Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur?

Sosyal medya uzmanlığı, son yıllarda giderek popülerleşen bir meslek haline gelmiş durumda. Kendi işini yapmak isteyen ve dijitale yatkınlığı olan birçok insan, sosyal medya uzmanı nasıl olunur? Sosyal medya uzmanı ne kadar maaş alır? Gibi birçok farklı soruya kendine cevap ararken bulabilmektedir. İşin açıkçası, şunları yaparsanız bu kadar zamanda uzman olabilir, büyüyebilir, büyük paralar kazanabilirsiniz demek oldukça yanlıştır. Sosyal medyayı en iyi şekilde analiz edip, işin inceliklerini ve yapılması gerekenleri en iyi şekilde analiz etmeniz gerekmektedir. Peki, sosyal medya uzmanı nasıl olunur? Gelin birlikte inceleyelim.

Sosyal Medya Danışmanı Nasıl Olunur?

Sosyal medya uzmanı olmak için üniversitelerin belirli bir bölümünden mezun olmanız  gerekiyor desek, yanılmış oluruz. Günümüzde ağırlıklı olarak iletişim fakültesi yeni medya bölümü, halkla ilişkiler ve reklamcılık gibi alanlardan mezun lisans öğrencileri, sosyal medya uzmanlığına yönelebilmektedir.

Eğer bu alanda hizmet vermek istiyor ve ileride bu alanda hizmet veren bir ajansta çalışmak istiyorsanız, stajyerlik yapmanız gerekmektedir. Staj yapmak, hem farklı sektörlerden firmalara iş yapıp tecrübeler edinmenizi, hem de ilerleyen aşamalarda referans gösterebileceğiniz bir yer olmasına olanak tanımaktadır. Bundan dolayı, hem staj, hem de çevrenize hatır işleri yapmanız, sizlerin sosyal medya uzmanlığı alanında gelişmenize büyük katkılar sağlar.

Sosyal Medya Uzmanı Hangi Özelliklere Sahip Olmalıdır?

Sosyal medya uzmanının birçok farklı alanda deneyimi olması gerektiğini hepimiz biliyoruz. Peki, bu alanlardan ziyade bir uzmanda bulunması gereken özellikler nelerdir? Gelin birlikte bunları inceleyelim.

Kanaat önderi

Müşterinin isteklerini ve şikayetlerini en iyi şekilde değerlendirip gerek markaya, gerekse müşteriye yenilikçi çözümler ile yol gösterebilmelidir. Bildiğinden ve bilgisinden emin olduğu durumlarda bunu net ve öz şekilde müşteriye aktarabilmelidir.

Kreatif ve yenilikçi

Kreatif olmaya giden en kolay yol, bol pratikten ve görsel gözden geçer. Bundan dolayı çevreyi ve dijitali en iyi şekilde gözlemelidir. Daha önce yapılmayanı, farklı içerikleri ortaya çıkartabilmelidir.

Zaman yönetimi

Zamanı iyi yönetebilen bir uzman, bütün sorunların üstesinden gelebilir. Sorunlara karşı hızlı çözümler üretip, ihtiyaca ve gelişime yönelik çalışmaları en iyi şekilde sürdürebilmelidir.

Öğrenme

Bir sosyal medya uzmanında bulunması gereken en önemli özelliklerden biri, gelişime açık olmasıdır. Dijital dünyadaki yenilikleri takip edip, müşterilerinin rekabet ettiği firmaların analizini en etkin şekilde yapması gerekmektedir.

Sosyal Medya Uzmanları Hangi Araçlardan Faydalanır?

Birçok sosyal medya uzmanı, sosyal mecraların paylaşımlarını hazırlayıp, platform ve sektöre yönelik içerikler hazırlamaktadır. Her ne kadar sosyal medya tasarımcıları, uzmanlardan gelen içerikleri oluştursa da, içeriği bulup, hem de kendi tasarlayan birçok sosyal medya uzmanı mevcut. Bu içerikleri oluşturabilmek için, adobe photoshop, adobe illustrator, after effect gibi programlara ihtiyaç duyulmaktadır. Uygulamaların gerektirdiği bilgi ve deneyimin yeterli olması "sosyal medya uzmanı, tasarımcısı" olmaya yeterlidir, demek oldukça yanlıştır. Bilgiden ziyade, tecrübenin farkı bu noktada ön plana çıkmaktadır. Sosyal medya uzmanı, daha önce karşılaşmadığı bir sektör dahi olsa, çözümler üretip, kreatif içerikler ortaya çıkarabilmelidir.

