Dikkat Edilmesi Gereken 10 SEO Metriği - Orbita
Dikkat Etmeniz Gereken 10 SEO Metriği

Dikkat Edilmesi Gereken 10 SEO Metriği

SEO süreçlerindeki çalışmaların faydasını gözlemlemek için belirli SEO metriklerinden sonuçlar elde edilmelidir. Peki, daha iyi SEO çalışmaları için hangi metrikleri değerlendirmeliyiz? Metrikleri nereden bulacağız?

Bu SEO metrikleri sayesinde SEO çalışmalarında daha iyi bir performans elde edebileceksiniz! Şimdi hazırsanız bu metriklerin neler olduğunu, nasıl kullanmamız gerektiğini öğrenelim.

SEO Çalışmalarında Gerekli 10 SEO Metriği

SEO sürecini yürüten SEO Uzmanı, çalışmalarında belli başlı metrikleri performans analizleri için kullanmaktadır. Elde edilen sonuçlarla yapılan SEO hataları veya eksiklikleri gözlemlenebilmektedir. Bu süreçte birçok SEO uzmanı, kendine has stratejileri uygulamaktadır.  Fakat, en çok dikkat edilen metrik genellikle organik trafik olmuştur. Fakat, organik trafiğin artış göstermesi her zaman doğru sonuçlar vermemektedir. Web siteniz dönüşüm almıyorsa, sitenize gelen organik trafiğin pek de bir önemi yoktur.

Sizlerle paylaştığımız 10 SEO Metriği ile web sitenizin dönüşüm oranlarını artırabilirsiniz. Daha iyi bir SEO ve daha kaliteli organik trafik için aşağıda paylaşılan metrikleri uygulayabilirsiniz!

Web Sitenizi Başarıya Götürecek 10 SEO Metriği

Arama motorları üzerinden gelecek olan her ücretsiz trafik organik trafiktir. Organik trafik nedir?  yazımızından organik trafik hakkında detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Organik trafik metriğinin fazla olması şüphesiz ki web sitesi sahiplerini ve SEO uzmanlarını mutlu edecektir. Fakat, trafiğin fazla olmasından çok nitelikli olması daha önemlidir. Bu nedenle organik trafiğin kalitesi oldukça önemlidir. Dönüşüm elde edilen organik trafiğe ulaşmak en önemlisidir.

Organik Trafik neden yararlıdır?

Organik trafiğinizde bir yükseliş görüyorsanız, bu SEO çalışmalarının karşılığını aldığınıza bir işaret olabilir! Fakat, web sitenizin organik trafiğinin yükselmesi her zaman daha fazla dönüşüm elde edeceğiniz anlamına gelmemektedir. Organik trafiğin nitelikli olması, dönüşüm oranlarınızı yükseltecek organik trafiği sağlamak önemlidir. Organik trafikten gelerek web sitesinizi ziyaret eden kullanıcıların etkileşim, dönüşüm oranları ücretli reklamlara göre genellikle çok daha yüksektir.

Organik trafiğinizi analiz etmek için çeşitli araçlardan faydalanabilirsiniz. Bu konuda size en iyi sonuçları Google Search Console aracı verecektir. Google Search Console aracından “Arama Sonuçları” sekmesini inceleyebilirsiniz. Buradaki sonuçlarla organik trafiğinizi detaylı olarak inceleyebilirsiniz. Search Console > Arama Sonuçları adımları sayesinde organik performansınıza ulaşabilirsiniz.

google-arama-performansı

Google Analytics > Edinme > Tüm Trafik > Organik adımlarını izleyerek aşağıdaki verilere ulaşabilirsiniz. Ayrıca, iyi bir Google Analytics kurulumuyla organik trafiğin cironuza etkisini de görüntüleyebilirsiniz. Sonuçlar, web sitenizin aldığı trafiğin ne kadar değerli olduğu hakkında size bilgi verecektir.

Anahtar Kelime Sıralaması

Anahtar kelimelerinizin sıralaması sitenizin organik trafiğinin temsilidir. Bir web sitesinin belirli anahtar kelimelerdeki sıralanması sitenizin değeri ile eş değer gösterilmektedir. Sektörünüze hakimseniz anahtar kelimelerinize hakim olmak da bir o kadar kolay olucaktır. Hangi anahtar kelimenin size dönüşüm sağlayacağını tahmin edebilirsiniz. Tüm bunlar dikkate alınarak web sitenize en çok fayda sağlayacak olan anahtar kelime gruplarını hedefleyerek sitenize daha kaliteli ziyaretçi çekebilirsiniz.

Anahtar Kelimelerin Sıralaması Nasıl Takip Edilir?

Web sitesinin anahtar kelimelerini takip etmek; SEO sürecinin olmazsa olmazlarındandır. Anahtar kelime sıralamasını takip etmek için birçok araç bulunmaktadır. Bunlar; Semrush, Ahrefs, Ubersuggest, KWfinder ve Google Search Console aracıdır. Anahtar kelimelerinizin sıralamalarını muhakkak takip edin. SEO sürecinde sarfettiğiniz emeğin karşılığını anahtar kelimelerinizin sıralamalarının yükselişe geçmesi ile görebilirsiniz.

