Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Ne Demek?

1990-2000’li yıllardan itibaren internetin kendini güçlendirmesi ile, dijitalin insanlara sunduğu hizmetler de gelişmeye başladı. O dönemlerde insanlar, yıllar boyu geleneksel pazarlama yöntemlerini kullanıyorlardı. Dolayısıyla buna yönelik çeşitli stratejiler kullanarak ürün/ hizmet satın alırken, günümüz dijitalinde bu durum çok üst seviyelere taşınmış durumda. Çeşitli dijital pazarlama kanalları ile, insanlar ürün ve hizmetlerini çevrimiçi olarak satışa sunabiliyorlar. İnteraktif medyanın gücünü en etkili şekilde dijitale yansıtabilen markalar, potansiyel hedef kitlelerine birçok farklı strateji ile rahatlıkla ulaşabiliyor.

Dijital Pazarlama (Digital Marketing) Nedir?

Dijital pazarlama, bir markanın, ürünün veya hizmetin, dijital pazarlama kanalları ile potansiyel hedef kitlesini bulmaya yönelik yapılan çalışma ortamıdır. Verilere dayalı ilerleme sağlanabilen, birçok farklı araç ile detaylı raporlar sunulabilen bir ortamdır. Geleneksel medya giderek önemini yitiriyor ve dijital her geçen gün daha da güçleniyor. Durum böyle olunca, dünyanın her yerinde  dijital pazarlama tarihi için damga vuran örnekler görüyoruz. Dijitalin kendini sürekli geliştirmesiyle; dijital pazarlama kanallarında da gelişim devam etmektedir.

Dijital pazarlama kanallarının çok çeşitli olması, rekabet ortamının da geniş bir alana yayılmasını sağlamıştır. 7’den 70’e hemen hemen herkesin kullandığı sosyal medya platformları bulunmaktadır. Bu platformlar ve e-ticaret siteleri gibi  dijital pazarlama kanalları, dijitalin en önemli parçaları arasında yer almaktadır. Gerek web, gerekse mobil üzerinden ulaşım kolaylığının olması, sınırsız içeriklere ve ürünlere dijital pazarlama kanalları ile ulaşabilmeye olanak tanımaktadır.

Dijital Pazarlama Kanalları & Çeşitleri

Sosyal Medya Reklamcılığı

Sosyal medya pazarlaması, içeriklerinizi, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi sergileyebileceğiniz sosyal medya platformlarını kapsamaktadır. Düşük maliyet ile binlerce kişiye kendinizi duyurabileceğiniz bir platformlar bulunmaktadır.. Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi pazarlayabileceğiniz en etkili dijital pazarlama kanalları arasında yer almaktadır. Başarılı sosyal medya pazarlama örnekleri, markanızın ihtiyacına yönelik bir yol haritası belirleyebilmenizi sağlar. Ayrıca, farklı tür seçenekleri de içerisinde barındırır. Mesaj, web site trafiği, potansiyel müşteri ve dönüşüm odaklı farklı reklam seçenekleri bulunur. Bunlar ise, en iyi dijital pazarlama örnekleri arasında yer alır. Günümüzde dijital pazarlama danışmanlığı hizmeti veren birçok farklı reklam ajansı ve dijital pazarlama uzmanı vardır. Dijitalde sosyal medya yönetimi yaparak, markaların sosyal medyadaki rolünü dijitale en iyi şekilde yansıtır ve onlara danışmanlık yapar.