Ne yazık ki, çeşitli karmaşık içerikler oluşturup, kreatif içerikler sunmayan, kendine "sosyal medya uzmanı" diyen bir kitle ile karşı karşıyayız.. Bundan dolayı "mimli" bir sektör tabirini kullanmak çok da yanlış olmaz :) .. Gerçekten işini hakkı ile yapan sosyal medya ajansları ve freelancer sosyal medya uzmanları mevcut. Fakat, biraz önce bahsettiğim bu üzücü durum, herkesin güvenini epey sarsan ve markaların güven problemlerinin oluşmasında oldukça büyük bir etken olarak göze çarpmaktadır.

Sosyal Medya Uzmanı Hangi Uygulamaların Yönetimini Sağlar?

Instagram, Facebook, Pinterest, Twitter, Tiktok, Youtube, LinkedIn gibi alanlar, dijital pazarlama için en etkili sosyal medya uygulamaları arasında yer almaktadır. Sektörden sektöre değişkenlik gösterse de, sosyal medya uzmanının hemen hemen her alan için bilgi ve deneyime sahip olması gerekmektedir. Bu alanlarda içerikler üretip, özgün işler ortaya koyabilmesi gerekir.

Sosyal Medya Uzmanı Ne Kadar Maaş Alır?

Sosyal medya ajanslarında veyahut çeşitli markaların sosyal medya danışmanlığı alanında hizmet veren kişiler, aylık ortalama 12.000 TL ile 20.000 TL arasında bir ücret almaktadır. Kişinin tecrübesine ve statüsüne eş orantıda fiyatları yükselse de, bu durum çalışanın kendi işi olmadığı zaman belirli standartlarda kalabilmektedir. Kendi işini yapan sosyal medya uzmanları ne kadar maaş alır diye soracak olursak, aslında belirli bir ücret belirtmek çok da doğru olmaz. Sosyal medya uzmanı alanında hizmet veren kişiler, yapılan işin kalitesine ve çalışılan markaların iş yoğunluğuna göre farklı fiyatlar sunabilmektedir. Bundan dolayı, müşteri yoğunluğuna ve sürekliliğine göre, kazançlar değişiklik gösterebilmektedir.

Orbita, alanında uzman sosyal medya uzmanları ile sizleri yeni bir deneyim sunuyor! Markanızın sosyal medyadaki tüm ihtiyaçları için bizlere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya ile ilgili güncel içeriklerden haberdar olmak için Sosyal Medya Blog sayfamızı ziyaret edin!

Bizleri sosyal medya platformlarından takip etmeyi unutmayın.

Instagram, Facebook, Linkedin

Sosyal medya uzmanlığı, son yıllarda giderek popülerleşen bir meslek haline gelmiş durumda. Kendi işini yapmak isteyen ve dijitale yatkınlığı olan birçok insan, sosyal medya uzmanı nasıl olunur? Sosyal medya uzmanı ne kadar maaş alır? Gibi birçok farklı soruya kendine cevap ararken bulabilmektedir. İşin açıkçası, şunları yaparsanız bu kadar zamanda uzman olabilir, büyüyebilir, büyük paralar kazanabilirsiniz demek oldukça yanlıştır. Sosyal medyayı en iyi şekilde analiz edip, işin inceliklerini ve yapılması gerekenleri en iyi şekilde analiz etmeniz gerekmektedir. Peki, sosyal medya uzmanı nasıl olunur? Gelin birlikte inceleyelim.

Sosyal Medya Danışmanı Nasıl Olunur?

Sosyal medya uzmanı olmak için üniversitelerin belirli bir bölümünden mezun olmanız  gerekiyor desek, yanılmış oluruz. Günümüzde ağırlıklı olarak iletişim fakültesi yeni medya bölümü, halkla ilişkiler ve reklamcılık gibi alanlardan mezun lisans öğrencileri, sosyal medya uzmanlığına yönelebilmektedir.

