yıl temalı olarak oluşturun.
  • Ürün ve içeriklerinizi sosyal medya tasarımları ile pazarlayın.
  • Bol bol story ve video içerikler oluşturun. Bu içerikler yeni yıl konseptinde olmasına özen gösterin.
  • Sitenizdeki yeni yıl indirimlerini, kampanyaları, fırsatları ve çekilişleri sosyal medya hesaplarınızdan duyurun.
  • Tüm eksikleri giderdikten sonra reklam bütçenizi planlayın. Reklamlarınızı yılbaşına 12-15 gün kala aktif etmeyi unutmayın!
  • Sosyal medya istatistiklerini inceleyerek hedef kitleleri hakkında bilgi alın.

Yukarıda belirttiğimiz maddeler yerine getirildiğinde satışlarınızdaki artış yaşayabilirsiniz.

Yılbaşı Çekilişleri ve Kampanyaları Oluşturun

E-ticarette rakiplerinizden farklı olabilmek için yılbaşı kampayaları oluşturun! Bu kampanyaların profesyonel olarak tasarlanmasına özen gösterin. Ayrıca, bir sosyal medya uzmanı ile çalışmıyorsanız Orbita ekibinden profesyonel bir destek alabilirsiniz.

Farklı İçerik Türleri Paylaşın

Sosyal medya kullanıcılarının dikkatini çekecek ve onları alışverişe yönlendirecek içerikler üretin ve paylaşın! Sürekli post tasarımları takipçilerinizi sıkabilir. Bu yüzden samimi, gerçekçi video paylaşımları, Instagram Reels paylaşımları, Tik Tok içerikleri üretebilirsiniz. Yılbaşına özel indirimlerinizi, yılbaşına özel tasarımlarınızı takipçileriniz ile paylaşın.

Bazı sosyal medya kullanıcıları markalar tarafından paylaşılan ürün videolarına ilgi duymaktadır. Fakat, bazı kullanıcılar ise ürün inceleme ve karşılaştırma videolarına ilgi göstermektedir. Bu yüzden de hedef kitlenizin isteklerini iyi biliyor olmalısınız! İçeriklerinizi de bu şekilde optimize etmelisiniz.

Yılbaşında E-ticaret Siteleri İçin Sosyal Medya İçerik Fikirleri:

  • Ürün İnceleme Videoları
  • Yılbaşı Çekiliş Videoları
  • Yılbaşı Ürün Paketleri
  • Yılbaşı Hediyeleri
  • Yılbaşı Kampanyası Tanıtım Videoları
  • Hikayeler/Story Paylaşımları
  • Reels İçerikleri
  • Ürün Karşılaştırma Videoları
  • Ürün Tanıtım Videoları
  • Yarışma Gönderileri
  • Canlı Yayınlar
  • IGTV İçerikleri

Hashtaglerinizi Optimize Edin

Hashtagler, mikrobloglardır. Hashtagler sayesinde sizi takip etmeyen fakat, ürünlerinize, markanıza ilgi duyan potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz. Üstelik, ücretsizdir. Yılbaşında sosyal medyadaki içeriklerinizdeki hashtag kullanımı ile e-ticaret firmanızın satışlarını artırabilirsiniz. Birçok sosyal medya kullanıcı #hashtagler ile belirli konuları takip etmekte veya araştırmaktadır.

Bu yüzden hashtag seçimi yapacak olan e-ticaret firmalarının  hashtag analiz araçları kullanması önemlidir. Çünkü hashtag analiz araçları sayesinde işletmeler hashtaglerin yoğunluğunu ve hashtage olan ilgiyi ölçümleyebilmektedir. Yılbaşı içeriklerinizde kullanabileceğiniz hashtag önerileri;

 

  • #yılbaşı
  • hoşgeldin2022
  • yeniyıl
  • yılbaşıçekilişi
  • 2022
  • yılbaşıçekilişleri
  • yılbaşıindirimleri
  • yılbaşıkampanyaları
  • yılbaşıalışverişleri
  • yeniyılindirimi
  • yeni yıl
  • yeniyılindirimleri

Hedef Kitlenizin Bulunduğu Platforma Odaklanın

Yeni yıl kampanyalarınızı sosyal medya üzerinden duyurmak için yalnızca bir sosyal medya platformuna odaklanmayın. Hedef kitlenizi yer aldığı, vakit geçirdiği platformları tercih edin. Her sosyal medya platformunun kendine has özellikleri ve algoritmaları bulunmaktadır. Bu konuda teknik destek için bize ulaşabilirsiniz.

 

Gibi sosyal medya platformları için ayrı dijital pazarlama stratejisi geliştirin. Yeni yıl kampanyalarınızı ve indirimlerinizi potansiyel müşterilerinize ulaştırmayı hedefleyin. Sosyal medya reklamları ile daha fazla kitleye ulaşabileceğinizi unutmayın!

 

Reklamlarınızı Optimize Edin

Yılbaşına özel reklamlar kurgulayın. Reklamlarınızda yılbaşı konseptini ve indirimlerinizi vurgulamayı ihmal etmeyin. Ürün satışlarınızın artması için doğru hedef kitleye doğru reklamı vermeniz gerekmektedir. Günümüzde e-ticaret firmaları ürünlerinin tanıtımını yaparken bir çok reklam çeşidi kullanmaktadır. Sosyal medya hesaplarınızın yönetimini üstlenen bir sosyal medya ajansı ile çalışmıyorsanız; hemen Orbita ile tanışabilirsiniz. Birlikte, yılbaşı kampanyalarınızı kurgulayabilir, performans odaklı bir çalışma yapabiliriz.

Yeni yıl kampanyalarınız için sosyal medya reklamları kurgularken;

  • İlk olarak hedef kitlenizi analiz edin.
  • Bütçenizi optimize edin.
  • Hangi platformda reklam vereceğinize karar verin.
  • Hedef kitlenizi filtreleyin. Hedef kitlenizi sınırlayarak reklam maliyetlerini düşürerek, daha fazla dönüşüm alabilirsiniz.
  • Reklam gönderinizi hazırlarken profesyonel sosyal medya gönderileri hazırlamaya özen gösterin.
  • Yılbaşı konseptini ve indirimlerinizi tasarımlarda vurgulayın.

Böylelikle hedef kitlenizde yer alan kişilere daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Orbita ile Yeni Yılda Satışlarınızı Katlayın!

Yılbaşı kampanyaları ile sosyal medyadaki satışlarınızı arttırmak istiyorsanız Orbita ile tanışın! Uzman ekibimiz ile birlikte sizlere 7/24 dijital çözümler sağlıyoruz. Yılbaşında E-ticaret Siteleri İçin Sosyal Medya Yönetimi ile yeni yıla hedeflediğiniz ciro ve satışlarla girin!

Ücretsiz Sosyal Medya Analizi

Sosyal medya hesaplarınızı ücretsiz olarak analiz ediyoruz.