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya pazarlaması; dijital pazarlama kanalları ile içerikler üretebilmesine olanak tanır. Hizmet verdikleri, ilgi duydukları veya satışını yaptıkları ürünleri kendilerine özel şekilde bu kanallara sunmaktadır. Kullanıcıların, içeriklerini belirli bir plan doğrultusunda, düzenli olarak sağlaması gerekmektedir. Süreklilik ile beraber kreatif içerikler üretildiği zaman, potansiyel müşteriler edinme olasılıkları da yavaş yavaş artmaktadır. Burada dikkat edilmesi gereken husus, hedef kitle ile sürekli etkileşim halinde olunması gerektiğidir. Onları iyi tanımak, onların aksiyon almasını sağlayacak araçlar ile, verimli içerikler üretebilmek gerekir.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

SEO’nun açılımı “Search Engine Optimization’dur”. Günümüz markalarının en çok önem verdiği dijital pazarlama kanalları arasında yer almaktadır. SEO çalışmaları, web sitelerin üst sıralarda yer alıp, organik trafiğini artırmaya yönelik çalışmalar bütünüdür. SEO ile; satmış olduğunuz ürün veya hizmetlerden oluşan anahtar kelimelere yoğunlaşılması gerekmektedir. Anahtar kelime çalışmaları, site iç/dış optimizasyonlar ve teknik çalışmalar ile gerçek bir başarı elde edilebilmektedir.. Kısacası, hedef kitlenizin arama motorlarında arattığı kelimelerde web sitenizin ilk sıralarda yer almasını sağlamaktadır. Son yıllarda giderek artan SEO rekabeti, farklı ve başarılı dijital pazarlama örnekleri oluşmasına da olanak tanımıştır.

Arama Motoru Pazarlaması (SEM)

SEM’in açılımı “Search Engine Marketing’dir”.  SEM’i SEO’dan ayıran en büyük özellik, yapılan çalışmaların ücretli olmasıdır. SEO’da trafiği organik yollardan artırma çalışmaları, SEM’de ise Google ADS gibi reklam alanları kullanılır. SEM, dijital pazarlama reklamcılığı alanını kapsayan en verimli dijital pazarlama kanalları arasında yer alır. Arama motoru pazarlaması sayesinde, organik trafikten bağımsız, kullanıcıların bir ürün/hizmet veyahut herhangi bir kelime aratır. Aratılan bu kelimede ilk sıralarda yer alıp, reklam bedeli karşılığında hızlı bir dönüşüm değeri elde etmeye olanak tanır.

Dijital Pazarlama Nedir? Kanalları Nelerdir?

 

İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması, günümüz kullanıcılarının en çok tercih ettiği pazarlama seçenekleri arasında yer alır. Hedefinde doğrudan bir ürün& hizmet satmak yoktur desek çok da yanılmış olmayız. İlgi alanı veya sağladığı hizmetler doğrultusunda kullanıcı hedef kitlesine yönelik içerikler sunulur. Bu içerikler, eğlenceli, bilgilendirici ve sürekli hal

E-Mail Marketing (E-Posta Pazarlaması)

E-posta pazarlaması ile, kullanıcıyı yeniden harekete geçirebilecek, dönüşüm odaklı çalışmalar kolayca sağlanabilmektedir. Profesyonel bir E-posta pazarlaması, büyük dönüşümleri de beraberinde getirir. Günümüz markalarının gelişiminde oldukça büyük etkenlere sahip olan bu yöntem, farklı içerik stratejileri ile kullanılmaktadır. Örnek verecek olursak; herhangi bir e-ticaret sitesinden sepete ekleyip alışverişi tamamlamadığınız bir ürünü düşünelim. Birkaç gün sonra “sepete eklediğin ürünün fiyatı düştü”, “indirim kodunu hemen kullan” gibi bildirimler alırsınız. Kreatif içerikler ile mail kutunuza düşen bu bildirimleri sürekli olarak gözlemlemek oldukça mümkün.