Eğer bu alanda hizmet vermek istiyor ve ileride bu alanda hizmet veren bir ajansta çalışmak istiyorsanız, stajyerlik yapmanız gerekmektedir. Staj yapmak, hem farklı sektörlerden firmalara iş yapıp tecrübeler edinmenizi, hem de ilerleyen aşamalarda referans gösterebileceğiniz bir yer olmasına olanak tanımaktadır. Bundan dolayı, hem staj, hem de çevrenize hatır işleri yapmanız, sizlerin sosyal medya uzmanlığı alanında gelişmenize büyük katkılar sağlar.

Sosyal Medya Uzmanı Hangi Özelliklere Sahip Olmalıdır?

Sosyal medya uzmanının birçok farklı alanda deneyimi olması gerektiğini hepimiz biliyoruz. Peki, bu alanlardan ziyade bir uzmanda bulunması gereken özellikler nelerdir? Gelin birlikte bunları inceleyelim.

Kanaat önderi

Müşterinin isteklerini ve şikayetlerini en iyi şekilde değerlendirip gerek markaya, gerekse müşteriye yenilikçi çözümler ile yol gösterebilmelidir. Bildiğinden ve bilgisinden emin olduğu durumlarda bunu net ve öz şekilde müşteriye aktarabilmelidir.

Kreatif ve yenilikçi

Kreatif olmaya giden en kolay yol, bol pratikten ve görsel gözden geçer. Bundan dolayı çevreyi ve dijitali en iyi şekilde gözlemelidir. Daha önce yapılmayanı, farklı içerikleri ortaya çıkartabilmelidir.

Zaman yönetimi

Zamanı iyi yönetebilen bir uzman, bütün sorunların üstesinden gelebilir. Sorunlara karşı hızlı çözümler üretip, ihtiyaca ve gelişime yönelik çalışmaları en iyi şekilde sürdürebilmelidir.

Öğrenme

Bir sosyal medya uzmanında bulunması gereken en önemli özelliklerden biri, gelişime açık olmasıdır. Dijital dünyadaki yenilikleri takip edip, müşterilerinin rekabet ettiği firmaların analizini en etkin şekilde yapması gerekmektedir.

Sosyal Medya Uzmanları Hangi Araçlardan Faydalanır?

Birçok sosyal medya uzmanı, sosyal mecraların paylaşımlarını hazırlayıp, platform ve sektöre yönelik içerikler hazırlamaktadır. Her ne kadar sosyal medya tasarımcıları, uzmanlardan gelen içerikleri oluştursa da, içeriği bulup, hem de kendi tasarlayan birçok sosyal medya uzmanı mevcut. Bu içerikleri oluşturabilmek için, adobe photoshop, adobe illustrator, after effect gibi programlara ihtiyaç duyulmaktadır. Uygulamaların gerektirdiği bilgi ve deneyimin yeterli olması "sosyal medya uzmanı, tasarımcısı" olmaya yeterlidir, demek oldukça yanlıştır. Bilgiden ziyade, tecrübenin farkı bu noktada ön plana çıkmaktadır. Sosyal medya uzmanı, daha önce karşılaşmadığı bir sektör dahi olsa, çözümler üretip, kreatif içerikler ortaya çıkarabilmelidir.

Ne yazık ki, çeşitli karmaşık içerikler oluşturup, kreatif içerikler sunmayan, kendine "sosyal medya uzmanı" diyen bir kitle ile karşı karşıyayız.. Bundan dolayı "mimli" bir sektör tabirini kullanmak çok da yanlış olmaz :) .. Gerçekten işini hakkı ile yapan sosyal medya ajansları ve freelancer sosyal medya uzmanları mevcut. Fakat, biraz önce bahsettiğim bu üzücü durum, herkesin güvenini epey sarsan ve markaların güven problemlerinin oluşmasında oldukça büyük bir etken olarak göze çarpmaktadır.

Sosyal Medya Uzmanı Hangi Uygulamaların Yönetimini Sağlar?

Instagram, Facebook, Pinterest, Twitter, Tiktok, Youtube, LinkedIn gibi alanlar, dijital pazarlama için en etkili sosyal medya uygulamaları arasında yer almaktadır. Sektörden sektöre değişkenlik gösterse de, sosyal medya uzmanının hemen hemen her alan için bilgi ve deneyime sahip olması gerekmektedir. Bu alanlarda içerikler üretip, özgün işler ortaya koyabilmesi gerekir.

