Instagram'da Başarılı Olabilmek İçin 5 Altın Kural - Orbita
Instagram'da başarılı olabilmek için 5 altın kural

Instagram’da Başarılı Olabilmek İçin 5 Altın Kural

Bunları yaparsanız Instagram‘da başarıyı kesin elde edersiniz demenin çok doğru olduğunu düşünmüyoruz. Sosyal medya platformlarında başarıyı getiren en büyük etken süreklilik sağlayabilmektir. Sizlere anlatacağımız ipuçlarına uyar ve bunları sistemli bir şekilde dijitale dökebilirseniz, başarı, emin olun çok yakın!

Sosyal medyanızı büyütebilmek için 5 etkili ipucu yazımızda, çeşitli ipuçlarınını ve gelişime yönelik etkin stratejileri sizlerle paylaşmıştık. Şimdi ise Instagram’da başarılı olabilmenizi sağlayabilecek altın kuralları sizlerle paylaşacağız.

Doğru Hashtag Kullanımı

1- Instagram’da etkili hashtag (#) kullanımı sağlayın.

Hashtag (#) yani etiketler, paylaşım içeriğinize yönelik, etiket alanından o içeriğe ulaşabilmenize olanak tanır. Örneğin bir çanta paylaşıp altına #çanta etiketini yerleştirdiğinizde, insanların etiket bölümünden sizlere ulaşabilmesini sağlar. Etiket alanında başlıca popüler gönderiler arasında yer alabilmeniz için, gönderinizin Instagram algoritmasının istediği etkileşim oranını yakalaması gerekmektedir. Etkileşim oranlarınız yeterince yüksek olmadığı, popüler alana giremediğiniz taktirde, başkasının kullandığı her bir çanta etiketi, sizin gönderinizin aşağılara çekilmesine sebebiyet vermektedir.

Hashtag Kullanımında Yapılan Yanlışlar ve Çözümleri

  • Günümüzde Instagram kullanıcılarının bir çoğu, etkileşim oranlarının yükselmesi için #instagood, #instalike, #like, #instacool gibi çeşitli hashtagler kullanıyor. İçerikle alakasız, sırf etkileşim almak için saçma etiketler kullanmak sadece sayfanıza zarar vermekle kalmayıp, vizyon zedelenmesine de yol açıyor.İçeriğinize uygun hashtagler kullanın.
  • Çanta örneğinde olduğu gibi farklı bir örnek verecek olursak, örneğin bir sweatshirt satan bir mağaza olduğunuzu farz edelim. Etiketlerinize direkt olarak #sweatshirt etiketini eklemenin çok doğru olduğunu söyleyemeyiz. Sweatshirt etiketini kullanan milyonlarca kullanıcı olacağı için, gönderiniz saniyeler içerisinde o etiketin aşağılarına çekilip, gözden kaybolacaktır.Sizlere etkileşim getirebilecek hashtaglere yönelin.
  • Sweatshirte ait detayları düşünmelisiniz. Örneğin #erkeksweatshirt, #kadinsweatshirt, #polarsweatshirt gibi etiketler, sizin için en uygun hashtagler olacaktır.

          Hashtag kullanım sayınızı minimuma indirin.

Instagram’ son yayınladığı hashtag güncellemesi ile, yoğun hashtag kullanımının kullanıcılara herhangi bir faydası olmayacağını, ideal hashtag sayısının 3-5 arasında olduğunu belirtmişti. Yani, sırf etkileşim almak için 20-30 hashtag kullanmanıza gerek olmadığını söylememiz yanlış olmaz 🙂

İnteraktiflik

2- İnteraktifliği yakalayın.

          Etkileşim kurmaktan kaçınmayın.

  • İnsanlarla etkileşim kurmak, marka değerinizin ve sosyal medyanızın gelişmesini sağlar. Bundan dolayı, insanlar ile sürekli olarak etkileşim halinde olun.

          Takipçilerinizden gelen mesajlara hızlı dönüş yapın.

  • Kullanıcılara hızlı dönüş yapan markaların satış ve büyüme oranlarındaki gelişim, azımsanamayacak bir orana sahiptir.

          İnsanlara sorular sorun, yorum yapmalarını sağlayacak içerikler hazırlamaya çalışın.

  • Takipçilerinizin sizlerle etkileşime geçmesini sağlayacak içerikler, sayfanızın gelişimine büyük ölçüde katkı sağlar. Siz olsaydınız kendi sayfanızı takip eder miydiniz? Bunu detaylıca düşünün. Bundan dolayı sadece sağladığınız hizmete ve ürüne odaklı değil, kitlenizin sizi takip etmesini sağlayacak nedenlerden oluşan içerikler oluşturun. Ve bu içerikleri düzenli olarak takipçilerinize sunmaya özen gösterin.Anketler, sorular gibi hikaye özelliklerini aktif kullanın.
  • Oluşturduğunuz içerikleri anket soruları ile harmanlayın. Dikkat çekici soru başlığı ve içeriğiyle kitlenizin ilgisini üzerinize çekin. Böylece, ana sayfa akışınızda oluşan etkileşim oranlarının da yavaş yavaş yükseldiğini fark edeceksiniz.