Arama Görünürlüğü

Arama görünürlüğü, izlenen anahtar kelimeleriniz için web sitenize gelen tüm tıklamaların yüzdesidir. Asıl odaklanmamız gereken bir metriktir. Arama görünürlüğü sayesinde organik trafiğinizin web sitenize sağladığı faydayı bu metrik ile ölçümleyebilirsiniz. Bu verilere ulaşmak için bir geliştirice ihtiyaç duyulmaktadır. Eğer ki bir  e-ticaret sitesi sahibi iseniz burada; organik trafikten elde ettiğiniz cironuz sizin için bir metriktir. Ayrıca, e-ticaret sitesi sahibi olmayanlar için; iletişim formu, başvuru formu gibi dönüşüm içeren aksiyonlar da arama görünürlüğü performansını etkilemektedir.

e-ticaret-donusum

 

Trafik Değeri

Trafik değerini ölçümleyebilmek için de çeşitli araçlar bulunmaktadır. Bu araçlardan en iyi performansı verenler; Semrush ve Ahrefs aracı diyebiliriz. Organik trafiğin değeri, tıklanma başı maliyeti (Google Ads) tarafından gösterilmektedir. Eğer ki trafik aldığınız anahtar kelimeler organik değil de Google Ads yani ücretli reklamcılık tarafından elde edilmiş olsaydı çıkacak olan maliyet, bize trafiğimizin değerini vermiş olucaktır. Trafik değeri ne kadar yüksek olursa sitenizin dönüşümleri ve anahtar kelimeleriniz bir o kadar değerlidir. Kaliteli, trafik değeri yüksek olan anahtar kelimeler de bir o kadar rekabetli olabilmektedir.

Trafik Değeri Neden Önemli?

Trafik değeriniz ne kadar yüksek olursa, organik trafiğiniz işletmeniz için o kadar değerli olacaktır. SEO süreci boyunca elde edilen trafikten bir dönüşüm almak oldukça önemlidir. Bu sebeple, “en iyi SEO ajansı izmir” anahtar kelimeler için çok sayıda ücretli reklam görebilirsiniz. Fakat “seo nedir” için bir reklam görme ihtimaliniz çok daha düşüktür.

“SEO nedir” anahtar kelimesinin aylık aranma hacmi oldukça yüksek olabilir. Fakat, SEO hizmetleri bir ajans için dönüşüm sağlaması “en iyi SEO ajansı İzmir” anahtar kelimesine kıyasla oldukça düşüktür. Bu konuda arama niyeti oldukça önemlidir. Eğer ki bir kullanıcı sitenize SEO ‘nun ne olduğunu öğrenmek için giriyorsa, o kullanıcıya SEO fiyatları yerine SEO hakkında detaylı bilgi vermeniz gerekmektedir. Kısacası, trafik değeri yüksek olan anahtar kelimelere odaklanmak, dönüşüm oranlarınızı yükseltecektir!

Trafik Değeri Nasıl Ölçümlenir?

Ahrefs > Site Explorer > Search adımlarını izleyerek bir sitenin trafik değerini inceleyebilirsiniz.

Trafik Değeri

Yukarıda yer alan site 30 günde almış olduğu organik trafiği yer almaktadır. Eğer ki bu web sitesi, bu trafiği Google Ads ile almaya kalksaydı ödeyeceği rakam 165.000 dolar olacaktı. Sitenizin trafik değeri SEO ‘nuzun ve web sitenizin kalitesini yansıtmaktadır.

Organik Trafik Dönüşümleri

Web sayfalarınızın arama motoru sonuç sayfalarında yer alıyor olması organik trafik için oldukça önemlidir. Fakat, bu durum şu şekilde geçerli değildir: Web sitesi ne kadar çok indexleniyor yani dizine ekleniyorsa o kadar çok trafiğe ulaşır. Bu çok yanlıştır. Web sitesinin dizine eklenme sayısı ile organik trafiği birbirinle bağlantılı değildir. Ayrıca, düşük kaliteli içeriklerin Google dizinine eklenmiş olması da SEO gücünüzü olumsuz etkileyebilmektedir. Takip edemediğiniz sayfaların dizinde yer alıyor olması da işinizi zorlaştıracaktır. Düşük kalitede olan içerikleri dizinden kaldırarak SEO performansınızı da artırabilir, iyileştirebilirsiniz. Ayrıca, tarama bütçesini olumlu yönde etkilemiş, anahtar kelime sıralamalarınızda da yükselme yaşadığınızı göreceksiniz!