Sosyal Medya Uzmanı Ne Kadar Maaş Alır?

Sosyal medya ajanslarında veyahut çeşitli markaların sosyal medya danışmanlığı alanında hizmet veren kişiler, aylık ortalama 12.000 TL ile 20.000 TL arasında bir ücret almaktadır. Kişinin tecrübesine ve statüsüne eş orantıda fiyatları yükselse de, bu durum çalışanın kendi işi olmadığı zaman belirli standartlarda kalabilmektedir. Kendi işini yapan sosyal medya uzmanları ne kadar maaş alır diye soracak olursak, aslında belirli bir ücret belirtmek çok da doğru olmaz. Sosyal medya uzmanı alanında hizmet veren kişiler, yapılan işin kalitesine ve çalışılan markaların iş yoğunluğuna göre farklı fiyatlar sunabilmektedir. Bundan dolayı, müşteri yoğunluğuna ve sürekliliğine göre, kazançlar değişiklik gösterebilmektedir.

Orbita, alanında uzman sosyal medya uzmanları ile sizleri yeni bir deneyim sunuyor! Markanızın sosyal medyadaki tüm ihtiyaçları için bizlere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya ile ilgili güncel içeriklerden haberdar olmak için Sosyal Medya Blog sayfamızı ziyaret edin!

Bizleri sosyal medya platformlarından takip etmeyi unutmayın.

Instagram, Facebook, Linkedin

Sosyal medya uzmanlığı, son yıllarda giderek popülerleşen bir meslek haline gelmiş durumda. Kendi işini yapmak isteyen ve dijitale yatkınlığı olan birçok insan, sosyal medya uzmanı nasıl olunur? Sosyal medya uzmanı ne kadar maaş alır? Gibi birçok farklı soruya kendine cevap ararken bulabilmektedir. İşin açıkçası, şunları yaparsanız bu kadar zamanda uzman olabilir, büyüyebilir, büyük paralar kazanabilirsiniz demek oldukça yanlıştır. Sosyal medyayı en iyi şekilde analiz edip, işin inceliklerini ve yapılması gerekenleri en iyi şekilde analiz etmeniz gerekmektedir. Peki, sosyal medya uzmanı nasıl olunur? Gelin birlikte inceleyelim.

Sosyal Medya Danışmanı Nasıl Olunur?

Sosyal medya uzmanı olmak için üniversitelerin belirli bir bölümünden mezun olmanız  gerekiyor desek, yanılmış oluruz. Günümüzde ağırlıklı olarak iletişim fakültesi yeni medya bölümü, halkla ilişkiler ve reklamcılık gibi alanlardan mezun lisans öğrencileri, sosyal medya uzmanlığına yönelebilmektedir.

Eğer bu alanda hizmet vermek istiyor ve ileride bu alanda hizmet veren bir ajansta çalışmak istiyorsanız, stajyerlik yapmanız gerekmektedir. Staj yapmak, hem farklı sektörlerden firmalara iş yapıp tecrübeler edinmenizi, hem de ilerleyen aşamalarda referans gösterebileceğiniz bir yer olmasına olanak tanımaktadır. Bundan dolayı, hem staj, hem de çevrenize hatır işleri yapmanız, sizlerin sosyal medya uzmanlığı alanında gelişmenize büyük katkılar sağlar.

Sosyal Medya Uzmanı Hangi Özelliklere Sahip Olmalıdır?

Sosyal medya uzmanının birçok farklı alanda deneyimi olması gerektiğini hepimiz biliyoruz. Peki, bu alanlardan ziyade bir uzmanda bulunması gereken özellikler nelerdir? Gelin birlikte bunları inceleyelim.

Kanaat önderi

Müşterinin isteklerini ve şikayetlerini en iyi şekilde değerlendirip gerek markaya, gerekse müşteriye yenilikçi çözümler ile yol gösterebilmelidir. Bildiğinden ve bilgisinden emin olduğu durumlarda bunu net ve öz şekilde müşteriye aktarabilmelidir.

Kreatif ve yenilikçi

Kreatif olmaya giden en kolay yol, bol pratikten ve görsel gözden geçer. Bundan dolayı çevreyi ve dijitali en iyi şekilde gözlemelidir. Daha önce yapılmayanı, farklı içerikleri ortaya çıkartabilmelidir.