Instagram Reels Kullanımı

3- Instagram Reels kullanımına özen gösterin.

Instagram Reels bölümü, herkes tarafından oldukça ilgi görmüş ve popüler bir duruma gelmiş vaziyette. Reelsler, reklamsız bir şekilde, takipçiniz olmayan kullanıcıların Reels akışına düşüyor. Böylece, kitle sınırlarını aşıp, farklı kullanıcılara kolaylıkla ulaşım sağlanabiliyor. Özellikle hiç beklenmedik anlarda inanılmaz etkileşimler yakalamaya olanak tanıyan Reels bölümünün, Instagram’ınızı geliştirmek için oldukça yararlı olduğunu söyleyebiliriz.

         Reelslerin daha çok etkileşim alması için dikkat edilmesi gereken hususlar:

  • Reelslerinizde popüler, hit şarkılar kullanmaya özen gösterin.
  • Reels içeriklerinizi eğlenceli ve bilgi içerikli, dikkat çeken taslaklar ile hazırlayın.
  • Trendleri takip edin. İzlenme sayıları yüksek olan kullanıcıların reels içeriklerinde neler sunduğunu analiz edin.
  • Etkileyici kapaklar oluşturun, ekleyin. Reels kapağı, kullanıcıların keşfet bölümüne ilk düştüğünüzde karşılarına çıkacak olan reels görselidir. Dikkat çekici kapak tasarımı olan reelslerin tıklanma oranlarında büyük ölçüde artış gözlemlenmektedir.

Instagram Sayfa Düzeni

4- Instagram sayfa düzeninize özen gösterin.

Günümüzde birçok marka, sosyal mecralarını bir uzmana teslim ederken, bazı markalar ise kendi yönetmeyi seçiyor. Bundan gerek biyografilerde, gerek içeriklerde birçok farklı görsel problemler ortaya çıkabiliyor.

         Biyografi açıklamanızı kısa tutun.

  • Biyografi bölümü, kullanıcıların profilinize girdiği an, ilk dikkatlerini çeken yerdir. Bundan dolayı, bu bölümde gerek markanızı insanlara kısa ve minimalist bir şekilde anlatabilir, gerekse dikkat çekici bir açıklama oluşturabilirsiniz. Bu duruma Hepsiburadanın biyografisi; hayat burada, Morhipo; her şeyin değil, stilin adresi, Madame Coco; Madame Coco’yu ziyaret etmek için binlerce sebebiniz var, Amazon; Throught sport, we have the power to change lives, gibi örnekler verilebilir.

          Sabit hikayeler oluşturun.

  • Sayfanızda oluşturduğunuz içerikleri hikayenizde de paylaşmaya özen gösterin. Bunları yaparken farklı kategorilerde farklı ürünler, içerikler sergileyin. Örneğin erkek giyim mağazası olduğunuzu farz edelim. Sweatshirt, t-shirt, pantolon gibi ürünleriniz var ve bunları hikayenizde paylaştınız. Sabit hikayelerinize bunlarla ilgili iconlar ve kategoriler oluşturun, aynı ürünleri aynı kategorilerde toplayın. İnsanlar tişört kategorisine profilinizde teker teker ürün aramak yerine, sabit hikayelerden istediği kategorinin ürünlerine tek bir alandan ulaşabilsin. Bu sayede kullanıcıların profilinizde daha rahat etkileşimler kurmasına olanak tanıyabilirsiniz.

 

Instagram Otomatik Reklam Hedef Kitlesi

5- Instagram otomatik reklam hedef kitlesini kullanın.

Instagram otomatik reklamlar, takipçileri organik olan hesaplar için oldukça önemli bir seçenektir. Otomatik reklamlar ile, takipçilerinize benzer kişiler otomatik olarak hedeflenir. Mevcut takipçileriniz ve etkileşimleriniz organik ise bu seçeneği kullanarak, çok daha etkili reklamlar verilebilmektedir.

          Bot, çekiliş ve çeşitli etkinliklerden gelen takipçileriniz olmamasına özen gösterin.

  • Bot ve çekilişlerden gelen kullanıcılar, çoğunlukla aktif olmayan ve hedef kitleniz dışında boş hesaplardan oluşmaktadır. Bundan dolayı otomatik reklamlar kullanılırsa, reklamlar bu kitleye benzer kişilere gösterileceği için, reklamlara harcadığınız bütçeler de boşa gitmiş olur. Eğer böyle bir durumunuz varsa ve işin içinden çıkılamayacak gibiyse, hedef kitleyi kendiniz belirlemelisiniz.

Instagram sayfanızı büyütmek için uzman bir ekibe ihtiyacınız varsa, Orbita ile tanışın!

Instagram sayfanızı büyütmek için çıkardığımız altın kuralları nasıl buldunuz? Sosyal medya ile ilgili güncel içeriklerden haberdar olmak için Sosyal Medya Blog sayfamızı ziyaret edin ve sosyal medya hesaplarımızı takip edin. Instagram, Facebook, LinkedIn

Ücretsiz Sosyal Medya Analizi

Sosyal medya hesaplarınızı ücretsiz olarak analiz ediyoruz.