Etki Alanları (Alan Adları)

Etki alanları web sitenize bağlantı veren web siteleridir. Etki alanlarını, yani sitenize bağlantı veren web sitelerini detaylı incelemek için bazı araçlar kullanmamız gerekmektedir.  Search Console, Ahrefs, Semrush ve Moz gibi araçlarla sitenize bağlantı veren sitelerin verilerine ulaşabilirsiniz. Bu metrik için kesinlikle  Ahrefs’i kullanmanızı tavsiye ediyoruz. Çünkü Ahrefs aracının en iyi yaptığı analizlerden birisi de  geri bağlantı SEO metriğidir.

Etki Alanları Neden Yararlıdır?

Geri bağlantılar yani backlinkler en önemli Google sıralama faktörlerinden birisidir. Yönlendiren alan adları ile organik trafik arasında olumlu yönde bir ilişki bulunmaktadır. Kaliteli içeriklere sahip, sizin sitenize benzer içeriklerden oluşan bir sitenin, Google’a sizin sitenizi referans göstermesi olarak düşünebilirsiniz. Bu durum da Google’ın algoritmaları için şüphesiz ki iyi bir davranış olacaktır. Fakat, her backlink iyidir, yararlıdır diyemeyiz!

Etki Alanları Nasıl Kontrol Edilir?

Etki alanınızı Ahrefs’in Site Gezgini’ne bağlayın ve yönlendiren etki alanları grafiğini aratın. Bu grafik SEO başarınızı mutlaka birebir olarak yansıtmaz . Size bağlantı veren web sitelerinin gerçekten iyi olduğundan emin olmanız gerekir. Bunu Yönlendiren alanlar raporunda yapabilirsiniz.

Google Dizine Eklenen Sayfalar

Google dizinine eklenen web sayfalarını bulmak ve incelemek için Google’ ın ücret aracı olan Search Console aracını kullanmamız gerekmektedir. Bu araç ile dizine eklenen, eklenmeyen veya hatalı olan sayfalarımızı görüntüleyebiliriz. Dizine eklenen sayfaları görmek için yapmanız gerekenler: Search Console > Kapsam > Geçerli

Google Dizine Ekleme

Google Dizine Eklenen Sayfalar Neden Yararlıdır?

Sayfalarınızın SERP’lerde görünmesi ve organik trafik çekmesi için öncelikle dizine eklenmesi gerekir.  Ancak bazı sayfaları dizinin dışında tutmak gerekebiliyor. Kötü, düşük kalitedeki içeriklerin dizine eklenmesi web sitenizin daha fazla organik trafiğe ulaşmasına engel olacaktır. Kalitesiz içeriklerinizi dizinden çıkararak sitenizin daha fazla performans elde etmesini sağlayabilirsiniz. Web siteniz ne kadar büyük ve karmaşıksa, bu SEO metriği sizin için o kadar önemli hale gelicektir.

Dizine Eklenen Sayfaları Nasıl Görüntüleyebilirim?

Arama motoru Google’ ın dizinine eklenen sayfalarınızın nasıl göründüğünü ve kaç adet sayfanın dizine eklendiğini görmek mümkündür. Bu SEO metriği için aşağıdaki adımları uygulamanız yeterli olacaktır.

Google.com > site:siteadınız.com

Google Dizin SEO Metriği

Dizin Kapsamı Hatalarını Düzeltmek Neden Önemli?

Google’ın sayfalarınızın dizinini kaldırmasının veya hemen dizine eklemeyi reddetmesinin birçok nedeni bulunmaktadır. Dizin kapsamı hataları, nedeninin neden kaynaklandığını araştırın. Noindex alan sayfalarınız var ise bu sayfaların hangileri olduğunu öğrenin. Eğer ki kaliteli ve işinize yarayacak bir sayfanız noindex alıyorsa bunu hemen düzeltmelisiniz. Çünkü, noindex alan sayfanız hiçbir zaman organik trafik alamayacaktır.

Her web sitesinin bir sağlık puanı bulunmaktadır. Bu puanlama çeşitli kriterlere göre belirlenmektedir. Sitenizin sağlık puanını sorgulamak ve öğrenmek için çeşitli araçlar kullanabilirsiniz. Biz sitelerimizin sağlık durumunu denetlemek için 2 mükemmel araç kullanmaktayız. Biri Semrush diğeri ise Ahrefs aracıdır. Her iki aracı da kullanabilirsiniz. Bir araca bağlı kalmamakta fayda var! 🙂

Site sağlık durumu nasıl kontrol edilir? 

Ahrefs > Site Audit

Semrush > Project > Site Audit

Sitenizdeki teknik SEO hatalarını gidererek, sitenizin aranma performansını, organik trafiğini artırmanız mümkün olacaktır. Site sağlık durumu oldukça önemli bir SEO metriğidir. Yol çıkacağınız arabanız sağlam olsun! Bu yüzden sitenizin sağlığı da sizin için öncelik olması gerekmektedir.

Bu ve bunun gibi güncel içeriklerden haberdar olmak için blog sayfamızı inceleyebilir, sosyal medya hesaplarımızı takip edebilirsiniz.

Ücretsiz Sosyal Medya Analizi

Sosyal medya hesaplarınızı ücretsiz olarak analiz ediyoruz.