Zaman yönetimi

Zamanı iyi yönetebilen bir uzman, bütün sorunların üstesinden gelebilir. Sorunlara karşı hızlı çözümler üretip, ihtiyaca ve gelişime yönelik çalışmaları en iyi şekilde sürdürebilmelidir.

Öğrenme

Bir sosyal medya uzmanında bulunması gereken en önemli özelliklerden biri, gelişime açık olmasıdır. Dijital dünyadaki yenilikleri takip edip, müşterilerinin rekabet ettiği firmaların analizini en etkin şekilde yapması gerekmektedir.

Sosyal Medya Uzmanları Hangi Araçlardan Faydalanır?

Birçok sosyal medya uzmanı, sosyal mecraların paylaşımlarını hazırlayıp, platform ve sektöre yönelik içerikler hazırlamaktadır. Her ne kadar sosyal medya tasarımcıları, uzmanlardan gelen içerikleri oluştursa da, içeriği bulup, hem de kendi tasarlayan birçok sosyal medya uzmanı mevcut. Bu içerikleri oluşturabilmek için, adobe photoshop, adobe illustrator, after effect gibi programlara ihtiyaç duyulmaktadır. Uygulamaların gerektirdiği bilgi ve deneyimin yeterli olması "sosyal medya uzmanı, tasarımcısı" olmaya yeterlidir, demek oldukça yanlıştır. Bilgiden ziyade, tecrübenin farkı bu noktada ön plana çıkmaktadır. Sosyal medya uzmanı, daha önce karşılaşmadığı bir sektör dahi olsa, çözümler üretip, kreatif içerikler ortaya çıkarabilmelidir.

Ne yazık ki, çeşitli karmaşık içerikler oluşturup, kreatif içerikler sunmayan, kendine "sosyal medya uzmanı" diyen bir kitle ile karşı karşıyayız.. Bundan dolayı "mimli" bir sektör tabirini kullanmak çok da yanlış olmaz :) .. Gerçekten işini hakkı ile yapan sosyal medya ajansları ve freelancer sosyal medya uzmanları mevcut. Fakat, biraz önce bahsettiğim bu üzücü durum, herkesin güvenini epey sarsan ve markaların güven problemlerinin oluşmasında oldukça büyük bir etken olarak göze çarpmaktadır.

Sosyal Medya Uzmanı Hangi Uygulamaların Yönetimini Sağlar?

Instagram, Facebook, Pinterest, Twitter, Tiktok, Youtube, LinkedIn gibi alanlar, dijital pazarlama için en etkili sosyal medya uygulamaları arasında yer almaktadır. Sektörden sektöre değişkenlik gösterse de, sosyal medya uzmanının hemen hemen her alan için bilgi ve deneyime sahip olması gerekmektedir. Bu alanlarda içerikler üretip, özgün işler ortaya koyabilmesi gerekir.

Sosyal Medya Uzmanı Ne Kadar Maaş Alır?

Sosyal medya ajanslarında veyahut çeşitli markaların sosyal medya danışmanlığı alanında hizmet veren kişiler, aylık ortalama 12.000 TL ile 20.000 TL arasında bir ücret almaktadır. Kişinin tecrübesine ve statüsüne eş orantıda fiyatları yükselse de, bu durum çalışanın kendi işi olmadığı zaman belirli standartlarda kalabilmektedir. Kendi işini yapan sosyal medya uzmanları ne kadar maaş alır diye soracak olursak, aslında belirli bir ücret belirtmek çok da doğru olmaz. Sosyal medya uzmanı alanında hizmet veren kişiler, yapılan işin kalitesine ve çalışılan markaların iş yoğunluğuna göre farklı fiyatlar sunabilmektedir. Bundan dolayı, müşteri yoğunluğuna ve sürekliliğine göre, kazançlar değişiklik gösterebilmektedir.

Orbita, alanında uzman sosyal medya uzmanları ile sizleri yeni bir deneyim sunuyor! Markanızın sosyal medyadaki tüm ihtiyaçları için bizlere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya ile ilgili güncel içeriklerden haberdar olmak için Sosyal Medya Blog sayfamızı ziyaret edin!

Bizleri sosyal medya platformlarından takip etmeyi unutmayın.

Instagram, Facebook, Linkedin