Influancer Marketing

Influancer marketing sayesinde, popüler kullanıcılara ürün/hizmet/para karşılığında farklı tür içerikler sunulmaktadır. Kullanıcılar, bu içerikleri kendi hedef kitlesi ile paylaşıp, onlara o içeriği/ürünü önermektedir. Doğru bir influancer marketing reklamı, büyük dönüşümlere olanak tanıyabilir. Burada dikkat edilen en önemli nokta, influancer marketing yapmayı amaçlayan marka/kişinin hedef kitlesidir. Marka hedef kitlesinin anlaşılan influancerin kitlesi ile benzerlik gösterebilmesidir. Influancer, yeni nesil “fenomen” olarak adlandırılan ve ağırlıklı olarak ünlülülerden oluşan bir terimdir. Örneğin bebek kıyafeti satan bir marka düşünelim. Bebeklerle ilgili içerikler üreten popüler bir kullanıcıya ürün tanıtımını yaptırması, bir influancer marketing örneğidir.

Remarketing

Remarketing, e-ticaret sitelerinin en çok kullandığı en iyi dijital pazarlama örnekleri arasında yer alır. Aynı zamanda dönüşüm oranının yüksek olması, marka sadakati sağlaması ve satışa dönüştürme oranında yüksek potansiyeller elde edilmesiyle oldukça büyük öneme sahiptir. Herhangi bir e-ticaret sitesini ziyaret ettiğinizde, siz bir ürün veya hizmet satın almasanız dahi o web sitenin reklamlarını başka sitelerde, sosyal medya platformlarında, mailinizde ve sms olarak görebilirsiniz. Sizlere sık sık farklı alanlardan hatırlatma yapılarak, o siteyi yeniden ziyaret etmeniz ve alışveriş yapmaya, dönüşümü tamamlamaya yönelik çalışmalar sürdürülür. Remarketing ile, sadece bir web sitesiyle ilişkisini tamamlamayan kullanıcılara değil, aynı zamanda herhangi bir siteden alışveriş yapmış, etkileşimi tamamlamış kullanıcılar da hedeflenebilir. Örneğin ürün satın aldığınız bir web site düşünelim. Çeşitli araçlar ile, aradan uzun zaman geçse bile, bir şekilde sizlere ulaşır ve sizleri yeniden satış yapmaya, yeniden hedeflemeye yöneltir.

Dijital Pazarlama Avantajları

Geleneksel pazarlamada fiziksel bir mağazanız olması gerekmektedir. Günümüz dijitalinde ise, insanlar internet ortamından bütün ihtiyaçlarını karşılayabilir ve satışa sunabilir hale gelmiştir.

  • Maliyet ve Erişim
    Dijital pazarlama kanalları sayesinde, minimum maliyetler ile binlerce kişiye erişim kolaylığı sunulmaktadır.

 

  • İnteraktiflik
    Geleneksel medyada tek yönlü etkileşimler, reklamlar yapılıyordu. Yeni medyanın etkisiyle dijital pazarlamada interaktif;  kullanıcıların da etkileşime geçip, anlık bildirimler gönderebileceği bir ortam oluşmuştur.

 

  • Ölçümleme ve Raporlama
    Verilere yönelik sistemize bir ilerleyiş gerçekleştirilebilmektedir. Bir reklam kitlesinden aldığınız mesaj sayıları, web site trafikleri, profil ziyaretleri gibi ölçümler sağlanabilmektedir. Dijitalde yapılan tüm hamlelerin sonuçların en ince detaylara kadar gözlemlenebilir olması oldukça önemlidir. Firmalar eksiklerini görüp, yol haritalarının en verimli şekilde belirlenebilmesine olanak tanıyabilmektedir.

 

  • Hedeflenebilir
    Markalar, dijital pazarlama araçları ile dijital ortamını sunmak istediği potansiyel hedef kitlelerine ulaşabilir hale geldi. Yaş, cinsiyet, ilgi alanı, gelir durumu gibi en ince detaylara kadar hedefleme sağlanabilmektedir.

Dijital pazarlama ihtiyaçlarınız için bizlere ulaşabilirsiniz.

Bu ve bunun gibi güncel içeriklerden haberdar olmak için blog sayfamızı inceleyebilir, sosyal medya hesaplarımızı takip edebilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu